Chidaneh.com placeholder image

رنگ های تیره در دکوراسیون منزل، به رنگ های اخمو لبخند بزن!

به قلم: تحریریه چیدانه

این روزها رنگ های روشن و خنثی سوژه داغ طراحی های داخلی است؛ البته اگر رنگ قهوه ای را فاکتور بگیریم! هرچه باشد قهوه ای ها هنوز محبوب دل خانه های ایرانی هستند. در این مطلب می خواهیم سری به دکوراسیون ها با رنگ های تیره، منظورم واقعا تیره، بزنیم. برای منزلی با دیوارها یا کف و سقف تیره چه وسایلی باید تهیه کنید؟ با چیدانه همراه باشید!

امیر صادقی
عکاسی منزل رنگی یاسمن و نعیم در کرج
امیر صادقی

قالیشویی ادیب

دیوارهایی تیره به رنگ سورمه ای 

شاید فکر کنید که رنگ های روشن محیط خانه را خارق العاده می کنند اما این رنگ های تیره هستند که می توانند به اتاق یا نشیمن شما وزن و عمق ببخشند. یکی از رنگ های تیره اخمو ولی دوست داشتنی سورمه ای است. این حجم از آبی تیره روی دیوار ها آرامشی غافلگیر کننده برای اهالی منزل به ارمغان می آورد. همان آرامش اعماق اقیانوس!

مطالب بیشتر: فضایی دلباز و روشن به رنگ آبی تیره!

محمدحسن جمالی
تورخانه گردی - خانه پدرام و پرستو
محمدحسن جمالی

زمانی که دریوارهایتان به رنگ های تیره هستند بهتر است کف را روشن کنید. اگر منزل استیجاری است و پارکت ها هم تیره هستند بهتر است یک فرش سفید تهیه کنید و به پیروی از آن چند اکسسوری سفید خریداری کنید. تابلو های هنری سفید یا با طرح هایی از دریا بسیار برای این دیوارهای سورمه ای رنگ و فضای آرام ایجاد شده مناسب هستند.

مطالب بیشتر: ارغوانی، رنگی برای ثروتمندان!

دیوار سورمه ای در غذاخوری

این نوع دکوراسیون تیره مناسب افرادیست که نیاز به سکوت بیش تری دارند و خسته از هیاهو و زرق و برق محیط شهری هستند. پس بعد از یک روز خسته کننده چند شمع روشن کنید. تلفیق رنگ تیره دیوار و نور ملایم شمع ها فضایی آرام و رمانتیک را به وجود می آورد.

مطالب بیشتر: مبل قهوه ای تیره را با چه کوسنی ست کنیم؟

امیر صادقی
خانه ی دوبلکس سروش در لویزان
امیر صادقی

خانه‌ی آرام خانم سایه

همه دیوار نه فقط بخشی را تیره کنید

اگر قصد استفاده از رنگ های تیره برای دکوراسیون منزلتان دارید اما هنوز مردد هستید؛ بهتر است بخشی از دیوار یا نقاط کانونی را تیره کنید و باقی را روشن تر یا سفید. در واقع یک بازی رنگ بین تیره و تیره تر راه می اندازید. برای مثال می توانید درب های وردی، پرده یا حتی قسمت ها یا تمام شومینه را تیره کنید و باقی دیوارها را سفید کنید یا رنگی روشن تر.

مطالب بیشتر: رنگ اتاق نشیمن، انتخاب رنگ های تیره این باربه نفع شماست!

استودیو پر
عکاسی منزل مسکونی یوسف آباد
استودیو پر

اگر قصد تغییر دکوراسیون آشپزخانه را دارید؛ می توانید تنها کابینت هایش را تیره کار کنید و برای دیوارها از رنگ روشنی مانند سفید استفاده کنید. این شیوه برای دکوراسیون آشپزخانه های پرنور هم بسیار کاربردیست و رنگ های تیره، نور کم تری را به داخل خانه منعکس می کنند.

مطالب بیشتر: دکوراسیونی به گرمی و زیبایی رنگ های پاییزی!

دکوراسیون منزل خانم ریحانی

کف ها را به رنگ تیره در آورید

اگر جسارت داشتن دیوارهایی تیره را ندارید بهتر است مصالح کف را تیره انتخاب کنید. بر خلاف تصور عموم این ترفند برای منازل کوچک بسیار کاربردیست. کف تیزه به همراه دیوارهای سفید فضار را بزرگ تر و دلباز تر جلوه می دهد. اگر کف تیره ای دارید بهتر است اکسسوری های تیره برای دیوارهای سفیدتان تهیه کنید.

سینا عزیزی
عکاسی از منزل مسکونی هدی باقری در گرگان
سینا عزیزی

مبلمانی به رنگ های تیره انتخاب کنید

برای داشتن رنگ های تیره در دکوراسیون اگر نتوانستید دیوار ها و کف را به رنگ تیره در بیاورید، استفاده از مبلمانی در طیف رنگی تیره گزینه مناسبی برای چیدمان شما خواهد بود. در انتخاب رنگ تیره به نور و ابعاد فضا نیز دقت کنید تا بعد از آن پشیمان نشوید. 

 

برای داشتن اکسسوری های تیره یا روشن مناسب برای دکوراسیون منزلتان با رنگ های تیره سری به ویترین اهالی فن در چیدانه بزنید.

 

مطالب پیشنهادی:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه