Chidaneh.com placeholder image

دکوراسیون اتاق برای مدرسه، خانه های ایرانی برای روزهای کرونایی!

به قلم: تحریریه چیدانه

با آمدن ماه مهر و آغاز شدن سال تحصیلی جدید، دوباره فرزندانمان فصل جدیدی را شروع می کنند و برای کسب علم و دانش در تلاش خواهند بود. ولی امسال به دلیل وجود بیماری کرونا، درس و مشق هم تحت تاثیر قرار گرفته اند و با مدرسه آنلاین، دانش آموزان نوع جدیدی از آموزش را تجربه می کنند. منتها در این بین وظیفه والدبن فراهم کردن محیط مناسب برای فرزندان است. به همین دلیل هم می خواهیم در مورد دکوراسیون اتاق و میز تحریر مناسب برای دانش آموزتان صحبت کنیم تا بتواننداین سال تحصیلی آنلاین را در فضای مناسب بگذارنند. پس با ادامه مطلب در مورد دکوراسیون اتاق برای مدرسه و معرفی نمونه هایی از تورهای خانه گردی چیدانه همراه باشید.

امیر صادقی
عکاسی خانه ی زیبای شهرک نفت
امیر صادقی

سرویس خواب بالسا

اتاق نوجوان با دکوراسیون سرگرم کننده

به علایق فرزند نوجوانتان توجه کنید و ببینید با چه المان یا شخصیت داستانی حال بهتری پیدا می کند. سعی کنید در گوشه از فضای اتاقش از شخصیت محبوبش در دکوراسیون استفاده کنید تا انگیزه یادگیری در او افزایش پیدا کند. 

نظرتان در مورد تخته سیاه چیست؟ امروزه بسیاری از شرکت های رنگ، رنگی به نام رنگ گچی یا تخته سیاه تولید می کنند که می توانید برای یادگیری بیشتر او یا حتی تداعی فضای کلاس درس، یکی از دیوارهای اتاق فرزندتان را تبدیل به تخته سیاه کنید.

امیر صادقی
عکاسی خانه ی زیبای شهرک نفت
امیر صادقی

  • تعداد افراد ساکن: ٤ نفر، والدین و دو فرزند پسر
  • موقعیت شهر: تهران/ محله: اشرفى اصفهانى، شهرك نفت
  • متراژ فضا: ١٢٥ متر مربع
  • تعداد اتاق خواب: سه خوابه

“اتاق پسر بزرگم رسا كاملا به سليقه خودش و با علايق خودش چيدمان شده است. رسا هميشه دوست دارد یک شغل و حرفه داشته باشد، در اتاقش يک سوپر ماركت به راه انداخته است و هر ماده خوراکی و ضروزی که در خانه تمام می شود، به سراغ سوپر ماركت رسا می رویم."

مطلب منتشر شده: خانه های شیک و زیبا، فضای دلنشین و دلگرم با سلیقه نرگس در تهران!

استودیو پر
عکاسی منزل مسکونی ماندانا بازیاری
استودیو پر

اتاق خواب برای کودک و نوجوان قهرمان شما

کاغذ دیواری گرافیکی اتاق خواب را زنده می کند و زمینه های رنگی آبی، سفید و قرمز به فضای اتاق حس ابر قهرمانی می دهد. یادتان باشد که صندلی راحت با ارگونومی صحیح سلامت بدن فرزندتان را نیز تامین می کند. 

استودیو پر
عکاسی منزل مسکونی ماندانا بازیاری
استودیو پر

  • تعداد افراد ساکن: ۴ نفر
  • موقعیت شهر: تهران/ محله: جردن
  • متراژ فضا: حدود ۱۷۰ متر مربع، دوبلکس
  • تعداد اتاق خواب: دو خوابه و هر دو مستر

تخت خواب ها از برند چو، روتختی از برند چیبوی مرکز خرید لاله خیابان فاطمی روبروی هتل لاله، لوازم دکوری از فروشگاه اکسیر و برند ایکیا، میز، صندلی، کتابخانه ها و صندلی تک چوبی هم از یافت آباد خریداری شده اند. 

مطلب منتشر شده: دکوراسیون خانه دوبلکس، طراحی به سبک ماندانا در شمال تهران!

محمد دهقانی
منزل دلنشین خانوم افشار
محمد دهقانی

اتاق کودک برای ماجراجویی های کودکان

اگر فرزندتان به ماجراجویی و سفر علاقه زیادی دارد، می توانید چادر بازی کوچکی برای او تعبیه کنید و اجازه دهید در ساعات غیر درسی بتواند به خوبی بازی و انرژی اش را تخلیه کند. 

فراموش نکنید که داشتن نظم کافی برای اسباب بازی هم ذهن او را آرام می کند و هم می تواند مسئولیت و نظم را بیشتر به او آموزش دهد. 

محمد دهقانی
منزل دلنشین خانوم افشار
محمد دهقانی

  • تعداد افراد ساکن: 3 نفر
  • موقعیت: بندر عباس
  • متراژ فضا: 180 متر
  • تعداد اتاق خواب: 3 عدد

مطلب منتشر شده: رنگ شکلاتی در خانه، انتخاب دنج و آرام خانم افشار در بندرعباس!

محسن رشیدی
منزل خانم سلیمانی
محسن رشیدی

تزیین دیوار اتاق کودک و نوجوان 

از آنجایی که چشم دوختن مداوم به صفحه موبایل یا کامپیوتر هم برای سلامت فرزندتان مضر است و هم می تواند برای او خسته کننده باشد، توصیه می شود دیوار پشت میز تحریر را با رنگ آبی یا سبز تزیین کنید. البته دقت کنید که تزیین زیاد دیوار می تواند تمرکز فرزندتان را در حین آموزش از بین ببرد. 

  • تعداد افراد ساکن: ۴ نفر، زن و شوهر و دو فرزند
  • موقعیت شهر: کرمانشاه/ محله: ۲۲ بهمن
  • متراژ فضا: ۳۶۰ متر مربع
  • تعداد اتاق خواب: ۴ خوابه

چون دختر بزرگ خانواده علاقه زیادی به سفر و جهانگردی دارد، برایدیوار اتاق از پوستر نقشه جهان استفاده شده است تا همیشه با دیدنش حس خوبی به او القا شود. “من فکر می کنم برای اتاق نوجوان و جوان ها و همچنین دفاتر خانگی این تم دکوراسیونی مناسب باشد."

مطلب منتشر شده: دکوراسیون باغچه ای رویایی در دل خانه کلاسیک بهاره سلیمانی!

الهه آزاد
خانه ما
الهه آزاد

دکوراسیون اتاق خواب ساده برای نوجوان

دانش آموزان مقاطع بالاتر تحصیلی و نوجوان ها به سنی رسیده اند که دیگر در حال ورود به بزرگسالی هستند. پس دکوراسیون کودکانه و کارتونی نه تنها برایشان جذابیتی ندارد، بلکه می تواند آنها را از فضای خصوصی و دنجشان فراری دهد. 

برای دکوراسیون نوجوان از خودش بپرسید به چه چیزی علاقه دارد و سعی کنید به سمت سادگی و یکرنگی بروید تا بتواند به راحتی با خود خلوت کند و مخفی گاه دنجی برای خود بسازد. 

الهه آزاد
خانه ما
الهه آزاد

  • تعداد افراد ساکن: 4 نفر
  • موقعیت شهر: اراک/ محله: خیابان جنت
  • متراژ فضا: ١٨٣ متر مربع
  • تعداد اتاق خواب: ٣ خوابه

تمام وسایل این اتاق از جمله تخت خواب، پاتختی یا کشوی کوچک، میز تحریر، شلف و میز آرایش از یک ست مشخص و با رنگ قهوه ای روشن طراحی و ساخته شده است.

مطلب منتشر شده: ترکیب رنگ طوسی، دکوراسیون منزل خانواده چهار نفره الهه!

پرستو خطیبی
منزل زیبای خانم خطیبی
پرستو خطیبی

دکوراسیون اتاق خواب برای دو دانش آموز

اگر دو فرزند دانش آموز در خانه دارید که اتاق خواب مشترک دارند، چاره ای نیست جز آنکه دو فضای جداگانه و میز تحریر برای آنها در نظر بگیرید. یک میز با طول بلند که بتواند برای دو نفر مناسب باشد و دو صندلی روبروی آن قرار گیرد، برای این منظور مناسب خواهد بود. البته شاید برای روزای کرونایی که کلاس های مدرسه همزمان برگزار می شوند، کمی چالش برانگیز شود!

  • تعداد افراد ساکن: 4 نفر
  • موقعیت: شهر تهران، منطقه 22
  • متراژ فضا: 105 متر
  • تعداد اتاق خواب: 2 عدد

پرستو خطیبی
منزل زیبای خانم خطیبی
پرستو خطیبی

در اتاق فرزندانمان با توجه به ارتفاع محدود سقف و متراژ کم فضا، امکان استفاده از تخت خواب دو طبقه و یا دو تخت در کنار هم وجود نداشت. بنابراین از دو مبل تخت خواب شو تک نفره استفاده کردیم تا هم فضای کافی برای فعالیت و بازی آنها وجود داشته باشد و هم مشکلی نیز برای خوابیدن نداشته باشند. علاوه بر این میز تحریر را نیز برای استفاده دو نفر طراحی کردیم و در باکس بالای آن هم فضایی مخفی برای نصب تلویزیون اختصاص دادیم که با درهای ریلی در مواقع نیاز به راحتی قابل استفاده خواهند بود.

مطلب منتشر شده: چیدمان خانه زیبا، سلیقه این خانواده چهار نفره

اگر تصمیم دارید برای شروع سال تحصیلی جدید، یک انگیزه قوی در کودک و نوجوان خود ایجاد کنید تا سال تحصیلی جدید را با انرژی هرچه تمام تر آغاز کند، شاید بهترین راه، تحول در دکوراسیون داخلی اتاقش باشد. ممکن است لوازم و اثاثیه اتاق کودک و نوجوان متناسب با دکوراسیون منزل شما در کسب و کارهای چیدانه موجود باشد. سری به آنجا بزنید. با رفتن به لینک مطلب منتشر شده هر خانه هم می توانید فضاهای بیشتر آنها را ببینید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه