Chidaneh.com placeholder image

مدل آینه دکوراتیو، ایده هایی برای تزئین دیوار خانه!

به قلم: تحریریه چیدانه

استفاده از آینه در دکوراسیون داخلی خانه تاثیرات و مزایای بسیاری دارد که همین موضوع نیز باعث شده تا بتوانیم از آینه به عنوان یک المان و عنصر دکوراتیو مهم و ارزشمند یاد کنیم. درست است که آینه در مفهوم عام و رایج خود برای فضاهایی همچون سرویس بهداشتی، اتاق خواب و… کاربردی است. اما شما می توانید با توجه به مدل آینه دکوراتیوهایی که امروزه در بازار موجود هستند، از این المان دکوراتیو برای زیباتر و متفاوت تر شدن دکوراسیون منزل خود نیز کمک بگیرید. در این مطلب از وب سایت چیدانه با شما هستیم تا در این رابطه بیشتر بگوییم و شما را با انواع مدل آینه دکوراتیو آشنا کنیم.

آینه دکوراتیو

تابلو فرش ریحان

شیشه و آینه دکوراتیو هنرکده کریستال
آینه دکوراتیو هنرکده کریستال
شیشه و آینه دکوراتیو هنرکده کریستال

مدل آینه دکوراتیو

یکی از مهم ترین تفاوت های آینه های دکوراتیو با آینه های معمولی، تنوع گسترده مدل ها و شکل های آنهاست. پیش از این در مطلبی با عنوان «آینه‌های دکوراتیو در دکوراسیون منزل، خانه‌ای شیک و درخشان طراحی کن!» گفته ایم که از کاربردهای قدیمی آینه، انعکاس تصویر است که همه ما با این ویژگی تعریف آینه را در ذهن داریم. اما تا به حال به تأثیر جادویی آینه در درخشش خانه فکر کرده‌اید؟ این وسیله به ظاهر ساده، یکی از در دسترس‌ترین لوازم دکوراتیو است که می‌تواند، منزل ما را مثل یک الماس درخشان کند.این یعنی اگر با دید هنری به این اشیای دکوری نگاه کنید، می‌توانید با استفاده از آن‌ها، یک دکوراسیون خلاقانه در منزل خود داشته باشید. 

دکوراسیون یاشیل
آینه دکوراتیو مستطیل
دکوراسیون یاشیل

از آنجایی که تنوع این نوع از آینه ها بسیار زیاد است در ادامه شما را با برخی از رایج ترین و محبوب ترین انواع مدل آینه دکوراتیو آشنا می کنیم تا بتوانید در انتخاب این نوع از آینه ها راحت تر و دقیق تر عمل کنید.

دکوراسیون منزل خانم ریحانی

آینه دکوراتیو گرد

مدل آینه دکوراتیو گرد به عنوان یکی از محبوب ترین انواع آینه دکوراتیو شناخته می شود. از آنجایی که این نوع از آینه ها زاویه دار نیستند می توانند با کمک انحنای خود، فضای دیوار شما را انعطاف پذیرتر نشان دهند. با این حال، جای گیری محل درستی از دیوار برای چنین مدل هایی شرط مهمی است که می تواند بر روی زیبایی آنها تاثیر بسیار زیادی داشته باشد.

شیشه و آینه دکوراتیو هنرکده کریستال
آینه دکوراتیو هنرکده کریستال
شیشه و آینه دکوراتیو هنرکده کریستال

صنایع شیشه و آینه آگاهی
آینه دکوراتیو
صنایع شیشه و آینه آگاهی

باید به این نکته نیز اشاره کنیم که یکی از مزایای این نوع از آینه ها این است که می توانید از آنها برای بالای میز کنسول، میز آرایش و… نیز استفاده کنید. حتی مدل هایی از این نوع از آینه ها نیز وجود دارند که با کنار هم قرار گرفتن چند آینه دکوراتیو گرد، فضای خانه شما را متفاوت تر می سازند. 

شیشه و آینه دکوراتیو هنرکده کریستال
آینه دکوراتیو شانو هنرکده کریستال
شیشه و آینه دکوراتیو هنرکده کریستال

شیشه و آینه دکوراتیو هنرکده کریستال
آینه های دکوراتیو هنرکده کریستال
شیشه و آینه دکوراتیو هنرکده کریستال

آینه های دکوراتیو با طرح خاص

این نوع از آینه ها به معنای کامل دکوراتیو هستند و بیشتر از اینکه بتوانید از آنها استفاده داشته باشید می توانید به عنوان یک عنصر تزئینی روی آنها حساب کنید. امروزه مدل آینه دکوراتیو با طرخ های خاصی که در بازار موجود هستند از تنوع بسیار زیادی برخوردارند و بنابراین هیچ گونه محدودیتی در انتخاب آنها نخواهید داشت.

شیشه و آینه دکوراتیو هنرکده کریستال
آینه دکوراتیو سبک شانو هنرکده کریستال
شیشه و آینه دکوراتیو هنرکده کریستال

نکته ای که باید در رابطه با این نوع از آینه ها در نظر داشته باشید انتخاب یک دیوار خالی و مناسب برای قرارگیری است، چرا که این نوع از مدل آینه دکوراتیو به عنوان نقطه کانونی عمل خواهد کرد و به همین دلیل نیز باید فضای مناسبی را برای خودنمایی آن فراهم کنید. 

دکوراسیون یاشیل
آینه دکوراتیو یاشیل
دکوراسیون یاشیل

آینه دکوراتیو قاب دار

مدل آینه دکوراتیو قاب دار نیز از آن دسته محصولاتی است که با دنیای بی پایانی از تنوع رو به روست. به همین دلیل نیز دست شما برای انتخاب چنین محصولی کاملا باز است. از قاب های آینه ای گرفته تا فلزی و چوبی و… همه و همه مدل های متنوعی از مدل آینه دکوراتیو قاب دار را تشکیل می دهند که می تواند نمای متفاوت و منحصر به فردی را به دکوراسیون خانه شما فراهم کند.

الهام مساح
خانه زیبای ایرانی
الهام مساح

دکوراسیون یاشیل
آینه های دکوراتیو
دکوراسیون یاشیل

از آنجایی که در طراحی بیشتر مدل های این نوع از آینه دکوراتیو، از طرح های شلوغ و پر نقش و نگاری استفاده می شود، توصیه ما این است که تا جای ممکن از قرار دادن سایر وسایل تزئینی همچون تابلو، ساعت و… در کنار آنها اجتناب کنید. این نوع از آینه های دکوراتیو نیز امکان استفاده در فضاهای مختلفی همچون سرویس بهداشتی، اتاق خواب و… را خواهند داشت. 

کاغذدیواری و لمینیت اردهالی دکو
پروژه اجرا شده آینه های دکوراتیو اردهالی دِکو در سراسر ایران
کاغذدیواری و لمینیت اردهالی دکو

خرید آینه دکوراتیو

یکی از مهم ترین مسائلی که باید در زمان خرید آینه دکوراتیو بدانید این است که خرید این نوع از آینه ها با خرید آینه های ساده و معمولی، تفاوت بسیاری دارد. پیش از این در مطلبی با عنوان «خرید آینه دکوراتیو، چیدمان درخشان با مدل‌های خاص!» گفته ایم که دیوارهای یک خانه با آینه بیش‌تر از قبل نما می‌گیرند و به همین دلیل آینه‌های دکوراتیو نقش مهمی در زیبایی دکوراسیون خانه شما دارند. در این نوع آینه، زیبایی قبل از کاربرد، به چشم می‌آید و در واقع هدف اصلی از قرار دادن آینه، ویژگی دکوراتیو بودن آن است. 

مدل آینه دکوراتیو

 در نصب تابلو به روی دیوار افراط نکنید، در عوض جای یکی یا دوتا از تابلو‌ها را به روی دیوار، به آینه دکوراتیو اختصاص دهید. بازی انعکاس پرتوهای نور در خط‌های شکسته این آینه، مثل یک کاخ خانه شما را دیدنی می‌کند. بگذارید در هر لحظه چهره شما به جای یک عکس یا نقاشی، تابلویی به‌روی دیوار باشد.

“برای سفارش انواع مدل آینه دکوراتیو می توانید با اهالی فن چیدانه در ارتباط باشید"

شما می توانید این مطالب را نیز مطالعه نمایید:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه