پروژه مدرن معماری داخلی دفتر شرکت هلدینگ زینو

پروژه مدرن معماری داخلی دفتر شرکت هلدینگ زینو

پروژه بازسازی ساختمان اداری و معماری داخلی شرکت هلدینگ زینو که توسط شرکت معماری داخلی هیرادانا طراحی گردیده بود نمونه ای بارز از یک طراحی قدرتمند می باشد که علاوه بر رعایت اصول زیبایی شناختی و استاندارد ها، کاربری های مناسب نیز نسبت به نیاز های کارفرما محترم برای فضا های مختلف این واحد 130 متری در نظر گرفته شدند. همچنین برخی فضاهای جدید با تفکیک فضایی در طراحی به پروژه اضافه گردید. به طور کلی پروژه معماری داخلی و دکوراسیون اداری و دفتر کار عنصری حیاتی برای فراهم کردن بستر یک محیط کاری عالی با راندمان بالا می باشد. طراحی این گونه فضا ها نه تنها باید زیبایی بصری و جذابیت داشته باشد بلکه باید نیازهای کارکنان مجموعه را نیز در نظر بگیرد و به بهبود بهره‌وری آنها کمک کند. برخی اصول و ملاحظات مهم در دکوراسیون داخلی لوکس محیط اداری عبارتند از:

فضاهای باز: یکی از مهمترین اصول در دکوراسیون اداری و دفتر کار و بازسازی ساختمان اداری، ایجاد تنوع در اندازه و نوع فضاها است. فضاهای باز برای تبادل اطلاعات و همکاری و فضاهای بسته برای کارهای خصوصی و نیازمند تمرکز مناسب می باشند. استفاده از پارتیشن‌های شیشه‌ای در دکوراسیون داخلی محیط کاری راهی بسیار موثر برای ایجاد احساس باز بودن فضا و نورگیری زیاد می باشد. این پارتیشن‌ها علاوه بر افزایش زیبایی بصری و شفافیت فضا، به کارکنان مجموعه اجازه می‌دهند که در محیطی باز و اجتماعی سطح بهره‌وری بالاتری داشته باشند. پارتیشن‌های شیشه‌ای به نور طبیعی اجازه می‌دهند تا به آسانی به در محیط پخش شده  و در فضای کاری منتشر شود. استفاده از این گونه دیواره های جدا کننده می‌تواند تعامل و همکاری را میان کارمندان شرکت ترویج دهد زیرا علاوه بر داشتن فضای شخصی خود آنها را در جریان اتفاقات محیط اطراف نیز قرار می دهد. همچنین، پارتیشن‌های شیشه‌ای معمولاً در مکان‌های اداری به عنوان نمادی از شفافیت و مدرنیته شناخته می‌شوند و استفاده از مصالح شیشه ای مدرنیته را وارد پروژه می کند که به شرکت‌ها در تبلیغاتی کمک می‌کند. طراحان با تجربه و حرفه ای گروه معماری هیرادانا با رعایت کردن تمامی موارد ذکر شده در این حیطه، طرحی منحصر به فرد با تفکیک فضایی به صورت شیشه ای و شفاف جهت نظارت مدیریت به کارکنان شرکت زینو و علاوه بر آن دلایل نامبرده همانند نور طبیعی و … را تامین کردند.

سرویس خواب بالسا

نورپردازی: نور مناسب یکی از عوامل اساسی در ایجاد یک محیط کاری راحت و کارآمد است. نور مناسب مانع از خستگی چشم می شود و احساس راحتی و آرامش را افزایش می‌دهد. نورپردازی باید به گونه‌ای باشد که نور مناسبی در تمامی فضاهای اداره ایجاد کند. نورهای تند و بیش از اندازه می‌توانند تنش بصری ایجاد کرده و محیطی ناراحت را برای کارمندان و مراجعان مجموعه ایجاد کنند. همینطور شرایط برعکس آن یعنی نور خیلی کم می‌تواند به کاهش تمرکز کارمندان و افزایش خستگی آنها منجر شود. در نهایت لازم به ذکر می باشد که در طراحی داخلی یک فضای اداری، توزیع منظم نور در فضاهای مختلف از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. در دکوراسیون داخلی لوکس شرکت بازرگانی زینو توسط شرکت معماری داخلی هیرادانا، طراحان ما با رعایت استاندارد ها و مواردی که بالاتر به آن ها اشاره شد، از انواع مختلف نورپردازی ها مانند هالوژن های تکی، نور های خطی توکار در سقف کاذب، لوستر های خاص و منحصر به فرد و نور های مخفی استفاده نمودند.

استفاده از مصالح و رنگ‌های مناسب: انتخاب مصالح مناسب و ترکیب رنگ‌ها تأثیر بسزایی در ایجاد احساسات و انرژی مثبت در محیط اداری و دکوراسیون اداری و دفتر کار دارد. برای مثال، رنگ‌های آرامش‌بخش می‌توانند در فضاهای استراحتی مفید واقع شوند، در حالی که رنگ‌های تند و پویا در فضاهایی که در آن خلاقیت کارکنان مورد نیاز است ، مورد استفاده قرار می گیرند. تنیجه ای که از جلسات حضوری و غیر حضوری شرکت معماری هیرادانا با کارفرمای محترم برای این پروژه حاصل گردید به انتخواب پالت رنگی سیاه و سفید و طیفی از رنگ کرم و خاکستری ختم گردید. ترکیب این رنگ ها علاوه بر ایجاد یک محیط رسمی، کنتراست بصری ایجاد میکنند و در عین هماهنگی یکدیگر را متمایز و شاخص میکنند.

فضای پذیرش: طراحی منحصر به فرد کانتر منشی و یک فضای پذیرش خاص در محیط اداری بر روی نظر شخصی مشتریان و مهمانان نسبت به شرکت تاثیر بسزایی دارد زیرا در برخورد اولیه با شرکت این دو مورد در معرض دید مراجعان قرار دارند. بنابراین، در طراحی این فضاها نه‌تنها کارمندان شرکت بلکه سایر مراجعان نیز باید در نظر گرفت. این فضا ها بیشتر از سایر نقاط پروژه باید نمایانگر برندینگ و حرفه این پروژه باشند. استفاده از رنگ‌ها، لوگوها، و عناصر طراحی مشابه با برند شرکت باعث می شود تا مراجعان به راحتی بتوانند شناخت و اعتماد به برند شرکت را تجربه کنند. علاوه بر آن یک کانتر پذیرش در سبک مدرن و با طراحی خاص در جذب مخاطب و ایجاد تجربه ای به یادماندنی برای آنها و در نتیجه بازخوردی مثبت تاثیر زیادی دارد. همانطور که در این پروژه طراحی گردیده، جداسازی فضای پذیرش که فضایی عمومی می باشد از سایر بخش های شرکت برای حفظ حریم خصوصی از نکات اساسی طراحی این گونه فضا هاست. با نورپردازی مناسب و سایر المان هایی که پیشتر به آنها اشاره گردید قدرت جذابیت و تاثیر گذاری این فضا را میتوان افزایش داد.

تهویه مناسب: تهویه هوا و کیفیت هوای محیط اداری نیز بخشی بسیار مهم می باشد که در بازسازی ساختمان اداری نیاز به توجه ویژه ای دارد. فضاهای خنک با هوای تازه باعث افزایش تمرکز می گردند و کارایی کارمندان را بالا می برند. امکان استفاده از سیستم‌های کنترل هوا مانند دیمرها و ترمواستات‌ها برای تنظیم دما و رطوبت به صورت دقیق شرایطی را فراهم مینماید تا یک پروژه طراحی فضا اداری به کاهش مصرف انرژی و افزایش راحتی کارکنان و مراجعان منجر شود. در پروژه طراحی داخلی زینو استفاده از کولر های گازی اتوماتیک در نقاط استراتژِیک فضا های مختلف این نتیجه تهویه مناسب این شرکت را به همراه داشته است.

اتاق کنفرانس: اتاق کنفرانس، مرکز انجام تصمیم‌گیری و تبادل اطلاعات در یک شرکت یا سازمان می باشد. این فضا باید مناسب برای جلسات مدیریتی، جلسات پروژه محور، مذاکرات با کارفرمایان و همکاران، و تعاملات مهم داخلی و این نوع موارد باشد. با رعایت استاندارد ها، شرکت معماری هیرادانا یک اتاق کنفرانس مجهز به تجهیزات و فناوری پیشرفته در نزدیکی اتاق مدیریت و دسترسی آسان از بخش های دیگر شرکت طراحی نمود.

مسیر دسترسی: با قراردهی یک محور طولی واحد در مرکز پروژه توسط طراحان حرفه ای جهت دسترسی به تمامی کاربری ها و فضاها بخش دیگری از این پروژه را تشکیل میدهد. قسمتی از راهرو روبه روی سرویس ها به دلیل اهمیت بالا و تاکید کارفرمای محترم از کمدی سرتاسری جهت ایجاد فضایی برای بایگانی و ترکیب آن با فضای سبز المانی کاربردی و جذاب تشکیل شده است.

ایجاد فضاهای سبز: گیاهان و فضای سبز در داخل محیط کاری نه تنها زیبایی را افزایش می‌دهند بلکه کیفیت هوا را نیز بهبود می‌بخشند و احساس آرامش و راحتی را به افراد القا میکنند. گیاهان همچنین هوای داخلی را تصفیه می‌کنند و احساس آرامش و سطح انرژی بالا را در کارکنان ایجاد می‌کنند. در المان هایی همچون دیوارهای سبز با انتقال گیاهان به دیوارها به عنوان دکوراسیون، امکان ایجاد یک فضای سبز و جذاب را فراهم می شود. همین طور به جای میزهای کار معمولی و ساده، میزهای کار با قابلیت قرار دادن فلاورباکس ها و گیاهان بر روی آنها میتوانند در این حیطه نقش بسزایی داشته باشند. این ایده به کارکنان اجازه می‌دهد تا در حین کار با گیاهان خود در تعامل باشند و از فضای سبز بهره‌برداری کنند. میز های کارمندان در پروژه زینو، به همین گونه طراحی گردیده است. در برخی دیگر از فضاهای کمدی طراحی شده نیز محلی برای گیاهان در نظر گرفته شده است.

فضا های خدماتی مناسب: در نظر گرفتن فضاهای سرویس دهی در نقاط استراتژیک و مناسب، تامین فضا های خدماتی نسبت به نیاز های کارفرما در مرحله طراحی و نکاتی از این قبیل در رسیدن به یک طراحی بی نقص در پروژه های اداری به طراحان کمک فراوانی می کند. در نظر داشتن تجهیزات و امکاناتی که با نیازهای کارکنان و مشتریان سازگار باشند از قدم های اولیه طراحی محیط اداری می باشد. تجهیزات آشپزخانه مستقیما بر روی کیفیت سرویس دهی یک شرکت به کارمندان و مراجعان خود تاثیر میگذارد که طبیعتا خروجی و راندمان شرکت را تحت الشعاع قرار میدهد. درطراحی فضاهای خدماتی، به نیازهای آینده نیز باید توجه شود. فضاها باید انعطاف‌پذیر باشند تا با تغییرات در نیازها و فعالیت‌های شرکت سازگاری داشته باشند. اتاق سرور، سرویس های بهداشتی، آبدارخانه مجهز و فضا های بایگانی از فضاهایی بودند که در این پروژه با توجه به نیاز های کارفرما و استاندارد های یک اداره در بهترین محل ها جانمایی گردیده و سپس طراحی شدند.

در نهایت، دکوراسیون داخلی مدرن لوکس و دکوراسیون اداری و دفتر کار نیاز به تعادل میان زیبایی، کاربری و راحتی دارند تا به بهبود کیفیت کار و روزمره کارکنان کمک نمایند. طراحی منحصر به فرد شرکت بازرگانی زینو توسط شرکت معماری داخلی و گروه معماری هیرادانا نمونه ای بارز در زمینه طراحی داخلی و رعایت تمامی حوزه های ذکر شده بود که علاوه بر در نظر داشتن نیازهای ویژه کارفرما محترم طرحی با جذابیت بالا، رعایت اصول زیبایی شناختی را به همراه داشته است.

متخصصان چیدانه

مشاهده بیشتر

دیدگاه کاربران
nilaa در تاریخ 04 مهر 1402
عالی

ثبت دیدگاه