فنگ شویی خانه چیست؟ نکات مربوط به فنگشویی در تمام جهات خانه

فنگ شویی خانه چیست؟ نکات مربوط به فنگشویی در تمام جهات خانه

فنگشویی خانه چیست

شاید پیش‌تر نام فنگ شویی و تاثیر آن بر دکوراسیون به گوش‌تان خورده باشد، اما آیا اطلاعات کافی در رابطه با آن دارید؟ فنگ شویی خانه چیست و چه ویژگی‌ها و فوایدی دارد؟ فنگ شویی در لغت به معنای آب و باد است و از نظر مفهومی، فلسفه‌ای چینی است که از آن برای یافتن دکوراسیون یا چینش صحیح لوازم خانه استفاده می‌شود. در این مطلب قرار است راجع به فنگ‌شویی خانه صحبت کنیم. با این مطلب از چیدانه همراه باشید.

سرویس خواب بالسا

فنگ‌شویی خانه چیست؟

به گفته متخصصان، فنگ شویی یک علم و هنر باستانی چینی است که در لغت به معنای آب و باد می‌باشد. آب و باد در اعتقادات چینی‌ها با خوش شانسی و سلامتی همراه هستند و به همین دلیل بسیاری از مردم بر این باورند که خانه‌ای چیده شده با اصول فنگ شویی، آرامش بیشتری دارد و هارمونی زیباتری در منزل بوجود می‌آورد.

خانه راحت­ ترین فضای زندگی برای هر فردی است در نتیجه دکوراسیون خانه می­‌تواند تاثیر زیادی بر روی روحیه و انرژی ما بگذارد. فنگ‌شویی خانه راه حلی برای ایجاد تعادل و آرامش در منزل است. پیروی از این فلسفه می‌تواند اثرات مثبتی بر شادی، موفقیت و سلامتی افراد داشته باشد. این فلسفه چینی در تمام دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد و مردم با استفاده از آن دکوراسیون صحیح و مناسب فضای خود را می‌یابند. در کشور ما نیز کلاس‌های مختلفی برای آموزش این فلسفه و بهره‌مندی از آن برگزار می‌شود و کتاب‌های زیادی نیز در رابطه با آن نوشته شده‌اند.

فواید فنگ شویی خانه چیست؟

فواید فنگشویی خانه

فنگ شویی به عنوان دریچه‌ای برای ورود انرژی، سعی می‌کند با ارائه روش‌های مختلف و بررسی تک تک وسایل مختلفی که در خانه استفاده می‌شود فنگ شویی سلامتی در خانه را برای افراد به ارمغان بیاورد. این موارد که شامل جهت های فنگ شویی در خانه، بررسی اثر عناصر چهارگانه، وسایل دکوراتیو مانند آینه، گلان، میز، مبل، تخت و مانند آن است، هر کدام جایگاه ویژه‌ای در فنگ شویی خانه دارند و با فلسفه خاصی باید در خانه استفاده شوند. اگر چه که فنگ شویی در خانه راهی صد در صد به داشتن زندگی کامل نیست. اما، می‌تواند تاثیر مثبتی در حال و روحیه افراد خانه داشته باشد و در واقع هارمونی خوبی بین المان‌های مختلفی که در بخش‌های مختلف فضای خانه استفاده می‌شود ایجاد کند. از فواید مهم فنگ شویی به صورت کلی چه در خانه و چه در محیط کار یا در کل زندگی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • جذب ثروت
  • جذب عشق
  • پایدار نگه داشتن روابط
  • دستیابی به موفقیت‌های شغلی
  • بهبود سلامت جسمانی و روانی
  • افزایش حس سرزندگی و طراوت
  • مراقبت از شما در برابر انرژی‌های منفی

اصول فنگشویی خانه چیست؟

وقتی صحبت از اصول چیدمان و طراحی خانه بر اساس فنگ شویی می­ شود؛ ابعاد مختلفی از این قوانین مد نظر است. از انتخاب رنگ در فنگ شویی برای خانه گرفته تا قوانین فنگ­ شویی برای جهات مختلف منزل! برخی از اصول هم باید تعادل و نظم در منزل می­ شود و در نتیجه از نظر روحی و روانی بر روی افراد مختلف خانه تاثیرگذار است. برخی از اصول فنگ­شویی در دکوراسیون در ادامه آمده است.

1. وسایلی که دوست ندارید را دور بریزید

یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین اصول فنگ شویی در دکوراسیون این است که اجازه دهید انرژی‌های خوب در سراسر منزل‌تان جریان داشته باشند. این انرژی‌های خوب در زبان چینی، به نام «چی» شناخته می‌شوند. «چی» با خود سلامتی، ثروت و خوشبختی و …. را به همراه می‌آورد. پس بهتر است اجازه دهید که این عنصر در سراسر خانه‌تان، جریان داشته باشد.

  • وسایلی را که دوست ندارید، دور بریزید. دقت کنید که این جمله کلی، خود یکی از مهم‌ترین نکاتی است که به هنگام کمک گرفتن از فنگ شویی در منزل، باید آن را رعایت نمایید. فرقی ندارد که وسایلی که دوست ندارید کجای خانه هستند. زیر مبل‌ها، در داخل کابینت‌ و کمدها، گوشه و کنار کتابخوانه‌تان، هر کجا که هستند آن‌ها را بیابید و سریعا دور بریزید.
  • لوازمی که از مد افتاده‌اند، چیزهایی که شکسته یا ترک خورده‌اند و تمام لوازمی که حس می‌کنید آن‌ها را دوست ندارید یا مفهوم خاصی برایتان ندارند، می‌توانند روی جریان «چی» تاثیر بگذارند. پس در نتیجه انرژی‌های خوب و مثبت در منزل‌تان جریان نخواهند داشت.
  • داخل کابینت‌ و کمدها، زیر تخت و تمام قفسه‌ها را تمیز کنید. تنها لوازمی را نگه دارید که آن‌ها را دوست دارید یا برایتان مفهوم خاصی دارند. غیر از این وسایل، تمام وسایل قدیمی و بلا استفاده را دور بریزید. با این کار می‌توانید جریان «چی» را در منزل‌تان راه‌اندازی کنید.

2. اجازه  دهید هوا و نور در خانه جریان یابند

ترفند دومی که متخصصین پیشنهاد می دهند جریان درست انرژی ها در خانه است. برای این که مطمئن شوید انرژی‌های خوب و مثبت به خوبی و درستی در منزل‌تان جریان دارند، اجازه دهید باد و نور وارد شوند. ورود نور و باد می‌تواند سبب گردد که این انرژی‌ها به بهترین نحو در سراسر خانه توزیع شوند. در مرحله اول، وسایلی که دوست نداشتید را دور ریختید تا انرژی‌ها ساده تر در جریان باشند. حالا وقت آن رسیده که پنجره‌ها را باز کنید و اجازه دهید باد در جریان باشد و شاهد فنگ‌شویی اتاق خواب یا سایر قسمت‌های خانه‌تان باشید.

چرخش هوا د رفنگشویی خانه چیست

با تمیز نگه داشتن شیشه‌ها، آینه‌ها و پنجره‌ها می‌توانید حرکت نور در خانه را به حداکثر برسانید. اگر حتی گوشه‌ای از خانه تاریک ماند و میزان نور کافی را دریافت نکرد، در آن جا چراغی قرار دهید یا آینه‌ای برای بازتاب نور آفتاب بگذارید. نور و هوا بهترین عنصرها برای به جریان درآوردن انرژی‌های خوب و مثبت در خانه شما هستند. پس از آن‌ها غافل نشوید.

3. گیاهان را به عنوان اصلی در فنگ شویی خانه فراموش نکنید!

جریان هوا از اهمیت بسیار زیادی در فنگ‌شویی در خانه برخوردار است، اما لازم است بدانید که این هوا باید پاک و سالم باشد. گیاهان می‌توانند هوا را تصفیه کرده و محیطی تمیزتر و سالم‌تر بسازند. گیاهان همچنین سرزندگی انرژی «چی» را به خود جذب می‌کنند تا بتوانند زندگی خود را ادامه دهند. پس تا زمانی که گیاهان‌تان سالم بمانند، شما نیز انرژی‌های خوب و مثبتی را جذب می‌کنید.

گیاهان در فنگشویی

برخی از گیاهان، گزینه‌های مناسب‌تری برای فنگ‌شویی در منزل هستند. در حقیقت برخی گیاهان، مانند کاکتوس، به عنوان فنگ شویی بد شناخته می‌شوند. زیرا آن‌ها به آب (آب در واقع همان مال و ثروت است) نیاز ندارند و تند و تیز هستند. در ادامه لیستی از بهترین و خوشبختی‌آورترین گیاهانی که می‌توانید به خانه‌تان بیاورید را آماده کرده‌ایم. بیشتر این گیاهان آپارتمانی نیاز چندانی به مراقبت زیاد ندارند و به خوبی در فضای آپارتمان‌ها رشد می‌کنند:

  • بامبو شانس
  • زنبق صلح دوست
  • فیکوس
  • درخت کائوچو
  • پایپیتال
  • نخل
  • سرخس
  • فیلودندرون یا گل پیچی
  • گندمی

4. از رنگ‌های مورد علاقه‌تان در استایل فنگ شویی بیشتر استفاده کنید

از رنگ‌های مورد علاقه‌تان بیشتر استفاده کنید تا انرژی وابسته به آن‌ها را فعال نمایید. رنگ‌ها نقش بسیار مهمی در فنگ شویی ایفا می‌کنند. از رنگ‌ها در فنگ شویی، برای دیوارها و اشیای دکوری استفاده کنید تا انرژی‌های مثبت را روانه خانه کرده و آن‌ها را در سراسر خانه به جریان درآورید. استفاد از هر رنگ می‌تواند انرژی‌های مختلفی را برایتان فعال نماید. در ادامه لیستی کلی از رنگ‌ها و نماد هر یک را بررسی می کنیم:

  • قرمز: شهوت، هیجان، گرمی، تجارت و شهرت
  • زرد: حس راحتی و امنیت
  • سبز: بیان‌گر حیات، رشد و زندگی
  • آبی: نرمیو  انعطاف، عمق، توانمندی
  • قهوه‌ای: آرامش و سکون

5. یین و یانگ در فنگشویی خانه چیست

طرفداران فنگ شویی بر این باورند که هرچیزی دارای جفت مخالف و ملزم به اتصال مخصوص خود می‌باشد: یین (زن) و یانگ (مرد). در تعریف الزام این دو به یکدیگر می‌توانیم بگوییم که آن‌ها همانقدری الزام یکدیگر هستند که شب و روز الزام یکدیگرند و روشنی و تاریکی نیز الزام هم هستند. بدین معنا که هیچ یک از آن دو نمی‌تواند بدون وجود دیگری، بوجود آید.به هنگام طراحی دکوراسیون داخلی منزل‌تان دقت کنید که این اصل را در قسمت‌های مختلف خانه پیاده‌سازی کنید.

6. ورودی، در فنگ‌شویی خانه چیست

یکی از بخش ­های مهم منزل، ورودی آن است که ممکن است مورد بی توجهی قرار بگیرد. ورودی خانه فضایی برای ورود انرژی به خانه و زندگی شما است و در فنگ­ شویی به اسم دهان چی (انرژی) معروف است. ورودی خانه اولین جایی است که افراد با آن مواجه می‌شوند و اولین جایی است که می‌توانند بردیدگاه مهمانانی که به خانه شما وارد می‌شوند تاثیر بگذارد. گاهی زمانی که افراد مختلف از فنگشویی ورودی صحبت می‌کنند، تنها به رنگ در، جایگاه آن و تمیز بودن ورودی اشاره می‌کنند. در حالی‌که، فنگشویی در ورودی خانه چیزی فراتر از این است. در فنگشویی ورودی خانه جنس در، رنگبندی، ابعاد، جایگاه ورودی، جهت آن، اینکه در به سمت بیرو باز شود یا به سمت درون همگی اهمیت دارند.

فنگشویی در ورودی خانه

در فنگ­شویی در ورودی خانه به موارد زیر توجه کنید:

  • برای قرار دادن کفش­ها از جا کفشی در بیرون از در ورودی  و یا داخل استفاده کنید، زیرا قرار گرفتن تعدادی کفش در جلوی در ورودی باعث ایجاد انرژی منفی می ­شود.
  • از گذاشتن وسایل اضافی در ورودی خانه بپرهیزید زیرا باعث به هم ریختگی و شلوغی می­ شود. قرار نیست ورودی خانه کاملا خالی باشد و شما می­توانید از چند وسیله زیبا و کاربردی استفاده کنید.
  • ورودی منزل را تمیز نگه دارید، جارو بکشید و در ورودی را دستمال بکشید.
  • ورودی خانه را روشن نگه دارید، اگر نیاز به روشنایی دارد یک لامپ مناسب در ورودی نصب کنید و یا اگر لامپ سوخته ­ای دارید، آن را عوض کنید.

7. برای فنگ‌شویی خانه، باید آینه را به درستی استفاده کنید

آینه وسیله مهمی در فنگشویی منزل است. آینه می‌­تواند نور و زیبایی خانه را چند برابر کند و فضای خانه را بزرگتر و دلبازتر نشان دهد. بهتر است از آینه در فضای نشیمن، فضای ورودی، سرویس بهداشتی، غذاخوری و اتاق خواب استفاده شود. آینه در فنگشویی جریان انرژی را در خانه تحت تاثیر قرار می‌دهد. به همین جهت، باید در جایگاه مخصوص خود قرار بگیرد تا به درستی بتواند انرژی لازم را در خانه جابجا کند.

آینه در فنگشویی خانه

بنابراین، آینه را باید به صورت عمود بر در ورودی قرار دهید. طبق نظر بسیاری از متخصصین فنگ شویی، آینه نباید به صورت مستقیم روبروی در ورودی قرار بگیرد! جای دیگری که آینه می‌تواند طبق اصول فنگ شویی در خانه نصب شود، در کنار دیواری است که میز غذاخوری در آنجا واقع شده است. اگر میز غذاخوری شما در آشپزخانه قرار دارد، گذاشتن آینه در این بخش را فراموش کنید. چرا که طبق فنگ شویی، آینه نباید در آشپزخانه نصب شود. علت نصب آینه در محل میز غذاخوری افزایش رزق و روزی است. چرا که محل سرو غذا جایی است که به روزی و افزایش مایحتاج شما اشاره می‌کند و وجود آبنه می‌تواند آن را افزایش دهد. نصب آینه در آشپزخانه انرژی منفی را افزایش می­‌دهد. از نصب آینه در مقابل درهای منزل، روبرو و یا بالای تختخواب و یا روبروی پله­ ها بپرهیزید.

8. درها در فنگ‌شویی منزل نقش کلیدی دارند

همانطور که درمورد در ورودی گفتیم، درهای خانه از نظر فنگ­شویی اهمیت دارند و می­توانند به ورود انرژی به منزل کمک کنند. همه درهای خانه را بررسی کنید:

  • اگر مشکلی در قفل و یا لولای آنها وجود دارد آنها را تعمیر کنید.
  • بهتر است درها به طور کامل و یا حداقل 90 درجه باز شوند.
  • پشت در اتاق­ها را شلوغ نکنید. و از آویزان کردن لباس پشت در بپرهیزید.

9. فنگ شویی وسایل مختلف در خانه

در دکوراسیون داخلی هر خانه لوازم مختلفی استفاده می‌شود که هر کدام کاربرد ویژه‌ای دارند. به طور مثال، افرادی که فرزند کوچک در حال تحصیل دارند، سعی می‌کنند در حد توان خود میز تحریر زیبایی را برای فرزندشان تهیه کنند. اما، طبق اصول فنگشویی باید گفت که میز تحریر باید در جایی از اتاق قرار بگیرد که میزان کارآمد بودن فرد را افزایش دهد. طبق فنگشویی میز تحریر، این میز باید در قسمت شمال شرقی اتاق قرار بگیرد تا باعث افزایش تمرکز و پشرفت تحصیلی شما شود. منظور از شمال شرقی این است که الزاما اتاق کودک در قسمت شمال شرقی خانه نباید واقع شود. همین که میز تحریرش را در بخش شمال شرقی اتاقش قرار دهید کافی است.

فنگشویی میز تحریر

یا اگر بخواهیم وسیله دیگری همچون کد لباس را مثال بزنیم، باید گفت فنگشویی کمد لباس می‌گوید که کمد لباس شما باید در سمت چپ تخت خوابتان قرار بگیرد تا باعث شود که شما و افراد خانوادتان در زندگی رشد کنید و همیشه غنی و متمول باشید. نکته قابل توجه در رابطه با لباس‌ها و وسایل درون کمد لباس در فنگ شویی این است که لباس‌هایی که دیگر نمی‌پوشید یا استفاده نمی‌کنید را نیز باید به افراد نیازمند ببخشید یا دور بریزید تا کمد شما خالی از هرگونه وسیله بلا استفاده شود. به این شیوه اجازه می‌دهید کهنه‌ها خارج شند تا جا برای لباس و انرژی نو باز شود.

عناصر پنجگانه در فنگ‌شویی خانه چیست؟

یکی دیگر از عوامل مهم در فنگ­شویی، عناصر پنجگانه هستند. پنج عنصر اصلی؛ آب، آتش، چوب، خاک و فلز در ارتباط با جهت ­های جغرافیایی بهترین انرژی خود را ایجاد می­ کنند. هر جهت با یکی از عناصر فنگشویی در ارتباط است. قبل از اینکه فنگ­شویی جهت های جغرافیایی را توضیح بدهیم با این پنج عنصر و اثرات آنها آشنا شویم:

  • فنگ‌شویی عنصر آب: نمادی از حرکت، جریان و آرامش است. رنگ­ های معرف: مشکی و آبی
  • فنگ شویی چوب: نشانگر رشد، گسترش و حیات است. رنگ معرف: سبز
  • فنگشویی آتش: خاصیت شور و شوق، احساسات و انرژی بالا دارد. رنگ معرف: قرمز، صورتی، بنفش و ارغوانی
  • فنگ شویی عنصر خاک: نمادی از تعادل و پایداری است. رنگ معرف: قهوه ­ای، زرد و بژ
  • فنگ شویی فلز: قدرت و وضوح و درونگرایی از نشانه­ های آن است. رنگ معرف: نقره­ای و طلایی

فنگ­شویی جهات منزل، به جهت­‌های جغرافیایی توجه کنید!

جهت های فنگ شویی در خانه

برای طراحی دکوراسیون خانه با کمک قواعد فنگ­شویی، جهت ­های جغرافیایی نقش مهمی دارند. جهت های فنگ شویی در منزل با توجه به قوانین این روش شامل چهار حیوان در کنار چهار عنصر مختلف است. عناصر مختلف شامل عنصر خاک، فلز، آب و آتش بوده و روح حیوانات آن شامل اژدها، ببر، لاک پشت و ققنوس یا یک پرنده است که حضور آن‌ها در جایگاه اصلی خود یعنی در چهار جهت اصلی معنای خاصی در فنگ شویی دارد.

این چهار جهت طبق فنگ شویی در بهترین شرایط باید در هماهنگی کامل باهم باشند. در ادامه به معرفی هر المان با توجه به جایگاهی که باید قرار بگیرد و دلیل قرار گرفتن آن از نظر فنگشویی بیشتر آشنا خواهیم شد. پس باید در چیدمان به اصول فنگ ­شویی در جهت­ های مختلف توجه کرد. در فنگ شویی بیشتر به جای استفاده از لغت شرق، غرب، شمال و جنوب از سمت راست، چپ، قسمت جلویی و عقب خانه استفاده می‌شود. بنابراین، با توجه به اینکه از بیرون خانه به آن نگاه می‌کنید یا درون، جهت‌ها دستخوش نگاه شما خواهند شد که این نکته را باید مد نظر قرار دهید.

فنگ­شویی شرق خانه

فنگشویی جهت های خانه

شرق، محل طلوع خورشید بوده و طبق اصول چینی هر چیز چه درونی و چه بیرونی، باید در تعادل Yin  and yang باشد، دقیقا محل قرار گیری yang است و اژدهای سبز پررنگ‌ترین المان در فلسفه yang در شرق قرار می‌گیرد و محل خوبی برای پرورش گیاهان نیز به شمار می‌رود. فنگ شویی شرق خانه محل قرار گیری عنصر چوب و اژدها است. چوب انرژی  فعال و متمرکزی دارد. به همین جهت، قسمت شرق خانه، برای انجام فعالیت­هایی که شما را به سمت رسیدن به اهداف و آرزوها و ایده­‌های جدید بسیار مناسب است.

بنابراین، می‌توانید طبق این اصل فنگ شویی، عکس ­های خانوادگی را در قسمت شرق خانه قرار دهید. بنابراین، می‌توانید طبق این اصل فنگ شویی، شرق خانه، اژدها در شرق خانه به معنی جذب ثروت، موفقیت و غنی شدن است که در دکوراسیون داخلی و فضای خارجی یک خانه می‌تواند قرار بگیرد. سمیل این اژدها خود را در ساختار خانه به شکل مسیر اصلی مثل اصلی‌ترین اتاق یا پذیرایی نشان می‌دهد. به این جهت، در قسمت شرق خانه بهتر است پنجره یا در ورودی وجود نداشته باشد که محل قرار گیری اژدها است. وجود در و پنجره در شرق خانه به این معنی است که اجازه دهید خوشبختی و ثروت راه خروج و پرواز از خانه را داشته باشد.

به همین جهت، باید راه فرار آن را مسدود کنید و در قسمت شرقی خانه تنها از دیوارهای بلند استفاده کنید. نکته قابل توجه در فنگ شویی شرق خانه این است که بخش شرقی خانه که محل قرار گیری اژدها است، باید از بخش غربی آن که محل قرار گیری ببر سفید است، بلندتر باشد تا شانس و اقبال بیشتری را برای اعضای خانه به وجود بیاورد. در صورتی که این شرایط طبق فنگ شویی اعمال نشود، افراد دیگری که همراه با صاحبخانه در خانه زندگی می‌کنند، تسلط بیشتری بر زندگی خواهند داشت و بخت و اقبال آن‌ها از صاحب خانه بیشتر خواهد شد.

فنگ‌شویی غرب خانه

عنصر فلز مربوط به این قسمت است. جریان انرژی در این قسمت نقش مهمی در سلامت و رفاه خانواده دارد. این بخش با کسب و کار افراد در ارتباط است و در نتیجه در گردش کار و تجارت اهمیت بیشتری پیدا می­کند. ببر در فنگ شویی غرب خانه ببر قرار بگیرد. ببر که در جهت غرب خانه قرار می‌گیرد، سمبلی از حفاظت از اعضای خانه و فرزندان است. انرژی ببر از وسایل خانه در برابر خراب شدن و صدمه دیدن محافظت می‌کند. به همین جهت، توصیه می‌شود آشپزخانه را در جهت غرب خانه تعبیه کنید. ببر یکی از چهار حیوان در ستاره شناسی است که انرژی خانه را به تعادل می‌رساند.

فنگ شویی شمال خانه

فنگشویی شمال خانه

عنصر قسمت شمالی منزل آب است و ماهیتی سرد و آرام دارد.حیوان قسمت شمالی در فنگ شویی پرنده‌ای چون ققنوس یا هر پرنده دیگری است که سمبلی از فنگ شویی شمال خانه به حساب می‌آیند. به همین جهت بخش شمال خانه طبق فنگ شویی محلی برای قرار گرفتن حیاط یا فضای باز باید باشد تا راه ورود انرژی و رزق و روزی را باز بگذارد. فنگ شویی در ورودی باید در شمال خانه تعبیه شود. به علاوه طبق اصل فنگ شویی شمال خانه، ساختمانی نباید در محدوده ورودی قرار بگیرد تا چشم انداز خانه را مسدود نکند.

به این طریق اجازه می‌دهد تا پرنده خوشبختی در قسمت ورودی به پرواز در بیاید و در فنگ شویی شمال خانه، حضور پرنده‌های مختلف معنای متفاوتی دارد. به طور مثال، ققنوس به معنای طول عمر، اردک ماندارین به معنای پرنده عشق، طاووس نماد فراوانی و رفاه، کلاغ زاغی نماد شادی است. به همین دلیل، سعی می‌شود در فنگ شویی خانه از تابلویی که نقش صد پرنده روی آن طراحی شده است استفاده شود. تابلو در فنگشویی جلوی ورود انرژی منفی به خانه را مسدود می‌کند و میزان آن را کنترل می‌کند. وجود تابلو در خانه سطح انرژی خانه را بالا می‌برد و در کنار بخش تزیینی که به دیوار و کلیت دکوراسیون خانه می‌بخشد، می‌تواند با نقش و طرحی که دارد، انرژی بیشتری به داخل خانه روانه کند.

بهتر است فضاهایی مانند اتاق خواب، عبادتگاه و یا کارگاه هنری در این قسمت از خانه باشد. همچنین فعالیت­ های کاری و شغلی برای ثروت بیشتر بهتر است در این بخش باشد. می­توانید از عناصری مانند آکورایوم، آبنما، تصویری آب و آبشار و یا صدف و سنگ دریایی در این قسمت استفاده کنید.

فنگ‌شویی شمال شرقی خانه

در این بخش به فنگشویی خاک وجود دارد. این قسمت از خانه برای انجام کارهای علمی، مطالعه، بازی و یا کارهای ورزشی مناسب است. انرژی در این بخش تیز و رسوخ کننده است. در قسمت شمال شرقی خانه می­ توانید از اشیایی مانند کریستال، اشیا سرامیکی، چینی و سفال و قفسه کتاب قرار دهید.

فنگ شویی شمال غربی خانه

انرژی عنصر فلز در این بخش از خانه قرار دارد. مسائلی مانند مسافرت، دوستان، سلامت مرد خانه و.. در این قسمت از خانه قرار می­گیرند. این قسمت به رهبری، برنامه­ریزی و آینده نگری مربوط می ­شود. بهتر است اتاق خوابی که در این بخش قرار دارد مربوط به والدین باشد.

فنگ­شویی جنوب خانه

عنصر آتش مربوط به قسمت جنوبی خانه است. انرژی چی در این بخش مربوط به اعتبار، ثروت، شهرت، گرمی و حرارت است. این بخش برای انجام فعالیت­ هایی که تحرک زیادی نیاز دارند مناسب است. فضاهایی مانند پذیرایی و یا محل ورزش بهتر است در بخش جنوبی خانه قرار بگیرند. فنگ شویی جنوب خانه جایی است که در قسمت پشتی خانه واقع می‌شود و بهتر است از یک لاک پشت سبز به عنوان نمادی برای محافظت استفاده شود. این موجود زیبا در واقع نماد یک سد بزرگ است که انرژی‌های منفی را از بین می‌برد و همیشه از شما در خانه محافظت می‌کند.

به همین جهت، لاک پشت همیشه باید در قسمت پشتی خانه استفاده شود. به همین دلیل، طبق توصیه غنگ شویی در قسمت پشتی خانه نباید رودخانه، جوی آب یا یک کانال واقع شده باشد. چرا که آب ماهیتی غیر قابل پیش بینی دارد و نماد سختی است و نباید در پشت خانه واقع شود. بلکه، باید در جایگاه اصلی خود به کار رود تا انرژی روان و جاری خود را به خانه وارد کند. در واقع، انرژی لاک پشت مشکلات مالی را حل می‌کند و مسیری از درآمدی ثابت و زیاد را برای شما تثبیت می‌کند. به همین دلیل، توصیه می‌شود از این حیوان در شمال یا جنوب خانه استفاده کنید. می‌توانید لاک پشت مورد نظر را از فلز، چوب، کریستال، سنگ، رس و هماتیت تهیه کنید و آن را در بخش جنوبی خانه قرار دهید.

فنگ‌شویی جنوب شرقی خانه

این قسمت مانند بخش شرقی، مربوط به عنصر چوب است. انرژی فعال و پرتحرکی دارد. این بخش مربوط به ثروت و دارایی است. انجام فعالیت­ های کاری و کارهای خلاقانه مربوط به این قسمت است. فضاهایی مانندآشپزخانه، اتاق کار، کارگاه هنری و.. در این قسمت انرژی بیشتری خواهند داشت.

فنگ‌شویی جنوب غرب خانه

عنصر خاک مربوط به این بخش از خانه است. انرژی شکل محکم و به هم پیوسته ­ای دارد و باعث آرامش می­شود. برای فنگ­شویی نشیمن و قرار گرفتن تلویزیون از این جهت غافل نشوید. از تصاویر شاد و دو نفره و عکس ­های خانوادگی برای دکور این قسمت از خانه استفاده کنید.

کلام آخر

 تعریف فلسفه فنگ شویی بسیار گسترده‌تر از آنچه در بالا اشاره کردیم است. اما، فنگشویی خانه چیست و آیا تفاوتی بین آن و سایر بخش‌های فنگشویی وجود دارد؟ این موضوعی است که در بالا سعی کردیم در رابطه با آن صحبت کنیم و بخش‌های هر خانه را مثل هر مکان دیگری کاملا شرح دهیم. فنگشویی علمی است که می‌تواند شامل هنر و علم به صورت همزمان باشد. مسیرها، اعداد، اجزاء و هر چیز دیگری می‌تواند تحت تاثیر فنگ­شویی دچار تغییر و تحولات شود.

متخصصان چیدانه

مشاهده بیشتر

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه