معماری خاص خانه مکزیکی؛ اوج ادای احترام به طبیعت

معماری خاص خانه مکزیکی؛ اوج ادای احترام به طبیعت

درباره معماری سبز چه می دانید؟ فکر می کنید ساختمان هایی که بر اساس احترام به طبیعت و قوانین آن ساخته می شوند چه برتری نسبت به دیگر سازه ها دارند؟ به این تصاویر نگاه کنید. در ادامه خانه ای را می بینید که در ایالت نایاریت مکزیک و به دست مهندسان استودیوی معماری MCxA Group طراحی شده است.

سرویس خواب بالسا

این خانه که به دریاچه شهر مشرف است در یک شیب تند به سمت آب قرار گرفته و پشت بام سرسبزی دارد. در حقیقت شیوه طراحی این خانه به گونه ای است که در حیاط آن درختان بلند و تنومند از حفره های مدور سر برآورده اند و گویی این خانه، طبیعت را در آغوش گرفته است.

به دلیل ساختاری که روی شیب واقع شده، حجم واقعی خانه کاملا پنهان است. اما تراس های آن که با درختان و گیاهان بومی منطقه همزیستی دارند نمای بی نظیری به آن بخشیده است.

این خانه 350 متر مربعی دارای سه طبقه شامل سه اتاق خواب است که اتاق خواب ها توسط بام سبز خانه از دید پنهان شده اند. اغلب فضاهای نشیمن در طبقه میانی هستند و سالن استراحت و ناهارخوری فضایی با پلان باز هستند.

شاید برایتان جالب باشد که دیزاین داخلی خانه نیز توسط متریال های طبیعی طراحی شده و جذابیت آن را دوچندان کرده است. کفپوش های بتنی در کنار دکوریجات خاکی رنگ از جمله سنگ های آتشفشانی، عناصر چوبی بازیافتی و ستون های قهوه ای رنگ فولادی جلوه فوق العاده ای به محیط داخلی خانه داده اند. پانل های شیشه ای مدور که در کنار یکدیگر قرار دارند منظره رو به دریاچه را برای ساکنین خانه فراهم می کنند. از طرفی وجود این درب های شیشه ای باعث شده است تا بهره گیری از نور طبیعی و تبادل هوای تازه با فضای خارج از خانه به خوبی تامین شود. در این خانه ساکنان می توانند خودشان را در زیبایی طبیعت غرق کنند و از ترکیب چشم انداز دریاچه آبی رنگ، آسمان نیلی و طبیعت سرسبز و روح نواز لذت ببرند.

علاوه بر تامین نور از طریق پانل های شیشه ای، معماران با تعبیه کردن یک نورگیر دایره ای بر روی پشت بام مواج به روشنایی فضای داخلی کمک بیشتری کرده اند. همچنین از تراس خانه یه راه پله منحنی به پایین ترین سطح خانه منتهی می شود، جایی که یک اتاق چندمنظوره، خشکشویی، انباری و یک اسکله با قایق روی آب در آن فضا قرار دارد.

درست است که این خانه مکزیکی در قلب طبیعت و رو به دریاچه زیبا ساخته شده است، اما طراحان داخلی از دیزاین دکوراسیون خانه با گیاهان طبیعی نیز غافل نشده اند. استفاده از رنگ کرمی و خاکی در چیدمان خانه کنتراست زیبایی را با محیط پیرامونی آن ایجاد کرده است. همچنین مبلمان و میز ناهارخوری تماما چوبی حس آرامش بخش زندگی در آغوش طبیعت را به ساکنان خانه القا می کند.

اما پیروی این خانه از اصول معماری سبز تنها به همزیستی با درختان و طبیعت زیبا ختم نمی شود، بلکه وجود تجهیزات یکپارچه با مصرف انرژی پایین، روشنایی LED و پانل های خورشیدی برای تامین انرژی داخلی خانه امکانات دیگری هستند که این خانه را از دیگر بناها متمایز می کنند.

متخصصان چیدانه

مشاهده بیشتر

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه