خانه‌ای در تهران که به سادگی آب خوردن، تبدیل به یک عروسک شد!

خانه‌ای در تهران که به سادگی آب خوردن، تبدیل به یک عروسک شد!

محتوای حمایت شده


کاربری به نام کیا، عکسی منتشر کرده است که نشان می‌دهند شهروندی در محلۀ امامزاده عبداله در جی، چگونه به‌سادگی با استفاده از گیاهان رونده، نمای ساختمانش را زیبا و جذاب کرده است. در غیبت زیباسازی فعالانۀ شهرداری تهران، برخی شهروندان خودشان مسئولیت بیشتری از آنچه باید را به دوش می‌کشند و با اقداماتی ساده، این چنین نمای ساختمان خود و شهر را زیبا می‌کنند.

فیلم نت

این کاربر متن خود را این گونه آغاز کرده است:
از شهر بیاموزیم
در قسمت پر چالشی از شهر(محله امام زاده عبدالله_جی) همشهریان محترم ما در بی توجهی مطلق مدیریت شهر نسبت به گرفتاری‌های محیطی به صرافت روشی برای بهبود شرایط توسعه دادند که بسیار کارا، به صرفه و عملی است.

گفته می‌شود در گذشته، محله «امامزاده عبدالله» (ع) کنونی جزو زمین‌های کشاورزی فردی به نام «مظفر امیری» بوده است که محدوده غرب و شمال غرب قلعه «جی» را در بر می‌گرفت.  این اراضی کشاورزی از قدیم قنات داشت و از مسیر آب‌های جاری شمال غرب تهران بهره‌می‌برد. بین سال‌های ۱۳۳۰ تا ۱۳۳۵، محله به ۳ بخش تقسیم می‌شود؛ محـدوده جنوبی خیابان «جرجانی» (شبیری سابق) نام می‌گیرد. محـدوده مرکزی به نام خیابان «برادران فلاح» (۱۳ متری حاجیان) شناخته و محدوده شمالی نامش «سی‌متری جی» می‌شود. همین‌ها سبب شد که ابتدا محله را به نام جی معرفی کنند. به‌ویژه آنکه پادگان جی در شمالش قرار داشت اما بعدها به دلیل وجود محله‌ای در منطقه ۱۰ با نام مشابه جی، به درخواست هیئت امنای محله، به نام امامزاده عبدالله(ع) تغییر نام پیدا کرد.

یکی از مهم‌ترین خیابان‌های محله امام زاده عبدالله، خیابان سی متری جی است که در منطقه 9 و 10 شهرداری تهران قرار دارد. خیابان سی متری جی محدوده بسیار بزرگی است که از سمت غرب به بزرگراه آیت الله سعیدی و از شرق به خیابان سبحانی ختم می شود و تا منطقه 10 شهرداری تهران ادامه دارد.


دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه