Chidaneh.com placeholder image

10 ایده گرم و دلچسب برای استقبال از پاییز

به قلم: تحریریه چیدانه

فصل پاییز برای بیشتر افراد پر از حس و حال متفاوت و لذت بخشی است. تلفیق رنگ های متنوع و جذاب برگ ها، طبیعت خارق العاده ای را در این فصل به وجود آورده است. به همین دلیل هم این فرصت را می توان غنیمت شمرد و حس و حال آرام و گرم پاییز را به دکوراسیون خانه ها راه داد. در این مطلب از وب سایت چیدانه با شما هستیم تا به معرفی 10 ایده ارزان و راحت برای چیدمان دکوراسیون پاییزی بپردازیم. پس با ما همراه باشید.

دکوراسیون پاییزی

chidaneh ad banner

اکسسوری های پاییزی

یکی از بهترین راه هایی که می توانید برای دکوراسیون پاییزه خود به کار بگیرید آن است که به سراغ اکسسوری ها و وسایل تزئینی پاییزی بروید و با کمک آنها فضای گرم و دلنشینی را در خانه تان طراحی نمایید. در ادامه برخی از بهترین راه های استفاده از وسایل تزئینی پاییزی را با شما در میان می گذاریم.

شاخه خشک

استفاده از شاخه های خشک

یکی از راحت ترین و در عین حال ارزان قیمت ترین ایده هایی که می توانید برای پاییزی کردن دکوراسیون منزل خود به کار بگیرید استفاده از شاخه های خشک درختان است. برای این کار می توانید از شاخه های ظریف و نازک کمک بگیرید و آنها را به خانه هایتان بیاورید. معمولا درختان پاییزی با برگ ها و میوه های نارنجی رنگ خود می توانند فضای خانه شما را بسیار گرم و پاییزی کنند. شما می توانید از این شاخه ها برای فضاهای مختلفی همچون داخل شلف، روی شومینه، روی میز کنسول و… استفاده نمایید.

شمع در خانه

استفاده از شمع در خانه

همه ما در خانه هایمان شمع های متفاوت و متنوعی در سایزهای مختلف داریم که شاید چندان هم به کارمان نیایند. فرا رسیدن پاییز، بهترین فرصت است تا به سراغ این شمع ها بروید و با کمک آنها دکوراسیون پاییزی منزل خود را طراحی کنید. استفاده از شمع در دکوراسیون منزل راه های متفاوتی دارد که علاوه بر یک چیدمان ساده و مرسوم می توانید به سراغ آنها بروید.

شومینه

 برای مثال، پیش از رسیدن زمستان و سردتر شدن هوا می توانید تعدادی از شمع های زیبای خود را داخل شومینه بچینید و آنها را روشن کنید. قرار دادن تعدادی برگ های زرد و نارنجی در کنار این شمع ها نیز می تواند زیبایی فضای شما را به مراتب افزایش دهد.

سینی پاییزی

علاوه بر این شما می توانید یک سینی حصیری و یا چوبی که بیشترین شباهت را به حس و حال پاییز دارد نیز بردارید و شمع زیبایی را درون آن قرار دهید. در کنار آن نیز کدو حلوایی کوچک، گردو و یا برگ های پاییزی نیز می توانند وسایل سینی تزئینی پاییزی شما را تکمیل کنند. قرار دادن این سینی پاییزی بر روی میز جلو مبلی، میز کنسول و… می تواند حس و حال پاییزی بی نظیری را در خانه شما ایجاد کند.

فانوس پاییزی

فانوس پاییزی

فانوس نیز یکی دیگر از المان هایی است که می تواند چیدمان پاییزی خانه شما را تکمیل کند. اگر در خانه تان فانوسی قدیمی دارید که سال ها در انباری مانده و نمی دانید با آن چه کنید بهترین فرصت است که به سراغ آن بروید و دستی بر سر و روی آن بکشید.

کافی است که مانند این تصویر از یک جعبه میوه ساده نیز استفاده کنید و فانوس خود را بر روی آن قرار دهید. برای تکمیل این مجموعه، کدو حلوایی و برگ های پاییزی نیز به کمک شما خواهند آمد. قرار دادن این وسایل تزئینی در گوشه ای از نشیمن خانه شما می تواند دکوراسیون پاییزی متفاوت، راحت و در عین حال ارزانی را برای شما فراهم کند.

شاخه گندم

شاخه گندم

شاخه های گندم نیز از دیگر المان هایی هستند که می توانند حس و حال پاییزی را در خانه شما فراهم کنند. پیدا کردن این شاخه ها نیز اصلا کار سختی نیست. فقط کافی است که تعدادی از آنها را جمع و دسته کنید و داخل یک گلدان زیبا و ترجیحا پاییزی قرار دهید. در این ایده هم می توانید همچون سایر موارد گفته شده از برگ پاییزی، شمع و… نیز استفاده کنید و محموعه پاییزی خود را تکمیل نمایید.

گل و گیاه

گل و گیاه پاییزی

یکی دیگر از راه های بسیار ساده و بی دردسری که می توانید برای چیدمان دکوراسیون پاییزه خود به کار بگیرید استفاده گل و گیاهانی است که می توانند برایتان تداعی کننده پاییز باشند. برای این کار می توانید به سراغ گیاهانی با گل های زرد و نارنجی بروید و آنها درون یک گلدان زیبا قرار داده و در گوشه ای از خانه تان چیدمان کنید.

 با وجودی که این کار بسیار ساده و بی دردسر است، اما می تواند حس و حال پاییز را به شما انتقال دهد. قرار دادن این گلدان، در کنار سایر وسایل تزئینی پاییزی که تا به اینجا اشاره شد نیز می تواند فضای به مراتب زیباتری را برای شما فراهم سازد.  

وسایل پاییزی

وسایل پاییزی خانه

حالا بیایید از اکسسوری ها و لوازم تزئینی ساده خانه، یک قدم فراتر رفته و به دکوراسیون منزل خود بپردازیم. شما می توانید تغییرات پاییزه خانه خود را کمی حرفه ای تر کنید و با این کار هم حس و حال پاییز را با شدت بیشتری در خانه تان به جریان بیندازید. در ادامه شما را با برخی از راه های چیدمان وسایل پاییزی خانه آشنا می کنیم.

کوسن

کوسن

یکی از هوشمندانه ترین و بهترین راه های طراحی دکوراسیون پاییزه، استفاده از کوسن های پاییزه است. شما می توانید با فرا رسیدن فصل پاییز از کوسن هایی با رنگ و یا طرح های پاییزه استفاده کنید و آنها را بر روی کاناپه و مبلمان نشیمن خود قرار دهید. از آنجایی که این کوسن ها می توانند حس و حال گرم تر و خودمانی تری را به خانه شما ببخشند بهتر است که از آنها در فضاهایی همچون پذیرایی استفاده نکرده و صرفا به دکوراسیون نشیمن اکتفا کنید.

شال مبل

شال مبل

این روزها استفاده از شال مبل حسابی ترند شده و به عنوان یکی از جذاب ترین و در عین حال شیک ترین راه های چیدمان پاییزی خانه شناخته می شود. شما می توانید شال مبل های پاییزه زیبایی را تهیه کنید و آنها را بر روی مبلمان نشیمن خود قرار دهید.

بوهمی استودیو
کوسن و شال مبل دست دوز
بوهمی استودیو

خانه‌ای نقلی و دلنشین با وسایل چوبی دست ساز

اگر نمی خواهید هزینه ای را صرف خرید شال مبل کنید، می توانید به راحتی آستین هایتان را بالا بزنید و با کمک خلاقیت خود به بافت شال مبل بپردازید.

مطلب مرتبط: شال مبل، با این پنج روش مبلمان شما ژورنالی می شود!

روتختی

روتختی پاییزی

دکوراسیون اتاق خواب، یکی از بهترین فضاها برای آن است که از دکوراسیون پاییزی بهره مند شود. بنابراین کافی است که به سراغ روتختی هایی پاییزی بروید و دکوراسیون اتاق خواب پاییزه خود را نیز طراحی کنید.

بوهمی استودیو
روتختی‌های دست‌دوز و تکه دوزی شده طرح کویر
بوهمی استودیو

برای این کار راه های متفاوتی پیش روی شما قرار دارد، اما توصیه ما این است که در انتخاب روتختی پاییزی خود، رنگ را اولین معیار انتخاب در نظر بگیرید. در کنرا روتختی پاییزی شما می توانید از شال مبل برای دکوراسیون اتاق خواب خود نیز کمک بگیرید.

پاف پاییزی

پاف

یکی دیگر از وسایلی که می توانید در فصل پاییز به سراغ آن بروید پاف است. درست است که پاف هایی که امروزه در بازار موجود هستند انواع بسیار متنوعی دارند، اما مدل های بافتنی و پاییزه آنها هم چنان از طرفداران بسیار زیادی برخوردار است. همان طور که در این تصویر می بینید این نوع از پاف ها می توانند در کنار شال مبل و همین طور کوسن های پاییزی، پکیج بی نظیری را برای شما فراهم کنند.

مطلب مرتبط: پاف چیست، دکوراسیون جدید با مبلمان به روز!

رنگ دیوار

رنگ آمیزی دیوار

اگر می خواهید جسارت بیشتری از خود نشان دهید و به سراغ تغییرات عمیق تر و بیشتری بروید می توانید به رنگ کردن دیوارهای منزل خود فکر کنید. لازم نیست که تمامی دیوارها را به رنگ پاییزی در آورید، بلکه شما می توانید به سراغ یک دیوار تکی در دکوراسیون نشیمن خود بروید و آن را به یکی از رنگ های پاییزی در آورید.

فروزان رحمانی
خانه رنگارنگ خانواده شیرازی
فروزان رحمانی

استودیو پر
عکاسی منزل مسکونی ماندانا بازیاری
استودیو پر

برای رنگ آمیزی دیوار نیز لازم نیست که هزینه های بسیار سنگینی را پرداخت کنید، کافی است از رنگ ها اکریلیک دیوار استفاده کنید و با کمک یک غلطک، دیوارتان را رنگ آمیزی نمایید.

شما می توانید این مطالب را نیز مطالعه کنید:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
sepidehh در تاریخ 31 شهریور 1394
وای چه مطلب خوبیه ... مرسی

ثبت دیدگاه