Chidaneh.com placeholder image

میز کنسول، یک اصل مهم برای چیدمان + ویدیو

به قلم: گلنار

میز کنسول های بسیاری در سبک ها و ابعاد متفاوتی وجود دارند. از نمونه های کلاسیک گرفته تا روستیک و یا حتی با دکوراسیونی مختص به یک طراح خاص. با این حال کنسول ها جزو المان های کاربردی در دکوراسیون منزل به حساب آمده و در هر قسمتی از خانه قابل استفاده هستند. هر کدام از این نمونه ها را که انتخاب کنید، علاوه بر کارکرد اصلی خود، موارد استفاده دیگری نیز دارند: سطح رویه آن می تواند در قرار دادن وسایل مختلف و چیدمان آن ها به شما کمک کند، اما چگونه می توان بهترین استفاده را از میز کنسول داشت؟ با این قسمت از شوروم گردی چیدانه همراه باشید تا با راهنمایی مبلمان و اکسسوری آرانو، مدل متفاوتی از تزیین میز کنسول را ببینیم.

اصول چیدمان میز کنسول

چیدمان و تزیین میز کنسول تا حدود زیادی به سلیقه و البته نیاز افراد بستگی دارد. اما اصول دکوراسیون همیشه ترفندها و قوانینی دارند که به ما برای رسیدن به نتیجه بهتر کمک می کنند. یکی از این اصول به کار بردن مثلث بصری برای چیدمان است که خود در چند مرحله انجام می شود:

اسکای اسکرپر
  • نصب آینه یا تابلو
  • در نظر گرفتن مثلث بزرگ بالای کنسول
  • ایجاد مثلث های کوچک تر در دو طرف کنسول
  • چیدمان وسایل و اکسسوری ها

تزیین میز کنسول

نصب تابلو یا آینه بالای کنسول

وجود یک اینه و یا تابلوی هنری در بالای میز کنسول در بهتر شدن چیدمان کمک زیادی می کند. برای استافده از این ترفند نیز بهتر است حتما از این وسایل استفاده نمایید. همان طور که در تصویر بالا می بینید، آینه مدرن چوبی گزینه مناسبی برای تزیین میز کنسول چوبی شما خواهد بود.

تزیین میز کنسول

چیدمان میز کنسول

ایجاد مثلث بصری

در مرحله بعد، یک مثلث فرضی را بالای میز کنسول‌تان در نظر بگیرید، به شکلی که راس مثلث بالای آینه و یا تابلوی شما قرار بگیرد. دلیل این کار هم در این است که شما می توانید تقسیم بندی مناسبی برای چیدمان‌تان داشته باشید و از ظلوغ شدن بیش از اندازه میز کنسول جلوگیری نمایید.

ایجاد دو مثلث کوچک تر در دو طرف کنسول

حال برای چیدمان وسایل، در دو طرف مثلث بزرگ تر، یعنی در واثع در دو طرف میز کنسول، همان روش را تکرار می کنید. به این صورت که دو مثلث کوچک تر در نظر گرفته و وسایل را طوری قرار می دهید که درون مثلث ها قرار بگیرند.

تزیین میز کنسول

چیدمان میز کنسول

چیدمان وسایل روی میز کنسول

دو تصویر بالا به خوبی نحوه قرار دادن وسایل و اکسسوری ها را نشان می دهند. برای ایجاد تنوع در چیدمان، سعی کنید از مثلث های متفاوت بهره ببرید. به طور مثال در چیدمان سمن راست، بلندترین وسیله در وسط قرار گرفته که باعث می شود راس مثلث شما نیز در وسط باشد. اما در مثلث سمت چپ، بلندترین وسیله در کنار قرار گرفته و بقیه به ترتیب ارتفاع در کنارش چیده می شوند.

ترفندهای چیدمان میز کنسول

  • ایجاد لایه بندی با قرار دادن سینی در پشت وسایل
  • استفاده از تقارن
  • استفاده از کتاب های تزیینی برای ایجاد اختلاف ارتفاع
  • استفاده از یک تم در چیدمان میز کنسول
  • به نمایش گذاشتن وسایل در تزئین میز کنسول
  • استفاده از گل های طبیعی

“شما می توانید برای خرید و سقارش انواع وسایل چوبی از پروفایل آرانو دیدن کنید"

مطلب پیشنهادی :

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه