Chidaneh.com placeholder image

باغبانی در منزل، ایده‌هایی برای سبز کردن خانه در روزهای قرنطینه!

به قلم: سمانه زارعی

با وجود شرایطی که در این روزهای کرونایی پیش آمده و فعالیت‌های اجتماعی و بیرون از خانه را برایمان محدود کرده است، همه به فکر راه‌کارهای مختلفی هستیم تا راحت‌تر بتوانیم این روزها در خانه بمانیم. کارهایی که به ما انرژی مثبت بدهند و از انجام آنها لذت ببریم.‌کارهای لذتبخشی مانند رسیدگی به گل و گیاهان آپارتمانی و یا باغبانی در منزل انتخاب بسیار خوبی است. در این مطلب با چند ایده برای سرگرم شدن با گیاهان خانگی که خانه‌ی شما را سبزتر خواهد کرد، با شما همراه هستیم.

 

اسکای اسکرپر

محمدحسن جمالی
خانه مهتاب طباطبایی با چشم انداز درکه
محمدحسن جمالی

معین صالحی
عکاسی از منزل خانم شهریاردوست
معین صالحی

باغبانی در منزل، بهانه‌هایی برای سبز شدن زندگی!

شما هم می‌خواهید خانه‌تان سبزتر شود؟ یا علاقه‌ای به باغبانی و کاشت گیاهان جدید دارید؟ باغبانی در منزل یک فعالیت و سرگرمی جذاب است که می‌تواند از کاشت سبزیجات در خانه تا کاشت و پرورش درختان میوه در باغ را شامل شود. اگر به گل و گیاه علاقه‌مندید، می‌توانید با رسیدگی به گیاهان خانگی خود سرگرم باشید.

 

کاشت سبزیجات در خانه

باغبانی در منزل، سبزیجات بکارید.

یکی از قسمت‌های لذت‌بخش باغبانی در منزل، کاشت سبزیجات و گیاهان خوراکی است. اگر باغچه داشته باشید دیگر برای فضای کاشت آن نگرانی نخواهید داشت و با خیال راحت می‌توانید قسمتی از باغچه که نور کافی دارد را برای کاشت سبزیجات انتخاب کنید. اگر در آپارتمان زندگی می‌کنید می‌توانید یک گوشه از بالکن یا تراس را برای کاشت سبزیجات در نظر بگیرید. گیاهانی مانند: کاهو، نخودفرنگی، نعناع، کلم بروکلی و.. را می‌توانید در پاییز بکارید. چیدانه، مطالعه مطالب راجع به کاشت سبزیجات را به شما توصیه می‌کند.

 

معین صالحی
عکاسی از خانه آبی خانم زینب محمودی
معین صالحی

عرفان شریف نژاد: عکاس
عکاسی خانه اشرفی
عرفان شریف نژاد: عکاس

باغبانی در منزل، به دنبال گیاهان جدید باشید!

شما می‌توانید با اضافه کردن گیاهان آپارتمانی جدید، حال و هوای خانه خود را تغییر دهید. با توجه به فضایی که برای گیاهان جدید در نظر می گیرید می‌توانید گیاه آپارتمانی جدیدی را انتخاب و آن را در قسمتی از خانه خود قرار دهید. پس از اینکه گیاهی را خریداری می‌کنید و در منزل قرار می‌دهید ممکن است به دلیل تغییر مکان، گیاه شما کمی شادابی خود را از دست بدهد، در نتیجه نگران نباشید. اگر گیاه آپارتمانی را به درستی انتخاب کنید مشکلی برای گیاهتان پیش نخواهد آمد.

 

معین صالحی
عکاسی از منزل خانم شهریاردوست
معین صالحی

استودیو مدرن
منزل اقای دارابی
استودیو مدرن

تغییر دکوراسیون با جابه‌جایی گیاهان خانگی!

اگر در خانه خود گیاهان آپارتمانی دارید، با توجه به شرایط نوری منزل خود می‌توانید از تغییر مکان گیاهان برای تغییر دکوراسیون خانه خود استفاده کنید. بهتر است با گیاهان مناسب برای هر یک از فضاهای خانه آشنا شوید:

اتاق خواب: اگر میز گوشه اتاق خوابتان خالی است، بهتر است از یک گیاه خانگی زیبا برای پر کردن جای خالی استفاده کنید تا هر صبح که از خواب بیدار می‌شوید چشمتان به گیاهی زیبا باز شود و روزتان را پر انرژی شروع کنید. با گیاهان آپارتمانی اکسیژن ساز برای دکوراسیون اتاق خواب آشنا شوید.

 

آشپزخانه: همیشه گفته شده است که آشپزخانه قلب خانه است، حالا اگر سبز و شاداب هم باشد انرژی بسیار زیادی در خانه جریان پیدا می‌کند. یکی از ایده‌های داشتن گیاهان در آشپزخانه کاشت گیاهان خوراکی است. در اینصورت علاوه بر طبخ غذاهای خوشمزه در آشپزخانه، برای داشتن سبزیجات تازه نگرانی نخواهید داشت. در مطلب گیاهان خوراکی برای آشپزخانه منزل شما با انواع گیاهان مناسب برای کاشت آشنا شوید.

 

بالکن و تراس: یکی از بهترین فضاهای مناسب برای قرار دادن گیاهان، بالکن و تراس است. مخصوصا اگر بالکن نورگیری خوبی داشته باشید در اینصورت باید گیاهان آفتاب دوست را انتخاب کنید. با برخی از گیاهان فضای باز برای بالکن و تراس آشنا شوید.

 

نشیمن و پذیرایی: وجود گیاهان آپارتمانی در قسمت نشیمن و پذیرایی خانه، صمیمیت و احساس راحتی را بیشتر می‌کند و حس مثبتی به مهمان‌ها و افرادی که وارد خانه می‌شوند می‌دهند. اگر نشیمن خانه نور زیادی ندارد می‌توانید مسئولیت گیاهان بدون نیاز به نور را قبول کنید و با قرار دادن گیاهان در اتاق پذیرایی و نشیمن دکوراسیونی زیباتر داشته باشید.

 

سرویس بهداشتی: در نگاه اول نگهداری گیاهان خانگی در سرویس بهداشتی عجیب به نظر می‌رسد ولی اگر کمی با گیاهان مناسب سرویس بهداشتی آشنا شوید، باور می‌کنید که حتی می‌توانید در حمام و سرویس بهداشتی از گیاهان خانگی استفاده کنید.

 

نگین کیانی
عکاسی خانه خانم سعیده نظری در ساری
نگین کیانی

باغبانی در منزل، تعویض گلدان لذت‌بخش است!

شما نمی‌توانید گل و گیاهی که در خانه دارید را به حال خود رها کنید، یکی از نگهداری‌های لازم برای گیاهان داخل خانه، تعویض گلدان است. با توجه به نوع گیاه آپارتمانی هر چند وقت یکبار نیاز به تعویض گلدان دارید. تعویض گلدان لذت باغبانی در منزل را برای شما تکمیل می‌کند.

مطلب پیشنهادی: تعویض گلدان در خانه، لباس نو برای گیاهان آپارتمانی!

 

استودیو پر
عکاسی منزل مسکونی خیابان طالقانی
استودیو پر

باغبانی در منزل، گیاهان خانگی را تمیز کنید!

باغبانی در منزل فقط کاشتن گل و گیاه و سبزیجات نیست و برای رشد مناسب هر گیاه گلدانی باید هر روز احوال گیاهانتان را چک کنید. وقتی در حال تمیز کردن خانه هستید، گل و گیاه را فراموش نکنید. بعضی از گیاهان برگ‌های پهن و چرمی دارند که سطح مناسبی برای نشستن گرد و غبار بر روی آنهاست. با یک دستمال تمیز و نمدار سطح برگ‌ها را تمیز کنید.

اگر باغچه‌ای در حیاط منزل خود دارید خاروخاشاک بزرگ روی سطح بستر خاک را تمیز کنید. اگر شاخه‌ای شکسته روی درخت می‌بینید آن را جدا کنید. با توجه به نوع درخت و درختچه هرس گیاهان را در پاییز و زمستان فراموش نکنید.

 همچنین خانه تکانی گلدان‌ها را فراموش نکنید، هر سال حداقل دوبار به تمیز کردن سطح خاک و بدنه گلدان گیاهان بپردازید. ممکن است در اثر آبیاری رسوباتی در بدنه گلدان ایجاد شود (که این حالت بیشتر در گلدان‌های سفالی دیده می‌شود). خاکی که بر اثر آبیاری مکرر شسته می‌شود باعث پایین رفتن سطح خاک می‌شود. بهتر است حدود سه چهار سانتیمتر از سطح خاک را بردارید و با خاک جدید و غنی جایگزین کنید.

مطلب پیشنهادی: چگونه گیاهان آپارتمانی را برق بیندازیم؟

 

استودیو پر
عکاسی منزل مسکونی خیابان طالقانی
استودیو پر

کلام آخر:

داشتن گل و گیاه در خانه و نگهداری از آنها از کارهای لذتبخشی است که نسبت به زمانی که صرف نگهداری آن می‌شود مزیت‌های زیادی دارد. با داشتن چند گلدان گیاه آپارتمانی و همینطور با کاشت سبزیجات می‌توانید باغبانی در منزل را تجربه کنید. با این کار روزهایی که باید در خانه بمانید برایتان خوشایند خواهد شد.

با اهالی فن چیدانه در زمینه گل و گیاه در ارتباط باشید.

 

مطالب پیشنهادی:

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه