Chidaneh.com placeholder image

چیدمان فرش در منزل، پاسخ به 5 پرسش متداول شما

به قلم: کیمیا مرادی

یکی از رایج ترین ایراداتی که در بیش تر خانه های ایرانی به چشم می خورد انتخاب نامناسب شکل یا سایز فرش و نحوه پهن کردن آن است! این که فرش باید در چه قسمتی پهن شود و یا حتی این که کدام فضاها باتوجه به کاربری که دارند، نیازی به فرش نخواهند داشت. در این مطلب تصمیم داریم تا با همراهی آقای فرش، به تمام سوالات شما در مورد رنگ، سبک، شکل، اندازه و شیوه درست پهن کردن فرش در دکوراسیون منزل، پاسخ دهیم.

آقای فرش
گالری فرش یافت آباد
آقای فرش

chidaneh ad banner

چیدمان ایرانی و مبلمان مدرن

برای استفاده از هر دوی این وسایل با سبک های متفاوت باید قوانین سبک تلفیقی را رعایت کنید. اگر مبلمانتان مدرن است و فرش اصیل ایرانی استفاده کرده اید؛ در کنارش از اکسسوری های اصیل ایرانی دیگر هم استفاده کنید. نکته دیگری که باید به آن توجه کنید طرح کف پوش منزلتان است. اگر کف پوش منزلتان طرح دار است از طرح های منظم تر و سادهتر فرش ایرانی استفاده کنید.

برای آشنایی بیش تر با طرح های فرش اصیل ایرانی مطلب کدام فرش ایرانی مناسب دکوراسیون منزل شماست؟ را مطالعه کنید.

آقای فرش
شعبه تهران -حکیمیه
آقای فرش

سوالات پر تکرار شما درمورد فرش در دکوراسیون منزل

1- منزلمان پذیرایی و نشیمن متصل دارد که سه فرش برای پوشاندن کف لازم است. هیچ دیواری هم بینشان وجود ندارد. آیا فرش ها باید مثل هم باشند؟

در خانه هایی که با فضای یکپارچه روبه رو هستیم، قطعا به فکر جداسازی فضاها می افتیم. بهتر است فضای نشیمن یا تی وی روم از فضای پذیرایی که بیشتر حالت رسمی تر دارد، جدا شود. استفاده از فرش های متفاوت یکی از ساده ترین راهکار های جداسازی فضاها از یکدیدگر است. درست است که فرش ها باهم متفاوت هستند اما باید هماهنگی نیز باهم داشته باشند. می توانید از یک طرح فرش، دو رنگ را تهیه کنید تا وحدت طرح داشته باشند یا دو طرح متفاوت ولی با ترکیب رنگ مشابه انتخاب کنید تا در عین تفاوت وحدت رنگ نیز در آن ها به چشم بخورد.

آقای فرش
فرش ماشینی طرح دستباف
آقای فرش

2- فرش با شکل های گرد یا بیضی دوست دارم. آیا استفاده از این فرش ها با شکل متفاوت در خانه بلامانع است؟

متخصصان آقای فرش به این سوال چنین پاسخ می دهند: استفاده از فرش هایی با شکل متفاوت بسیار بستگی به نوع مبلمان و فضای مورد استفاده دارد. اگر مبلمان‌تان به صورت گرد چیده می شود یا میز غذاخوری شما بیضی شکل است؛ استفاده از این فرش ها در خانه بسیار جذاب است. برعکس اگر شکل مبلمان‌تان غیر از شکل های منحنی وار است و سایر فرش های‌تان هم مربع یا مستطیل هستند، استفاده از یک فرش دایره ای موجب آشفتگی بصری و بی نظمی در دکوراسیون منزلتان می شود.

برای آشنایی بیش تر با کاربرد فرش گرد مطلب فرش گرد در دکوراسیون داخلی، پر نقش بود دایره مینایی… را مطالعه کنید.

آقای فرش
فرش ماشینی طرح دستباف
آقای فرش

3- فرش ایرانی به رنگ لاکی را بسیار دوست دارم. چه رنگ مبلمانی را می توانم با رنگ لاکی نوستالژیک ست کنم؟

رنگ کف نقش اساسی در چیدمان منزل دارد. استفاده از تنالیته قرمز در فرش و قالیچه برای کف منزل محیطی دوستانه ایجاد می کند. برای خرید مبلمانتان می توانید آبی های تیره و روشن یا رنگ های خنثی را در نظر بگیرید. البته فام های ملایم تر هلویی هم می تواند انتخابی منحصر به فرد باشد!

فرش در دکوراسیون اتاق کودک
پوشاندن کف توسط فرش در دکوراسیون اتاق کودک
پوشاندن کف توسط فرش در دکوراسیون اتاق کودک

4- برای اتاق کودکم قصد خرید فرش دارم ولی سایز مناسب فرش را نمی دانم! فرش اتاق کودک باید چه سایزی انتخاب شود آیا فقط جلوی تخت را بپوشاند کافیست؟

قوانین دکوراسیون در اتاق کودک کمی پیچیده تر می شوند. کودک شما حتما برای بازی، روی زمین خواهد نشست یا دراز خواهد کشید! شاید هم در بین بازی روی کف اتاق خوابش ببرد. یادتان باشد برای کودکان نمی توانیم مرز تعیین کنیم و بگوییم اینجا که فرش دارد؛ بازی کن! برای راحتی و آزادی بیش تر فرزندتان فرشی تهیه کنید که بیش تر کف اتاق خوابش را بپوشاند.

آقای فرش
فرش ماشینی طرح دستباف
آقای فرش

5- برای خرید جهیزیه اقدام کرده ایم ولی برای سایز مناسب فرش در نشیمن گیج شده ایم. فرش باید در نشیمن چطور پهن شود؟

نحوه پهن کردن فرش در معرفی فضای منزلتان بسیار تاثیر گذار است. برای اینکه سایز مناسب فرش را در نظر بگیرید باید بدانید که زیر پای افراد چه رو مبل نشست باشند یا روی صندلی میز غذاخوری، باید فرش باشد و در خصوص میز غذاخوری برای حفظ تعادل صندلی حداقل شصت سانت از هر طرف فرش باید بیرون زده باشد. برای آشنایی بیش تر با قوانین پهن کردن فرش در فضاهای مختلف مطلب فرش پهن کردن هم قوانینی دارد را مطالعه کنید!

آقای فرش

آقای فرش برندی نام آشنا در زمینه فرش های دستباف و ماشینی است که تنوع بالایی از طرح، رنگ و ایعاد و اندازه را در اختیار شما قرار می دهد. این برند در کنار خدمات پس از فروش، ارسال رایگان به سراسر کشور و تعویض تا 72 ساعت، امکان خرید اقساطی را نیز برای شما مهیا نموده است.

ارسال رایگان به سراسر کشور، تعویض تا 72 ساعت

“برای مشاهده انواع مدل ها و سفارش با گروه آقای فرش در ارتباط باشید"

مطالب بیشتر: 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه