Chidaneh.com placeholder image

16 سبک دکوراسیون اتاق خواب پرطرفدار، شیک و زیبا

به قلم: نرگس مهردادیان

طراحی دکوراسیون اتاق خواب، باید آن را به فضایی خاص، مناسب و آرامش بخش تبدیل ‌کند. هر انسانی حدود یک سوم زندگی خود را در اتاق خواب می‌گذراند، پس این اتاق باید بهترین طراحی را داشته باشد.‌ اتاق خواب باید فضایی آرام و دور از دنیای خارج باشد تا بتوان پس از یک روز طولانی در آن استراحت کرد و انرژی از دست رفته را بازیافت. طرح و سبک‌های دکوراسیون اتاق خواب فراوانی برای طراحی وجود دارد. سبک‌ مدرن، کلاسیک، سلطنتی، ایرانی، معاصر، آرت‌دکو، بوهمیا، مینیمال، روستیک، صنعتی، فرانسوی، انگلیش هوم، اسکاندیناوی و گرمسیری از پرکاربردترین سبک‌های دکوراسیون اتاق خواب محسوب می‌شوند. در این مطلب به معرفی سبک‌های دکوراسیون اتاق خواب پرداخته می‌شود تا بتوان بهترین سبک اتاق خواب را با توجه به سبک زندگی افراد به‌راحتی انتخاب کرد. با ما همراه باشید…

سبک کلاسیک
سبک بوهو

امیر صادقی
عکاسی خانه ی خیابان گرگان
امیر صادقی

تابلو فرش ریحان

انواع سبک طراحی اتاق خواب

در طراحی دکوراسیون اتاق خواب بهتر است از کلیات تا جزئیات عناصر مختلف دکوراسیون آنچه با آن راحت هستید و مطابق سلیقه شماست را به‌کار ببرید. در بین سبک‌‌های طراحی اتاق خواب، مطابق با سلیقه هر فرد سبک و طرح‌های متنوعی وجود دارد که در این بخش چند ایده از رایج‌ترین آن‌ها را بررسی می‌کنیم؛

 

گروه معماری دکوشیان
دکوراسیون اتاق خواب مدرن به سبک مینیمال
گروه معماری دکوشیان

سبک اتاق خواب مدرن

سبک اتاق خواب مدرن طراحی ساده، هنری، ‌چشم نواز و پرطرفدار برای دکوراسیون اتاق خواب است. این سبک اتاق خواب معمولا با طرح‌های مینیمالیستی و بدون تزیینات دیزاین می‌شود. در این سبک دکوراسیون معمولا به صورت تک رنگ با استفاده از رنگ‌های خنثی یا ترکیبی از رنگ‌های مشابه یا متضاد خنثی مانند سیاه و سفید طراحی می‌شود. سبک مدرن الزاما فضایی سرد و بی روح طراحی نمی‌کند بلکه می‌توان به جای رنگ‌های سرد از رنگ‌های خنثی دیگر با تاش‌های رنگی استفاده کرد و ظاهری زیبا شیک و مدرن و در عین حال دنج مناسب استراحت شبانه ایجاد کرد.

مبلمان خانه الوا ELVA Home
سرویس خواب ساده مدرن اتاق خواب
مبلمان خانه الوا ELVA Home

سبک اتاق خواب مینیمال

سبک دکوراسیون اتاق خواب مینیمال که جزو سبک‌های مدرن محسوب می‌شود سال‌هاست که طرفداران خاص خود را دارد. در این سبک از رنگ‌بندی محدود و آرامش‌بخش، مبلمان و تخت خواب با خطوط صاف، ساده و بدون تاج استفاده می‌شود، حتی می‌توان سلیقه شخصی را هم در طراحی ترکیب کرد. این سبک دکوراسیون ساده و زیبا ذهن شما را از هر فکری خالی کرده و موجب آرامش و نشاط می‌شود.

 

گروه معماری تارا
طراحی اتاق خواب کلاسیک
گروه معماری تارا

سبک اتاق خواب کلاسیک

سبک دکوراسیون داخلی اتاق خواب کلاسیک جلوه زیبا و اشرافی دارد و معمولا برای اتاق‌های بزرگ به‌کار می‌رود. چراکه در این سبک از وسایل بزرگ و جزییات استفاده می‌شود. در این سبک از رنگ‌های روشن، مبلمان کلاسیک بافت‌دار، تزیینات تجملی و عجیب و نقاشی‌های خیره‌کننده استفاده می‌شود. اتاق‌های کلاسیک معمولا چراغ‌های دیواری داشته که نورپردازی آن‌ها متمرکز روی آثار هنری دیوارها بوده یا چراغ خواب‌هایی که لوازم جانبی را به زیبایی نمایش می‌دهند.

 

مبلمان و پارچه و کاغذ دیواری الیزه
سرویس خواب سلطنتی کلاسیک اتاق خواب
مبلمان و پارچه و کاغذ دیواری الیزه

سبک دکوراسیون اتاق خواب سلطنتی

اگر سبک دکوراسیون کلی خانه سلطنتی و لاکچری باشد، طراحی سبک اتاق خواب سلطنتی و ویکتوریایی به زیبایی و جلوه فضا می‌افزاید. در این سبک که سبک کلاسیک سلطنتی است از پرده‌های سنگین، تزیینی و چند لایه، تخت و مبلمان لوکس، سلطنتی و پرکار، تزیینات شیک و پر زرق و برق، پرده آویز دور تخت، روتختی‌های بزرگ، آباژورهای بلند و فرش‌های قیمتی استفاده می‌شود. سبک دکوراسیون اتاق خواب سلطنتی سرشار از تجملات، درخشش، لوازم گرانقیمت و پارچه‌های مجللی چون مخمل، ابریشم، ساتن و خز است.

استودیو پر
عکاسی منزل مسکونی خیابان دولت
استودیو پر

دکوراسیون اتاق خواب ایرانی و سنتی

سبک دکوراسیون اتاق خواب ایرانی و سنتی در خانه‌های ایرانی از گذشته محبوب و پرکاربرد بوده است. می‌توان با رعایت نکاتی این سبک را در اتاق خواب‌های امروزی هم به‌کار برد. در این سبک برای متعادل کردن فضا اکثر وسایل به‌صورت جفت است. سرویس خواب با چوب‌ تیره و کفپوش چوبی بخشی از طراحی سنتی است. برای هماهنگی در کنار چوب تیره‌ مبلمان، رنگ‌ دیوار یا کاغذ دیواری‌ اتاق خواب معمولا خنثی‌ انتخاب می‌شود. در این سبک بیشتر از رنگ‌های قرمز تیره، قهوه‌ای، آبی، سبز، طلایی، نقره‌ای استفاده می‌شود. مبلمان سنتی معمولا از چوب‌هایی چون ماهون، افرا یا گیلاس با پارچه‌های ضخیم و با کیفیتی چون مخمل، چرم یا ابریشم ساخته می‌شود. در این سبک از عناصر ایرانی چون چراغ دیوارکوب، آینه، لوستر، قالیچه‌ یا گلیم‌های دست بافت ایرانی، رومیزی و پرده‌های مخمل با نقش‌های گلدار، بته جقه یا ترمه دوزی استفاده می‌شود.

صنعتی

سبک اتاق خواب صنعتی

سبک اتاق خواب صنعتی در آمریکا و به‌خصوص نیویورک مشهور است. چراکه در این کشور معمولا کارخانه‌های خرابه بدون ایجاد تغییر در کلیات تبدیل به فضاهای مسکونی شده‌اند. این سبک کاربردی را در فیلم‌ و سریال‌های نیویورکی زیاد دیده‌اید سبک صنعتی در ابتدا برای کاهش هزینه‌های ساخت و ساز اضافی شکل گرفت اما باعث بزرگ‌تر شدن پلان و سقف‌های باز شد. وجود عناصر فلزی خام،‌ لوله‌های آب، کف‌های بتونی، تخت خواب و قاب‌های فلزی، مسی یا برنجی، دیوار آجری و مبلمان به رنگ‌‌‌های تیره و مات چون خاکستری و سیاه از ویژگی‌های این سبک دکوراسیون اتاق خواب است و رنگ‌های شارپ با آثار هنری و لوازم تزیینی به فضا اضافه می‌شود. در این سبک بیشتر از متریال مس، نقره، کروم، نیکل و چوب استفاده می‌شود و بیشتر در طراحی اتاق خواب مردانه به‌کار می‌رود. در سبک صنعتی، تجهیزاتی که معمولا توسط طراحان سبک‌های دیگر کنار گذاشته می‌شود، به‌عنوان اثر هنری استفاده می‌شود. تعمیر تاسیسات خراب، به‌دلیل در دسترس بودن بسیار راحت‌ است.

آرت

سبک دکوراسیون اتاق خواب آرت‌دکو

سبک دکوراسیون آرت دکو در بین جنگ جهانی اول و دوم شکل گرفت. در این سبک از وسایل و طرح‌های بسیار پر زرق و برق در دکوراسیون استفاده می‌شود. پر زرق و برق بودن آن، باعث شادابی روحیه از دست رفته افراد در زمان جنگ می‌شد. در این سبک از رنگ‌های درخشان، پررنگ و براق، وسایل و تزیینات با اشکال هندسی و فلزی استفاده می‌شود.

میانه

سبک اتاق خواب میانه قرن 

سبک طراحی مدرن میانه قرن در دهه‌های 1950 و 1970 محبوبیت زیادی داشت و امروز بیشتر در اتاق خواب‌ها استفاده می‌شود. از ویژگی‌های این سبک مبلمان بلند و کم ارتفاع با پایه‌های نازک، خطوط تمیز، ظاهر ساده، بی‌نظمی، قطعات هنری رنگارنگ روی دیوارها، صندلی گرد و تخت خواب‌ با پایه‌ کروم است. این سبک شبیه به سبک اسکاندیناوی است با این تفاوت که سبک میانه قرن برای زمان مدرنیسم است، آثار هنری انتزاعی و رنگ‌های روشن‌تری دارد و کمی ملایم‌تر از سبک اسکاندیناوی است.

بوهو

سبک اتاق خواب بوهمیا

سبک بوهمیا در دهه‌ 1970 میلادی در آمریکا شکل گرفت. در این سبک از وسایلی مطابق با فرهنگ و سبک زندگی افراد استفاده می‌شود و به فضای اتاق خواب روح و نشاط می‌بخشد. مبلمان کم ارتفاع، فرش‌های تزیینی، وسایل هنری و رنگ‌های روشن، خاکی و خنثی از ویژگی‌های اصلی سبک بوهو هستند. در سبک بوهو افراد در انتخاب وسایل و چیدمان محدود نمی‌شوند و قوانین خاصی را دنبال نمی‌کنند، با اینکه محدودیتی در این سبک وجود ندارد، اما استفاده از متریال طبیعی برای وسایل و چیدمان اتاق خواب، جذابیت و گیرایی فضا را افزایش می‌دهد. سبک بوهمیا برای طراحی اتاق خواب دخترها خصوصا آن‌هایی که به هنر علاقه دارند، محبوب است.

استودیو پر
خانه ی یوسف آباد
استودیو پر

سبک اتاق خواب زمستانی یا اسکاندیناوی

سبک اتاق خواب زمستانی یا اسکاندیناوی یکی از طرح‌های محبوب و پرطرفدار است. در این سبک جذاب از پتوهایی کلفت استفاده می‌شود که برای خواب زمستان و فضاهایی با آب و هوای سرد مناسب است. ظاهر با نشاط، ساده، نورپردازی، استفاده از گیاهان، خطوط منحنی و عناصری به رنگ‌های گرم از ویژگی‌های سبک اسکاندیناوی است که فضایی گرم، مطلوب و دلنشین را هدیه می‌کند. رنگ اصلی این سبک سفید و رنگ‌های دیگر این سبک شامل خاکستری و قهوه‌ای است.

سوده حاجی کرم
خانه ای به شیرینی شکلات
سوده حاجی کرم

سبک اتاق خواب تابستانی یا گرمسیری 

سبک دکوراسیون اتاق خواب تابستانی در مناطق گرمسیری پرطرفدار است. از ویژگی‌های اصلی این سبک استفاده از طرح‌های بزرگ برگ مانند، گل‌های استوایی، رنگ‌ سبز، سفید و نارنجی و وسایل چوبی است. حال و هوای این سبک باعث می‌شود هنگامی که از خواب بیدار می‌شوید حس کنید در تعطیلات هستید.

دکوراسیون چوبی ماسو
سرویس خواب چوبی روستیک
دکوراسیون چوبی ماسو

سبک طراحی اتاق خواب روستیک

سبک روستیک الهام گرفته از حال و هوای خانه‌های روستایی و طبیعت است و موجب می‌شود حس سرزندگی و طراوت را در دنیای مدرن امروز در خانه‌ تجربه کرد. از ویژگی‌های اصلی اتاق خواب روستیک استفاده از عناصر قدیمی و کهنه بازیافتی، مواد طبیعی پردازش نشده چون چوب خام، سنگ، چرم، پشم،‌ خز، پارچه‌های بافت‌دار و رنگ‌های طبیعی و خنثی است. در اتاق خواب به سبک روستیک می‌توان از کنده‌ درخت به‌عنوان میز و از پسمانده‌های چوب برای تخت خواب، صندلی و لوازم دیگر، لحاف چهل تکه یا پتوی پشمی همراه با بالش‌های خزدار استفاده کرد. برای طراحی اتاق خواب روستیک مدرن و امروزی می‌توان عناصر سنتی کلاسیک چون پاتختی فلزی و تخت خواب چوبی را با ویژگی‌های معاصر چون عدم شلوغی، طرح و رنگ‌های ملایم، لوازم جانبی مدرن و صنعتی و نورپردازی‌های مدرن ترکیب کرد.

سرویس خواب وینچنزو
مدل سرویس خواب نوجوان شیک سفید
سرویس خواب وینچنزو

سبک دکوراسیون اتاق خواب فرانسوی

سبک دکوراسیون فرانسوی یا پاریسی، ترکیبی از سبک‌های مدرن و کلاسیک است. از ویژگی‌های اصلی این سبک، هماهنگی اجزای متنوع اتاق در کنار یکدیگر، دیوار و پارچه‌های براق است. با این‌که استفاده از رنگ‌های سرد در این سبک، رایج است اما به‌کار بردن کمی رنگ گرم و شاد در برخی لوازم به جذابیت این سبک می‌ا‌فزاید. می‌توان علاوه بر اکسسوری و لوازم دکوری، عناصری فانتزی چون شومینه هم برای دکور اتاق خواب در این سبک استفاده کرد.

ژاپنی

اتاق خواب به سبک ژاپنی

سبک ژاپنی از فضاهای ژاپنی و تعالیم ذن الهام می‌گیرد. عناصر پرکاربرد طراحی ژاپنی شامل کاربرد صفحه‌های شوجی در درها، پنجره‌ها و تقسیم‌کننده‌های فضا با چارچوبی چوبی و صفحه‌ای از جنس کاغذ مات، تخت‌خواب‌های سکویی، حصیرهای بامبو، شاخه‌های درختان و ویژگی‌های ظریف دیگری چون تقارن، رنگ سیاه و عناصر طبیعی است. برای اطلاعات بیشتر به مطلب 10 اتاق خواب با الهام از طراحی ژاپنی مراجعه کنید.

انگلیش

سبک اتاق خواب انگلیش هوم

سبک دکوراسیون اتاق خواب انگلیش هوم با طرح‌های گلدار فضایی لطیف و آرام ایجاد می‌کند. سبک انگلیش هوم مناسب افرادی است که به دکوراسیون داخلی لطیف و رویایی علاقه دارند. در طراحی سبک اتاق خواب انگلیش هوم از روتختی، بالش، کوسن و پرده‌هایی با طرح گل استفاده می‌شود.

سرویس خواب آپادانا هوم کرج
سرویس خواب شیک اتاق خواب مدل آرامیس
سرویس خواب آپادانا هوم کرج

سبک طراحی اتاق خواب معاصر

سبک اتاق خواب معاصر از سبک‌های پایان قرن بیستم است، در این سبک تمرکز کمی از طراحی مدرن برداشته و به سمت طرح‌های طبیعی متمایل شده است. معاصر یعنی سبک حال حاضر، آنچه که در اینجا و اکنون رایج است، پس این سبک همیشه در حال تغییر است. از ویژگی‌های مهم این سبک می‌توان به نور طبیعی، پنجره‌های بزرگ و زیاد، نورگیرهای سقفی، دیوارهای شیشه‌ای و رنگ‌های طبیعی و خنثی چون سفید، قهوه‌ای، کرم، بژ و برنزی اشاره کرد. اگر در اتاق خواب به ‌حریم خصوصی بیشتری نیاز است می‌توان از شیشه‌های بافت‌دار استفاده کرد. در سبک دکوراسیون معاصر رنگ‌های چوب یا تیره یا روشن هستند.

بوهمیا
کلاسیک3

شرکت معماران کارینا
اتاق خواب کلاسیک لاکچری
شرکت معماران کارینا

کلام پایانی

اتاق خواب یکی از مهم‌ترین بخش‌های خانه محسوب می‌شود، چرا که محل آرامش و استراحت افراد است. فضای اتاق روی کیفیت خواب و خلق‌وخوی افراد تاثیر زیادی دارد بنابراین باید به طراحی و سبک دکوراسیون اتاق خواب توجه زیادی داشت تا بتوان فضایی آرامش بخش و با نشاط ایجاد کرد. در طراحی دکوراسیون اتاق خواب سبک‌های مختلف و متنوعی موجود است. نیاز نیست یک سبک را به طور کامل در اتاق خواب پیاده کنید، بلکه می‌توان با خلاقیت و به‌کار بردن سلیقه چند سبک را با هم ترکیب کرده و دکوراسیونی خاص خلق کرد. شما هم اگر می‌خواهید سبک دکوراسیون اتاق خواب خود را انتخاب و طراحی کنید با توجه به نمونه‌ها و ویژگی‌های بیان شده می‌توانید بهترین سبک اتاق خواب را برای طراحی انتخاب کنید.

برای اطلاعات بیشتر در زمینه طراحی دکوراسیون اتاق خواب مطالب دکوراسیون اتاق خواب کوچک و دکوراسیون اتاق خواب بزرگ و رویایی را بخوانید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه