32 مدل پرده پذیرایی: معرفی جدیدترین مدل های پرده

32 مدل پرده پذیرایی: معرفی جدیدترین مدل های پرده

 

مدل پرده پذیرایی

فیلیمو

پذیرایی یکی از مهم ­ترین قسمت ­های خانه است و اغلب افراد برای انتخاب وسایل برای دکوراسیون پذیرایی حساسیت به خرج می­ دهند. پرده پذیرایی بخش مهمی از هویت فضا را می­ سازد و در واقع در کنار پوشش پنجره‌ها، یکی از ضروری‌ترین وسایل تزیینی به کار برده شده در دکوراسیون داخلی به حساب می‌آید. به قولی، پرده سطح دکوراسیون پذیرایی را چندین پله ارتقا می‌دهد و به عنوان یک اکسسوری تزیینی میزان نور ورودی به خانه و محافظت از فرش‌ها در برابر تابش مستقیم نور خورشید را نیز برعهده دارد. به همین جهت، هنگام انتخاب پرده پذیرایی، در کنار توجه به مدل آن، باید به جنس پرده نیز اهمیت دهید و پرده‌ای مرغوب و با کیفیت تهیه کنید. جنس پرده نقش مهمی در شکل ظاهری فضای پذیرایی می‌گذارد و به آن نما می‌دهد. انتخاب مدل پرده پذیرایی به عوامل مختلفی بستگی دارد که باید هنگام خرید به آنها توجه کنید. در این مطلب از چیدانه قرار است نمونه ­های متنوعی از مدل پرده پذیرایی را ببینیم.

فیلم نت
سرویس خواب بالسا

انواع پارچه پرده

در هر سال، مد خاصی تعریف می‌شود که شامل رنگ، جنس و مدل پرده‌ها در پذیرایی نیز هست که می‌توانید با استفاده از ترند سال، حال و هوای خانه خود را عوض کنید و کمی تغییر در محیط پذیرایی به وجود بیاورید. اگر هم در دسته افرادی هستید که از همراه بودن با مد دوری می‌کنید، توصیه می‌شود در بین انواع پارچه پرده، رنگ و طرحی را انتخاب کنید که محدود به زمان نباشد و بتوانید از آن برای همیشه و تا زمانی که نپوسیده استفاده کنید.

انواع پارچه پرده

البته، قبل از انتخاب پارچه پرده باید به چندین نکته مهم توجه کنید. دقت کنید که نور در چه زاویه‌ای وارد خانه می‌شود؛ آیا محیط خانه شما در زمستان به نحوی است که به علت برودت سرمای زیادی را از اطراف پنجره وارد می‌کند یا خیر. میزان تابش نور چه قدر است؟ آیا در شهری زندگی می‌کنید که بادهای شدیدی در شهر می‌وزد و مجبورید همیشه پنجره را ببندید. با پاسخ به این سوال‌ها می‌توانید از پارچه‌ای برای پرده استفاده کنید که ضخیم یا نازک باشد یا مدل خاصی داشته باشد تا بتواند نیاز شما را پوشش دهد. در واقع پاسخ به این سوال‌ها شما را به سمت انتخاب درست هدایت می‌کند. انواع پارچه برای دوخت پرده پذیرای شامل موارد زیر است.

پرده‌ای از جنس لینن

پارچه لینن به دلیل داشتن ظاهر بافت‌دار و طبیعی یکی از بهترین انواع پارچه برای تهیه پرده است. این پارچه رطوبت را به خوبی به خود جذب می‌کند و باعث می‌شود گرد و خبار موجود در هوا به پارچه نچسبد و باعث آلودگی و کثیفی پرده نشود. نرمی و لطافت لینن حسی آرامش بخش در فضای پذیرایی ایجاد می‌کند. اما، نکته مهم این است که لینن در واقع بیشتر سبک کژوال دارد و اگر تم کلی خانه شما کزوال است، می‌توانید از این پارچه در تزیین دکوراسیون پذیرایی نیز استفاده کنید. در غیر اینصورت، بهتر است از پارچه‌های رسمی‌تر برای دکوراسیون پذیرایی خود استفاده کنید. از انواع پارچه لینن می‌توان به کتان لینن و لینن پایین حاشیه دار اشاره کرد.

پارچه مخمل برای پرده پذیرایی

برای چیدمان پذیرایی ایرانی می‌توانید از پرده‌های مخمل یا ساتن با رنگ‌های اصیل ایرانی مانند آبی خاص ایرانی، نارنجی، نوعی قرمز و مانند آن استفاده کنید. مخمل یکی از پارچه‌هایی است که دوران گذشته تا به امروز به عنوان زیبنده لوکس فضای پذیرایی یا حتی لباس‌های زیبا و درباری استفاده می‌شده است. پارچه مخمل بسیار کلاسیک است و نرمی آن حسی از لاکچری بودن را انتقال می‌دهد. به علاوه، به دلیل ضخامتی که دارد، می‌تواند مانند یک فیلتر مانع از ورود نور به داحل فضای پذیرایی شود. به علاوه از برودت هوا در زمستان نیز جلوگیری کرده و گرمای داخل خانه را نیز حفظ می‌کند. پارچه پرده مخملی حسی از شکوه و جلال را در محیط پذیرایی به همراه می‌آورد. به همین جهت، این پارچه برای فضای پذیرایی که محل پذیرایی از مهمانان است استفاده می‌شود.

پارچه پلی استر برای تهیه پرده

پلی استر اگر چه که پارچه بسیار با دوام و ارزان قیمتی است و در برابر چروک و رنگ پریدگی بسیار مقاوم است. اما، این پارچه به این دلیل که جلوه طبیعی و شیکی ندارد، معمولا برای پرده پذیرایی توصیه نمی‌شود. بهتر است برای پرده اتاق خواب از آن استفاده کنید. پارچه پلی استر برای استفاده در آشپزخانه نیز مناسب نیست. پرا که پارچه پلی استر بو را به خود جذب می‌کند و پرده‌ای از جنس پلی استر در آشپزخانه همیشه بوی بدی را در خود نگه می‌دارد.

پارچه ابریشم برای تهیه پرده

یکی از مجلل‌ترین و گران قیمت‌ترین انواع پارچه‌ها برای دوخت پرده، پارچه‌ای از جنس ابریشم است و معمولا افراد بسیار متمول از آن برای دکوراسیون پرده پذیرایی استفاده می‌کنند. نکته قابل توجه در رابطه با پرده‌هایی از جنس ابریشم این است که این پرده‌ها بسیار ظریف هستند. به همین دللی، مراقبت از آن‌ها دقت زیادی لازم دارد. این ویژگی‌ها نشان می‌دهد که پرده‌ای از جنس ابریشم نمی‌تواند برای استفاده در فضاهای پر رفت و آمد مناسب باشد و تنها جایی که برای نصب پرده ابریشمی مناسب است، پذیرایی خانه است.

پارچه کتان برای پرده پذیرایی

پرده زیبای پذیرایی

اگر توجه کرده باشید، بسیاری از افراد از پاره کتان برای دوخت پرده استفاده می‌کنند. کتان پارچه‌ای است که همه اقشار جامه می‌توانند آن را تهیه کنند و نگهداری آن بسیار آسان است. کتان ایستایی شیک و خوبی دارد و در انواع کتان خالص، کتان نازلی، کتان لیین و کتان حاشیه دار در بازار موجود است. در این میان، کتان لیین وارداتی بوده و محصولی از ترکیه است.

 پارچه حریر برای تهیه پرده

حریر یکی از ساده‌ترین و در عین حال شیک‌ترین انواع پارچه برای تهیه پرده است که جلوه رویایی به فضای خانه می‌دهد. پارچه حریر درجه‌بندی‌های مختلفی دارد و پارچه‌ای اقتصادی است. می‌توانید برای زیباتر کردن فضای خانه از ترکیب پارچه حریر و مخمل استفاده کنید. برای خانه‌هایی که ورودی نور در آن‌ها زیاد نیست، استفاده از پارچه حریر گزینه خوبی محسوب می‌شود. این محصول نیز به صورت وارداتی در بازار موجود است که کیفیت متفاوتی نسبت به سایر انواع پارچه حریر خواهد داشت. در انتخاب پرده برای پنجره کوچک می‌توانید پرده‌ای از جنس حریر را نیز مد نظر قرار دهید.

پارچه تور برای تهیه پرده

پارچه‌های توری ساختاری مشبک دارند و یک نوستالژی زیبا و یادآور خانه‌های دهه شصت هستند. این پرده‌ها به دلیل طرح و نقشی که دارند، جلوه بسیار زیبایی به فضای پذیرایی می‌دهند. نکته مهم در انتخاب پارچه تور این است که این پارچه بتوانید پارچه تور مطابق با ترند سال استفاده کنید تا شکل خانه از فضای نوستالژی به فضای امروزی نزدیک‌تر شود.

پارچه ساتن برای تهیه پرده پذیرایی

ساتن یکی از الیافی است که برق خاصی دارد و بسیار نرم است. در عین حال، جلوه خوبی به نمای پذیرایی می‌دهد. معمولا از پارچه ساتن برای پوشش پنجره‌هایی با ابعاد بزرگ استفاده می‌کنند و در نظر گرفتن مدل‌های خاص سعی می‌کنند حس مجلل‌تری به محیط بدهند.رچه

پارچه پوپلین برای پرده

پارچه پوپلین یکی از قدیمی‌ترین انواع پارچه در جهان است که تولید آن به قرن 15 در فرانسه بازمی‌گردد. این پارچه دارای تار و پود است و به همین شکل بافته شده است و از پنبه تهیه می‌شود. گاهی برای ایست بهتر از پلی استر، ریون و ابریشم نیز در ترکیب آن استفاده می‌کنند. پارچه پوپلین در انواع مختلفی در بازار موجود است که شامل پوپلین پنبه‌ای، پوپلین ابریشمی، پوپلین نخی و پوپلین پلی‌استر است که تفاوت‌هایی باهم دارند. رنگ‌پذیری، میزان چروک شدگی، ضخامت پارچه و ایستایی آن در هر کدام به یک شکل است. می‌توانید از پارچه ضخیم پوپلین در زمستان و از پرده پوپلین نازک در بهار و تابستان استفاده کنید. به این طریق تنوع لازم را در فضای خانه ایجاد خواهید کرد.

انواع مدل پرده ­های جدید پذیرایی کدامند؟

پرده پذیرایی شیک

انواع مختلف پرده را می­ توان طبق ویژگی­ های مختلف آنها دسته بندی کرد. به طور مثال پرده ­های پذیرایی بر اساس سبک طراحی به دو دسته متداول مدرن و کلاسیک یا سلطنتی تقسیم می­ شوند. ولی اگر بخواهیم بر اساس جنس در مورد انواع مدل پرده بگوییم؛ در جنس ­های مختلف حریر، گیپور، توری، کتان و… در بازار وجود دارند. و یا مثلا بر اساس فرم شکل و تزیینات آنها مثل پرده والان دار و یا کتیبه دار هستند. در کل اگر بخواهیم طبق انواع مدل پرده پذیرایی که در بازار وجود دارد و در بین افراد شناخته شده است صحبت کنیم، پرده پذیرایی منزل خود را می­ توانید در انواع مدل­ های زیر انتخاب کنید:

  1. مدل پرده پانچ
  2. مدل پرده کرکره ­ای
  3. مدل پرده پلیسه برای پذیرایی
  4. پرده پذیرایی سلطنتی
  5. پرده پذیرایی حریر
  6. مدل پرده  پذیرایی گیپور
  7. پرده مدل جدید افغانی

مدل پرده پانچ

یکی از انواع مدل­ های مدرن پرده پذیرایی است. پرده پانچ این روزها بسیار متداول شده است و گزینه مثبت آن کاربری و دوخت راحت آن است. این پرده ظاهری ساده و در عین حال جذاب دارد. برای تهیه این نوع پرده، اگر کمی مهارت خیاطی دارید، می ­توانید خودتان آن را بدوزید. اگر می­ خواهید پرده پانچ پذیرایی خیلی ساده نباشد، می ­توانید پارچه ­ای طرح دار را انتخاب کنید. مدل پرده پانچ برای فضاهای مختلفی مانند آشپزخانه و اتاق خواب هم قابل استفاده است. شما می­ توانید برای پرده پانچ پذیرایی از پارچه ­های سنگین ­تر مانند مخمل یا کتان استفاده کنید.

مدل پرده کرکره ­ای برای پذیرایی

بعضی‌ها رابطه‌ی خوبی با پرده‌های کرکره‌ای در سالن پذیرایی ندارند. اما خیلی‌ها نیز این مدل پرده را به عنوان پرده پذیرایی می‌پسندند. پرده پذیرایی مدل کرکره‌ای بیشتر برای سبک‌های امروزی و مدرن به کار می‌روند اما مدل‌هایی مثل رومن هم هستند که برای سبک‌های کلاسیک مناسب‌اند. اگر برای شما هم سوال است که کدام پرده کرکره ­ای برای فضای پذیرایی مناسب است؟ در این مقاله 8 مدل پرده کرکره ای را به طور کامل معرفی کردیم. شامل:

  1. پرده کرکره‌ای پلیسه
  2. شیدها و شیدرول‌ها
  3. پرده کرکره‌ای آلومینیومی
  4. پرده کرکره‌ای لانه زنبوری
  5. شیدهای رومن
  6. پرده کرکره‌ای عمودی
  7. پرده زبرا
  8. پرده کرکره‌ای چوبی

مدل پرده پلیسه برای پذیرایی

پرده پلیسه، انواعی از مدل پرده پذیرایی است که چین آن را به صورت منظم و پلیسه می ­دوزند و شکل و اندازه چین­ ها با توجه به طرح پرده تنظیم می ­شود. مدل پلیسه را می­ توان در انواع پرده­ کلاسیک و مدرن به کار برد. پرده پلیسه را  می­ توان در ترکیب با تزیینات دیگری مانند والان و کتیبه طراحی کرد. اگر قصد دارید خودتان پرده پلیسه تهیه کنید؛ باید پارچه ­ی بیشتری تهیه کنید.

پرده شید برای پذیرایی

یکی از انواع پرده کرکره ­ای که به صورت عمودی یا افقی باز و بسته می­ شوند پرده ­های شید هستند. شیدها را می­ توان از انواع پارچه تهیه کرد. یکی از انواع پرده پذیرایی شید که برای سالن پذیرایی جذاب­تر به نظر می ­رسد پرده شید رومی است. با اینکه پرده شید ویژگی ­های یک پرده ساده و مدرن را دارد ولی این نوع پرده در ترکیب با انواع کتیبه و تزیینات می ­تواند حتی برای پذیرایی کلاسیک هم مناسب باشد.

پرده پذیرایی زبرا

پرده زبرا برای پذیرایی

پرده­ های زبرا جزو پرده­ های کرکره ­ای ساده و مدرن هستند که می­توانند یک فضای پذیرایی خاص ایجاد کنند. یکی از مهم ­ترین ویژگی­ های پرده زبرا، کنترل نور ورودی از پنجره است زیرا از دو لایه توری و غیر توری تشکیل شده است. پرده زبرا انواع ساده و گلدار دارد؛ انتخاب پرده زبرا جدید می‌تواند نمای خانه شما را به صورت کلی تغییر دهید. با توجه به اینکه پرده‌های زبرا معمولا طرح‌دار هستند، بهتر است فضای آشپزخانه با استفاده از کابینت یا سرامیک پر از نقش شلوغ نکنید. اگر فضای آشپزخانه شما طرحدار بود، می‌توانید پرده زبرا طرح دار بخرید و اجازه دهید فضای آشپزخانه کمی شکل و جان بگیرد.

پرده پذیرایی به سبک سلطنتی

یکی از انواع سبک طراحی پرده پذیرایی، پرده سلطنتی است. اغلب خانواده­ های ایرانی به این سبک از پرده علاقه ­مندند. پرده­ های سلطنتی را با پارچه­ های سنگین­ مانند مخمل، ساتن، ابریشم، گیپور و حریر طراحی می­ کنند. تزیینات در مدل­ های جدید پرده ­های سلطنتی ظریف­تر است.

مدل پرده پذیرایی مدرن

اگر دکوراسیونی به سبک مدرن دارید؛ پرده پذیرایی مدرن مناسب خانه شماست. سادگی ویژگی مهمی از پرده ­های مدرن است. ولی برخی از انواع پرده هستند که با وجود تزیینات بسیار ظریف و فرم جالبی که دارند جزو پرده­ های مدرن محسوب می ­شوند.

پرده پذیرایی ساده

یکی از توصیه ­ها برای انتخاب پرده پذیرایی توجه به سبک و طرح بقیه لوازم موجود در فضای پذیرایی است. اگر مبلمان و فرش پر نقشی دارید، مدل پرده ساده می­ تواند از شلوغی زیاد فضای پذیرایی جلوگیری کند.

مدل پرده پذیرایی لاکچری

یک خانه لاکچری از وسایلی مجلل و لاکچری تشکیل شده است. مدل پرده پذیرایی لاکچری برای خانه ­های کلاسیک و سلطنتی انتخاب خوبی است. پرده ­های لاکچری از پارچه­ هایی مجلل و سنگین و همچنین با کیفیت بالا دوخته می ­شوند. یک پرده لاکچری می ­تواند ساده ولی شیک باشد و یا یک پرده پر زرق و برق که تزیینات جذابی دارد.

پرده پذیرایی شیک

پرده شیک پذیرایی نشانه­ ای از سلیقه شماست، رنگ پرده پذیرایی با توجه به رنگ وسایل دیگر و ایجاد پیوستگی و هارمونی بین اشیا، باعث شیک بودن فضا می ­شود. برای انتخاب یک پرده پذیرایی شیک لازم است مدل­ های روز پرده را به خوبی بررسی کنید و مدل پرده متناسب با فضای پذیرایی منزل خود را انتخاب کنید.

پرده پذیرایی حریر

یکی از انواع پرده­ های جذاب ولی ساده برای پذیرایی مدل پرده های ساده حریر است. پرده حریر برای فضاهایی که نور بیشتری نیاز است انتخاب مناسبی است. اگر دکوراسیونی مینیمال و ساده دارید، مدل پرده حریر آن را جذاب­ تر می ­کند. پرده حریر به صورت طرح­دار هم در بازار وجود دارد و می ­تواند به صورت ترکیبی با انواع دیگر پارچه در پرده پذیرایی استفاده شود.

مدل پرده پذیرایی گیپور

یکی دیگر از انواع پرده ­هایی که در خانه ­های مجلل ایرانی دیده می­ شود؛ مدل پرده گیپور است. این جنس از پرده برای فضای پذیرایی کلاسیک بسیار مناسب است. پرده گیپور در انواع طرح و رنگ در بازار وجود دارد. این نوع پرده را می ­توان به صورت تنها و یا ترکیبی با پرده حریر طراحی کرد. پرده پذیرایی در کنار انواع مدل والان جدید زیبایی بیشتری خواهد داشت.

پرده مدل جدید افغانی

در سال‌های اخیر استفاده از مدل‌های سنتی و دست‌دوز برای پرده پذیرایی مد شده است. اگر شما هم  از طرفداران سبک‌های سنتی هستید و در عین حال دلتان می ­خواهد کمی متفاوت و خاص عمل کنید، پرده ­های مدل جدید افغانی گزینه‌ی خوبی برای شماست. در بالا می‌توانید نمونه‌های مربوط به این مدل پرده را ببینید.

نحوه انتخاب پرده مناسب با سبک خانه و مدل پذیرایی شما

مدل پرده

انتخاب پرده متناسب با نوع پنجره، مدل پذیرایی، ابعاد خانه، نوع نورگیر بودن آن باعث می‌شود بتوانید مدل مناسبی را برای پرده خود انتخاب کنید. بنابراین، توجه به زیبایی شناسی، کاربردی بودن و دوام آن می‌تواند چارچوب درستی را برای انتخاب پرده تعریف کند.

زیبایی شناسی

 توجه به رنگ، طرح و بافت از بعد زیبایی شناسی اهمیت ویژه‌ای دارد. چرا که می‌تواند پرده را تبدیل به یک نقطه کانونی در پذیرایی تبدیل کنید. این انتخاب به ویژه در فضایی که پذیرایی بزرگ نیست می‌تواند اتفاق بیفتد.

کاربردی بودن

 توانایی در کنترل نور ورودی، ایجاد حریم خصوصی و میزان عایق بودن پرده میزان کاربردی بودن پرده را تعیین می‌کند. نور ورودی برای روشن‌تر کردن فضای پذیرایی بسیار مهم است. اما، در خانه‌هایی که نور زیادی می‌تابد، برای محافظت از فرش‌ها و گل و گیاه نیاز به پرده‌ای است که بتواند نور را کنترل کند. عایق بودن پرده در برابر گرما در تابستان و سرما در زمستان نیز مهم است که باید به آن توجه کنید. ایجاد حریم خصوصی در پرده‌های بافت دار و پرده‌های ضخیم کاملا قابل درک است. اما، معمولا پرده‌های حریر با کمک یک آستر می‌توانند حریم خصوصی ایجاد کنند. بنابراین، توجه به این مورد نیز اهمیت ویژه‌ای دارد. به ویژه اگر خانه شما جایی واقع شده است که آپارتمانی چند طبقه به خانه احاطه دارد، استفاده از پرده ضخیم به جای حریر برتری خواهد داشت. در این حالت، پرده حریر نمی‌تواند گزینه مناسبی باشد.

دوام پرده

اصطلاح «بپوش و بشوی» یکی از ویژگی‌هایی است که برای پارچه‌های با دوام استفاده می‌شود. پارچه پرده به این دلیل که به صورت مداوم در معرض آفتاب، گرد و غبار و تمیز شدن قرار می‌گیرد، باید از پارچه‌ای برای تهیه آن استفاده کرد که دوام بالایی داشته باشد. به همین دلیل، توجه به ماندگاری و دوام پرده اهمیت دارد. هرچه پرده تحت عوامل از بین برنده بیشتری قرار بگیرد، باید پارچه‌ای را انتخاب کنید که با دوام است و تاب آوری بالایی دارد.

چه کار کنیم که پرده پذیرایی ما در عین ارزان بودن شیک به نظر برسد؟

مدل پرده پذیرایی از جنس ویسکوز

برای اینکه پرده نمای خانه را حسابی تغییر دهد و جلوه خوبی در فضای خانه ایجاد کند، نمی‌توان تاثیر حنس پرده را را دست کم گرفت. هرچه پرده‌ای که برای پذیرایی انتخاب می‌کنید جنس بهتری داشته باشد، فضای پذیرایی لوکس‌تر نشان می‌دهد. اما، ترفندهایی وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توان جلوه پذیرایی را لوکس کرد و حس و حال زیباتری به آن بخشید. این ترفندها شامل موارد زیر است.

وزن

پارچه‌های لوکس وزن بیشتری نسبت به پارچه‌های سبک دارند و به نوعی خود را روی زمین می‌اندازند تا حس مجللی به نمای داخلی خانه بدهند. بنابراین، باید کاری کنید که پارچه‌ای که تهیه کرده‌اید حسی از سنگینی را به نمایش بگذارد.

بافت

پارچه‌هایی مانند مخمل و ابریشم بافت منحصربه‌فردی دارند. این پارچه‌ها عمق و زیبایی خاصی به فضای پذیرایی می‌دهند و در واقع سطح لاکچری بودن آن را چند گام جابجا می‌کنند. بنابراین، باید پارچه‌ای برای دوخت پرده خریداری کنید که با وجود ارزان بودن، بافت خاصی داشته باشد و به نظر برسد که گران قیمت است.

براق بودن

پرده زیبا برای پذیرایی

 براق بودن یا به وعی میزان درخشندگی پارچه پرده می‌تواند ظاهر بسیار شیک و منظمی به محیط بدهد. اما، انتخابب پارچه براق ارزان دقیقا برعکس عمل می‌کند و براق بودن آن مصنوعی بوده و می‌تواند کاملا جنس پارچه را لو دهد. پس بهتر است، این گزینه را هنگام خرید پارچه پرده در نظر نگیرد.

الگو

 پترن‌های دست ساز ظریف یا طرح‌های چاپی می‌توانند جلوه بهتری به پارچه پرده بدهند. در واقع وجود پرده‌هایی با طرح‌های چاپی دکوراسیون کل نمای داخلی خانه را تحت تاثیر می‌گذارد و باعث می‌شود فضا شیک‌تر به نظر برسد. می‌توانید از پرده‌های ارزان‌تر با طرح‌های شیک استفاده کنید.

آستر

وجود آستر باکیفیت به ایست بهتر پرده کمک می‌کند. بنابراین، خرید آستر برای پرده را فراموش نکنید و در عین حال باعث شوید عایق خوبی برای گرما و سرما نیز باشد.

نکته ­های مهم برای انتخاب مدل پرده پذیرایی

پرده حریر پذیرایی

شاید اولین مسئله در انتخاب مدل پرده پذیرایی برای شما، شکل و پارچه آن باشد. ولی فراموش نکنید عوامل مختلفی در انتخاب مدل پرده پذیرایی اهمیت دارد که باید به آنها توجه کنید. برخی از موارد مهم در انتخاب پرده پذیرایی عبارتند از:

  1. مساحت پذیرایی: اگر پذیرایی بزرگی دارید دستتان برای انتخاب بازتر است ولی برای پذیرایی کوچک بهتر است مدل ­های ساده پرده را انتخاب کنید.
  2. اندازه پنجره: اگر یک پنجره کوچک دارید، ولی از دوطرف آن فضای دیوار وجود دارد، می­ توانید پرده را بزرگتر از پنجره نصب کنید تا دیوار را بپوشاند. البته در این موضوع به مساحت فضا توجه کنید. و یا اگر دوپنجره در کنار هم قرار گرفته می­ توانید از یک پرده سراسری برای هر دو استفاده کنید.
  3. سبک دکوراسیون پذیرایی: اگر سبک دکوراسیون پذیرایی ساده و مدرن است بهتر است پرده­ای مدرن انتخاب کنید ولی اگر پذیرایی سلطنتی دارید؛ پرده کلاسیک و با تزیینات هم می ­تواند انتخاب شما باشد.
  4. میزان نورگیری: برخی از انواع پرده ­ها اجازه می ­دهند نور بیشتری وارد فضای پذیرایی شود، ولی برخی از انواع پرده مانند پرده ­های والان­ دار و چند لایه نور کمتری را وارد فضا می ­کنند.
  5. میزان بودجه: به قیمت پارچه و یراق آلات پرده توجه کنید و طبق بودجه خود بهترین نوع آن را انتخاب کنید.

قیمت پرده­ های جدید پذیرایی

پذیرایی با پرده

 

پرده­ ها در بازه­ی قیمتی متفاوتی طراحی و اجرا می­شوند؛ پرده ­های کرکره ­ای جزو پرده ­های نسبتا ارزان هستند و پرده­ های سلطنتی و مجلل هزینه­ ی بیشتری نسبت به انواع پرده­ های دیگر دارند. به طور کلی پرده پذیرایی چون سنگین­ تر از پرده­ های فضاهای دیگر منزل است هزینه بیشتری برای شما خواهد داشت. عواملی مانند؛ ابعاد و اندازه، جنس پارچه، مدل و طرح پرده، چند لایه بودن پارچه، هزینه­ های نصب در قیمت انواع مدل پرده تاثیرگذار است.

کلام آخر

پرده به عنوان یکی از المان‌های دکوراتیو، نقش اساسی در زیباسازی فضای داخل پذیرایی دارد. اما، نکته مهم در کنار انتخاب مدل پرده پذیرایی، جنس پارچه آن نیز تاثیر زیادی بر جلوه و دکوراسیون داخلی پذیرایی ایفا می‌کند. این ویژگی باعث می‌شود برای خرید پارچه پرده یا پرده آماده نکات مختلف را به همراه ترفندهای ارائه شده در بالا در نظر بگیرید تا پرده‌ای را دقیقا تهیه کنید که در ذهن دارید و می‌توانید از ورود آن در محیط پذیرایی خود لذت ببرید. با انواع مدل پرده پذیرایی آشنا شدیم، با توجه به نکته ­های بیان شده می­توانید بهترین نوع آن را برای منزل خود انتخاب کنید. اگر می­ خواهید یک پرده جذاب و عالی برای پذیرایی داشته باشید؛ بهتر است کار را به متخصصان معتبر در زمینه پرده بسپارید.


دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه