Chidaneh.com placeholder image

طراحی خانه سه خوابه ویلایی، منزل سبزوار + تصاویر

به قلم: تحریریه چیدانه

معماری قدیمی ایرانی همیشه المان های متفاوت و منحصر به فردی داشته و به همین دلیل نیز خانه هایی با سبک ایرانی با داشتن طاق های متفاوت، دیوارهای آجری، سقف بلند و… همیشه از محبوبیت بسیاری برخوردار بوده است. در نتیجه عجیب نیست اگر که امروزه در خانه هایی تازه و نوساز نیز با معماری هایی به سبک ایرانی رو به رو شویم، جایی که هنر استفاده از المان های ایرانی و سنتی در آن موج می زند. در این مطلب از تور خانه گردی چیدانه به خانه زهره و محمدعلی رفته ایم و از طراحی خانه سه خوابه ویلایی آنها پرسیدیم. با ما همراه باشید تا با دکوراسیون منزل این زوج آشنا شویم.

سپیده غفاری
دکوراسیونی متفاوت و اصیل
سپیده غفاری

تابلو فرش ریحان

خانه زهره و محمدعلی در یک نگاه:

  • تعداد افراد ساکن: 3 نفر
  • شغل صاحب خانه: آقای خانه: معمار و صاحب فروشگاه خانه و آشپزخانه/ خانم خانه: طراح لباس و صاحب مزون لباس
  • موقعیت: خراسان رضوی، شهرستان سبزوار
  • متراژ فضا: متراژ زیربنا ۳۳۰ متر مربع، کل زمین ۵۲۰ متر مربع
  • سال ساخت: 1398
  • تعداد طبقات: 2 عدد، طبقه اول: استخر، جکوزی، وسایل ورزشی/ طبقه دوم: مسکونی
  • ملک: شخصی 
  • تعداد اتاق خواب: 3عدد
  • تعداد سرویس بهداشتی: 2 عدد
  • سبک دکوراسیون: تلفیقی از سبک مدیترانه ای و نئو کلاسیک
  • رنگ های غالب: آجری و سبز
  • ویژگی های برجسته: استفاده از طاق ها، گلخانه و سقف بلند
  • طراح دکوراسیون: خانم و آقای خانه
  • مدت زمان بازسازی و طراحی دکوراسیون منزل: یک سال

سپیده غفاری
دکوراسیونی متفاوت و اصیل
سپیده غفاری
 

درباره طراحی خانه سه خوابه ویلایی

دلیل انتخاب این خانه برای شما چیست؟ چه مدت برای پیدا کردنش زمان سپری شد؟

معیارهای مهمی که برای انتخاب خانه مان داشتیم شامل متراژ بالا و محله مناسب می شد. به همین دلیل هم بعد از نزدیک 2 سال گشت و گذار بالاخره خانه ایده آل خودمان را پیدا کردیم و در آن ساکن شدیم.

منزل زیبای سبزوار

سپیده غفاری
دکوراسیونی متفاوت و اصیل
سپیده غفاری

چه فاکتورهایی را برای خانه ایده آل خود در نظر داشتید؟

خانه ویلایی و متراژ بالا

منزل زیبای سبزوار

سپیده غفاری
دکوراسیونی متفاوت و اصیل
سپیده غفاری

اطلاعاتی در رابطه با گذشته خانه خود دارید؟

منزل ما پیش از این خانه یک معمار قدیمی بوده است. اول تصمیم داشتیم که خانه مان را بازسازی کنیم. به همین دلیل هم برخی از قسمت ها را تخریب کردیم که مجددا آنها را درست نماییم، اما متوجه شدیم که چنین چیزی امکان پذیر نیست و می تواند از نظر امنیت و بروز مسائلی همچون زلزله برایمان مشکل ساز شود. به همین دلیل هم تصمیم گرفتیم که خانه را به کل تخریب نماییم.  

مطالب مرتبط:

منزل زیبای سبزوار

سپیده غفاری
دکوراسیونی متفاوت و اصیل
سپیده غفاری

داستان طراحی خانه سه خوابه ویلایی

داستان دکوراسیون منزل و یا بازسازی خانه خود را تعریف کنید.

به طور کلی باید بگویم که ما یک چند وقتی بود که تصاویر مربوط به سبک مدیترانه ای را در اینترنت و وب سایت های متفاوت دنیال می کردیم و به همین دلیل هم علاقه بسیاری داشتیم تا در خانه ای با این حال و هوا زندگی کنیم. به همین دلیل هم کم کم به دنبال خانه ای ویلایی با متراژ بالا گشتیم تا بتوانیم دقیقا همان چیزی که می خواهیم را در آن پیاده کنیم. دلمان می خواست که حتما گلخانه ای داشته باشیم که از هر سمت از خانه قابل مشاهده باشد. علاوه بر این کتابخانه، طاقچه و همین طور طاق و قوس های موجود در خانه نیز برایمان معیارها و المان های مهمی به شمار می آمدند.

منزل زیبای سبزوار
 

پیش از این در مطلبی با عنوان «طراحی سقف های طاقی شکل، به سلیقه نیاکان مان» در رابطه با طاق ها گفته ایم که انواع مختلفی از سیستم‌های طاق‌زنی وجود دارد. ساده‌ترین سیستم طاق‌زنی سیستم‌های خطی دوتایی است. طاق ساده Vشکل، که شکلی شبیه شیروانی دارد، و طاق منحنی، که شکلی شبیه نیم‌دایره دارد، در این سیستم مورد استفاده قرار می گیرند تا فضای بین دیوارها را گسترش دهند. هر دوی این روش‌ها بر تقارن مستطیلی اتاق تاکید می کنند و شکلی زیبا در اتاق پدید می آورند.

[[nid:385525]]

طاق‌های دوتایی طاق‌هایی هستند که از ترکیب عمودی دو طاق قوسی به وجود می آیند. برعکس طاق قوسی که به دو دیوار پشتیبان نیاز دارد، طاق دوتایی به چهار گوشه اتاق احتیاج دارد. این طاق‌های زیبا که دارای چهار باریکه هستند و در مرکز هر طاق یک نقطه کانونی می سازند.

سپیده غفاری
دکوراسیونی متفاوت و اصیل
سپیده غفاری

آیا برای دکوراسیون خانه روند خاص و یا برنامه مشخصی داشتید؟

تلاش ما بر این بود که تمام چیزهایی که دوست داشتیم را پیاده کنیم. این یعنی واقعا می خواستیم که تا جای ممکن مجبور نباشیم که از برخی علایقمان دست بکشیم. با وجودی که گاهی معیارهایمان زیاد می شد، اما سعی می کردیم که با هر ترفندی هم که می شد به خوبی از پس آن برآییم و ایده هایمان را در شرایط خانه پیاده سازیم.

 برای مثال گاهی هزینه ها به حدی زیادی می شد که در انتخاب المان هایی همچون پنجره ها دچار مشکل می شدیم، اما باز هم ایده هایمان را به کار می گرفتیم و با ترفندهای خودمان از پس آن بر می آمدیم.

منزل زیبای سبزوار

پیش از این در مطلبی با عنوان «تعویض پنجره از سیر تا پیاز!» در رابطه با انتخاب و تعویض پنجره گفته ایم که اغلب افراد اهمیت چندانی برای تعویض و جایگزینی پنجره خانه‌هایشان قائل نیستند. این در صورتی است که نزدیک به 40% حرارت خانه از راه پنجره‌ها تأمین‌شده و نقش آنها در اشاعه نور و ایجاد روشنایی در فضا نیز غیرقابل‌انکار است؛ بنابراین بهتر است برای تعویض پنجره‌ های خانه خود قاطعانه‌تر عمل کرده و در این رابطه تجدیدنظر فرمایید.

منزل زیبای سبزوار

سعی کنید قبل از شروع هر کاری از اطلاعات لازم در این زمینه باخبر شده و بی‌گدار به آب نزنید. همان‌طور که می‌دانید امروزه پنجره‌های بسیاری با امکانات و توانایی‌های برجسته وارد بازار شده‌اند که هم در استفاده، راحت‌تر هستند و هم تأثیر به سزایی در حفظ انرژی خواهند داشت.

سپیده غفاری
دکوراسیونی متفاوت و اصیل
سپیده غفاری

ویژگی های طراحی خانه سه خوابه ویلایی

کدام ویژگی خانه شما، آن را برایتان دلچسب تر می سازد؟

ما سعی کردیم که اصول اولیه و اصلی فنگ شویی را در خانه خودمان داشته باشیم. همین موضوع هم باعث شد که غیر از خود ما دوستان و نزدیکانمان نیز بر این باور باشند که خانه ما پر از آرامش و انرژی مثبت است.

مطالب مرتبط:

سپیده غفاری
دکوراسیونی متفاوت و اصیل
سپیده غفاری

داشتن چه فضا یا وسیله ای در خانه تان اهمیت زیادی داشت؟

کتابخانه و گلخانه

سپیده غفاری
دکوراسیونی متفاوت و اصیل
سپیده غفاری

وسایل موجود در طراحی خانه سه خوابه ویلایی

وسیله مورد علاقه تان در خانه چیست؟

لوازم قدیمی و انتیک

منزل زیبای سبزوار

سپیده غفاری
دکوراسیونی متفاوت و اصیل
سپیده غفاری

آیا وسیله یادگاری خاطره انگیزی را در دکوراسیون خانه استفاده کرده اید؟

بله، کوزه های بزرگ قدیمی

سپیده غفاری
دکوراسیونی متفاوت و اصیل
سپیده غفاری

آخرین وسیله ای که برای خانه خریده اید، چیست و آن را از کجا تهیه کردید؟

شیشه های رنگی که از فروشگاه همسرم خریداری کردیم.

سپیده غفاری
دکوراسیونی متفاوت و اصیل
سپیده غفاری

بیشتر وقت خود را در طول شبانه روز در کدام فضا سپری می کنید؟

اتاق خواب، کتابخانه و اتاق تلویزیون

سپیده غفاری
دکوراسیونی متفاوت و اصیل
سپیده غفاری

تجربیات طراحی خانه سه خوابه ویلایی

با تجربه هایی که به دست آورده اید، توصیه شما به مخاطبان چیست؟

توصیه ما به مخاطبان چیدانه این است که حتما در زندگی خود از اصول اولیه و اصلی فنگ شویی استفاده نمایند. علاوه بر این استفاده از گل و گیاه در خانه و حس و حال مثبت آن را نیز دست کم نگیرند.

پیش از این در مطلبی با عنوان «فنگ شویی با گیاهان آپارتمانی، از انرژی گل ها غافل نشوید!» در این رابطه گفته ایم که قبل از هرچیز باید بدانید که یک گیاه سرحال و شاداب انرژی بهتری را نسبت به یک گیاه بامبو در حال مرگ برایتان به ارمغان می آورد و نکته بعدی در مورد انرژی گیاهان محل قرارگیری آن هاست. چرا که نوع گلدان و محل قرارگیری بیشترین تاثیر را روی انرژی گیاهان خانگی از نظر فنگ شویی می گذارد. گیاهان تصفیه کننده هوا به عنوان گیاهان خوب در فنگ شویی شناخته می شوند. برای جریان داشتن انرژی چی (chi)، قبل از هر چیز به هوای تمیز و پاک نیاز دارید به همین علت گیاهانی مانند پاپیتال، آگلونما و گل چمچمه ای و خیلی از گیاهان زیبای دیگر که هوا را تصفیه می کنند، گیاهان محبوب در فنگ شویی هستند.

سپیده غفاری
دکوراسیونی متفاوت و اصیل
سپیده غفاری

لوازم و وسایل طراحی خانه سه خوابه ویلایی:

  • صندلی های داخل کتابخانه: فروشگاه خانه و آشپزخانه
  • فرش های دستباف: سبزوار

شما هم می توانید تصاویر دکوراسیون منزل خود را از طریق واتس اپ یا تلگرام به شماره 09388547140 ارسال کنید یا به پیج چیدانه کالا دایرکت بفرستید تا درباره داستان خانه شما هم بگوییم.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه