نابودی حیرت‌‎انگیز چند جاذبه‌ اصیل ایرانی!

نابودی حیرت‌‎انگیز چند جاذبه‌ اصیل ایرانی!

مجسمه پرویز تناولی

شهرها روز به روز در حال تغییر هستند، بعضی از تغییرات را متوجه می‌شویم و از کنار برخی دیگر بدون اینکه متوجه شویم به سادگی گذر می‌کنیم. در اینجا به چند نمونه‌ی خیلی کوچک از تغییراتی که در کوچه و خیابان‌های شهر قابل مشاهده‌اند پرداخته‌ایم. این تغییرات را بیتا منتظر روایت کرده.

فیلم نت

او می‌نویسد:

طی تورهای پیاده‌گردی یه موقع‌هایی با یک سری تغییرات عجیبی در جاذبه‌های شهری مواجه می‌شویم. مثلا مجسمه پرویز تناولی که تا همین چند وقت پیش قفل داشت دیگه قفلی نداره…!

مجسمه پرویز تناولی

لینک پیشنهادی:

محله عودلاجان حوالی امامزاده یحیی که قبل سقاخونه داشت، دیگه نداره….

سقاخانه عودلاجان

بعضی از خونه‌های قدیمی محله عودلاجان درب‌هاشون قبلا تزئینات فلزی زیبایی داشت که دیگه نداره… مثل این قاب از خانه نصیرالملک

خانه نصیرالملک

قطعا تغییراتی که هر روز در شهرها اتفاق می‌افتد خیلی بیشتر از این حرف‌هاست، در اینجا فقط چند مورد کوچک ذکر شد تا حواسمان بیشتر به پیرامونمان باشد. از این منظر که بی‌خبر، پتانسیل‌های ارزشمند شهرمان از دست نرود. البته که مطلع شدن پس از تخریب دیگر فایده‌ای ندارد، اما در اینجا تصاویری که در گذشته از این بناها برداتشه شده بود به نمایش گذاشته شدند تا حداقل بدانیم قبلا به چه شکلی بودند. با این حال امیدواریم در آینده کمتر شاهد چنین تغییرات ناگواری باشیم.

مطالب مرتبط:

متخصصان چیدانه

مشاهده بیشتر

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه