Chidaneh.com placeholder image

صندلی راک، گهواره آرامش بخش خانه!

به قلم: یاسمین ثریا

صندلی راک برای من همیشه یادآور روزهای برفی زندگی مادر بزرگ است. آن زمان که کنار شومینه می نشست و برایم شال گردن می بافت. صدای جیر جیر تکان های صندلی روی پارکت و صدای آرام شعله های آتش درون شومینه آرام ترین چیزی بود که در دوران کودکی به یاد دارم. صندلی راک یکی از قدیمی ترین مدل های صندلی است و حس متفاوتی در دکوراسیون منزل خلق می کند.

صندلی راک ارزان
صندلی راک ارزان
صندلی راک ارزان

این روزها صندلی راک مثل همیشه طرفداران خود را حفظ کرده و در هر دکوراسیون منزل می توان آن را در گوشه ای از فضا قرار داد. بهترین مکان برای قرار دادن صندلی راک کنار شومینه، کنار پنجره، بالکن یا فضای دنجی است که بتوان از نشستن روی آن و حرکات گهواره ای لذت برد و زمان کوتاه هم شده آرامش پیدا کرد. سبک قدیمی صندلی راک با ظاهر کلاسیک جلوه ای خاص به دکوراسیون منزل شما می دهد و می توان آن را در هر فضایی به کار برد.

سرویس خواب بالسا

مطلب پیشنهادی: صندلی میز تحریر می‌خوای؟ این مدل‌ها را ببین.

صندلی راک ارزان

 

دکوراسیون به سبک روستیک با صندلی راک

جالب است بدانید که اولین مدل های صندلی راک به سبک روستیک و بدون دسته بوده و طی گذشت زمان مدل های دسته دار آن هم جای خود را در خانه ها باز کردند. در سبک روستیک چوب صندلی راک بدون پرداخت و انجام فرآیند زیاد روی آن و با نمایش بافت و خالص بودن چوب باعث جذابیت و زیبایی این نوع مبلمان می شود.

فرم بسیاری از صندلی های راک مشابه سبک لهستانی است و به همین دلیل می تواند جایگزینی از این نوع صندلی در دکوراسیون منزل شما باشد.

صندلی راک کلاسیک

صندلی راک کلاسیک

اگر دکوراسیون منزل شما به سبک کلاسیک طراحی شده است، می توانید صندلی راک را هم از نوعی انتخاب کنید که همخوانی بیشتری با فضا و سبک داشته باشد.صندلی راک با تزیینات بیشتر، بدنه و دسته های کار شده یادآور دوران قدیم است و ویژگی های سبک کلاسیک را به خوبی نمایان می کند. فرم های منحنی با چوب های منبت کاری و کنده کاری شده برای سبک کلاسیک انتخاب ایده آلی هستند.

صندلی راک مدرن
صندلی راک مدرن
صندلی راک فلزی
صندلی راک مبلی
صندلی راک مبلی
صندلی راک مدرن

صندلی راک به سبک مدرن

در دکوراسیون خانه به سبک مدرن هم می توان صندلی راک را وارد فضا کرد. اگر نگران این هستید که صندلی راک کلاسیک با تزیینات اش هماهنگی با سادگی و خلوتی سبک مدرن شما ندارد، باید گفت که می توانید از صندلی راک ساده استفاده کنید که این بار با ساختار ساده و مدرن طراحی شده اند. در سبک مدرن صندلی راک از پارچه برای روکش صندلی به جهت راحتی بیشتر استفاده می شود. همچنین در سبک مدرن صندلی راک دارای بدنه ای با خطوط صاف و منظم است و تزیینات در آن به حداقل رسیده است.

 

سبک تلفیقی دکوراسیون خانه

راحت ترین راه برای استفاده از صندلی راک، کاربرد آن در سبک دکوراسیون تلفیقی است. در این سبک دیگر نگران ناهماهنگی فرم و شکل صندلی با سبک دکوراسیون خانه خود نیستید و تنها به سراغ علایق خود می روید. در دکوراسیون تلفیقی هر صندلی راک که به نظرتان زیباتر است و برای شما کارکرد بیشتر خواهد داشت را انتخاب کنید.  درست است که در سبک تلفیقی دستتان بازتر است ولی همخوانی در این فضا حرف اول را می زند. اجازه ندهید شلوغ شدن و ناهماهنگی در فضا باعث ایجاد اغتشاش شود.

صندلی راک مدرن
صندلی راک مدرن
صندلی راک مدرن
صندلی راک مدرن

انتخاب رنگ در صندلی راک

برای انتخاب هر نوع مبلمان رنگ مقوله مهمی است. نمی توان صرفا به سبک مبلمان دقت کرد و از رنگ چشم پوشی کرد. صندلی راک به علت اینکه کارکردی متفاوت در طراحی داخلی فضای منزل دارد همیشه در چشم است! پس باید برای انتخاب رنگ و سبک آن در کنار هم به اتفاق نظر برسید. رنگ خالص چوب در بسیاری از مواقع به خودی خود برای دادن شخصیت به صندل راک کافی است. حس خاص و دلنشینی بافت چوب می تواند دلنشینی فضا را بیشتر کند و هویت اصلی صندلی راک را نمایان کند.

صندلی راک
صندلی راک
صندلی راک
صندلی راک

البته این نکته را نیز نباید فراموش کنید که به دلیل استفاده از چوب های مختلف در ساخت صندلی راک، رنگ و بافت نهایی صندلی می تواند متفاوت باشد. بنابراین باز هم با توجه به رنگ متنوع چوب می توانید نوعی از صندلی راک را انتخاب کنید که همخوانی بیشتری با تنالیته رنگی دکوراسیون منزل شما داشته باشد.

در پایان

در صورتی که قصد تهیه صندلی راک دارید؛ سری به آلبوم‌های شوروم اهالی فن چیدانه بزنید. سپس بعد از دیدن مدل‌ها در سامانه ثبت درخواست سفارش خود را مطرح سازید.

  1. مطالب پیشنهادی:
  2. راهنمای خرید صندلی غذاخوری به توصیه چیدانه!
  3. آلبوم عکس صندلی چوبی اپن جدید.
  4. صندلی پلاستیکی شفاف به شکل شیشه، خیلی مده!

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه