Chidaneh.com placeholder image

مد و پوشاک ایرانی، این بار با معماری به چشم بیایید!

به قلم: گلنار

با گذر زمان، گاهی با خود فکر می‌ کنم که چگونه می‌ توانیم مانایی را در لحظه‌ لحظه‌ های زندگی روزمره‌ مان جای دهیم؛ از آنچه می‌ شنویم گرفته تا آنچه مطالعه می‌ کنیم و حتی آنچه تن‌ پوشی می‌ شود بر جان و دلمان. شاید یکی کردن آنچه در ظاهر نمایان می‌ شود با آنچه ساخته هنر و درون روح است بتواند به‌ نوعی پیش درآمدی باشد بر یک جاودانگی، آن هم از هنر دستانی خلاق، هنرمند و البته ماندگار. 
در مد و معماری این شماره از مجله منزل همچون گذشته بر آنیم تا هنرمندانی را به عرصه مد و البته معماری و تمام هنردوستان معرفی کنیم که جرعه هنر و خلاقیتشان، جان تشنه روح را می‌ تواند سیراب کند. 

طراحی گیوه مدرن

تابلو فرش ریحان

طراحی گیوه مدرن

از دستانِ دست ‌دوست

دست دوست، نام برندی ایرانی و به معنای پیوستن و همراه بودن است، برندی که توسط خانم‌ ها پریسا مرادی و مریم فولادی شروع به فعالیت و کار کرد. خانم مرادی متولد سال 67 بوده و در رشته گرافیک دیزاین مدرک کارشناسی خود را دریافت نمود. خانم مریم فولادی هم که در سال 70 متولد شده است مدرک کارشناسی خود را در رشته صنایع‌ دستی کسب کرد.

مطلب پیشنهادی : معماری ایرانی و جدیدترین مد مانتو ایرانی!

طراحی گیوه مدرن

طراحی گیوه مدرن

طراحی گیوه مدرن

کار این دو بانو با طراحی گیوه‌ های آماده در بازار شروع شد و بعد از برگزاری نمایشگاه‌ های صنایع‌ دستی و بازخورد مخاطب‌ ها سعی کردند که محصولات خود را ارتقاء داده و به تولید گیوه‌ هایی با کیفیت بالاتر و البته طراحی‌ های متفاوت‌ تری بپردازند. درنهایت با گشت و گذار و تحقیقاتی که صورت گرفت گیوه‌ هایی با شمایل فعلی دست‌ و پا شد. دست دوست سعی دارد که با زنده نگه‌ داشتن هنر اصیل مد و البته تلفیق آن با دنیای مدرن به استاندارد کفش برسد.

مطلب پیشنهادی : مد و طراحی لباس با الهام از معماری ایرانی در اینستاگرام

طراحی گیوه مدرن

طراحی گیوه مدرن

طراحی گیوه مدرن

برای ساخت این گیوه‌ ها از الیاف طبیعی پنبه و البته پلی‌ استر در بافت و از جنس ایویا هم در زیره آن ها استفاده می‌ شود. باید گفت که برای راحتی بیشتر این کفش‌ ها از کفی چرم طبی هم استفاده می‌ شود. گیوه‌ های دست دوست پاپوش‌ های خنک‌ کننده‌ ای هستند که از بوی بد جلوگیری می‌ کنند. پاپوش‌ های دست دوست دارای رنگرزی‌های سنتی و سوزن‌ دوزی‌ های خاصی‌ اند که این برند را از سایرین متمایز می‌ نمایند.  علاقه‌ مندان می‌ توانند محصولات دست دوست را در نمایشگاه‌ ها، گالری‌ ها و هم‌چنین فروش آنلاینی که توسط صفحات مجازی اتفاق می‌ افتد تهیه نمایند. 

مطلب پیشنهادی : مد و طراحی لباس با الهام از معماری ایرانی

طراحی جراهرات

زیورآلات دست ساز ایرانی

زیورآلات ایرانی

از هنر تا هنر

لاله فرهند بانوی 35 ساله‌ ای ساکن شیراز است که به طراحی و ساخت زیورآلات نقره و طلا می‌ پردازد. او دیپلم گرافیک، لیسانس طراحی پارچه و لباس و همین طور مدرک طراحی دکوراسیون و معماری داخلی دارد.

مطلب پیشنهادی : زیورآلات جدید، پیوند مد و معماری با هنر این دو دختر ایرانی!

طراحی جراهرات

زیورآلات ایرانی

زیورآلات ایرانی

خانم فرهند زمینه‌ های هنری مختلفی را تجربه کرده و معتقد است که از میان آن ها طراحی دکوراسیون و البته طراحی و ساخت زیورآلات بیشتر با روحیاتش سازگاری دارد. این بانوی هنرمند بعد از گذراندن دوره‌ های ساخت زیورآلات کار خود را در این زمینه شروع کرد. ویژگی دست‌ ساخته‌ های خانم فرهند خلاقیت و ایده‌ ای است که در آن ها به خوبی نمایان می‌ شود. ظرافتی که در طراحی‌ های اوست و ریشه در خلقیات و ذاتش دارد، باعث کیفیت بالای آن ها شده و البته طرفداران خودش را هم پیدا کرده است.

مطلب پیشنهادی : اکسسوری زنانه، مد ایرانی در دستان دو بانوی کارآفرین!

طراحی جراهرات

طراحی جراهرات ایرانی

زیورآلات دست ساز ایرانی

زیورآلات دست ساز ایرانی

 سبک دست‌ ساخته‌ هاى خانم فرهند آمیخته‌ ای از سنت و مدرنیته است که با نگاه متفاوتى که در طرح‌ های ایشان دیده می‌ شود توانسته از تلفیق موزون و هماهنگ این دو سبک با هم اثری زیبا بسازد، البته گاهی هم طرح‌ های فانتزی و گرافیکی که بیشتر الهام گرفته‌ شده از طبیعت هستند را نیز به آن ها می‌ افزاید. همان‌ طور که گفته شد، دست‌ ساخته‌ هاى خانم فرهند از جنس طلا و نقره هستند که با سنگ‌ های قیمتی و البته نیمه قیمتی نیز همراه می‌ شوند.

مطلب پیشنهادی : طراحی کیف و کفش با الهام از معماری ایرانی!

طراحی جراهرات ایرانی

طراحی جراهرات ایرانی

زیورآلات دست ساز ایرانی

طرفداران و علاقه‌ مندان طراحی‌ های ایشان می‌ توانند از راه فضای مجازی و فروش آنلاین و نمایشگاه‌ های فصلى به این محصولات دستیابی پیدا کنند، البته گالری‌ ها و آرت‌ شاپ‌ هایی که آثار خانم فرهند را به نمایش می‌ گذارند را هم نباید نادیده گرفت. جالب است بدانید که دست‌ ساخته‌ هاى خانم فرهند به مدت دو سال در سایت بین‌ المللی و پرمخاطب etsy هم به فروش گذاشته شده است. خانم فرهند برایمان از اهدافی که برای خودش تعیین کرده می‌ گوید؛ اینکه می‌ خواهد برندی گسترش‌ یافته کاملاً حرفه‌ ای در زمینه مد و فشن برپا نماید که این مهم، خود نیازمند تلاش فراوانی است.

خبر خبر!
آرشیو الکترونیک مجله منزل از راه رسید!

این لوح فشرده حاوی ۳۴ شماره اخیر مجله منزل است که می توانید تنها با ۴۹ هزار تومان از اینجا بخرید.

منبع : مجله منزل | نویسنده : طلوع حقیقت

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه