تزیین شله‌زرد ماه رمضان | تزیین حلوا یادت نره!

تزیین شله‌زرد ماه رمضان | تزیین حلوا یادت نره!

به قلم: یاسمین ثریا

تزیین شله‌زرد ماه رمضان، یکی از رسوم جذاب میان ما ایرانی‌ها است. بوی شله‌زرد که در منزل می‌پیچد، همه در ذهن‌شان طرح‌هایی زیبا خلق می‌کنند که بعد از بستن رویه شله زرد در کاسه، روی این دسرهای خوشمزه را تزیین کنند. در ادامه انواع این مدل‌های تزیین شله زرد نذری ماه رمضان را می‌بینید.

تزیین شله زرد مجلسی
تزیین شله زرد مجلسی

تزیین حلوا

سرویس خواب بالسا

آموزش تزیین شله‌زرد ماه رمضان و تزیین حلوا

آن چند دقیقه قبل از افطار که به چیدن سفره افطار می‌گذرد یکی، از زیباترین زمان‌هایی است که هر کسی می‌تواند تجربه‌اش کند. اصلا چیدن سفره افطار و تزیین آن، حال و هوای دیگری دارد. امروز می‌خواهیم به بررسی ایده‌هایی برای تزیین عناصر داخل سفره افطار یعنی تزیین شله‌زرد و حلوا که از اجزای جدایی‌ناپذیر سفره افطار هستند، بپردازیم. پس با چیدانه تا انتهای این مطلب جذاب همراه باشید.

مطلب پیشنهادی: در سحرهای ماه رمضان عرق گیاهی بخور که تشنه نشی!

تزیین شله زرد مجلسی

تزیین شله زرد برای ماه رمضان

تزیین شله‌زرد ماه رمضان با دارچین برای سفره افطار

یکی از مواد غذایی که برای تزیین شله‌زرد، می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد و اتفاقا خیلی هم به خوشمزه شدن آن کمک می کند، دارچین است. این پودر خوشمزه می‌تواند معجزه‌گری باشد در دستان شما. شما می‌توانید با تکیه بر استعداد و هنر درونی‌تان و پودر دارچین؛ انواع و اقسام طرح‌ها را روی شله‌زرد پیاده کنید. حتی می‌توانید از قالب‌های مخصوص هم برای این‌کار استفاده کنید. بعد هم آن‌ها را کنار هم قرار دهید و از دیدن آثار هنری‌تان لذت ببرید.

  • تزیین شله‌زرد ماه رمضان با گل محمدی
  • تزیین شله‌زرد ساده و شیک
  • تزیین شله‌زرد با گل محمدی و دارچین
  • تزیین شله‌زرد با شابلون دارچین
  • تزیین شله‌زرد ماه رمضان با خلال بادام و دارچین
  • تزیین شله‌زرد با پودر نارگیل و دارچین
  • تزیین شله‌زرد رمضان فقط با دارچین

عکس تزیین شله زرد ماه رمضان

تزیین شله زرد رمضان
تزیین شله زرد رمضان
تزیین شله زرد رمضان
تزیین شله زرد رمضان

تزیین شله‌زرد با دارچین و گل محمدی برای افطاری

ترکیب رنگ‌ها در زیبایی سفره افطار شما، بسیار تاثیر گذار است. پس سعی کنید در تزیین شله‌زرد و حلواهای‌تان از انواع مواد که رنگ‌های متنوع و دوست‌داشتنی دارند استفاده کنید. مثلا برای تزیین شله‌زرد، علاوه‌بر دارچین، می‌توانید از پودر پسته و گل محمدی هم استفاده کنید که با زیبایی ظاهری که به آن می‌بخشد، طعم آن را نیز بی‌نظیر می‌کند.

تزیین شله زرد ماه رمضان
تزیین شله زرد ماه رمضان

ظرف‌های زیبای شله‌زرد نذری ماه رمضان

گاهی هم انتخاب یک ظرف مناسب برای شله‌زردها از هزار تا تزیین، کاربردی‌تر است. شله‌زرد همان طور که از اسمش پیدا است، زرد رنگ است؛ پس بهترین ظرف‌هایی که به آن اجازه جلوه‌گری می‌دهد، ظرف‌های آبی‌رنگ هستند.

تزیین شله زرد ماه رمضان
تزیین شله زرد ماه رمضان

تزیین شله‌زرد با خلال پسته و بادام برای سفره افطار

یکی دیگر از چیزهایی که می‌تواند به شما در تزیین شله‌زرد ماه رمضان کمک کند، خلال پسته و بادام است. با خلال پسته و بادام انواع و اقسام طرح‌ها را می‌توانید روی شله‌زرد‌ها پیاده کنید و از آن‌ها لذتت ببرید. عکس بالا یکی از این نمونه‌ها را به شما نشان می‌دهد. اگر به آن‌ها به چشم اثر هنری نگاه کنید، کارتان راحت‌تر می شود، باور نمی‌کنید؟ امتحان کنید.

مطلب پیشنهادی: تزیین سفره افطاری، خیلی شیک و مجلسی!

عکس تزیین شله زرد ماه رمضان
عکس تزیین شله زرد ماه رمضان

شله‌زردهای قالبی برای افطاری

برای تزیین شله‌زردها می‌توانید از قالب هم استفاده کنید. در بازار انواع و اقسام قالب‌ها وجود دارد از ساده گرفته تا طرح‌دار و فانتزی که می‌توانید آن‌ها را تهیه کرده و برای تزیینات شله‌زرد رمضان، به کار ببرید. عکس بالا یک ظرف شله‌زرد تزیین‌شده با قالب دایره‌ای ساده را به شما نشان می‌دهد.

تزیین حلوا

تزیین حلوای زعفرانی با بادام پوست کنده در ماه رمضان
تزیین حلوای زعفرانی

تزیین حلوا با بادام پوست‌کنده برای سفره افطار

ناگفته پیداست که تزیین حلوا هم مانند تزیین شله زرد ماه رمضان، حس خوبی به آدم می‌دهد. اصلا یک جورهایی مانند یک نوستالژی می‌ماند؛ من که همیشه دوست داشتم ظرف حلواهایی که مادر و مادربزرگم درست می‌کردند را تزیین کنم، هنوز هم دوست دارم. خلال بادام پوست‌کنده می‌تواند در این راه کمک زیادی به شما کند. چون این خلال‌ها تضاد رنگ جالبی با حلوا ایجاد می‌کنند و باعث می‌شوند چهره حلوا زیباتر و دوست‌داشتنی‌تر شود!

تزیین حلوا با قاشق

تزیین حلوا با قاشق در رمضان

تزیین حلوا با قاشق برای سفره افطاری

شاید باورتان نشود اما با قاشق‌ها، همین قاشق‌های معمولی که با آن‌ها غذا می‌خورید؛ می‌توان حسابی معجزه کرد. حتی شاید بتوانید از لبه لیوان‌ها هم استفاده کنید، فکر نمی‌کنم محدودیتی برای این‌کار وجود داشته باشد.

تزیین حلوا با شیره انگور برای ماه رمضان

تزیین حلوا با شیره انگور
تزیین حلوا با شیره انگور

تزیین حلوا با شیره انگور برای ماه رمضان

شیره انگور هم می‌تواند برای تزیین حلواها حسابی به کارتان بیاید. البته اگر دوست دارید که حلوای‌تان، شیرین‌تر از حد معمول خودش باشد. شیره انگور تضاد رنگی عمیقی با خود حلوا دارد و اگر آن را داخل قیف بریزید، می‌توانید طرح‌های خلاقانه‌ای را روی ظرف حلوا پدید بیاورید.

مطالب پیشنهادی: عکس سفره افطاری ساده برای ماه رمضان کرونایی!

تزیین حلوا دو رنگ برای سفره افطار

تزیین حلوا دو رنگ برای ماه رمضان
تزیین حلوا دو رنگ

تزیین حلوا دو رنگ برای سفره افطار

اگر دوست دارید حلوایی که درست می‌کنید، چهره مجلسی‌تری داشته باشد، می‌توانید از دو رنگ حلوا استفاده کنید. درست کردن حلوی دورنگ کاری ندارد، فقط کافی‌ست یکی از ظرف‌های حلوا را بیشتر تفت دهید تا رنگ آن تیره‌تر شود. البته باید حسابی مراقب باشید که حلوایتان نسوزد و باید مدام آن را هم بزنید. به این ترتیب حلوای تیره‌تر را داخل قیف بریزید و بعد طرح‌های مورد نظرتان را پدید بیاورید. برای تکمیل زیبایی حلوا هم می‌توانید از پودر پسته و پودر نارگیل استفاده کنید.

تزیینات حلوای با قالب برای سفره افطار

تزیینات حلوای با قالب برای سفره افطار

حلواها هم می‌توانند همانند شله‌زرد به صورت قالبی، تزیین شوند. قالب‌هایی که برای تزیین شله‌زردها استفاده می‌کنید را برای تزیین حلواها هم می‌توانید مورد مصرف قرار دهید.

در ادامه مقاله، عکس‌های بیشتر از تزیین شله‌زرد و حلوا برای ماه مبارک رمضان را تماشا کنید:

تزیین شله زرد برای ماه رمضان

تزیین شله زرد برای ماه رمضان
تزیین شله زرد برای ماه رمضان
عکس تزیین شله زرد ماه رمضان

تزیین شله‌زرد ماه رمضان

تزیین شله زرد با بادام و پسته و گل محمدی

تزیین شله‌زرد ماه مبارک رمضان 1402

حلوای تزیین شده

تزیین حلوای ماه مبارک با خلال بادام و پسته

حلوا با گل و بادام

تزیین حلوا برای افطاری

تزیین حلوا با خلال بادام به شکل گل

تزیین حلوای سفره افطار

در پایان

خوراکی‌ها و دسرهای مختلفی را معمولا برای افطاری می‌پزیم، اما تزیین شله زرد ماه رمضان، به دلیل بوی دارچین و زعفران، نوعی سرگرمی قبل از ساعات افطار هم هست.

اگر دوست دارید بهترین نکات را برای ایجاد یک فضای دلچسب غذاخوری بدانید؟ سری به اهالی فن چیدانه بزنید و درخواست خود را مطرح کنید. کارشناسان ما، راهنمای شما خواهند بود.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه