دکوراسیون خانه‌های کوچک 60 متری + 14 نمونه زیبا و خاص

دکوراسیون خانه‌های کوچک 60 متری + 14 نمونه زیبا و خاص

دکوراسیون خانه‌های کوچک 60 متری + 14  نمونه با افزایش قیمت ملک در ایران، بسیاری از خانه‌های امروزی در متراژهای پایین ساخته می‌شوند و کوچک هستند. اما در صورتی که دکور خانه‌ کوچک مانند دکوراسیون خانه‌های کوچک 60 متری، طبق اصول دکوراسیونی طراحی و اجرا شود، می‌توان از تمام قسمت‌های خانه به ‌صورت بهینه استفاده کرد. با به ‌کارگیری ایده‌های خلاقانه و کاربردی مانند چند رنگ ملایم و دکوری زیبا می‌توان دکوراسیونی شیک و جذاب در خانه کوچک خود طراحی کرد. در طراحی دکوراسیون منازل کوچک توجه به رنگ‌ها و طرح دیوار، کفپوش، مبلمان، وسایل، نور طبیعی و مصنوعی و حتی انتخاب دکوری‌ها اهمیت زیادی دارد.

در این مطلب از چیدانه، چگونگی طراحی و دیزاین 14 نمونه زیبا و خاص دکوراسیون خانه‌های کوچک 60 متری بررسی می‌شوند، تا بتوانید آپارتمان 60 متری خود را به بهترین شکل ممکن دکور کنید.

فیلم نت

دکوراسیون خانه‌های کوچک 60 متری

14 نمونه زیبا و خاص دکوراسیون خانه‌های کوچک 60 متری

طراحی دکوراسیون داخلی منزل به ‌خصوص در خانه‌های کوچک، تاثیر زیادی در جذابیت و بزرگ‌تر به نظر رسیدن فضای دارد. بنابراین در انتخاب طرح، رنگ و سبک دکوراسیون دقت لازم را داشته باشید. برای طراحی دکوراسیون داخلی خانه‌های کوچک، باید به 13 عامل اصلی زیر توجه داشت تا بتوان فضای خانه را بسیار بزرگ‌تر، کاربردی‌تر، جذاب‌تر و زیباتر از حد معمول نشان داد.

1- بهترین سبک در چیدمان دکوراسیون خانه‌ 60 متری

دو سبک مدرن و کلاسیک از سبک‌های اصلی طراحی دکوراسیون داخلی هستند. بهترین سبک برای طراحی دکور خانه‌های کوچک، سبک‌های مدرن و مینیمال هستند. در این سبک‌ها، تمام وسایل ساده و کاربردی هستند و فضا با وسایل اضافی شلوغ نمی‌شود. این سبک‌ها با داشتن جزئیات کمتر کمک می‌کنند، فضای خانه بزرگ‌‌تر از حد معمول به نظر برسد.

بهترین سبک در چیدمان دکوراسیون خانه‌ 60 متری

2- اهمیت رنگ در طراحی دکوراسیون خانه‌های 60 متری

رنگ و تنالیته آن یکی از مهم‌ترین نکات در دکوراسیون خانه‌های کوچک مانند خانه 60 متری است. رنگ‌های روشن و ملایم باعث می‌شوند که فضای خانه بزرگ‌تر و دلبازتر از اندازه واقعی به نظر برسد. علاوه ‌بر این رنگ‌های روشن باعث می‌شوند که میزان نور محل زندگی‌ افزایش پیدا کند. رنگ‌های تیره به دلیل جذب نور بالا، فضا را کوچک‌تر از حد معمول و دلگیر نشان می‌دهند. در اجزای مختلف دکوراسیون مانند دیوارها، کف‌پوش‌ها، مبلمان و پرده‌ها باید از رنگ‌های روشن استفاده کرد.

اهمیت رنگ در طراحی دکوراسیون خانه‌های 60 متری

3- نورپردازی در طراحی دکوراسیون خانه‌های کوچک 60 متری

داشتن نور طبیعی در تمام منازل، موضوعی چالش‌برانگیز و کاربردی است. معمولا خانه‌های ۶۰ متری از نور کمتری بهره‌مند هستند. باید تلاش کرد با کمک نورهای مصنوعی و رنگ مناسب، روشنایی مورد نیاز را به خانه بخشید. علاوه‌بر این استفاده از نورهای مصنوعی مانند لوسترهای مدرن و شیک می‌تواند زیبایی فضای خانه کوچک را چند برابر کند.

نورپردازی در طراحی دکوراسیون خانه‌های کوچک 60 متری

بهترین وسایل برای دکوراسیون خانه‌های کوچک 60 متری

برای دکور خانه کوچک، بهتر است از وسایلی به سبک‌های مینیمال استفاده کرد. این مدل طراحی فضای خانه را بسیار بزرگ‌تر نشان می‌دهد. استفاده از وسایل زیر می‌تواند در بزرگ‌تر و شیک‌تر به‌نظر رسیدن خانه کوچک شما کمک کند:

4- مبلمان مناسب در طراحی دکور خانه ۶۰ متری

برای طراحی دکوراسیون خانه‌های شصت متری و کوچک‌تر می‌توان به‌جای استفاده از مبل‌های کلاسیک و سلطنتی از مبل‌های راحتی مدرن استفاده کرد. مبل‌های راحتی با کوسن‌های روشن جلوه خاصی به اتاق نشیمن یا پذیرایی خواهند بخشید. بهتر است در طراحی دکوراسیون فضاهای کوچک تعداد مبلمان را 5 نفره انتخاب کرد، نه 7 نفره!

مطلب پیشنهادی: دکوراسیون نشیمن مستطیل

مبلمان مناسب در طراحی دکور خانه ۶۰ متری

5- انتخاب دیوارپوش در دکوراسیون خانه 60 متری

در دکوراسیون خانه‌های کوچک، انتخاب دیوارپوش مناسب می‌تواند اهمیت زیادی داشته باشد. رنگ دیوارپوش‌ها در طراحی فضاهای کوچک مهم هستند. برای مثال دیوارهای تیره نزدیکتر به نظر می‌رسند و انتخاب ایده‌آلی نیستند اما دیوارهای روشن فضا را بزرگ‌تر نشان می‌دهند. دیوارپوش‌ها انواع مختلفی دارند مانند رنگ، دیوارپوش کاغذی، ترموود و پی‌ وی ‌سی! در صورت انتخاب کاغذ دیواری آن را بسیار ساده و در رنگ‌های روشن و براق انتخاب کنید. دیوارپوش‌های پی وی سی نیز می‌توانند در زیباتر به نظر رسیدن فضا نقش داشته باشند. می‌توان آن را روی دیوارهای مهم مانند دیوار پشت تلویزیون استفاده کرد و نقطه کانونی ایجاد کرد. حتی می‌توان به جای دیوارپوش دیوارها را نقاشی کرد. اما توجه داشته باشید، رنگ دیوار تا جای ممکن روشن باشد.

انتخاب دیوارپوش در دکوراسیون خانه 60 متری

6- کف‌پوش در دکوراسیون خانه‌های کوچک 60 متری

در طراحی دکوراسیون داخلی خانه کوچک خود کف‌پوش را متریالی مناسب به رنگ‌های روشن‌تر و با طرح‌های ساده انتخاب کنید. مصالح مختلفی که می توانید انتخاب کنید سنگ، سرامیک، لمینت یا پارکت هستند. دقت کنید که روی این کف‌پوش‌ها فرش‌های بزرگ با طرح‌های شلوغ پهن نکنید، چرا که در این صورت فضای منزل محدود و بسته‌تر نشان داده خواهد شد.

مطلب پیشنهادی: دیزاین پذیرایی

کف‌پوش در دکوراسیون خانه‌های کوچک 60 متری

7- طراحی دکوراسیون خانه 60 متری و انتخاب فرش

استفاده از فرش‌های مدرن و ساده با رنگ‌هایی که با فضای خانه هم‌خوانی دارد، زیبایی دکور خانه کوچک را بیشتر می‌کند و فضا را بزرگ‌تر نشان می‌دهد. البته بهتر است از فرش‌هایی با طرح خطوط و رنگ‌های روشن استفاده کنید. یا اگر به طرح‌های گل‌دار علاقه دارید، فرش‌هایی با گل‌های درشت و تک گل انتخاب کنید.

طراحی دکوراسیون خانه 60 متری و انتخاب فرش

8- انتخاب پرده مناسب برای دکور خانه ۶۰ متری

اگر در دکوراسیون داخلی خانه کوچک 60 متری خود پنجره دارید، بهتر است از پرده‌های ساده بدون آویز و تزئینات اضافی به‌صورت بلند و تا زمین استفاده کنید حتی اگر پنجره‌ها کوتاه باشند. پرده‌های حریر نازک ساده سفید یا شیری رنگ، گزینه مناسبی برای دکوراسیون خانه‌های کوچک هستند. برای طراحی پرده روی پنجره سالن پذیرایی، مطلب دکوراسیون پنجره پذیرایی را از دست ندهید.

انتخاب پرده مناسب برای دکور خانه ۶۰ متری

9- کابینت مناسب در دکوراسیون خانه ۶۰ متری

معمولا در خانه‌های کوچک، فضای آشپزخانه از سالن نشیمن و پذیرایی دیده می‌شود. حتی ممکن است دکوراسیون آشپزخانه بدون اپن طراحی ‌شود. به ‌همین دلیل طرح و رنگ آن‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است. به ‌کارگیری کابینت‌های روشن، براق و ساده و مدل‌های جزیره‌ایی برای آشپزخانه کوچک بسیار کاربردی هستند. طراحی‌های جدید کابینت متحرک با قابلیت جابجایی و تبدیل در بهینه استفاده کردن از فضای آشپزخانه کوچک کاربرد بالایی دارند. این کابینت‌ها با کشوهای مختلف در ابعاد متنوع طراحی می‌شوند و به ‌عنوان میز ناهارخوری یا میز آماده‌سازی غذا کاربرد دارند.

کابینت مناسب در دکوراسیون خانه ۶۰ متری

10- نصب تلویزیون روی دیوار در طراحی دکور خانه ۶۰ متری

در طراحی دکوراسیون خانه‌های کوچک به جای قرار دادن تلویزیون روی میز تلویزیونی با ابعاد بزرگ، بهتر است آن‌ها را روی دیوار نصب کنید. در این صورت فضای کمتری در اتاق نشیمن اشغال خواهد شد. اما اگر حتما می‌خواهید از میز تلویزیون  استفاده کنید، می‌توانید میزی کوچک به سبک مدرن انتخاب کرده و زیر تلویزیون قرار دهید.

نصب تلویزیون روی دیوار در طراحی دکور خانه ۶۰ متری

11- طراحی دکوراسیون خانه ۶۰ متری  با آینه‌های روشن

یکی از راه‌های ساده برای بزرگ‌تر و روشن‌تر نشان دادن دکور خانه‌های کوچک 60 متری، به ‌کارگیری آینه‌ها در طراحی سالن پذیرایی و اتاق‌های مختلف است. آینه‌ها علاوه ‌بر انعکاس نور و افزایش روشنایی، موجب می‌شوند سالن پذیرایی، نشیمن و حتی اتاق‌ خواب‌ها و راهروها زیبایی بی‌نظیری داشته باشند.

طراحی دکوراسیون خانه ۶۰ متری  با آینه‌های روشن

12- طراحی دکور خانه کوچک با شومینه دیواری

می‌توان برای طراحی فضایی لوکس و کاربردی در خانه 60 متری خود، از یک شومینه برقی مدرن استفاده کرد. برای فضاهایی با مساحت کم، در صورت داشتن محلی برای قراردادن دودکش، استفاده از یک شومینه گازی دیواری بسیار مناسب است. اما اگر فضا مسیری برای هواکش نداشته باشد، باید شومینه دیواری را از نوع برقی انتخاب کرد. با انتخاب شومینه دیواری فضای گرم و دلنشینی در خانه کوچک خود خواهید داشت.

طراحی دکور خانه کوچک با شومینه دیواری

13- استفاده از گیاهان در دکوراسیون خانه‌های 60 متری ایرانی

به ‌کار بردن گلدان‌ها با گیاهان متنوع در فضای منزل می‌تواند باعث افزایش روح زندگی و انرژی مثبت شود. برای چیدمان و طراحی دکوراسیون خانه‌های کوچک 60 متری ایرانی می‌توانید متناسب با نور و فضایی که در اختیار دارید از گلدان‌هایی با گل‌های متنوع استفاده کنید. برای این کار گلدان‌ها را بین مبلمان، روی میزهای کوچک یا روی شلف‌های دیواری محکم قرار دهید.

استفاده از گیاهان در دکوراسیون خانه‌های 60 متری ایرانی

14- ساخت نیم طبقه در طراحی خانه 60 متری کوچک

در صورت داشتن سقف بلند و بودجه کافی، می‌توان با کمک طراح دکوراسیون داخلی، از فضای خانه 60 متری خود حداکثر استفاده را برد. برای این کار یک نیم طبقه چوبی یا فلزی بسازید و بالای آن را تبدیل به اتاق کار یا اتاق خواب کنید. حتی می‌توان پله‌های ورودی این قسمت از خانه را به‌ صورت متحرک طراحی کرد و ساخت، تا هرکسی به آن دسترسی نداشته باشد.

ساخت نیم طبقه در طراحی خانه 60 متری کوچک

کلام پایانی

برای طراحی دکوراسیون خانه‌های کوچک 60 متری، بزرگ‌ترین چالش پیش رو استفاده بهینه از فضا است. در این فضاهای کوچک می‌توان از المان‌های متنوعی استفاده کرد تا هم فضای در دسترس بهینه و کاربردی‌تر طراحی شود و هم زیبایی آن بیشتر نشان داده شود. برای بزرگ‌‌تر نشان دادن خانه می‌توان از رنگ‌ها، سبک‌ها و نورپردازی مناسب استفاده کرد. همچنین لوازم مختلفی مانند مبلمان ساده، پرده‌های نازک حریر، کف‌پوش و فرش مناسب، آینه‌ها، شومینه دیواری، گیاهان و حتی طراحی نیم طبقه در صورت داشتن سقف بلند به بزرگ‌تر به‌نظر رسیدن و استفاده بهینه از فضاهای کوچک کمک خواهد کرد. با کمک 14 نمونه زیبا و خاص دکوراسیون خانه‌های کوچک 60 متری که در این مطلب مشاهده کردید، شما هم می‌توانید خانه کوچک خود را به بهترین شکل ممکن طراحی و دیزاین کنید.

اما اگر خانه شما بزرگ است برای طراحی دکوراسیون سالن پذیرایی یا نشیمن آن به بهترین شکل ممکن، مطلب دکوراسیون پذیرایی بزرگ را از دست ندهید.

متخصصان چیدانه

مشاهده بیشتر

دیدگاه کاربران
پریسا در تاریخ 10 مرداد 1397
بسیار زیبا و با سلیقه. باور نمی کنم این خانه 59 متر باشد. خیلی خوب چیدمان شده و از فضاهای پرت بهترین استفاده شده. فقط شاید رنگ و جنس کابینت را بتوان بهتر کرد. رنگ روشن گلس. یک کابینت قدی بلند هم تعبیه شود و لیوان ها و وسایل دکوری آشپرخانه هم داخل کابینت قرار گیرد که آن بخش خانه خلوت تر دیده شود. ضمنا در سایت شما خوانده بودم که فرش خشتی فضا را کوچکتر نشان می دهد بنابراین شاید انتخاب مناسبی نباشد. امیدوارم خوشبخت باشند.
شهره عبدالی در تاریخ 14 مرداد 1397
بسیار عالی و با سلیقه بود با اینکه متراژ کم بود ولی اصلا دگیر نیست و کاملا چشم در تمام زوایا حرکت میکند بنظرم کاملا حساب شده چیدمان شده.
فریده در تاریخ 15 مرداد 1397
بسیار زیبا و گرم
Mehrnoosh Zabihpour در تاریخ 23 شهریور 1397
ممنون از نظرات و‌توجه دوستان عزیزم، بله انتخاب رنگ کابینت میشد متفاوت تر میبود . همچنین در مورد فرش خشتی ، این موضوع اصلا حس نمیشود بسا که قبل از فرش خشتی فرش دیگری داشتیم با طرح خلوت تر اما از نظر بصری تفاوتی با هم ندارند. متشکریم
کافی سالمی در تاریخ 19 آذر 1402
زیبایی رو ترسیم کردید
فریده در تاریخ 06 بهمن 1402
خیلی خوش سلیقه و با فکر طراحی و چیدمان انجام شده،از دیدن چیدمان پذیرایی تون سیر نمیشم،خیلی پسندیدم،خوشبخت بشی ان شاءالله
مهتاب در تاریخ 17 شهریور 1403
عالی .. اصلا کوچک بودن فضا احساس نمی شد و بیشتر راحتی به نگاه بیننده میداد
سمیه در تاریخ 21 شهریور 1403
بسیار زیبا و چشم نواز آرزومندم برایشان خوشبختی (فقط کاش از قسمت تراس هم عکس می ذاشتید.)
خالقی در تاریخ 23 شهریور 1403
طراحی اتاق خواب به چشم نیومده ... کتابخانه هم شلوغ هست ... انشاالله خوشبخت باشید.

ثبت دیدگاه