Chidaneh.com placeholder image

عکس مدل پرده اتاق نشیمن، مدل‌هایی برای یک فضای جذاب!

به قلم: تحریریه چیدانه

مبلمان در طراحی یک خانه تعیین‌کننده است، اما معمولا این پارچه ها هستند که به فضا شخصیت می‌دهند. پارچه‌های رنگارنگ، قالی‌های بافت‌دار، و جزئیات دیگر عواملی هستند که سبک یک فضا را مشخص می‌کنند. در اتاق‌های نشیمن کلاسیک، بافت، رنگ، و طرح باعث یک‌دست شدن فضا می‌شوند و فضا را از یک‌نواختی خارج می‌کنند. در این مطلب ایده‌هایی در مورد استفاده از مواد و منسوجات را با شما در میان می‌گذاریم که به طراحی و شخصیت‌بخشی به اتاق نشیمن کلاسیک شما کمک می‌کند. با چیدانه همراه شوید.

پرده اتاق نشیمن

انتخاب پرده اتاق نشیمن

در ابتدا، همیشه قبل از رفتن به فروشگاه، بودجه، میزان نور طبیعی، اندازه‌های پنجره، طول پرده و سبک (از جمله رنگ، الگو و پارچه) خود را در نظر بگیرید. پرده‌های اتاق نشیمن به طور خاص نیاز به دقت بیشتری دارند، از خود بپرسید که آیا پرده‌هایی که من میخواهم واقعا نیاز به پنهان کردن نور در فضای نشیمن دارند یا صرفاً تزئینی هستند؟ آیا من به دنبال اضافه کردن رنگ و جذابیت بصری به اتاق نشیمن خود هستم یا می‌خواهم با پنجره‌ها ترکیب خوبی داشته باشند؟ این سوالات، شما را برای داشتن انتخابی هوشمندانه‌تر آماده می‌کند. 

تابلو فرش ریحان

مطالب مشابه: مدل پرده ساده، سادگی و زیبایی در کنار هم!

نشیمن شیک با دیوار گلبهی
پرده در اتاق نشیمن آبی

پرده‌های اتاق نشیمن را ترکیب کنید

پرده‌ها، یک اتاق نشیمن را کامل می‌کنند و یک رویکرد مدرن این است که آن‌ها را با دیوارها هماهنگ کنید. پارچه‌ای را برای تکمیل طرح و رنگ اتاق نشیمن خانه‌تان انتخاب کنید تا ظاهری نسبتا منسجم و پوشیده بر فضا داشته باشد. پارچه کتان سرمه‌ای در این اتاق نشیمن آبی به همخوانی رنگ‌ها و درگیرشدن با یکدیگر، کمک زیادی کرده است. انتخاب پارچه‌ای که فقط چند درجه تیره‌تر از رنگ اصلی باشد، ظاهری چند لایه و مجلل ایجاد می‌کند. 

مطالب مشابه: پرده لوکس نشیمن؛ شیدها انتخابی متفاوت هستند

نشیمن با پرده سفید و بلند

می‌توانید ایده‌هایی برای مدل پرده‌ اتاق نشیمن داشته باشید که با کاغذ دیواری همخوانی داشته باشند، همانطور که در عکس بالا مشاهده می‌کنید، رنگ پایین پرده‌ها با ارتفاع نوار رنگی روی دیوارها هماهنگ شده است.

پرده طوسی در اتاق نشیمن
کاناپه تک صورتی با پرده

ظاهری متفاوت با قاب و کتیبه برای پرده نشیمن

کتیبه یا قاب پرده، یک تخته تزئینی و اغلب روکش شده است که بالای پنجره ثابت نصب می‌‎شود تا میله پرده و حاشیه بالای پرده را بپوشاند. مانند این پرده‌های صورتی رژگونه‌ای که در این اتاق نشیمن شیک و خاکستری استفاده شده است که ساختار و کنتراست یکدستی به فضا بخشیده است. برای ایجاد جذابیت از کنتراست استفاده کنید. پارچه‌های غنی و زیبا مانند مخمل یک اتاق نشیمن سنتی را گرم، دنج، و صمیمی می‌کنند. کنتراست میان مبل صورتی با فضای تیره اتاق جذابیت خاصی به این فضا داده است. رنگ حس کلی فضا را به خوبی بیان می‌کند. صورتی جزء رنگ‌های گرم است، بنابراین ترکیب آن با طوسی، بدون آن‌که حس گرمای اتاق را از بین ببرد به فضا عمق داده است.

مطالب مشابه: 32 ایده برای تزیین پرده های ساده

مبل سرمه‌ای با پرده طرحدار آبی

با تزئینات دکوراتیو، پرده‌هایی برجسته ایجاد کنید

چه پرده‌های تمام قد داشته باشید یا یک پرده رومی پارچه‌ای، اضافه کردن یک تزئین یا الگوی تزئینی، می‌تواند تفاوت را در تبدیل پنجره‌ای ساده به یک ویژگی برجسته در اتاق نشیمن شما ایجاد کند. ایده‌آل‌ترین حالت برای پرده اتاق نشیمن، ترکیب آن با یک پالت رنگی بسیار ساده همراه با بافت طرحدار است، همانطور که در این اتاق نشیمن آبی دیده می‌شود، در کنار یک کاناپه ساده سورمه‌ای، پارچه طرحدار برای پرده انتخاب شده است. این بافت‌ها و جزئیات کوچک هستند که به اتاق جذابیت بخشیده‌اند.

پرده سفید در اتاق نشیمن راحت
پرده اتاق نشیمن با رنگ کرم و مبلمان راحتی

در برخی از خانه‌‎ها، پنجره‌های اتاق نشیمن به صورت ذوزنقه هستند که در این صورت پیشنهادی من به شما، استفاده از پرده به صورت دو لایه است. اگر حفظ محرمیت خانه برای‌تان اهمیت دارد و همچنین می‌خواهید نور و منظره بیرون به داخل فضای نشیمن راه داشته باشد، می‌توانید از پرده کرکره‌ای بسیار ساده برای حفظ محرمیت فضا و از از پرده‌های قدی بلند در دو طرف برای قاب پنجره استفاده کنید. برای تزئین آن نیز از میل پرده‌های گرد با رنگ متضاد بهره ببرید.

پارتیشن شیشه‌ای و پرده اتاق نشیمن

از پرده‌ها در داخل نشیمن کمک بگیرید

یکی از راه‌های زیباسازی در داخل خانه، استفاده از پرده در داخل نشیمن و مابین فضاها است. پرده‌های داخلی خانه، همچنین راه بسیار خوبی برای منطقه‌بندی فضاها، تقسیم‌بندی قسمت‌های مختلف و ایجاد حریم خصوصی در صورت نیاز هستند، بنابراین می‌توان گفت پرده‌های اتاق نشیمن، فقط مختص پنجره‌ها نیستند. از انواع مدل پرده‌، برای روی پارتیشن‌های شیشه‌ای، طاق‌ها و درها استفاده کنید تا اتاق نشیمن‌تان احساس صمیمی‌تری داشته باشد و اگر با فضایی باز سر و کار دارید، از بقیه اتاق‌ها جدا شود. زیبایی این پرده‌ها، بستگی به سلیقه خودتان و میزان هماهنگی آن با مبلمان نشیمن دارد.

پرده پلیسه دو طرف پنجره نشیمن
مدل پرده در اتاق نشیمن با رنگ سفید

مدل پرده‌های پلیسه برای اتاق نشیمن

پرده پلیسه یا چین‌دار، از گذشته‌ طرفداران مخصوص به خود را دارد که می‌توان گفت، یکی از رایج‌ترین و البته زیباترین مدل پرده برای اتاق نشیمن است. پرده‌های پلیسه سنتی‌ترین روش برای دوخت پرده هستند که با انواع میله و پانچ نصب می‌شوند و همچنین یکی از ویژگی‌های این مدل پرده نشیمن این است که با پارچه‌های ساده و طرح‌دار نیز زیبا به نظر می‌رسند. 

مدل پرده اتاق نشیمن چیندار با مبلمان چرم

پرده‌های چین‌دار را در اصل پلیسه را می‌توانید، در دو طرف قاب پنجره‌ها تقسیم کنید یک پنجره تزئینی و زیبایی داشته باشید. این مدل پرده اتاق نشیمن را با اکثر انواع پارچه می‌توان سفارش داد، اما به خاطر داشته باشید که هرچه چین‌های بیشتری داشته باشد، پارچه بیشتری مورد نیاز است، بنابراین هزینه پرده‌های تمام شده افزایش می‌یابد.

مطالب مشابه: پرده پانچ، جدیدترین مدل‌ها برای پذیرایی و اتاق خواب

پرده سفید و مینیمال در اتاق نشیمن
پرده و مبلمان آبی فیروزه‌ای در نشیمن

اگز شما هم به دنبال مدل پرده مناسب برای اتاق نشیمن در خانه هستید و می‌خواهید انتخابی مناسب و زیبا داشته باشید، می‌توانید از متخصصین پرده و کرکره در چیدانه کمک بگیرید.

مطالب پیشنهادی: 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
امیر محمد در تاریخ 29 مرداد 1393
این پارچه ها ایرانی هستن ؟ واقعا بافت زیبایی دارن
avina در تاریخ 30 مرداد 1393
واقعا ایده های خوبی داده بود . بنظرم پارچه مخمل خیلی برای مبلمان عالیه

ثبت دیدگاه