31 مدل کاور پارچه‌ای صندلی ناهارخوری فوق‌العاده زیبا

31 مدل کاور پارچه‌ای صندلی ناهارخوری فوق‌العاده زیبا

به قلم: مژگان احمدی

در این مقاله با 31 مدل عکس از انواع کاور پارچه‌ای صندلی ناهارخوری همراه شما هستیم.

قالیشویی ادیب

صندلی‌های میز ناهار معمولا بعد از مدتی استفاده کثیف می‌شوند. از لکه‌های غذا گرفته تا تغییر رنگی که در اثر نشستن‌های مداوم می‌دهند. به همین دلیل اکثر افرادی که از میز ناهارخوری زیاد استفاده می‌کنند، صندلی‌ها را با کاور پارچه‌ای می‌پوشانند. این کار برای جلوگیری از کثیف شدن صندلی‌هاست اما اگر آن را با کمی خلاقیت همراه کنید، می‌توانیدجلوه بصری بسیار خوبی نیز به دکوراسیون خانه بدهید.

انواع کاور پارچه‌ای صندلی ناهار خوری

شاید در بازار نتوانید کاورهای پارچه‌ای خیلی فانتزی و لوس را برای صندلی‌های ناهارخوری‌تان پیدا کنید. اما در پارچه فروش می‌توانید! کافی است طرح پارچه مورد نظر خودتان را انتخاب کنید و از بین مدل‌های بسیار زیادی که عکس آن‌ها را در اینترنت می‌بینید الگو بگیرید و کاور پارچه‌ای مناسب خودتان را درست کنید.

 

انتخاب پارچه کاور صندلی نهارخوری

معمولا پارچه‌ها تنوع بسیار زیادی دارند و دست‌تان را در انتخاب باز می‌گذارند. می‌توانید از انواع پارچه‌های تک‌رنگ ساده یا پارچه‌های طرح‌دار برای دوخت کاورهای دکوراتیو صندلی ناهارخوری استفاده کنید. در هنگام خرید پارچه دقت کنید که پارچه مورد نظرتان حساسیت‌زا نباشد، کرک ندهد، آبرف نداشته باشد و به طور کلی برای استفاده به عنوان کاور صندلی ناهارخوری مناسب باشد.

 

ایده دوخت کاور پارچه‌ای صندلی ناهارخوری

ایده‌های زیادی برای دوخت روکش‌های صندلی ناهارخوری وجود دارد. برای مثال:

  • کاورهای کشی تک‌رنگ ساده یا طرح‌دار
  • کاورهای دکمه‌دار تک‌رنگ یا طرح‌دار
  • کاورهای بندی تک‌رنگ یا طرح‌دار

این یک دسته‌بندی کلی است و شما می‌توانید از ایده‌های خودتان و یا از ترکیب چند ایده به صورت هم‌زمان استفاده کنید. علاوه بر این باید سبک صندلی‌هایتان را هم لحاظ کنید. کاور صندلی‌های کلاسیک باید کمی سنگین‌تر و با وقار بیشتر باشد، اما برای مدل‌های مدرن و فانتزی می‌توانید از کاورهای فانتزی و کمی لوس استفاده کنید. همچنین شکل هندسی صندلی‌ها هم مهم است. بعضی از صندلی‌ها فقط کفی پارچه‌ای دارند اما بعضی دیگر کفی و پشتی دارند و باید هر دو را کاور کنید.

پیشنهاد ما این است که عکس‌ها را به دقت تماشا کنید و با توجه مدل صندلی‌های میز ناهار خوری‌‌تان یکی از آن‌ها را برگزینید.

 

خوبی‌های و بدی‌های کاور پارچه ای صندلی ناهارخوری

  • اگر از کاور پارچه ای صندلی ناهارخوری استفاده کنید، به این زودی‌ها مجبور به تمیزکاری و شستن پردردسر پارچه صندلی‌ها نیستید. بلکه می‌توانید هرچند‌وقت یک‌بار کاورها را با دست یا با ماشین لباس‌شویی بشورید.
  • با پوشیده شدن کلیه سطوح صندلی با این کاورها، از لک شدن و انتقال میکروب و آلودگى هاى محیطى به سطح پارچه صندلی جلوگیری می‌شود.
  • این کار باعث که صندلی‌ها زیبایی خود را حفظ کنند و ماندگاری بیشتری داشته باشند.

البته توجه داشته باشید که هیچ یک از کاورهای پارچه ای صندلی ناهارخوری مانع عبور مایعات نمی‌شوند. هر چند که جلوی ریختن مستقیم آن‌ها به روی صندلی را می‌گیرند اما باز هم ممکن است صندلی‌ها لک و کثیف شوند. پس باید حواستان را وقت خوردن غذا بیشتر جمع کنید.

 

اگر زیبایی ظاهری برایتان مهم است باید در انتخاب پارچه‌ی کاور صندلی ناهار خوری و مدل دوخت آن کمی حوصله و ظرافت به خرج دهید. مدل‌های شیک، فانتزی و جذاب زیادی وجود دارند که تنوع و زیبایی بیشتری به دیزاین میز ناهارخوری و دکوراسیون خانه می‌بخشند.

مطالب پیشنهادی مرتبط:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
جلیل عاصمی ۰۹۱۲۳۰۸۹۱۴۸ در تاریخ 21 خرداد 1402
سلام روکش ساده صندلی ۸ نفره قیمت بدین لطفا

ثبت دیدگاه