Chidaneh.com placeholder image

انواع درب ورودی منزل، از دکوراسیون تان محافظت کنید!

به قلم: تحریریه چیدانه

درب و پنجره:  یکی از مهمترین اجزای فضای داخلی که در بدو ورود در مقابل چشم ببیننده قرار می گیرد درب ورودی منزل می باشد. درب ساختمان درواقع به جزئی از بنا گفته می شود که برخی فضاهای خالی بین دیوارها را پر می کند و با باز و بسته شدن فضاهای داخلی و خارجی را به هم مربوط می نماید. در برخی موارد عبور نور و تبادل هوا را میسر یا ناممکن می کند. بر حسب شرایط قرار گیری در ساختمان به دو دسته کلی درب های خارجی و درب های داخلی تقسیم می شود.

عرفان شریف نژاد: عکاس
آینه در دکوراسیون ورودی منزل
عرفان شریف نژاد: عکاس

chidaneh ad banner

 درب ورودی منزل علاوه بر اینکه سهم زیادی در زیبایی فضای مسکونی دارد به عنوان یک عامل حفاظتی مهم نیز محسوب می شود که باید در کنار انتخاب طرح مناسب حتما به جنس آن نیز توجه داشته باشیم. به طور مثال یک درب چوبی مستحکم نسبت به یک در  توخالی که از مواد ترکیبی و مصنوعی ساخته شده است قطعا دوام و کیفیت بیشتری را برای شما به دنبال خواهد داشت. به همین منظور امروز در چیدانه می خواهیم شما را با انواع درب ورودی منزل آشنا کنیم تا انتخاب ساده تری در این زمینه داشته باشید. 

صنایع چوبی ارجان
درب ورودی ساختمان
صنایع چوبی ارجان

درب ورودی چوبی 

درب ورودی منزل به طور کلی  از چوب یا از ترکیبات جدید چوبی و یا MDF با روکش های مختلف ساخته می شوند. که نوع MDF آن ها معمولا برای فضای داخلی مورد استفاده می شود این نوع درب ها به دلیل ماهیت چوبی که دارند به فضای داخلی شما گرما و زیبایی خاصی می بخشند. اغلب درب های ورودی منزل از جنس چوب روس، ملچ و راش می باشد. درب ورودی آپارتمان می تواند به صورت یک لنگه یا دو لنگه ساخته شود. در مطلب انواع درب های چوبی زیبا برای داخل خانه! می توانید اطلاعات بیشتری در رابطه با این نوع درب ها کسب کنید. 

صنایع چوبی ارجان
درب ورودی ساختمان
صنایع چوبی ارجان

درب ورودی MDF

درب های MDF به صورت خام و یا روکش دار می باشد که در بیشتر موارد در داخل ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد و برای درب ورودی منزل مناسب نمی باشد. این نوع دربها قابلیت cnc شدن را دارا می باشد و در بسیاری موارد  از روکش های طبیعی جهت زیبایی درب استفاده می گردد که با مبلغی پایین تر از درب ورودی چوبی  ارائه می شوند اما از لحاظ امنیتی برای درب ورودی منزل چندان قابل استقاده نمی باشد. 

رضا صوفی
طراحی ورودی خانه در کاشانک تهران
رضا صوفی

درب ورودی هیبریدی

این درب ها ظاهرا شبیه به درب های چوبی هستند ولی پانل های آنها از ساختار ساندویچی فوم و تخته سه لا تشکیل شده است و همه چیز با روکش چوبی پوشانده شده است. اگر رواق یا تاق نما برای جلوگیری از تابش نور ندارید و هم چنان یک ظاهر چوب مانند برای درب تان می خواهید، درب های هیبریدی گزینه های خوبی هستند. که  می توانند به صورت سفارشی نیز ساخته شوند. عیب این درب ها این است که چون با چوب روکش می شوند، باید هر دو سال یک بار ترمیم شوند.  
مطلب پیشنهادی : شیک ترین طراحی برای درب ورودی ساختمان منزل شما!

استودیو معماری نبیکو
درب ورودی چوبی
استودیو معماری نبیکو

درب ورودی ترکیبی 

این درب ها که جزیی از پرطرفدارترین نوع درب ورودی منزل می باشند معمولا در طراحی خود ترکیبی از چوب و سایر مصالح مثل فلز و یا صفحات مات پلکسی را دارند. این نوع درب ها به دلیل طراحی و جزییات ظاهری شان از درب های معمولی گران قیمت تر هستند اما ظاهر چشمگیری به فضای ورودی منزل شما می بخشند و این فضا را به یکی از فضاهای پر اهمیت در فضای داخلی تان تبدیل می کند.

صنایع چوب رز
درب، کمد و نرده چوبی
صنایع چوب رز

 اگر درب ورودی شما مقابل یک پیاده رو یا خیابان شلوغ است، ممکن است برای اینکه افراد داخل خانه ی شما را نبینند پنجره های شفاف زیادی نخواهید در عین اینکه شاید بخواهید نور وارد منزل تان شود.در ب های ترکیبی و پنجره های بالای درب، پنجره های کناری و حتی جام های شیشه بر روی درب در حالی که امنیت را حفظ می کنند به نور هم اجازه ی ورود می دهند. شما هم چنین می توانید از شیشه های شبنم دار، بافت دار و سندبلاست استفاده کنید تا به راحتی دید به داخل را کور کنید.
مطلب پیشنهادی : طراحی ورودی خانه، مهمان ها را غافلگیر کنید!

بازسازی ساختمان و دکوراسیون داخلی هیرادانا
نصب درب چوبی ورودی
بازسازی ساختمان و دکوراسیون داخلی هیرادانا

درب ورودی پنل دار 

درب های ورودی پنل دار بسته به پر یا خالی بودن پنل های داخلی شان قیمت شان متغییر  است به طور کلی درب هایی با پنل های تو خالی ارزان قیمت تر از نوع تو پر آن می باشد. درب های پنل دار در مدل های گوناگون از تک پنل تا شش پنلی در بازار موجود می باشد که معمولا برای سبک ها و بخش های مختلف از انواع آن ها استفاده می شود. در مطلب آنچه باید درباره درب در دکوراسیون داخلی منزل بدانید! شما می توانید با انواع مختلف دیگری از درب های ورودی منزل آشنا شوید. 

[[nid:84204]]

درب ورودی ضد سرقت 

درب ضد سرقت به دلیل ساختاری که دارا است نسبت به درب های معمولی مقاوم تر و دارای امنیت بسیار بالاتری است بنابراین محبوب ترین نوع درب ورودی آپارتمان شناخته می شود. درب ضد سرقت از نظر ساختار کلی، قفل، لولا و جنس با درب های معمولی متفاوت است. قفل ها در درب ضد سرقت بسیار  تقویت شده اند و تقریبا در صورت قفل شدن غیر قابل باز کردن هستند. درب های ضد سرقت علاوه بر این که امنیت خانه را در برابر سرقت تامین می کنند باید ویژگی های دیگری از قبیل آتش پاد بودن، عایقی برای گرما و سرما، رطوبت و صدا نیز باشند. برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید به مطلب درب ضد سرقت ، امنیت در آپارتمان های امروزی! مراجعه کنید. 

◀︎ برای سفارش و خرید درب و پنجره به بخش اهالی فن درب و پنجره مراجعه کنید، نمونه کارها و اطلاعات تماس آنها را مشاهده کنید و با آنها تماس بگیرید. 

 نویسنده: ثمینا فراهانی | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه