Chidaneh.com placeholder image

از بین بردن حشرات با روش های خانگی، واقعا میشه؟

خانه داری: فرزند من به تازگی به دنیا آمده و من نگران پشه، سوسک و مورچه هایی هستم که با شروع گرما در خانه راه پیدا کرده اند. سم ممکن است برای فرزندم هم مضر باشد، چه روش های خانگی برای از بین بردن حشرات موذی وجود دارد؟

اولین راه این است که پنجره های خانه را توری بزنید و راه های ورودی سوسک و مورچه ها را ببندید. می توانید از کمی گچ و آهک استفاده کنید و درون چاه ها سم و دوغاب بریزید.

فیلم نت
فیلم نت

مبارزه با سوسک خانگی: برای از بین بردن سوسک می توانید از مقداری مربا درون شیشه نوشابه استفاده کنید. آن را زیر کابینت قرار دهید تا سوسک ها به دنبال طعم مربا درون شیشه روند و نتوانند از آن بیرون بیایند. نفت یکی از موثرترین و قدیمی ترین روش های از بین بردن سوسک های خانگی است. نفت را درون چاهک و سوراخ های خانه بریزید تا امکان ورود سوسک کاهش یابد. فراموش نکنید که روی آنها را بپوشانید.

از بین بردن پشه در منزل: قرار دادن پیاز و پرتقال در گوشه های خانه پشه ها را فراری می دهد. پشه ها هوای گرم را ترجیح می دهند و در فضای خنک خانه کمتر دیده می شوند.

از بین بردن مورچه در خانه: دارچین، سرکه سفید، لیمو، نعناع، پوست خیار، نمک، فلفل، دانه های قهوه، صابون جامد قالبی، هسته سیب و بذرهای میخک باعث فراری دادن مورچه ها می شود. دور لانه مورچه را با گچ یا پودر تالک خط بکشید؛ مورچه ها از روی گچ رد نمی شوند.

دفع مگس در خانه: برای جلوگیری از حضور و آزار مگس در خانه سطل زباله را با آب و صابون بشویید و در آفتاب بگذارید تا خشک شود.

از بین بردن موریانه: بید و موریانه می توانند لوازم و وسایل شما را دچار آسیب کنند. این حشرات چون به صورت کلونی و گروهی زندگی می کنند، از بین بردنشان نیاز به اقدامات تخصصی و ریشه ای دارد، بنابراین اگر دیدید این حشرات در خانه وجود دارند، با مراجعه به متخصصان سریعا اقدام جدی کنید.

شما هم می توانید سوالات خود را در قسمت افزودن دیدگاه پایین صفحه با ما در میان بگذارید. آیا روش های طبیعی دفع حشرات خانگی برای شما کار ساز بوده است؟

نویسنده: صدف حقیقت | تحریریه چیدانه


دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه