Chidaneh.com placeholder image

نرده راه پله چوبی در معماری داخلی منزل!

به قلم: تحریریه چیدانه

راه پله: راه پله فضایی پر رفت و آمد در خانه است که زیبایی و کارآمدی آن اهمیت زیادی دارد، یکی از زیبایی های آن نرده است. امروزه افرادی که می خواهند دکوراسیون شیک تری داشته باشند بدون شک از اجرای نرده چوبی برای راه پله های و مکان های دیگر استفاده می کنند. برا اینکه با انواع این نرده ها و نقش آن در دکوراسیون آشنایی بیشتری داشته باشید، در ادامه با ما همراه باشید تا مزایال و معایب این نرده های چوبی را بیان کنیم.

در این مطلب خواهید دید:

قالیشویی ادیب
  • نرده چوبی
  • مزایای نرده چوبی
  • معایب نرده چوبی
  • انواع نرده چوبی
  • ترکیب شیشه و چوب در نرده
  • در هنگام خرید نرده چوبی به چه نکاتی توجه کنیم؟

صنایع چوب رز
نرده چوبی خاص در منزل
صنایع چوب رز

نرده چوبی

اگر قصد نصب نرده در راه پله دارید، برای انتخاب بهترین نرده ممکن باید در مورد جوانب مثبت و منفی متریالل نرده مانند آلومینیوم، وینیل، چوب، چوب پلاست، فولاد، آهن فرفورژه و…بحث کنید. بعضی با دوام هستند بعضی مقرون به صرفه، برخی هم نصب آسان تری دارند. نرده چوبی مزایای بیشتری دارد و از نظر اقتصادی هزینه کم تری دارد نسبت به بقیه متریال ها. با این حال، هر یک از آنها دارای اشکالاتی می باشند که قبل از تهیه باید به آن ها توجه کنید.

راه پله چوبی سفید رنگ در فضای داخلی

مزایای نرده چوبی

  • سازگاری با طبیعت 
  • تنوع بی نظیر آن 
  • مناسب بودن برای انواع فضاها 
  • تنوع رنگ چوب
  • تنوع در طرح چوب

چوب در طول تاریخ مورد علاقه ی همگان بوده است. جذاب و معمولاً ارزان است. به علاوه، بسیار متنوع است و در طرح ها و سبک های مختلفی ارائه می شود. برای نرده های حریم خصوصی خوب کار می کند و می توانید آن را به هر رنگی که دوست دارید دربیاورید.

صنایع چوب رز
نرده چوبی
صنایع چوب رز

معایب نرده چوبی

نرده چوب به نگهداری زیادی احتیاج دارد و نگهداری آن می تواند بسیار خسته کننده و گران باشد. احتمالاً برای محافظت بیشتر باید به طور مرتب آن را تعمیر یا لکه برداری کنید. آب و هوا خرابی چوب را بیشتر می کند و به دلیل رطوبت زیاد ممکن است متوجه پوسیدگی یا تاب برداشتن آن شوید. سرانجام و متأسفانه موریانه ها و سایر آفات نرده چوبی را به اندازه انسان دوست دارند که می تواند منجر به هجوم مخرب آن ها به چوب شود.

صنایع چوب رز
نرده چوبی
صنایع چوب رز

انواع نرده چوبی

  • نرده چوبی تراس
  • نرده چوبی راه پله
  • نرده چوبی باغچه
نرده چوبی را می توان در بخش های مختلفی ازمنزل و یا حیاط آن  در نظر گرفت. رایج ترین انواع این نرده ها عبارتند از نرده چوبی تراس، نرده چوبی راه پله، نرده چوبی باغچه و غیره … 

صنایع چوب رز
نرده چوبی راه پله
صنایع چوب رز

صنایع چوب رز
کمد و نرده چوبی
صنایع چوب رز

ترکیب شیشه و چوب در نرده

نرده راه پله چوبی را می توانید در ترکیب با شیشه هم به کار ببرید. در این صورت شیشه در قسمت پایینی و تا سطح رویی نرده نقش محافظت را ایفا می کنند و به دلیل پوشش یکدست تری که دارند، خطر سقوط وسایل و یا اجسام را کاهش می دهند. زمانی که از شیشه در ترکیب با نرده چوبی راه پله استفاده می کنید، باید قطعاتی با اندازه مشخص از شیشه در کنار هم قرار گیرند تا احتمال شکستن و آسیب های احتمالی کاهش یابد.

فرش در راه پله و نرده چوبی فضای خانه

در هنگام خرید نرده چوبی به چه نکاتی توجه کنیم؟

در خرید نرده چوبی باید به مواردی همچون جنس و کیفیت چوبی که در راه پله و یا نرده چوبی مورد استفاده قرار گرفته است حتما لازم است تا توجه لازم را داشته باشید. چوب های مختلفی در طراحی و ساخت نرده ها بکار گرفته می شود که هرکدام برای کار و قسمتی مناسب است و صد البته قیمت های متفاوتی را نیز دارا می باشند.

صنایع چوب رز
نرده چوبی
صنایع چوب رز

برای طرح نرده چوبی راه پله جهت جلوگیری از خطر سقوط و همینطور افزایش زیبایی ظاهری از خطوط شکسته و یا تزیینات استفاده کنید. کمی ساختارشکن باشید و از نرده های موازی و کنار هم فاصله بگیرید. 

 از این نرده ها برای تزئین و ایجاد فضا هم استفاده می کنند که اصولا طراحی آن یا به صورت منبت کاری می باشد و یا اینکه کنده کاری بر روی آنها انجام می دهند. روش انجام این طراحی ها به صورت ماشینی و دستی می باشد، که اگر دستی باشد زیبایی آن بسیار بیشتر است. شما می توانید هر یک از این نرده ها را که مایل هستید را انتخاب کنید، البته باید دقت داشته باشید که طرح نرده با فضای داخلی ساختمان شما هماهنگ باشد.

 

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه