Chidaneh.com placeholder image

اکسسوری های زنانه، جدیدترین دست سازه های ایرانی!

به قلم: تحریریه چیدانه

خلاقیت در خانه: قطعه‌ای از نقوش معماری بر تار و پود ایرانی! همیشه دوست داشت کاشی کاری و نقوش اصیل ایرانی از دیوار موزه و کاخ‌ها به زندگی مردم و پوشاک مورد استفاده آنها راه پیدا کند و بخشی از زندگی‌شان شود. مردم همیشه به کاخ‌های زیبا و پر از نقش می‌رفتند و کنار کاشی‌ها و نقوش عکس می‌گرفتند، اما نقش این کاشی‌ها در همان عکس یادگاری خلاصه می‌شد و در زندگی مردم جایگاهی نداشت، پس او تصمیم گرفت راهی پیدا کند که زندگی روزانه مردم با این نقوش مزین شود. کیف‌های خاص و متنوع با نقوش اصیل ایرانی در مجموعه‌ای با شال و روسری این وظیفه را بر عهده گرفتند.

وستای دیزاین
محصولات
وستای دیزاین

سرویس خواب بالسا

 الناز قندفروش، طراح و تولیدکننده گروه هنری وستای در حالی وارد این حیطه شده که عکاس مستند اجتماعی است. او بعد از آزمون و خطاهای بسیار، بهترین پارچه‌ای را که بتوان نقوشی روی آن آورد، پیدا کرد و به بهترین تکنیک دست پیدا کرد. ویژگی که از پارچه در ذهن داشت، پارچه‌ای مناسب برای انواع کیف‌ها، با رنگ‌ ثابت، قابل شست‌وشو و با کیفیت بالا بود.

وستای دیزاین
محصولات
وستای دیزاین

توجه دقیق به کاشی‌های معروف ایران از جمله مسجد جامع یزد، مسجد شیخ لطف‌الله اصفهان، مسجد نصیر‌الملک شیراز، کاخ گلستان تهران، موزه مقدم تهران و مانند آنها در این محصولات به‌خوبی حس می‌شود. با دیدن کیف‌ها متوجه می‌شوید که هدف از ساخت‌شان شناساندن و زنده نگه داشتن هنر و فرهنگ ایرانی به نسل‌های جدید و حتی اقوام خارج از کشور بوده است.

مطلب مرتبط: طراحی کیف و کفش با الهام از معماری ایرانی!

وستای دیزاین
محصولات
وستای دیزاین

استقبال بی‌نظیر از ایده‌های ذهنی الناز در ابتدای اجرای کیف‌ دست ساز پارچه ای به دلیل جدید بودن آنها حاصل شد. کسانی که همیشه ایده دارند و به‌جای کپی کردن ایده‌های دیگران از قدرت ذهن و خلاقیت فردی خود استفاده می‌کنند، پیوسته موفق هستند؛ چراکه با ایده‌های جدیدشان هیچ‌گاه برای مردم، قدیمی و عادی نمی‌شوند و همیشه می‌دانند چگونه خود را به‌روز کنند و دائم پر از ایده‌های ناب و خاص هستند. دوست دارم هنر ایرانی و نقوش اصیلش هرچه بیشتر جای خود را بین مردم باز کند. با توجه به فاجعه غمبار پلاسکو لطفاً بیشتر از تولیدات ایرانی حمایت کنیم.

گردنبند بتنی

ساده و مدرن؛ مانند بتن در آویزهای هنری

هر زمان که بناهای عظیم معماری ساخته شده از بتن را می‌بینم، با خود فکر می‌کنم کاش می‌توانستم این خاکستری سخت را در مشتم بگیرم و دانه‌های آن را لمس کنم. بتن برای من یادآور صلابت و استواری است؛ سادگی و مدرنیته نشانه‌هایی از زندگی به‌روز دنیا درون آن تجلی می‌یابد. پدرام شیخ‌الاسلامی، طراح و معمار جوان، زیورآلات فصلی بلتزا را به شکلی متفاوت طراحی کرده است؛ این زیورآلات در هر فصل با بهره‌گیری از جنسی جدید ظاهر می‌شود.

زیورآلات دخترانه

داستان بتن آویزها را از زبان طراح آن بشنوید: “من به‌عنوان یک معمار با کار در کارگاه‌های متعدد ساختمانی، سر و کار داشتن روزمره با متریالی چون بتن، مطالعات روزافزون، کسب دانش کافی در نحوه اجرا، ساخت و شناخت شخصیت، خواص ظاهری و مکانیکی بتن و با سعی و خطای بسیار، موفق به بهره‌گیری از بتن با ویژگی‌های گوناگون در این زمینه شدم".

مطلب مرتبط: زیورآلات دست ساز، معماری سنتی ایران را به رخ بکشید!

انگشتر دست ساز

زیورآلات دخترانه بتنی به سبک مدرن، مینیمال و معاصر خلق شده است. امروزه در فعالیت‌های معماری، عمرانی و صنعتی بتن نقش موردتوجهی را ایفا می‌کند و به کار بردن آن در زمینه زیورآلات دور از انتظار است. آقای شیخ‌الاسلامی قصد دارد این گونه خلاقیت‌ها را در زمینه‌های دیگری که بیشتر مربوط به رشته معماری می‌شود، گسترش دهد؛ “می‌خواهم به نوبه خود بتوانم علاقه مردم ایران را به هنر، بیش‌ازپیش افزایش دهم."

برای برقراری ارتباط و دیدن عکسهای بیشتر این دو هنرمند به پروفایل وستای دیزاین و زیورآلات فصلی بلتزا در وبسایت چیدانه سری بزنید. اگر شما هم محصولات خلاقانه ای می سازید آن را به شماره تلگرام 09388547140 ارسال کنید. 

منبع: مجله منزل | نویسنده: صدف حقیقت 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه