Chidaneh.com placeholder image

تزیین میز غذا با گل‌های تازه، 15 ایده برای مهمانی های بهارانه!

به قلم: تحریریه چیدانه

تزیینات جشن: بیایید سال 96 را به نحوی جدید و متفاوت برای خود رقم بزنید؛ سالی شاد و پرانرژی. چطور است که از مهمانی‌های مختلف و سفره‌های رنگین آن شروع کنید. فصل بهار با گل‌های متنوع و زیبایی همراه است؛ پس سراغ گل‌فروشی‌های شهر بروید تا بتوانید میز خانه خود را به زیبایی تزیین کنید. با رعایت برخی نکات ساده می‌توانید شامی رویایی برای مهمان‌های خود سرو کنید:

باز کن پنجره‌ها را که نسیم
روز میلاد اقاقی‌ها را
جشن می‌گیرد
و بهار
روی هر شاخه کنار هر برگ
​شمع روشن کرده است

سرویس خواب بالسا

تزیین میز غذا با گل های تازه

برای انتخاب رنگ گل‌ها به چیدمان سفره و میز دقت کنید. می‌توانید آنها را همرنگ ظروف و دکوراسیون میز در نظر بگیرید یا به گونه‌ای گل‌ها را انتخاب کنید که ترکیب رنگی مکمل حاصل آید.

تزیین میز غذا با گل های تازه

یک گل برجسته و درشت انتخاب کنید و گل‌های کوچک‌تر را اطراف آن قرار دهید. گل صدتومانی در وسط گلدان شیشه‌ای خودنمایی می‌کند.

تزیین میز غذا با گل های تازه

برای هر یک از مهمانان دسته‌گل کوچکی درست کنید و آن را کنار بشقاب‌ها قرار دهید. این دسته‌گل می‌تواند شامل برگ و گل‌های کوچکی باشد که کاغذی به دورشان پیچیده شده یا روبانی آنها را در آغوش گرفته است.

تزیین میز غذاخوری

اگر گلدان کوچکی ندارید که مناسب میز غذا باشد، سراغ لیوان و ماگ‌های رنگین و زیبای آشپزخانه خود بروید؛ بدون شک یکی از آنها با دکوراسیون میز شما همخوانی دارد.

تزیین میز غذاخوری

یک پیشنهاد فوق‌العاده! رنگ سفید را برای ظروف و دکوراسیون میز انتخاب کنید و طیف متنوعی از گل‌های رنگارنگ بخرید. شاخه بریده‌هایی که تنالیته رنگی مشابهی دارند را در گلدان‌های جداگانه قرار داده و آن را روی میز بگذارید.

تزیین میز شام با گل

اگر در محلی زندگی می‌کنید که در اطراف خانه‌تان گل‌های وحشی و خودرو دارید، فارغ از هر فکر دیگری سراغ‌شان بروید. دسته‌گل‌های وحشی حس زندگی و شادابی بیشتری به خانه شما می‌آورند؛ خصوصا اینکه شما آنها را با عشق چیده‌اید.

تزیین میز شام با گل

گل‌های معطر را با احتیاط به میز غذاخوری بیاورید. ممکن است مهمانان‌تان به آنها حساسیت داشته باشند یا رایحه آنها با غذای خوش‌عطر و بوی شما تداخل داشته باشد.

تزیین میز غذاخوری با گل تازه

گل‌های خوشه‌ای و چتری زیبایی خاصی دارند. گل ادریسی به تنهایی می‌تواند نقش یک دسته‌گل را ایفا کند تنها تعدادی شاخه و برگ زیبایی‌اش را افزایش می‌دهد.

تزیین میز غذاخوری با گل تازه

گل‌های رز همیشه سحرآمیز هستند. استفاده از این گل‌های شاخه بریده بر سر میز غذا سنگینی و وقار خاصی به همراه دارد و برای مهمانی‌های رسمی‌تر پیشنهاد می‌شود. با وجود رنگ‌های متنوع گل رز در بازار دست‌تان باز است.

تزیین میز با گل های شاخه بریده

رنگ قرمز نمادی از عشق است. رز قرمز را برای عزیزترین مهمانان خود در نظر بگیرید و آنها را با برگ و ساقه‌های آویزان و پرپشت ترکیب کنید.

تزیین میز با گل های شاخه بریده

استفاده از رنگ‌های ملایم می‌تواند یک میز شام رویایی و به یاد ماندنی برای شما رقم بزند. شعله کوچک شمع در ترکیب با این گل‌های زیبا را از دست ندهید.

تزیین میز غذا

گل ارکیده از گیاهان لوکس محبوبی است که در سال‌های اخیر بیشتر پرورش یافته است. اگر دوست دارید میز مجلل و خیره‌کننده‌ای داشته باشید از ارکیده غافل نشوید. فراموش نکنید که برای این گل‌ها به گلدان‌های بلندتری نیاز دارید.

تزیین میز غذا

گل‌هایی مانند آلاله و شقایق یادآور دشت و دمن هستند. برای مهمانی‌های دوستانه‌تر می‌توانید از این گل‌های ساده و زیبا استفاده کنید.

تزیین میز غذاخوری

شاید کمی عجیب به نظر برسد، ولی می‌توانید شاخه‌های میوه را نیز در میان گلدان قرار دهید. میوه‌های کوچک مانند زالزالک و پیروکانتا ظاهری متفاوت به میز غذا می‌دهند. این میوه‌ها لازم نیست حتما خوراکی باشند.

تزیین میز غذاخوری

گل آهار، جعفری، میخک و داوودی دسته‌ای از گل‌ها را خلق می‌کنند که پرپر هستند و چهره حجیم‌تری دارند.

برای شرکت در مسابقه بوی عیدی چیدانه از رسم و رسوم، خانه تکانی، خریدهای عید، ترافیک اسفند، سفره هفت سین، شکوفه های بهاری درختان، سفرهایی که می روید یا هر چیزی که برای شما تداعی کننده روزهای عید است عکس بگیرید و در صفحه اینستاگرام خود با هشتگ #بوی_عیدی و #چیدانه منتشر کنید یا از طریق دایرکت به صفحه اینستاگرام چیدانه ارسال فرمایید تا از برندگان خوش شانس جوایز شگفت انگیز ما باشید.

منبع: مجله منزل | نویسنده: صدف حقیقت

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه