Chidaneh.com placeholder image

راهنمای خرید 15 مدل اکسسوری سینک ظرفشویی

به قلم: فهیمه مصدرالامور

از آنجا که آشپزخانه کانون و نقطه عطف هر خانه‌ای است؛ لوازم و اکسسوری آشپزخانه نیز با چیدمان و طراحی مناسب به گرم‌تر و کاربردی‌تر شدن این فضا کمک می‌کند. از انواع اکسسوری آشپزخانه؛ اکسسوری سینک ظرفشویی، سوپر، آبچکان و آویز آشپزخانه، ضربه‌گیر، گردگیر، کشوهای توکار و کشوهای کنج کابینت، صداگیر و… را می‌توان نام برد. در این مقاله از چیدانه سعی داریم به شناخت انواع اکسسوری سینک ظرفشویی و کاربرد این لوازم منزل در دکوراسیون داخلی آشپزخانه مدرن بپردازیم. تا انتهای مقاله با ما همراه باشید تا با لوازم برای کنار سینک ظرفشویی بیشتر آشنا شوید.

اکسسوری اشپزخانه چیست

اکسسوری آشپزخانه چیست؟

قبل از اینکه به شرح انواع اکسسوری سینک ظرفشویی بپردازیم، خوب است بدانیم اکسسوری آشپزخانه چیست و چه کاربردی در طراحی آشپزخانه دارد؟ اکسسوری به معنای لوازم جانبی است. انواع اکسسوری آشپزخانه، می‌تواند فضای آشپزخانه را مرتب کرده و به همین جهت به اکسسوری آشپزخانه؛ نظم‌دهنده آشپزخانه نیز می‌گویند. این روزها تنوع بالای اکسسوری‌ها باعث شده تا به راحتی بتوانید لوازم مورد نیاز خود را پیدا و بدون دردسر در آشپزخانه جابه‌جا کنید.

سرویس خواب بالسا

از انواع اکسسوری آشپزخانه و همین‌طور وسایل سینک ظرفشویی نیز برای مرتب کردن و نگهداری ابزارها و مواد غذایی خشک نیز می‌توان استفاده کرد. درحقیقت در یک آشپزخانه مدرن، نظم و ترتیب چیدمان وسایل حرف اول را می‌زند؛ بنابراین استفاده از حتی یک اکسسوری آشپزخانه مناسب می‌تواند دکوراسیون آشپزخانه شما را بسیار مرتب و زیبا جلوه دهد.

اکسسوری سینک ظرفشویی

دکوراسیونی متفاوت با اکسسوری‌ سینک ظرفشویی

یکی از قسمت‌هایی که زیاد از آن در آشپزخانه استفاده می‌شود؛ سینک ظرفشویی است. همین طور از المان‌های پرکاربرد در آشپزخانه که می‌شود با لوازم برای کنار سینک ظرفشویی، آن را کاربردی و مدرن و منظم کرد؛ اکسسوری سینک ظرفشویی است. این اکسسوری‌ها نظم دهنده آشپزخانه بوده و زیبایی، کارایی و دوام سینک ظرفشویی را هم بالا می‌برند. به اضافه اینکه با انواع لوازم سینک ظرفشویی، برای همیشه با سینک شلوغ و به هم ریخته می‌توانید خداحافظی کنید. از دیگر مزایای آن در دکوراسیون داخلی آشپزخانه اینکه با خرید جدیدترین اکسسوری آشپزخانه، می‌توان محیطی متفاوت و خوشایند برای خود و اطرافیان ایجاد کرد.

انواع اکسسوری سینک ظرفشویی

لوازم سینک ظرفشویی در انواع مختلفی وجود دارد و جزء مهمترین اکسسوری منزل و از پرکاربردترین اکسسوری آشپزخانه به حساب می‌آید. در ادامه مقاله با انواع اکسسوری سینک ظرفشوئی آشنا می‌شوید.

آبچکان رومیزی کنار سینک ظرفشویی

1. آبچکان: پراستفاده‌ترین اکسسوری سینک ظرفشویی

در حقیقت انواع مدل آبچکان؛ یکی از ضروری‌ترین وسایل سینک ظرفشویی به حساب می‌آید. از انواع آبچکان سینک ظرفشویی می‌توان به آبچکان ایستاده، آبچکان دیواری، ابچکان بالای سینک و کنار پنجره نام برد. آبچکان بالای سینک به اکسسوری بالای سینک ظرفشویی نیز شهرت دارد.

توری‌های استیل از انواع آبچکان‌ها هستند و فضای فوق‌العاده‌ای بالای سینک ظرفشویی و یا در کنار آن ایجاد می‌کنند. علاوه بر محافظت از سینک، می‌توان ظروف را روی آبچکانها قرار داد. توری یا آبچکان استیل سینک، درواقع برای محافظت سینک شما در برابر ظروف، قاشق و چنگال، چاقو و لوازم دیگر آشپزخانه طراحی شده است. همچنین انواع میوه و سبزی و مواد آشپزی و خوراکی را نیز می‌توان بعد از شستن، در آبچکان سینک قرار داد. همچنین از اکسسوری سبد آبچکان نیز برای خشک کردن ظروف و مواد غذایی استفاده می‌کنند.

تخته برش سینک ظرفشویی
انواع تخته برش سینک ظرفشویی
تخته برش سینک آشپزخانه
تخته سینک ظرفشویی
تخته برش سینک، اکسسوری سینک ظرفشویی
تخته چوبی برش سینک ظرفشویی
تخته برش سینک اکسسوری ظرفشویی

2. تخته برش روی سینک ظرفشویی

از تخته برش سینک به عنوان یکی از انواع اکسسوری سینک ظرفشویی در آماده‌سازی غذا و برش دادن میوه ها و سبزیجات و گوشت روی آن می‌توان به خوبی استفاده کرد. تخته برش چوبی که روی سینک استیل قرار می‌گیرد علاوه بر زیبایی که به فضای آشپزخانه می‌دهد؛ آماده کردن غذا را نیز آسان می‌کند. از این رو این ابزار یکی از اکسسوری‌های دم دستی و مناسب برای سینک ظرفشویی است.

سینی سینک آشپزخانه
سینی سینک ظرفشویی
سینی سینک ظرفشویی آشپزخانه

3. سینی مناسب: اکسسوری سینک ظرفشویی

سینی سینک ظرفشویی از دیگر اکسسوری‌های آشپزخانه است که علاوه بر دوام مناسب، برای سینک ظرفشویی کاربرد فراوانی دارد و محل قرارگیری مواد غذایی و اقلام خریداری شده هم می‌تواند باشد.

آبکش استیل سینک ظرفشویی
سبد استیل سینک ظرفشویی
آبکش مناسب سینک
آبکش سینک ظرفشویی اکسسوری مفید

4. آبکش‌های استیل

آبکش‌های استیل از انواع اکسسوری سینک ظرفشویی است که این امکان را به شما می‌دهد تا میوه و سبزیجات را روی سینک و درون آن آبکشی نمایید. انواع مختلف آبکش‌های استیل در بازار موجود است که هم به صورت ثابت روی سینک ظرفشویی قرار می‌گیرد و هم روی سینک به حالت متغیر قرار می‌گیرد.

گیره سینک ظرفشوی
گیره سینک
گیره مناسب سینک ظرفشویی
اکسسوری سینک ظزفشویی گیره

5. انواع گیره: اکسسوری سینک ظرفشویی

از گیره‌ها که از انواع اکسسوری بالای سینک ظرفشویی هستند؛ برای قرار دادن لوازم برای کنار سینک ظرفشویی مانند: قاشق، چنگال، مایع ظرفشویی، اسکاچ ، لیوان و… می‌شود استفاده کرد.

سطل زباله آشپزخانه
سطل زباله ریلی سینک
اکسسوری سینک سطل زباله سینک ظرفشویی

6. وسایل سینک ظرفشویی ضروری: سطل زباله ریلی زیر سینک

معمولا زیر کابینت سینک ظرفشویی، محل مناسبی برای نصب سطل زباله است. انواع سطل زباله داخل کابینتی به شما این امکان را می‌دهد که به راحتی دورریز موجود در سینک را هنگام شستشو از ظروف جدا کنید و داخل سطل بریزید.

سبد کشویی
سبد کشویی سینک ظرفشویی
سبد کشویی مناسب سینک ظرفشویی

7. سبد کشویی: لوازم سینک ظرفشویی پرطرفدار

سبد کشویی از دیگر اکسسوری سینک ظرفشویی است که محل ذخیره و فضای کافی برای شستشو را دارد و از قابلیت این سبد کشویی این است که هنگام عدم نیاز به سبد؛ می‌توانید آن را به راحتی جمع کنید. تخلیه سریع و آویزان کردن راحت باعث زهکشی مناسب می‌شود و آبکشی ظروف را لذت‌بخش می‌کند. علاوه‌بر این دستگیره‌های سبد فضای سینک را اشغال نمی‌کند، بنابراین می‌توان سبد را بالای سینک ظرفشوئی قرار داد تا به سادگی تخلیه شود. این اکسسوری پرطرفدار سینک ظرفشویی، بسیار مناسب برای شستشو و خشک کردن ظروف، شستن سبزیجات و میوه ها و نگهداری لیوان  است. لازم به ذکر است که از سبد کشویی قابل حمل علاوه بر اکسسوری منزل در رستوران‌ها و کافه‌ها نیز استفاده می‌کنند.

همچنین سبدکشویی سینک ظرفشویی تحقیقا از کیفیت خوبی برخوردار است و طراحی ته توخالی در آن، کمک به تهویه مناسب و تمیزکردن میوه‌ها و سبزیجات می‌کند.

کشوهای یو شکل اشپزخانه
کشوی یو شکل زیر سینک آشپزخانه
کشو یوشکل اکسسوری سینک ظرفشویی

8. کشوهای یوشکل: اکسسوری سینک ظرفشویی خانه مدرن

 کشوهای یوشکل، از دیگر لوازم سینک ظرفشویی هستند که برای استفاده از فضای زیر سینک از آنها استفاده می‌شود.

فرچه سینک
فرچه سینک ظرفشویی

9. فرچه سینک

فرچه سینک، اکسسوری کاربردی و مفید در سینک ظرفشویی است. از انواع فرچه‌های سینک کوچک و بزرگ برای تمیز کردن و شستشوی ظروف و لیوان و لوازم دیگر آشپزخانه که به سادگی قابل شستشو نیستند نیز استفاده می‌شود.

جا اسکاجی
جااسکاچی سینک ظرفشویی

10. جااسکاجی: اکسسوری سینک ظرفشویی نظم‌دهنده

اگر شما هم به دنبال وسیله مناسبی برای نگهداری اسکاچ و سیم ظرفشویی می‌گردید، جااسکاچی اکسسوری سینک ظرفشویی مناسبی برای آشپزخانه‌تان است.

جا مایعی
جا مایعی سینک ظرفشویی

11. جای مایع ظرفشویی

اکسسوری‌های سینک آشپزخانه، بدون جای مایع ظرفشویی معنایی ندارند. این وسیله کاربردی را می‌توان به عنوان اکسسوری بالای سینک ظرفشویی نیز به کار برد و برای سهولت استفاده آن را به دیوار نصب کرد.

آبکس تفاله گیر
آبکش تفاله گیر سینک
آبکش تفاله گیر سینک ظرفشویی

12. آبکش تفاله‌گیر: اکسسوری مناسب سینک

آبکش تفاله‌گیر به شما این امکان را می‌دهد که دور ریزهای کوچک داخل سینک را به راحتی در آن قرار دهید. همچنین از به‌هم ریختگی و آلوده شدن محیط سینک ظرفشویی جلوگیری می‌کند.

آبگیر سینک
ابگیر سینک ظرفشویی

13. آبگیر سینک ظرفشویی: جدیدترین اکسسوری آشپزخانه

از جدیدترین اکسسوری آشپزخانه می‌توان آبگیر سینک ظرفشویی را برشمرد. اگر شما هم در هنگام ایستادن روبروی سینک و شستشوی ظروف لباستان خیس می‌شود؛ آبگیر سینک ظرفشویی علاوه بر زیبایی بخشیدن به دکوراسیون آشپزخانه‌تان این مشکل را نیز برطرف می‌کند و باعث می‌شود فضای دور سینک ظرفشویی نیز خیس و مرطوب نشود.

آبگیر سینک ظرفشویی انواع مختلفی دارد. اما قبل از خرید اکسسوری سینک باید بدانید سینک آشپزخانه شما به چه صورت نصب شده زیرا برخی آبگیر‌ها مخصوص سینک جدید و برخی مخصوص سینک کلاسیک و برخی هم به پاسخگوی هر دو سینک هستند. از انواع مدل آبگیر سینک ظرفشویی: آبگیر سینک ژله‌ای با مکنده قوی و کاربردی و ضد‌آب؛ اکسسوری سینک ظرفشویی مناسبی بوده که در بازار موجود است.

جاقاشقی کنار سینک ظرفشویی
جا قاشقی سینک ظرفشویی
جا قاشقی سینک

14. جا قاشقی کنار سینک

یکی از کاربردی‌ترین اکسسوری سینک ظرفشویی محلی برای قراردادن قاشق‌هاست. جاقاشقی کنار سینک با طراحی زیبا و مدرن می‌تواند جلوه خاصی به طراحی آشپزخانه شما بدهد. همچنین قابلیت ست‌شدن رنگ‌های آن با اکسسوری‌های دیگر آشپزخانه و سینک، مزیت دیگر انواع جاقاشقی محسوب می‌شود.

استند کنار سینک
استند چاقو سینک ظرفشویی

15. استند قرارگیری چاقوها و کاردها

استند قرارگیری چاقوها و کاردها معمولا به‌ گونه‌ای طراحی شده که در آن قسمت فقط امکان قرار دادن چاقو و قیچی مرغ و ماهی وجود دارد. این امر کمک می‌کند تا لبه تیز چاقو‌ها با دیگر ابزارها برخوردی نداشته باشد و از ایمنی مناسبی در فضای بالای سینک ظرفشویی بهره ببریم. همچنین دستتان دچار زخم و بریدگی نمی‌شود و چاقوها نیز دچار کندی نمی‌شوند.

نکات مهم اکسسوری سینک

نکات مهم در نگهداری اکسسوری سینک ظرفشویی

حتما می‌دانید که اکثر مواد به کار رفته در سینک‌ها و همچنین لوازم سینک ظرفشویی قابل شستشو هستند. با استفاده از سرکه یا محلول ضدعفونی‌کننده می‌توان هر دو یا سه روز یک بار سینک ظرفشویی و وسایل سینک ظرفشویی همراه آن را ضدعفونی کرد تا از ورود میکروب‌ها بوسیله مواد غذایی و ظروف به بدن انسان جلوگیری شود.

یکی از راه‌حل‌هایی که به بهداشت و تمیز کردن سینک و اکسسوری سینک کمک می‌کند، استفاده از فرچه و یا مسواک است. به این ترتیب فرچه یا مسواک، برای تمیزکردن شکاف‌های کوچک و همچنین سینک ظرفشویی کوچک و انواع اکسسوری سینک ظرفشویی مفید است. برای این کار بهتر است از مسواک نو و تمیز که تا به حال از آن استفاده نشده، استفاده شود.

هارمونی در وسایل سینک ظرفشویی

از انواع مدل‌های سینک ظرفشویی، سینک ظرفشویی گرانیتی به دلایلی مانند آسودگی در تمیز کردن، رنگ‌بندی فوق‌العاده جذاب و مقاومت بالا از جذابیت زیادی برخوردار است. گرانیت علاوه بر زیبایی، ماده گرانی نیز محسوب می‌شود. انواع مختلف سینک‌های ظرفشویی مانند: سینک ظرفشویی استیل، سرامیکی و سینک ظرفشویی مسی وجود دارند. هرکدام از این سینک‌ها را می‌توان با اکسسوری سینک ظرفشویی مناسب، کارآمد و با رنگ‌بندی و هارمونی منحصر به فردی انتخاب کرد که قیمت مناسبی نیز دارند.

همچنین در نگهداری سینک ظرفشویی، بهتر است موارد زیر را در نظر داشته باشید:

سینک خود را مرتبا آبکشی کنید تا براق و تمیز بماند. برای دوام بیشتر سینک ظرفشویی، سینک ظرفشویی را تا آنجا که ممکن است خشک کنید. مایعات شستشو را به مدت طولانی در سینک نگذارید و هرگز آنها را با هم مخلوط نکنید. بقایای مواد غذایی را حتما داخل سطل زباله سینک ظرفشویی قرار دهید. در صورت استفاده از صابون، سینک ظرفشویی را بعد از شستن دست‌ها بشویید تا کلرید موجود در صابون سینک را از بین نبرد. سطح سینک را با استفاده از یک پارچه، تمیز و خشک کنید. از قراردادن طولانی مدت اتو و محصولات چدنی در سینک ظرفشویی خودداری کنید.

اکسسوری سینک ظرفشویی اشپزخانه

در انتها

در این مقاله از چیدانه وسایل سینک ظرفشویی را بررسی کردیم و انواع اکسسوری سینک آشپزخانه را نیز معرفی کردیم. همچنین به بررسی کاربرد اکسسوری سینک آشپزخانه به عنوان نظم‌دهنده در طراحی دکوراسیون آشپزخانه پرداختیم. در ادامه نکاتی را برای نگهداری بهتر و مناسب سینک آشپزخانه و اکسسوری‌های سینک بازگو کردیم.

اگر شما هم علاقه‌مند به انتخاب و خرید لوازم سینک آشپزخانه هستید؛ راهنمای خرید اکسسوری سینک ظرفشویی همانطور که در این مقاله آوردیم، مشکل‌گشای شما خواهد بود.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
منیژه در تاریخ 26 بهمن 1396
محصولاتتان عالی است. برای خرید به کجا باید مراجعه نمایم؟

ثبت دیدگاه