با بهترین خانه‌های جهان در ماه می 2024 آشنا شوید

با بهترین خانه‌های جهان در ماه می 2024 آشنا شوید

نوژا دیزاین

حرفه‌ای ترین معماران جهان واقعا سلیقه های شیک و لوکس دارند و از تمام خلاقیت خود برای طراحی یک بنای منحصربفرد بهره می برند. ساختمان هایی که در شکوه و زیبایی با یکدیگر رقابت می کنند و سخت است تا از میان آن ها عنوان «بهترین» را به یک سازه اختصاص بدهیم. در این مطلب با رای مخاطبان و داوران وبسایت معماری «دزین» فهرستی از 5 اقامتگاه محبوب جهان در ماه می 2024 را به شما معرفی می کنیم.

فیلم نت

هِیل کیاوی، ایالات متحده، ساخت معماران واکِر وارنِر

هیل کیاوی (Hale kiawe) یک خلوتگاه زیبای خانوادگی در فرم های ساده و شیروانی است که در ساحلی پر از سنگ های گدازه ای قرار دارد. پنجره های بزرگ و درب های شیشه ای تمام قد برای استفاده از مناظر و آب و هوای دلپذیر تعبیه شده است.

این خانه در امتداد ساحل کونا در جزیره هاوایی قرار دارد و برای خانواده‌ای طراحی شده که می‌خواستند یک خلوتگاه ساده و کاربردی داشته باشند و حس مینیمالیستی نخستین حس ملموس و قابل درک در این فضا باشد. این در حالی است که مینیمالیسم صاحب آپشن‌های کاملا ضروری و فراری از تزئینات و جزئیات اضافی و غیرکاربردی است. به همین دلیل هیل کیاوی یک خانه کاملا مدرن و مینیمال با دیتیل ساده و دیزاین منحصربفرد است. معماران این بنا معتقدند که استفاده از خطوط ساده و مستقیم کنتراست جالبی را با مناظر مواج و خط ساحلی خیره‌کننده در دوردست ایجاد کرده است.

بکارگیری رنگ‌های خنثی در زمینه  نارنجی،کرم و قهوه‌ای در کنار متریال چوب و سنگ حس قرار گرفتن در یک طبیعت کوچک را تداعی کرده و به تمرکز بیشتر بر روی مناظر اطراف کمک می کند. طراحی آشپزخانه با کانسپت باز فضاها را با یکدیگر درآمیخته و به آرامش جاری در محیط خانه عمق می بخشد. هرچند استفاده از تزئینات زیاد در سیک مدرن و مینیمال مرسوم نیست، اما طراحان برای روح بخشی به فضای داخلی از تابلوها و اکسسوری‌هایی همسو با سلیقه و روحیات صاحبخانه استفاده کرده است. ادامه محوطه خارجی خانه به استخری بزرگ منتهی می‌شود که با طبیعت پیرامونی ادغام شده و فضایی یکپارچه را ایجاد کرده است. فضایی که می‌توانید در آن بر روی راحتی‌ها لم بدهید و از خنکای نسیم ساحلی لذت ببرید.

بیشتر بخوانید: پروژه‌های معماری عجیب و غریب که در دست ساخت هستند + عکس

خانه کیت مدرن سیرز، ایالات متحده آمریکا، ساخت BoND

این خانه یکی از مسن‌ترین خانه‌ها در جزیره آتش نیویورک است. تیم معماری BoND این خانه را بازسازی کرد تا با یک طراحی به سبک و سیاق مدرن، روح تازه‌ای به آن ببخشد. استفاده از دیزاین داخلی با مبلمان، صندلی‌ها و کفپوش چوبی هماهنگ با مناظر پیرامونی خود به نظر می‌آید. وسعت بزرگ پنجره شیشه‌ای نور زیادی را به فضای داخلی خانه وارد می کند. همچنین دیوارها و سقف‌هایی که به رنگ سفید هستند به ساکنین خانه کمک می کنند تا نور و روشنایی بیشتری را احساس کنند. همه این المان‌ها در کنار هم دکوراسیونی مدرن و چشم نواز را تشکیل می دهند و مکانی دنج را خلق می کنند که باب طبع عاشقان سبک مدرن و مینیمال است.

خانه پات، هند، ساخت معماران کیرون چیرلا

خانه پات در حیدرآباد هند طراحی عجیبی دارد. سقف فانوس مانند این خانه نور و تهویه طبیعی را به طور کامل تامین می کند و جلوه خانه قدیمی و تا حدی هم خوف انگیز است. طراحی داخلی خانه به شذت تحت تاثیر ساختارهای چوبی قرار دارد و پنجره ها و پنجره های سقفی رو به شمال و در بخش بالایی بنا قرار گرفته اند تا علاوه بر خنک‌سازی طبیعی فضا، جلوه زیبایی شناختی خاصی را ایجاد کنند.

بخش نشیمن خانه در زیر خرپاهای چوبی سقف شیبدار قرار دارد. تیم معماری چیرلا می گوید: برای طراحی فضای داخلی خانه از یک پالت با رنگ‌های خاکی، آجر قرمز، چوب نارنجی و کفپوش کرم‌رنگ بهره برده شده که با یکدیگر سازگار هستند و علاوه بر آن که فضا را یکدست جلوه می دهند، حس قدیمی بودن و «وینتیج بودن» خانه را به شدت تقویت می کنند.

بیشتر بخوانید: معماری این پروژه چند میلیارد دلاری برنده جایزه بین‌المللی شد!

خانه سی، سوئیس، ساخت معماران سلوریا

پیش از هرچیز باید بدانید که این خانه متعلق به بنیانگذار استودیوی معماری سلوریا -آلدو سلوریا- است. بنابراین می توانید اطمینان داشته باشید که از منظر معماری و طراحی داخلی به قدر کافی خاص و لاکچری طراحی شده است. این سازه بتنی عظیم در دل کوه و در یک محل شیبدار ساخته شده و حکم یک غار سیمانی در قلب جنگل را دارد.

به لطف وجود پنجره‌های تمام قد شیشه‌های بزرگ مشرف به چشم‌انداز، برای این خانه منظره‌ای بدون مانع ایجاد شده است. همچنین نورگیر الماسی شکل سقف خانه روشنایی لازم را به محیط داخلی هدیه می کند. در حقیقت این خانه به منظور ترویج ارتباط بیشتر معماری و طبیعت خلق شده است. در طراحی این خانه سوئیسی استفاده از تنها یک متریال برای ایجاد یک فضای تک رنگ و یکپارچه ایده‌ای خلاقانه به نظر می رسد.

بیشتر بخوانید: معماری خارق‌العاده استودیویی در هنگ کنگ، اثر هنری جدید زاها حدید!

خانه فرانکا، فرانسه، ساخت معماران دِشلِت

خانه ای که به شکلی جسورانه خاک، سنگ، فلز و شیشه را با هم مخلوط کرده و نمایی خاص را پدید آورده است. خانه فرانکا در این خیابان سنگفرش شده باریک با حجم‌های هندسی ساده‌اش به زیبایی با محیط ترکیب می‌شود و چشم‌ها را مستقیما به سمت این نمای قهوه‌ای که با خاک کوبیده ساخته شده می‌کشد.


دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه