درب ضد سرقت و هر چیزی که باید بدانید!

درب ضد سرقت و هر چیزی که باید بدانید!

به قلم: مژگان احمدی

درب ضد سرقت در مقایسه با درب‌های چوبی معمولی از امنیت بیشتری برخوردار است و همین خصیصه باعث برتری آن نسبت به سایر درب‌ها شده است. برای ساخت درب‌های ضد سرقت از چارچوب‌های فولادی استفاده می‌کنند که با دستگاه‌های مخصوص فرم داده شده و سایر قسمت‌های درب ضد سرقت روی این چهارچوب سوار می‌شوند.

لزوما هر دربی که فولادی باشد و اسم درب ضد سرقت را یدک بکشد از امنیت و دوام کافی برخوردار نیست. درب ضد سرقت فولادی باید بتواند در هر شرایطی از شما محافظت کند، از امنیت بالا و دوام زیادی برخوردار باشد. اگر قصد خرید درب ضد سرقت استاندارد دارید که بتواند سال‌های سال برایتان کار کند، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مطلب همراه باشید تا با ویژگی‌های درب ضد سرقت استاندارد آشنا شوید. چرا که در طول عمر نهایتا یک یا دوبار نیازمند خرید این مدل درب‌ها خواهید شد، پس بهتر است با انتخاب درست، از خریدتان پشیمان نشوید.

قالیشویی ادیب

مغزی درب ضد سرقت

انواع درب‌های ضد سرقت

درب ضد سرقت دارای انواع مختلف است و در بازار ایران به صورت سه دسته اصلی عرضه می شود، که شامل:

  1. درب ضد سرقت ترک
  2. درب ضد سرقت چینی
  3. درب ضد سرقت ایرانی
  4. درب ضد سرقت ایتالیایی

در میان این انواع، درب ضد سرقت ترک هم از نظر کیفیت و هم از نظر قیمت در مقام بالاتری نسبت به سایرین قرار دارد.

البته درب ضد سرقت ایرانی نیز از نظر ظاهر و کیفیت تا حد زیادی مشابه نمونه ترکیه‌ای آن است. ولی قیمت آن نسبت به درب ضد سرقت ترک پایین‌تر است. نوع چینی درب ضد سرقت ارزان‌ترین آن‌ها است. البته این به معنی بی‌کیفیت بودن درب ضد سرقت چینی نیست. نکته مهمی که باید در مورد درب‌های ضد سرقت ایرانی بدانید این است که این درب‌ها می‌توانند دقیقا مطابق خواسته شما ساخته شوند یعنی امکان سفارش این درب‌ها مطابق با نیاز شما وجود دارد. علاوه بر این باید اطمینان حاصل کنید که درب های ضد سرقت را از فروشنده های معتبر مثل اهورا درب تهیه می‌کنید.

یکی از انواع مختلف درب های ضد سرقت

انواع درب ضد سرقت با جنس‌های مختلف

درب ضد سرقت چوبی

این نوع درب ضد سرقت از چوب‌هایی مثل صنوبر، گیلاس و ورقه‌های فولاد ساخته می‌شود.

درب ضد سرقت کامپوزیتی

این نوع درب‌های ضد سرقت ترکیب فولاد و کامپوزیت هستند که مقاومت کمی در برابر حرارت دارند و بیشتر برای درب ورودی آپارتمان، اتاق خواب و دفترها کاربرد دارد.

درب ضد سرقت فلزی

از جنس استیل است و بیشتر برای اتاق خواب، سرویس بهداشتی، حمام و برخی کارخانه‌ها به‌کار می‌رود.

درب ضد سرقت PVC

درب‌های ضد سرقت PVC از مقاومت بالایی برخوردارند اما نسبت به حرارت مقاوم نیستند.

درب ضد سرقت HDF

شبیه درب‌های ضد سرقت چوبی که بیشتر برای مطب پزشکان، درب ورودی منازل، و درب دفترها به‌کار می‌روند.

انواع درب‌های ضد سرقت و ویژگی‌های آن‌ها

درب‌های ضد سرقت انواع مختلف آپارتمانی، ویلایی و لابی دارند که از جنس فولاد، آلومینیوم، چوب یا فایبرگلاس ساخته می‌شوند.

هنگام خرید درب ضد سرقت به چه نکاتی باید توجه کرد؟

برای خرید درب ضد سرقت استاندارد باید به نکات زیر توجه کنید:

جنس چهارچوب درب ضد سرقت

جنس چهارچوب این درب‌ها باید از نوع آلیاژ باکیفیت و خوب باشد. جوش‌کاری محل اتصال ورق‌ها هم باید از نوع جوش co2 باشد.

ضخامت چهارچوب

از دیگر نکاتی که هنگام خرید درب ضد سرقت باید به آن توجه کرد، ضخامت چهارچوب است که باید از 1.5 میلی‌متر به بالا باشد.

جنس لولای درب ضد سرقت

لنگه درب ضد سرقت قرار است روی لولاها بچرخد، بنابراین جنس لولا اهمیت زیادی دارد چرا که باید بتواند وزن درب را تحمل کند. استفاده از لولاهای نامرغوب و ناکافی باعث شده که پس از مدتی استفاده، درب از حالت رگلاژ خارج شو. لولای بلبرینگ‌دار بهترین نوع لولا برای درب ضد سرقت است. حداقل تعداد لولاهای استفاده شده هم باید 3 لولا باشد.

جنس لایه درب ضد سرقت

از دیگر نکات مهم خرید درب ضد سرقت توجه به جنس لایه است که باید براساس محل استفاده انتخاب شود. مثلا جنس لایه ام‌دی‌اف در مقایسه با جنس پی‌وی‌سی و ملامینه، براق‌تر و زیباتر است اما به‌همان نسبت از استحکام کمتری در مقابل نور آفتاب و خش‌وخط برخوردار است. درست است که انتخاب طرح لایه به سلیقه خریدار درب ضد سرقت بستگی دارد اما بهتر است نظر کارشناسی و محل استفاده از درب را هم حین انتخاب جنس لایه درب ضد سرقت درنظر بگیرید.

جنس لایه درب ضد سرقت

فضای داخلی بین دو درب از ورق فولادی باشد.

یکی از نکات مهم در خرید درب ضد سرقت وجود ورق‌ فولادی در فضای داخلی بین دو طرف درب است. حین خرید حتما دقت کنید که این ورق فولادی کار گذاشته شده باشد چرا که در غیر اینصورت، فقط یک درب معمولی بزرگ خریداری کرده‌اید اما هزینه درب ضد سرقت را برایش پرداخته‌اید.

استحکام و مقاومت درب ضد سرقت هم از مهم‌ترین ویژگی‌های درب ضد سرقت استاندارد محسوب می‌شود. بهترین درب ضد سرقت از نوع چوبی یا فلزی است. این را هم به‌خاطر داشته باشید که لزوما هر درب فولادی ایمن نیست بلکه باید به‌دنبال خرید درب فولادی با امنیت بالا باشید. درب ضد سرقت با لولای قابل تنظیم می‌تواند در میان لیست بهترین درب ضد سرقت قرار بگیرد چرا که بسته به فضا و ساختمان می‌توان درب را تنظیم کرد؛ درحالی‌که درب‌های ضد سرقت با لولاهای جوش‌ داده شده این قابلیت را ندارند.

کیفیت بسته شدن درب ضد سرقت درواقع کیفیت واقعی درب را نشان می‌دهد. قرار است سال‌ها از این درب ضد سرقت استفاده کنید و امنیت شما را فراهم کند بنابرین باید به‌راحتی با کمترین فشار، بدون سروصدای اضافی و با کمی فشار انگشت بسته شود. این ویژگی به‌ظاهر ساده اهمیت زیادی دارد تا جایی که تولیدکنندگان، آن را روی جدیدترین مدل‌های درب ضد سرقت پیاده می‌کنند.

بهترین درب ضد سرقت

اگر قصد خرید درب ضد سرقت دارید حتما به‌دنبال بهترین نوع درب ضد سرقت هستید که از همه نظر متفاوت و عالی باشد. بازار پر است از انواع درب‌های ضد سرقت که هرکدام ویژگی‌های خاص خود را دارند. از نظر متخصصان، بهترین درب ضد سرقت، درب‌های فولادی هستند. البته انتخاب بهترین درب ضد سرقت بسته به کاربری و محل استفاده از درب فرق می‌کند. مثلا در اماکن امنیتی که صدایی نباید به بیرون درز کند، درب‌های آکوستیک در زمره بهترین درب ضد سرقت قرار می‌گیرند. یا در شرکت‌هایی که کاغذ زیاد دارند، بهترین درب ضد سرقت، درب‌های ضد حریق هستند که در صورت بروز آتش‌سوزی احتمالی از خطر سرایت آتش به کاغذها جلوگیری شود.

چه نوع درب ضد سرقتی را خریداری کنیم؟

حین خرید درب ضد سرقت باید به موارد زیر توجه کنید:

  • ضخامت ورق چهارچوب درب ضد سرقت باید 25 میلی‌متر و ضخامت ورق لنگه درب هم 0/7 میلیمتر باشد. اگر مطمئن نیستید که فروشنده درب ضد سرقت معتبر هست یا خیر، بهتر است برای اندازه‌گیری خودتان دست به‌کار شوید و از کولیس استفاده کنید.
  • مسئله بعدی که در خرید درب ضد سرق اهمیت دارد توجه به وجود ورق توپی یا سیلندر در سیستم قفل درب‌ ضد سرقت است. اگر سیستم قفل از نوع سیلندر باشد، سبک و بی‌کیفیت است.
  • رنگ درب ضد سرقت هم ویژگی است که در خرید نوع درب ضد سرقت باید درنظر بگیرید. درب‌های ضد سرقت در دو رنگ چرمی و دکورال تولید می‌شوند. درب ضد سرقت رنگ چرمی از قیمت پایین‌ری برخوردار است و مقاومت بالاتری نسبت به نور آفتاب و خط و خش دارد، اما رنگ دکورال درب ضد سرقت از نظر زیبایی جذابیت بیشتری دارد.

توجه داشته باشید که نوع رویه درب ضد سرقت روی قیمت درب ضد سرقت تاثیر می‌گذارد. رویه‌های درب ضد سرقت در دو نوع PVC و CNC هستند که نوع PVC درب‌های ضد سرقت ارزان‌تری هستند. گران‌ترین نوع درب ضد سرقت، درب ضد سرقت دور آلومینیوم است که در صدر لیست زیباترین نوع درب ضد سرقت هم قرار می‌گیرد.

مراقب باشید که گاهی برخی فروشندگان درب ضد سرقت، درب‌های ضد سرقت مونتاژ شده را به‌جای درب ضد سرقت ترک اصل به مشتری معرفی کرده و پول هنگفتی به‌جیب می‌زنند.

بهترین جنس درب ضد سرقت کدام است؟

فلز؟چوب یا کامپوزیت؟

چند سالی است که پیمانکاران برای تامین امنیت، آسایس و زیبایی در ساختمان‌ها سراغ درب‌های ضد سرقت رفته‌اند. شاید برایتان سوال باشد که بهترین جنس درب ضد سرقت کدام است؟ درب ضد سرقت باید از جنس فلز باشد، چوب یا کامپوزیت؟ برای انتخاب بهترین جنس درب ضد سرقت باید تفاوت‌های بین درب ضد سرقت فلزی و چوبی را بدانید:

تفاوت‌هایی میان درب ضد سرقت فلزی و چوبی

درب ضد سرقت فلزی از ساختار فلزی برخوردار است و باید رنگی داشته باشد که باعث خوردگی فلز نشود. درب‌های ضد سرقت فلزی، رکوب چوبی دارند و به‌همین دلیل، رنگ فلز از پشت درب دیده می‌شود به‌همین دلیل باید دقت لازم برای انتخاب رنگ مورد علاقه‌تان را داشته باشید. هرچقدر رنگبندی درب‌های ضد سرقت فلزی کم تنوع باشد، امنیت و مقاومت‌شان نسبت به درب‌های ضد سرقت چوبی یا کامپوزیت به‌مراتب بیشتر است.

امکان استفاده از چند قفل در قسمت‌های مختلف یکی از مزایای مهم درب‌های ضد سرقت فلزی است که آن‌ها را سه هیچ از درب ضد سرقت چوبی و کامپوزیت جلو می‌اندازد. قابلیت عایق صوتی و حرارتی، مقاومت دمایی و عدم تغییر شکل فیزیکی را هم به لیست بالابلند مزایای بهترین جنس درب ضد سرقت؛ یعنی درب‌ ضد سرقت فلزی اضافه کنید. اما اگر ظاهر و زیبایی نسبت به کیفیت و امنیت برایتان مهم‌تر باشد، باید بگوییم که با درب‌های فلزی به نتیجه نمی‌رسید چرا که در میدان مسابقه از نظر زیبایی در مقابل درب‌های ضد سرقت کامپوزیت و چوبی کم می‌آورند.

درب ضد سرقت چوبی

قیمت درب ضد سرقت

بیشتر درب‌های ضد سرقت پرطرفدار در بازار در محدوده قیمتی 2 تا 15 میلیون تومان هستند. بسته به اینکه چه نوع درب ضد سرقت، چه جنس و چه اجزای درب ضد سرقت انتخاب می‌کنید، بازه قیمت متغیر خواهد بود. محبوب ترین برندهای درب ضد سرقت در بازار از برندهای ونوس، دیپلمات، آنتیک، و نوبل هستند.

مطالب پیشنهادی:

اگر برای خرید درب های ضد سرقت اجتیاج به کمک و مشاوره دارید، در قسمت اهالی فن چیدانه می توانید لیستی از شرکت های فعال در زمینه ساخت و فروش درب های ضد سرقت را پیدا کرده و با آن ها تماس بگیرید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
روشا در تاریخ 21 اردیبهشت 1395
سایت بسیار خوبی دارید درب ضد سرقت یکی از درب های ایمن هست http://sanatesakhteman.ir/Security-Door/
رسول حریر ساز در تاریخ 26 تیر 1397
سلام،میخواستم ببینم اگر با دلر قفل درب ضد سرقت رو که قفل هم شده سوراخ کنند بازهم باز میشود یانه.لطفا جواب رو به ایمیل بنده ارسال کنید .ممنون

ثبت دیدگاه