Chidaneh.com placeholder image

چیدمان آپارتمان 40 متری، چطوری همه چیز جا شده؟

به قلم: گلنار

در قلب پاریس، یک آپارتمان 35 متری، نگاهی جدید از طراحی داخلی را به نمایش می گذارد : دکوراسیون اسکاندیناوی، فضایی که با نور احاطه شده و گرمی و صمیمیت و انرژی را القا می کند. مطلب امروز چیدمان آپارتمان کوچکی را به شما نشان می دهد که بعد از متروکه و بدون استفاده بودن، به یکی از بهترین و زیباترین طرح ها تبدیل گشته است. این آپارتمان که مساحتی در حدود 37 متر مربع دارد، در زمان دو ماه و نیم بازسازی شده که در ادامه به همراه تصاویر مراحل طراحل را برای شما توضیح خواهم داد.

چیدمان آپارتمان 40 متری

قالیشویی ادیب

چیدمان سوئیت 40 متری

صاحبان این خانه در تلاش برای ایجاد یک فضای آرام و دلپذیر بودند در عین حال که تمامی فضاهای موردنیازشان از جمله نشیمن، فضای کار، آشپزخانه، اتاق خواب و حتی فضایی برای میز غذاخوری در نظر گرفته شود. 

مطلب پیشنهادی : بازسازی آپارتمان کوچک اما جادار!

چیدمان آپارتمان 40 متری

طراحی اتاق نشیمن دلباز در آپارتمان کوچک

زمانی که طراحان این پروژه برای بازدید از آن به آپارتمان می روند، با یک فضای بسیار تاریک مواجه می شوند که توسط پارتیشن های متعدد به اتاق هوای کوچک و باریکی تقسیم شده بود. در نتیجه آن ها برای رسیدن به یک فضای یکدست، بزرگ و پرنور پیشنهاد حذف پارتیشن ها را داده که در نهایت به نشیمنی که در تصویر بالا می بینید رسیدند. این کار علاوه بر باز شدن فضا، سیرکولاسیون و فضای حرکتی در آپارتمان را نیز بهبود بخشیده و باعث شده که نور به راحتی تا انتهای سالن را روشن نماید. پرده هایی بسیار ظریف مانند ابریشم برای پوشاندن پنجره ها در نظر گرفته شده که با رنگ خنثی با سایر قسمت های خانه هماهنگی خوبی پیدا کرده است.

مطلب پیشنهادی : بازسازی و نوسازی آپارتمان، مدرن شدن خانه کلاسیک ۵۵ متری!

چیدمان آپارتمان 40 متری

در چیدمان این قسمت از خانه، مبلمان مخملی با رنگ آبی کله غازی خود، حد فاصل بین نشیمن و آشپزخانه را مشخص کرده و به نوعی این دو فضا را از یکدیگر تفکیک می کند. میزهای قهوه خوری، با رنگ تیزه و براق خود جلوه خاصی به دکوراسیون بخشیده و در کنار سایر وسایل ترکیب و هارمونی خوبی را ارائه می دهند. وسایل به کار گرفته شده برای دکوراسیون این قسمت، استحکام و ظرافت را به خوبی القا می کنند. شومینه که قبل از بازسازی کاملا با آجرهای قرمز پوشانده شده بود، پس از آن با رنگ سفید و هماهنگ با دیوارها رنگ آمیزی شده و از نورپردازی داخل آن برای تزیین بهره گرفته شده است.

مطلب پیشنهادی: آپارتمان های کوچک، کوچک نیستند!

چیدمان آپارتمان 40 متری

آشپزخانه کاربردی برای خانه کوچک 40 متری

به گفته طراحان این پروژه، در قسمت آشپزخانه بر روی بهینه سازی کامل فضا تمرکز شده بود. تا جای ممکن از همه فضاها برای داشتن کمد و کابینت استفاده شده و کابینت ها به رنگ سفید در نظر گرفته شدند. این کار علاوه بر بزرگ تر نشان داده شدن فضا، به هماهنگی با فضای نشیمن نیز کمک زیادی کرده است. همان طور که در تصویر بالا مشاهده می کنید، برای کابینت ها، دستگیره ها با طرح های مختلفی در نظر گرفته شده که هر کدام ظرافت خاصی را طلب می کنند. برای فضای بین کابینت ها، از کاشی های ظریف و کوچک به رنگ سفید استفاده شده و همین طور چوب های به کار رفته در این فضا، کاملا شبیه و همرنگ چوب های مبلمان در فضای نشیمن و غذاخوری است.

مطلب پیشنهادی : بازسازی خانه های فرسوده، یک آپارتمان چطور دو برابر می شود؟!

چیدمان آپارتمان 40 متری

برای سقف کاذب و طراحی نورپردازی در این قسمت، از یک سقف کاذب به همان عرض کاشی های سفید بین کابینتی استفاده شده که نورهای نقطه ای را در خود جای داده است. به دلیل سقف نسبتا بلند این فضا ( 2.80 متر) در انتهای آشپزخانه یک کمد بزرگ که تا سقف امتداد دارد طراحی و اجرا شده که تا حدودی مشکل کمبود جا در این آشپزخانه کوچک را برطرف نموده است. 

مطلب پیشنهادی : خانه های ۲۵ متری، قبل و بعد این خانه باورنکردنی است!

چیدمان آپارتمان 40 متری

نورپردازی و مصالح در دکوراسیون سوئیت 40 متری

برای کف سازی از پارکت چوب بلوط با یک رنگ روشن اما گرم استفاده شده که در تمام فضاها نیز به صورت مشابه نصب شده است. این کار علاوه بر متصل کردن فضاهای مختلف به یکدیگر، گرمی و صمیمیت خاصی را نیز در نشیمن القا می کند.  ابن ترکیب رنگی، پارکت و دیوارهای سفید، در بزرگ تر، روشن تر و دلباز شدن فضا نقش مهمی را ایفا می کنند که نورپردازی نیز آن را تکمیل می نماید. همان طور که در تصویر بالا مشاهده می کنید، علاوه بر چراغ های دیواری، آباژور کنار کاناپه، آویز بالای میز غذاخوری و نور خطی زیر کابینت ها برای این نورپردازی طراحی و اجرا شده اند.

مطلب پیشنهادی : دکوراسیون خانه ۳۰ متری، آپارتمانی کوچک با امکانات آپارتمان بزرگ!

چیدمان آپارتمان 40 متری

اتاق غذاخوری کوچک با سبک اسکاندیناوی

معماران برای بازسازی تصمیم به طراحی داخلی با الهام از سبک اسکاندیناوی داشتند. بنابراین میز و صندلی غذاخوری را با سبک خاص و به رنگ سفید در نظر گرفتند. استفاده از چوب متناسب با سایر وسایل، باعث ایجاد هماهنگی بین این قسمت و سایر فضاها شده است.    

مطلب پیشنهادی : آپارتمان کوچک سوزان، خانه ای دلباز درستارخان تهران

چیدمان آپارتمان 40 متری

یک کتابخانه پنهان در دیوار آپارتمان کوچک

در سمت چپ شومینه، کتابخانه در بالای دیوار طراحی شده و که به دلیل سفید بودن به نوعی کتابخانه پنهان نام گرفته است. علاوه بر کتاب از لوازم دکوری خاص مانند ظروف، مجسمه ها و یک چراغ دکوراتیو سفید بهره گرفته شده است. 

مطلب پیشنهادی : چگونه برای آپارتمان کوچک مان کتابخانه بسازیم؟

چیدمان آپارتمان 40 متری

طراحی دفتر کار در بازسازی آپارتمان 40 متری

 در سمت راست شومنیه، طبق خواسته کارفرما، یک فضای اداری ایجاد شد. قفسه ها که در دو دیوار امتداد پیدا کردند، یکدستی و پویایی خاصی را به معرض نمایش می گذارند. برای اجنتاب از شلوغی بیش از حد فضا، تعداد طبقات در حد لازم و وسایل بسیار ساده تزیین شده اند. چراغ مطالعه با رنگ خاکستری نیز با دکوراسیون هماهنگ شده اما به گفته طراح، می توان از رنگ هایی همانند آبی، قرمز یا زرد نیز استفاده کرد. 

مطلب پیشنهادی : ۷ دکوراسیون داخلی ، مناسب آپارتمان های کوچک

چیدمان آپارتمان 40 متری

چیدمان آپارتمان 40 متری

چیدمان اتاق خواب کوچک در آپارتمان کوچک

چند پله کوچک دسترسی به اتاق خواب را مهیا می سازد. یک اتاق آرام و شیک که از نور اتاق نشیمن و حمام بهره مند می شود. ترکیب رنگ ها با توجه به سلیقه و خواست کارفرما در نظر گرفته شده و در عین حال مناسب یک اتاق کوچک نیز هست. در کنار تخت خواب، از هر طرف حدود چند سانتی متر جلو آمدگی وجود دارد که با قرار گرفتن دو چراغ مطالعه در بالای آن، علاوه بر تاکید بر این قسمت، امکان قرارگیری دو کمد کوچک را نیز مهیا ساخته است. این نوع طراحی کمدها را نیز مانند کتابخانه، به نوعی مخفی نشان می دهد.

مطلب پیشنهادی : استانداردها در سرویس بهداشتی کوچک!

چیدمان آپارتمان 40 متری

چیدمان آپارتمان 40 متری

دکوراسیون سرویس بهداشتی کوچک 

حمام بر اساس ایده های طراحی همانند سایر قسمت های آپارتمان بازسازی شده است : نور خیره کننده، مبلمان چوبی سبک و رنگ سفید کف و دیوارها، فضا را بزرگ تر نشان می دهند. طراحان تصمیم داشتند که سرویس بهداشتی قدیمی را به همان شکل نگه دارند، فقط با ایجاد قسمتی برای دوش، آن را تکمیل تر نمودند که با کاشی های سفیدرنگ از سایر قسمت ها متمایز شده است. 

اگر شما هم به دنبال راهکارهایی برای بازسازی و یا تغییر دکوراسیون در منزل خود هستیدف با ثبت درخواست در قسمت سفارش کالا و خدمات چیدانه، از مشاوره رایگان ما بهره گرفته و اهالی فن مناسب خود را پیداکنید.

منبع : maisonapart | مترجم : گلنار صفدریان | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه