Chidaneh.com placeholder image

ساعت دیواری چوبی، زمان را زیباتر ببینید!

به قلم: مژگان احمدی

ساعت دیواری از آن دسته اکسسوری هایی به حساب می آید که لازمه هر خانه و اتاقی هستند و به همین راحتی‌ها هم نمی توان آن را نادیده گرفت. امروزه مدل‌ها و طرح‌های  بسیار متفاوتی از انواع ساعت دیواری در بازار موجود است که هر کدام به تناسب طراحی خود برای فضاهای به خصوصی مناسب‌اند. در این میان اما ساعت دیواری چوبی به لحاظ استفاده از عنصر طبیعی چوب، زیبایی خارق العاده ای را به فضای خانه می بخشد. در این مطلب از وب سایت چیدانه با کارشناسان در تولیدی ساعت ارس همراه باشید تا در رابطه با ساعت دیواری چوبی، بیشتر برایتان بگویند.

ساعت دیواری چوبی

تولیدی ساعت ارس
جدیدترین مدل‌های ساعت دیواری گرد
تولیدی ساعت ارس

تابلو فرش ریحان

ساعت دیواری چوبی، اینهمه محبوبیت از کجا؟

همان طور که پیش از این نیز اشاره کردیم یکی از مهم ترین دلایلی که استفاده از ساعت دیواری چوبی را با محبوبیت بالایی رو به رو می کند، طبیعی و گرم بودن این متریال است. پیش از این در مطلبی با عنواندکوری چوبی منزل، 20 پیشنهاد که نمی‌تونی رد کنی گفته‌ایم که شاید با خودتان فکر کنید در این دنیای مدرن دیگر استفاده از لوازم چوبی در منزل خیلی دمده است؛ اما دانستن مزایای استفاده از وسایل و تزئینات چوبی حتما نظرتان را عوض می‌کند:

  • وسایل چوبی با دوام‌اند
  • نگهداری از آنها راحت‌ است
  • به مرور زمان ارزشمند‌تر می‌شوند
  • قابل بازیافت‌اند
  • دیدن چوب آرامش‌بخش است
  • طرح طبیعی چوب جذابیت بصری دارد
  • سازگار با محیط زیست است

تولیدی ساعت ارس
جدیدترین مدل‌های ساعت دیواری گرد
تولیدی ساعت ارس

روانشناسان در مطالعات علمی خود دریافته‌اند که وجود لوازم اساسی و دکوری چوبی منزل، سطح استرس افراد را کاهش می‌دهد؛ زیرا انسان‌ها با مشاهده چوب ناخودآگاه به یاد جنگل و فضای دنج کلبه‌های کوهستانی می‌افتند. از طرفی بررسی جریان الکتریکی نورون‌های عصبی نشان داده که آرامش انسان در فضایی که لوازم چوبی وجود دارد، بیشتر است.

بنابراین، ساعت دیواری چوبی نیز به عنوان یکی از وسایل دکوری منزل می تواند تمامی این مزایا را برای شما به دنبال داشته باشد. بد نیست این را هم بدانید که کوچک و یا بزرگ بودن ساعت نیز، ملاکی برای تغییر هر کدام از این ویژگی‌ها نخواهد بود. 

برای مشاهده مدل‌های بیشتر ساعت دیواری چوبی شیک و زیبا از مجموعه تولیدی ساعت ارس روی این لینک کلیک کنید

تولیدی ساعت ارس
جدیدترین مدل‌های ساعت دیواری گرد
تولیدی ساعت ارس

بهترین روش برای انتخاب ساعت دیواری چوبی مناسب

اگر دقیقا نمی دانید که ساعت دیواری چوبی خود را چگونه باید انتخاب کنید ما کمکتان خواهیم کرد. پیش از این در مطلب10 ایده کاربرد ساعت دیواری در دکوراسیون منزل گفته‌ایم نکته مهمی که قبل از هر چیز باید به آن به دقت کنید انتخاب یک ساعت متناسب با فضای داخلی شماست، پیش از خرید ساعت محل نصب آن را مشخص کنید و متناسب با رنگ، بافت و فرم دیوارهای خود ساعت مورد نظرتان را تهیه کنید.

تولیدی ساعت ارس
جدیدترین مدل‌های ساعت دیواری گرد
تولیدی ساعت ارس

برای دیوارهای باریک که غالبا همان ستون‌ها هستند از ساعت‌های  باریک استفاده کنید. اما باید این را هم بدانید که اگر دیوار شما پهن است استفاده از ساعت‌های کوچک برای آن اصلا مناسب نیست، البته می توانید آن را در ترکیب با قاب‌های دیگر نصب کنید و در فضا تعادل ایجاد کنید.

تولیدی ساعت ارس
جدیدترین مدل‌های ساعت دیواری گرد
تولیدی ساعت ارس

در مطلب مدل ساعت دیواری، با 3 چیدمان جذاب ترفندهای ساده‌ای در مورد انتخاب و خرید انواع ساعت دیواری گفته شده است. می‌توانیم به واسطه این ترفندها انتخاب مناسب‌تری داشته باشیم. به طور مثال قبل از هر خرید بدانید که ساعت چطور روی دیوار چیدمان شود، در چه ارتفاعی قرار بگیرد و یا این که ساعت به چه اندازه‌ای باشد؟

  • در مرحله اول باید ساعتی را انتخاب کنید که از نظر سبک و رنگ با دکوراسیون‌تان هم خوانی داشته باشد
  • در مرحله دوم اندازه ساعت دیواری را بر اساس اندازه دیوار و قاب عکس هایی که می خواهید در کنارش استفاده کنید انتخاب نمایید
  • اگر به ساعت دواری با اندازه بزرگ علاقه دارید مسلما بهتر است که آن را به تنهایی روی دیوار قرار دهید

تولیدی ساعت ارس
جدیدترین مدل‌های ساعت دیواری گرد
تولیدی ساعت ارس

نصب ساعت دیواری چوبی

چگونگی نصب ساعت دیواری چوبی، مسئله بسیار مهمی است که می تواند بر روی زیبایی ساعت شما هم تاثیر بسیار زیاد یداشته باشد. در مطلب دیگری با عنوان  راهنمای نصب ساعت دیواری، بهترین مکان برای نمایش گذر زمان کجاست؟! در رابطه با زاویه دید مناسب ساعت گفته‌ایم که شاید شما در دکوراسیون نشیمن منزلتان، از بعضی وسایل بیشتر از یکی داشته باشید. مثلا چند میز… چند گلدان… چند صندلی و…، اما معمولا بیشتر از یک عدد ساعت دیواری برای فضاهایی که با هم در ارتباطند، در نظر نمی ‌یریم.

تولیدی ساعت ارس
جدیدترین مدل‌های ساعت دیواری گرد
تولیدی ساعت ارس

همین امر، اهمیت این ماشین زمان را بیشتر کرده و ایجاب می‌کند بهترین مکان برای نصب آن در نظر بگیریم، مکانی که تقریبا از همه ی زوایا، دید مستقیمی به آن وجود داشته باشد و هر وقت اراده کردید، از زمان دقیق مطلع شوید! علاوه بر این، نباید ساعت را جایی نصب کنید که عقربه‌ها به خوبی مشخص نباشند، به عنوان مثال اگر نور خورشید در ساعاتی از شبانه روز، روی شیشه آن منعکس شود، مطمئنا برای تشخیص زمان دقیق به زحمت خواهید افتاد!

تولیدی ساعت ارس
جدیدترین مدل‌های ساعت دیواری گرد
تولیدی ساعت ارس

بر اساس همین مطلب در رابطه با ارتفاع مناسب ساعت هم باید بگوییم که برای رعایت زیبایی بصری، پیشنهاد می‌کنیم ساعت را در ارتفاع 50-70 درصد فوقانی دیوار، نصب کنید؛ گرچه این عدد، با توجه به ارتفاع دیوارها و همچنین ابعاد ساعت می‌تواند متغیر باشد.

تولیدی ساعت ارس
جدیدترین مدل‌های ساعت دیواری گرد
تولیدی ساعت ارس

در پایان:

یک ساعت دیواری چوبی شیک و زیبا می‌تواند منز‌لتان را زیباتر کرده و برایتان آرامش به ارمغان بیاورد. به یاد داشته باشید که در هنگام خرید ساعت دیواری علاوه بر زیبایی، به کیفیت ساعت نیز توجه ویژه کنید. از جای مطمئن خرید کنید و کالای اصیل بخرید.

“برای سفارش ساعت چوبی از کارشناسان در تولیدی ساعت ارس کمک بگیرید"

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه