Chidaneh.com placeholder image

میز تحریر کم جا، بهترین گزینه‌ها برای فضاهای کوچک

به قلم: گلنار

در این روزهایی که به دلیل شرایط موجود، بسیاری از افراد خانه‌نشین شده اند و به صورت دورکاری مشغول به کار هستند، یا خیلی از دانشجویان و دانش‌آموزانی که کلاس‌هایشان به صورت آنلاین برگزار می‌شود، قطعا نیازمند یک میز تحریر مناسب برای کار یا مطالعه هستند. اما دغدغه اصلی از آن‌جایی آغاز می‌شود که متراژ خانه یا اتاق، امکان قرار دادن یک میز مناسب را با محدودیت‌هایی همراه می‌کند. در این شرایط قطعا استفاده از یک میز تحریر کم‌‌جا بسیار مناسب و کارآمد خواهد بود.

میز تحریر کم جا

در ادامه به معرفی 10 نوع میز تحریر می‌پردازیم که برای استفاده در فضاهای کوچک و با متراژ پایین بسیار مناسب خواهند بود. شما می‌توانید با ایده گرفتن از این نمونه‌ها، میز دلخواهتان را در طرح و ابعاد مورد نظر، به نجار سفارش دهید یا در صورت موجود بودن، از فروشگاه‌ها تهیه نمایید.

قالیشویی ادیب
میز تحریر دیواری تاشو

میز تحریر دیواری تاشو

این مدل میز تحریر بسیار کاربردی و جمع‌وجور است و فضای بسیار کمی را اشغال می‌کند. به دلیل ساختار ساده و مینیمالی که دارد، نهایتا یک یا دو کشو برای آن تعبیه می‌شود که می‌توان کاغذها و لوازم مورد استفاده روزانه را در آن‌ها قرار داد.

میز تحریر تاشو

برای نصب این میز تحریر کم‌جا، تنها کافی است آن را از دو طرف به دیوار یا قفسه‌ای به کمک میخ متصل کنید. می‌توانید در شرایطی که به آن نیاز ندارید به راحتی میز را جمع کرده و در صورت نیاز، دوباره آن را باز کنید.

میز تحریر چوب و فلز
میز تحریر چوب و فلز

میز تحریر چوبی با پایه فلزی سنجاقی

این مدل میز تحریر کم‌جا، یکی از محبوب‌ترین انواع میزهای کار به شمار می‌رود. زیرا ساختار بسیار ساده‌ای دارد و تقریبا به هر نجاری می‌توانید سفارش دهید. صفحه چوبی میز در کنار پایه‌های سنجاقی فلزی، یک  ترکیب رترو و بسیار جذابی را به وجود می‌آورد که هرکسی را شیفته خود می‌کند. می‌توانید این میز را متناسب با فضای در اختیار خود و با ابعاد دلخواه سفارش دهید و از مطالعه و کار کردن بر روی آن لذت ببرید.

میز تحریر جمع شو

میز تحریر جمع‌شو

اگر فضایی که در اختیار دارید بسیار کوچک است، میزهای جمع‌شو گزینه بسیار مناسبی محسوب می‌شوند. همان‌ طور که در عکس مشاهده می‌کنید، در طراحی این میز تحریر کم‌جا با وجود ساختار جمع‌و‌جور، هم کشویی برای قرار دادن لوازم‌التحریر در نظر گرفته شده است و هم قفسه‌ای برای جای دادن سایر لوازم. بنابراین اگر فضای کافی در اختیار دارید، می‌توانید این میز تحریر را به همین شکل در گوشه‌ای از فضای خود قرار داده و بر روی آن لوازم دکوری محبوتان را قرار دهید و در صورت کمبود فضا هم به راحتی آن را جمع کرده و تنها در مواقع لزوم باز کنید.

میز تحریر با قابلیت تنظیم ارتفاع

میز تحریر کم‌جا با قابلیت تنظیم ارتفاع

این نوع میز تحریر دارای قابلیت تنظیم ارتفاع است که می‌توانید به صورت دلخواه ارتفاع آن را تنظیم کنید و در شرایطی اگر نیاز به کار کردن به صورت ایستاده داشتید، این امکان را به راحتی در اختیار شما قرار می‌دهد.

این میز کاملا مناسب استفاده برای افرادی است که برای کار خود نیاز به ارتفاع‌های مختلفی از میز کار دارند.

میز تحریر کم جا مدرن

برای مدرن پسندها

اگر از طرفداران سبک مدرن هستید، یک میز کار لوکس با پایه‌های طلایی گزینه بسیار مناسبی به نظر می‌رسد. این میز علاوه بر کاربری مورد نظر شما، قادر است جلوه‌گر زیبایی فضای شما هم باشد و می‌توانید از آن به عنوان کنسول در فضا استفاده کنید. 

میز تحریر کم جا

میز تحریر کم‌جا به سبک قرون وسطایی

ظرافت و زیبایی خاص این مدل میز تحریر دل هرکسی را می‌برد! گوشه‌ها و زوایای نرم، آن را تبدیل به یک میز تحریر دوست‌داشتنی کرده ‌است. در طراحی این مدل، در انتهای لبه میز یک برامدگی فلزی جهت جلوگیری از پایین افتادن لوازم تعبیه شده است. ترکیب طلایی و سفید در این مدل، قطعا نقش مهمی را در زیباتر جلوه دادن آن ایفا کرده است.

میز تحریر کم جا صنعتی

میز تحریری به سبک صنعتی 

چوب و فلز، ترکیب محبوب و پرطرفدار سبک صنعتی است که می‌تواند یک گزینه بسیار مناسب برای صنعتی پسندها به ‌شمار برود. این ترکیب هیچ‌وقت قدیمی نمی‌شود و همیشه به‌عنوان یک گزینه کاربردی و زیبا قابل استفاده خواهد بود.

میز تحریر شناور دیواری

میز تحریر شناور دیواری

این نوع میز را می‌توان به معنای واقعی یک میز تحریر کم‌جا نامید. در عین زیبایی و سادگی، تمامی نیازهای کسی را برطرف می‌کند که به دنبال میز تحریر می‌گردد اما متراژ فضای در اختیارش به او اجازه استفاده از میزهای بزرگ را نمی‌دهد.

مطلب پیشنهادی: 7 میز تحریر برای زیبایی اتاق کار

میز تحریر کم جا کلاسیک

میز تحریر کم‌جا به سبک دهه 60 میلادی

این میز تحریر با الهام از دهه 60 میلادی، یک ساختار شکیل و زیبا را خلق کرده‌ است. اگر تماما از روکش چوب گردو ساخته شود، جلوه خود را چندین برابر نمایان خواهد کرد. این نوع میز را می‌توان به پریز برق و پورت USB مجهز کرد تا با خاطری آسوده در هر نقطه‌ای از فضا که مناسب به نظر می‌رسید، قرار داده شود. این میز به دلیل ظاهری که دارا است، به‌عنوان کنسول در پشت مبل و جداکننده فضا هم قابل استفاده خواهد بود.

میز تحریر چندکاره کنج

میز تحریر چندکاره کنج

یکی از بهترین انواع میز تحریر کم‌جا، میزهایی هستند که در کنج به دیوار متصل می‌شوند. این میزها بیشترین میزان صرفه‌جویی را در فضا داشته و این امکان را به شما می‌دهند که از آن، هم به عنوان میز تحریر و کار و هم به‌عنوان قفسه برای قرار دادن کتاب‌ها و لوازم دکوری استفاده کنید.
برای آن‌که یک فضای کار جمع‌وجور و مناسب برای خود فراهم کنید، تنها نیاز به کمی خلاقیت و انعطاف‌پذیری دارید تا بتوانید از فضای در اختیار خود بهینه‌ترین استفاده را در جهت رفع نیازتان داشته باشید.

“برای خرید انواع مدل میز تحریر می توانید با اهالی فن چیدانه در ارتباط باشید"

نویسنده : فرگل سلحشور

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه