Chidaneh.com placeholder image

روشویی کابینتی | بیش از 20 مدل روشویی کابینت دار جدید و متنوع

به قلم: گلنار

تا مدت‌ها پیش سرویس‌های بهداشتی مکان‌های ساده‌ای بودند که به دکوراسیون آنها اهمیت چندانی داده نمی‌شد. اما با روی کار آمدن تجهیزات سرویس بهداشتی جدید و زیبا، کمتر کسی هست که به دکوراسیون این فضای مهم و کاربردی اهمیت ندهد. در این میان یکی از تجهیزات و وسایل مهمی که در هر سرویس بهداشتی لازم است، روشویی است. با کوچک‌تر شدن فضای سرویس‌های بهداشتی، کاربردی بودن تجهیزات بیشتر اهمیت پیدا کرده است و روشویی کابینتی هم همان طور که از نامش پیداست با وجود باکس خاصی که دارد، فضای مناسبی را برای قرار دادن وسایل بهداشتی در اختیار کاربر قرار می‌دهد. این روزها انواع روشویی کابینتی در مدل‌ها، جنس‌ها و رنگ‌های مختلف در بازار موجود است و چیدانه این مطلب را در جهت انتخاب و خرید روشویی کابینتی مناسب برای شما آماده کرده است. با ما همراه باشید… 

روشویی کابینتی
کابینت روشویی

بلومیس
روشویی سرویس بهداشتی لوکس و مدرن
diamondبلومیس

سرویس خواب بالسا

چرا باید از روشویی کابینتی استفاده کنیم؟

پیش‌تر در مطلب معرفی انواع روشویی سرویس بهداشتی به طور مفصل در رابطه با نمونه‌های مختلف روشویی سرویس بهداشتی که در بازار موجود هست، صحبت کرده‌ایم. اما این‌بار در پاسخ به این سوال که چرا باید از روشویی کابینتی استفاده کنیم، باید بگوییم که روشویی کابینتی یکی از کاربردی‌ترین وسایل مورد استفاده و مورد نیاز در سرویس‌های بهداشتی است که علاوه بر ظاهر زیبا و مرتبی که به فضای سرویس بهداشتی می‌دهد برای نظم دادن به تمامی وسایل بهداشتی و نظافتی مناسب می‌باشد.

در هنگام نصب کابینت دستشویی می‌توان تمام لوله‌های آب سرد و گرم را در پشت آن مخفی کرد. همچنین با توجه به آنکه سرویس بهداشتی محیط مناسبی برای رشد انواع باکتری‌ها و میکروب‌ها است، روشویی کابینت دار گزینه‌ی بسیار مناسبی برای نگهداری از وسایل آرایشی و بهداشتی مانند مسواک، حوله، شوینده‌ها بوده تا اقلام بهداشتی داخل آن به دور از انواع میکروب‌ها نگهداری شوند.

 

روشویی کابینتی هلا HOLA هوگونیک
روشویی کابینتی طرح چوب HD6018gl
روشویی کابینتی هلا HOLA هوگونیک

خرید روشویی کابینتی
روشویی سرویس بهداشتی

مزایای خرید روشویی کابینتی

همانطور که گفته شد یکی مهمترین مزایای استفاده از روشویی کابینت‌ دار رعایت بهداشت است. اما علاوه بر آن موارد زیر هم می‌تواند شما را برای خرید روشویی کابینتی، قانع کند.

  • استفاده بهینه از فضای سرویس بهداشتی
  • شستشوی کامل و راحت سرویس بهداشتی
  • نقش موثر در دکوراسیون سرویس بهداشتی
  • فضای مناسب برای لوازم بهداشتی و دکوراتیو
  • پوشاندن لوله‌ها و مواردی که ظاهر نامناسبی دارند.
بهترین روشویی کابینت دار
روشویی شیک

 

انتخاب بهترین روشویی کابینت دار

روشویی‌های کابینت دار یکی از متنوع‌ترین اکسسوری‌های سرویس بهداشتی و حمام هستند و انتخاب یک روشویی کابینتی مناسب به عنوان ضروری‌ترین وسیله در سرویس‌های بهداشتی مهم است. پس بهتر است قبل از خرید روشویی کابینتی به موارد زیر در رابطه با انواع روشویی کابینتی و ابعاد، نوع دکوراسیون و رنگ فضای موردنظرتان توجه ویژه‌ای داشته باشید. خواندن مطلب راهنمای خرید روشویی هم می‌تواند به شما برای داشتن انتخابی بهتر کمک کند.

روشویی کابینت دار
انواع روشویی کابینتی

روشویی و شیرآلات آرمادی آرت و وبرت
روشویی کد 0280 آرمادی آرت
روشویی و شیرآلات آرمادی آرت و وبرت

1) انواع روشویی کابینتی از نظر جنس

مهمترین ویژگی انواع روشویی کابینتی جنس‌های مختلف آن است که در هنگام خرید روشویی کابینتی باید به آن دقت کنید. به صورت کلی توجه داشته باشید که بهترین روشویی کابینت دار، روشویی کابینتی ضد آب است.

بلومیس
روشویی سرویس بهداشتی لوکس و مدرن
diamondبلومیس

روشویی کابینت دار چوبی

روشویی کابینت دار چوبی

استفاده از چوب در هر نوع دکوراسیونی باعث جذابیت و زیبایی بیشتر فضای مورد نظر می‌شود و روشویی کابینت دار چوبی هم با تنوع بسیاری که دارند و سبک‌های جدیدی مانند ممبران که به آنها افزوده شده، به عنوان یک روشویی شیک، مورد توجه بسیاری از افراد هستند. اما نکته منفی که در رابطه با روشویی کابینت دار چوبی وجود دارد این است که فضای مرطوب سرویس بهداشتی باعث می‌شود آب به مرور زمان به سطح چوب نفوذ کرده و باعث خراب شدن کابینت روشویی شود. 

البته راهکارهایی مثل استفاده از پلی استر، رزین و چسب مخصوص برای عایق کردن سطح چوب تا حدی این مشکل را برطرف کرده، اما همچنان تضمین کاملی برای حفظ کیفیت چوب در مقابل آب وجود ندارد. در چند سال اخیر نیز استفاده از mdf به جای چوب مرسوم شده است، اما روشویی کابینتی ام دی اف هم روشویی کابینتی ضد آب محسوب نمی‌شود.

کابینت دستشویی فلزی

کابینت دستشویی فلزی

کابینت دستشویی فلزی اولین مدل روشویی کابینت دار است که وارد بازار شد. کابینت روشویی فلزی به دلیل استحکام زیاد، قابلیت تحمل وزن بالا و طول عمر بیشتر نسبت به دیگر کابینت های روشویی، در ابتدا موردپسند افراد زیادی قرار گرفت. ولی به مرور زمان با توجه به از بین رفتن ظاهر اولیه و به وجود آمدن خوردگی‌های درونی زیاد، محبوبیت خود را از دست داد. 

بلومیس
روشویی سرویس بهداشتی لوکس و مدرن
diamondبلومیس

روشویی کابینتی پی وی سی

روشویی کابینتی پی وی سی

امروزه روشویی کابینتی پی وی سی، بهترین روشویی دستشویی محسوب می‌شود. یکی از دلایل استقبال افراد از روشویی کابینتی پی وی سی تنوع زیاد طرح و رنگ آن است. علاوه بر آن جنس پی وی سی ضد خش بوده، به آسانی تمیز می‌شود و به مرور زمان دچار رنگ پریدگی نخواهد شد. همچنین روشویی کابینتی پی وی سی، روشویی کابینتی ضد آب بوده و برخلاف جنس چوب، با قرارگیری در رطوبت خراب نمی‌شود و طول عمر بالایی دارد. از دیگر مزایای روشویی کابینتی پی وی سی می‌توان به سهولت در جابه‌جایی، ضد حریق بودن، استحکام زیاد و نصب آسان آن اشاره کرد. این نوع روشویی سرویس بهداشتی به صورت روشویی کابینتی طرح چوب هم در بازار موجود است.

روشویی
کابینت روشویی
روشویی

روشویی جدید کابینت دار
روشویی کابینتی طرح چوب

2) انواع کابینت روشویی از لحاظ نصب

انواع کابینت روشویی در دو مدل روشویی کابینتی پایه دار و روشویی کابینتی بدون پایه یا روشویی کابینتی دیواری، در اندازه‌های متنوع و برای سلیقه‌های مختلف در بازار عرضه می‌شود که روش نصب روشویی کابینتی در این دو مدل با هم متفاوت است. 

روشویی کابینتی هلا HOLA هوگونیک
خرید روشویی شیک سرویس بهداشتی
روشویی کابینتی هلا HOLA هوگونیک

روشویی کابینتی بزرگ
روشویی کابینتی پایه دار

روشویی کابینتی پایه دار

روشویی کابینتی پایه دار کاملا روی سطح زمین قرار می‌گیرد و به همین دلیل می‌تواند وزن زیادی را تحمل کند. انواع روشویی کابینتی سنگی و روشویی کابینتی سرامیکی در این مدل قابل استفاده هستند و محدودیتی برای انتخاب کاسه روشویی وجود ندارد. این مدل روشویی کابینت دار معمولا در ابعاد بزرگ تولید شده و فضای بیشتری را برای قرار دادن لوازم بهداشتی در اختیار افراد قرار می‌دهد. روشویی کابینتی پایه دار، در دسته روشویی کابینتی بزرگ قرار می‌گیرد و برای سرویس‌های بهداشتی کوچک، مناسب نیست.

 

روشویی کابینتی هلا HOLA هوگونیک
خرید روشویی شیک سرویس بهداشتی
روشویی کابینتی هلا HOLA هوگونیک

روشویی کابینتی دیواری
روشویی کابینتی بدون پایه

روشویی کابینتی دیواری

روشویی کابینتی دیواری یا روشویی کابینتی بدون پایه در واقع یک یونیت و یا باکس است که در زیر سنگ روشویی قرار می‌گیرد و به وسیله پایه‌هایی به دیوار متصل می‌شود. توجه داشته باشید که بهتر است از کاسه با وزن کمتری برای این مدل روشویی کابینت دار استفاده شود. روشویی کابینتی دیواری فضای کمتری را در سرویس بهداشتی اشغال می‌کند و روشویی کابینتی بسیار کوچک نیز در این دسته قرار دارد که برای سرویس‌های بهداشتی کوچک انتخاب مناسبی است. به دلیل حجم کم روشویی کابینتی بدون پایه، جابه‌جایی آن بسیار راحت‌تر از مدل روشویی کابینتی پایه دار است و یکی دیگر از مزیت‌های کابینت روشویی دیواری این است که چون با زمین ارتباطی ندارد شستشوی کف سرویس بهداشتی بسیار راحت و بی دردسر انجام خواهد شد.

 

بلومیس
روشویی سرویس بهداشتی لوکس و مدرن
diamondبلومیس

مدل روشویی کابینتی

3) انواع مدل روشویی کابینتی

امروزه مدل‌های جدیدی از روشویی سرویس بهداشتی طراحی و تولید می‌شوند که علاوه بر نقش کاربردی‌شان در سرویس بهداشتی، زیبایی و جلوه خاصی هم به این فضا می‌دهند. شما می‌توانید با توجه به نوع، رنگ و سبک دکوراسیون سرویس بهداشتی بهترین انتخاب را از میان انواع مدل روشویی کابینتی که در زیر معرفی می‌شوند، داشته باشید.

روشویی و شیرآلات آرمادی آرت و وبرت
روشویی کد 0549 آرمادی آرت
روشویی و شیرآلات آرمادی آرت و وبرت

روشویی مدرن
روشویی کابینتی مدرن

روشویی مدرن

برای داشتن سرویس بهداشتی با سبک مدرن، بهتر است از زرق و برق‌های اضافی دوری کرده و به دنبال سادگی باشید. روشویی مدرن از جنس شیشه‌ای یا سرامیک یک روشویی شیک است که بهتر است کابینت روشویی آن از جنس PVC  و با طرح مربع یا مستطیل باشد.

 

کابینت روشویی دی.کی D.K Bathroom Cabinet
مدل 757A
کابینت روشویی دی.کی D.K Bathroom Cabinet

روشویی کابینتی ساده

روشویی کابینتی ساده

معمولا روشویی کابینتی ساده روشویی باکیفیتی است و در این مدل روشویی کابینت دار از طرح و شکل‌های خاصی استفاده نشده است. روشویی کابینتی ساده در میان انواع مدل روشویی کابینتی از نظر قیمتی ارزان‌تر است ولی خاصیت ضد آب بودن را دارد. 

 

شرکت سیگما
پروژه جردن خیابان روانپور
شرکت سیگما

روشویی کابینتی کلاسیک
روشویی کابینتی لوکس

روشویی کابینتی کلاسیک

برای داشتن سرویس بهداشتی با سبک کلاسیک، باید روشویی کابینتی کلاسیک را به عنوان نوعی روشویی کابینتی لوکس، انتخاب کنید. در روشویی کابینتی کلاسیک معمولا از طراحی‌های پرکار و پرنقش‌تری نسبت به روشویی کابینتی ساده و مدرن استفاده می‌شود. روشویی کابینت دار چوبی بهترین جنس برای روشویی کابینتی کلاسیک است که با ترکیب سنگ‌های مرمر و گرانیت و همچنین رنگ‌هایی خاص، زیبایی منحصر به فردی را ایجاد می‌کند.

کابینت روشویی دی.کی D.K Bathroom Cabinet
مدل 811H
کابینت روشویی دی.کی D.K Bathroom Cabinet

ابعاد روشویی کابینتی

ابعاد روشویی کابینتی استاندارد

برای داشتن بهترین روشویی کابینت دار و خرید روشویی کابینتی مناسب، ابعاد روشویی کابینتی و سایز روشویی کابینت دار را در اولویت قرار دهید. به طور معمول ابعاد روشویی کابینتی استاندارد معمولا دارای ارتفاع 80 سانتی‌متر، عرض (عمق) 40 تا 55 سانتی‌متر و طول 40 تا 60 سانتی‌متر است. اما توجه داشته باشید که پس از نصب روشویی کابینتی باید: 

  1. فضای کافی برای ایستادن روبه‌روی روشویی سرویس بهداشتی وجود داشته باشد.
  2. لوله‌های سرد و گرم کاملا در فضای پشت کابینت دستشویی مخفی شود.
  3. درب سرویس بهداشتی با روشویی کابینتی برخورد نکند.
  4. شیر روشویی در ارتفاع مناسبی قرار گیرد.

روشویی و شیرآلات آرمادی آرت و وبرت
روشویی کد 004 آرمادی آرت
روشویی و شیرآلات آرمادی آرت و وبرت

روشویی کابینت دار

کلام آخر

روشویی شیک یکی از اصلی‌ترین المان‌ها، در سرویس‌های بهداشتی است و یکی از مدل‌های جدید روشویی، روشویی کابینتی است. مدل روشویی کابینت دار فضای زیادی را برای قرار دادن وسایل و لوازم بهداشتی و آرایشی در اختیار شما قرار می‌دهد و این وسایل را از آلودگی‌ها و باکتری‌های موجود در سرویس بهداشتی دور نگه می‌دارد. کابینت روشویی در دو نوع روشویی کابینتی پایه دار و روشویی کابینتی دیواری بهترین انتخاب به عنوان روشویی کابینتی بزرگ و روشویی کابینتی بسیار کوچک هستند. 

"اهالی فن تجهیزات سرویس بهداشتی و حمام در چیدانه حضور دارند تا شما را برای خرید روشویی کابینتی مناسب راهنمایی کنند.“

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه