Chidaneh.com placeholder image

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه بزرگسال شیک و بی‌نظیر

به قلم: مژگان احمدی

امروزه چیدمان و طراحی دکوراسیون اتاق خواب برای هر فردی اهمیت دارد، اما برای دختر خانم‌ها به خصوص در سنین نوجوانی، جوانی و بزرگسالی اهمیت خاصی دارد و با دقت و ظرافت خاصی به طراحی و چیدمان اتاق خواب خود می‌پردازند. دکوراسیون اتاق خواب دخترانه بزرگسال در انواع متفاوتی و با اجزای مختلفی چون تخت‌خواب، کمد، کتابخانه و میز آرایش کامل می‌شود. در این مطلب به بررسی چگونگی چیدمان و طراحی دکوراسیون اتاق خواب دخترانه بزرگسال و انواع آن پرداخته می‌شود تا با توجه به آن‌ها، بتوان بهترین و مناسب‌ترین چیدمان و طراحی دکوراسیون اتاق خواب دخترانه بزرگسال را در خانه خود داشت. با چیدانه همراه باشید…

تاق خواب دخترانه بزرگسال
اتاق خواب دخترانه بزرگسال شیک
اجزای دکوراسیون اتاق خواب دخترانه بزرگسال

اجزای دکوراسیون اتاق خواب دخترانه بزرگسال ساده و شیک

عواملی که تاثیر زیادی در طراحی دکوراسیون اتاق خواب دخترانه بزرگسال دارند و باید با دقت زیادی انتخاب شوند شامل رنگ، تخت خواب، کمد لباس، میز آرایش و کتابخانه است که در ادامه هر یکتوضیح داده می‌شود:

تابلو فرش ریحان
رنگ دکوراسیون اتاق خواب دخترانه بزرگسال

انتخاب رنگ دکوراسیون اتاق خواب دخترانه بزرگسال

معمولا زمانی که صحبت از اتاق خواب دخترانه می‌شود، ناخودآگاه به یاد رنگ صورتی می‌افتیم اما بهتر است هنگام انتخاب رنگ دکوراسیون اتاق خواب دخترانه بزرگسال، کلیشه‌های جنسیتی را رها کنید. بینید چه رنگی را واقعا دوست دارید؟ یا چه رنگی به شما آرامش می‌دهد؟ بعد از انتخاب رنگ باید رنگ‌های مکمل و رنگ‌هایی که با رنگ اصلی مورد نظرتان ست می‌شوند را انتخاب کنید. در مرحله بعد به این فکر کنید که بهتر است از هر رنگ در چه الما‌ن‌ها و وسایلی در اتاق استفاده کنید؟

نقاشی دیوار اتاق خواب دخترانه

پیشنهاد می‌شود رنگ اصلی انتخابی را برای کاغذ دیواری یا نقاشی دیوار در دکوراسیون اتاق خواب دخترانه بزرگسال انخاب کنید و تناژهای دیگری از همان رنگ را برای وسایل بزرگ و اصلی چون پرده اتاق یا سرویس خواب استفاده کنید. رنگ‌های مکمل را برای وسایل کوچک‌تر مانند قاب عکس، ساعت دیواری یا کوسن‌ها به کار ببرید. یا برای مثال رنگ‌های مکمل رنگ اصلی را در پرده و سرویس خواب استفاده کنید و تناژهای دیگر آن را برای وسایل کوچکتر بکار ببرید.

  تخت‌خواب دکوراسیون اتاق خواب دخترانه بزرگسال

تخت‌خواب در دکوراسیون اتاق خواب دخترانه بزرگسال

تخت خواب در دکوراسیون اتاق خواب دخترانه بزرگسال همیشه نباید ساده و مینیمال باشد می‌توان با توجه به فضای اتاق خواب، سلیقه و بودجه،‌ تختخواب مختص خود را سفارش داد و از استراحت کردن در آن لذت برد. هماهنگی در دکوراسیون و چیدمان اتاق خواب بسیار مهم است، پس رنگ‌هایی را برای تختخواب انتخاب کنید که با دکوراسیون اتاق هماهنگ باشد. 

نشیمن دکوراسیون اتاق خواب دخترانه بزرگسال

اگر ارتفاع زمین تا لبه پنجره اندازه‌ای باشد که بتوان تخت کوچک یا نشیمنی برای دکوراسیون اتاق خواب دخترانه بزرگسال طراحی کرد، با این کار فضایی کاربردی و خاص ایجاد کنید. 

کمد لباس در اتاق خواب دخترانه بزرگسال

کمد لباس در دکوراسیون اتاق خواب دخترانه بزرگسال

طراحی کمد لباس برای دکوراسیون اتاق خواب دخترانه بزرگسال ضروری است و نقش تعیین کننده‌ای در بی‌نظمی یا منظم بودن اتاق دارد! با توجه به طراحی داخلی فضا، نیازمندی‌ها و بودجه کمدی کاربردی و زیبا برای اتاق خواب خود طراحی کنید. برای این کار بهتر است لباس‌هایتان را بررسی کنید. لباس‌های دخترانه و پیراهن‌های بلند مجلسی یا مانتوهای بلند و حتی روسری‌ها و شال‌ها نیاز به فضایی برای نگهداری دارند. 

کمد دکوراسیون اتاق خواب دخترانه بزرگسال

بهتر است در طراحی کمد لباس جایی را برای نگهداری لباس‌ها در نظر بگیرید تا همیشه دکوراسیون اتاق خواب دخترانه بزرگسال مرتب و لباس‌های اتو کشیده‌ای داشته باشید. رنگ کمد را نیز بهتر است با توجه به نکاتی که در بخش قبل گفتیم انتخاب کنید. می‌توانید روی درب کمد از انواع نقوش و طرح‌های مورد علاقه‌تان استفاده کنید.

میز آرایش اتاق خواب دخترانه بزرگسال

میز آرایش مناسب دکوراسیون اتاق خواب دخترانه بزرگسال

یکی دیگر از وسایل کاربردی برای دکوراسیون اتاق خواب دخترانه بزرگسال میز آرایش و آینه است. البته نه برای همه ولی معمولا تعداد زیادی از دخترها داشتن میز آرایش را در اتاق خوابشان را ضروری می‌دانند. اگر تصمیم به خرید یا سفارش میز آرایش دارید حتما 2 نکته دکوراسیونی زیر را در نظر بگیرید:

میز آرایش در دکوراسیون اتاق خواب دخترانه

1- برای طراحی میز آرایش در دکوراسیون اتاق خواب دخترانه بزرگسال سبک زندگی و حجم وسایل‌تان را در نظر بگیرید. آیا عطر و ادکلن‌های زیادی دارید؟ آیا کرم‌های مراقبتی برای پوست و مو و یا سایر وسایل آرایشی‌تان زیاد است؟ در صورت پاسخ مثبت باید به محل قرارگیری تک تک وسایلتان قبل از خرید فکر کرده و مدل میز آرایش مناسب خود را انتخاب کنید.

میز آرایش در اتاق خواب دخترانه

2- وجود هارمونی بین کنسول و آینه با سرویس خواب و دیگر عناصر دکوراسیون اتاق خواب دخترانه بزرگسال اهمیت زیادی دارد. چه از نظر رنگ و چه از نظر سبک طراحی. برای مثال اگر تخت خواب‌تان چوبی و مدرن است باید کنسول و آینه را هم به همین سبک انتخاب کنید و ترجیحا رنگ چوب‌شان هم یکسان باشد.

کتابخانه در دکوراسیون اتاق خواب دخترانه بزرگسال

کتابخانه در دکوراسیون اتاق خواب دخترانه بزرگسال

نظر ما این است که وجود یک کتابخانه در دکوراسیون اتاق خواب دخترانه بزرگسال ضروری است. این می‌تواند فرصت مناسبی باشد که کتابخانه را برای دکوراسیون دخترانه و با سلیقه شخصی خودتان دیزاین کنید. دیزاین کتابخانه، کتاب‌ها و وسایل دکوراتیو درون آن جلوه بصری خوبی به فضای اتاق خواب می‌دهند.

اتاق خواب دخترانه بزرگسال زیبا و شیک
انواع دکوراسیون اتاق خواب دخترانه

انواع دکوراسیون اتاق خواب دخترانه بزرگسال زیبا و شیک

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه بزرگسال ایرانی مانند هر دکوراسیون داخلی هر فضایی انواع مختلفی دارد و هر یک ویژگی‌های خاص خود را دارند که در ادامه با هم آن‌ها را می‌بینیم:

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه بزرگسال کوچک

چیدمان دکوراسیون اتاق خواب دخترانه بزرگسال کوچک

هنگامی که دکوراسیون اتاق خواب دخترانه بزرگسال کوچک و نقلی است باید از تمام قسمت‌های آن به درستی استفاده کرد. در اتاق خواب‌های کوچک باید وسایل طوری چیده شوند که فضای رفت و آمد داشته باشد. معمولا از وسایلی که کاربردی و چند منظوره هستند در اتاق‌های کوچک استفاده می‌شود، چون:

تخت خواب دخترانه بزرگسال در اتاق کوچک

تخت خواب: تخت خواب اتاق‌های کوچک باید اندازه استاندارد داشته باشد و تخت‌های کتیبه‌دار، حاشیه‌دار و گرد برای این اتاق‌ها مناسب نیستند. می‌توان در دکوراسیون اتاق خواب دخترانه بزرگسال کوچک از تخت‌هایی که در زیرشان کمد یا کشو تعبیه شده یا تختخواب جک‌دار که در زیر آن می‌توان البسه، پتو و بالش قرار داد، استفاده کرد. حتی می‌توان تختخواب را در ارتفاع نصب کرد و در فضای زیر آن کمد، میز تحریر یا کتابخانه طراحی کرد.

میزتحریر دخترانه بزرگسال در اتاق کوچک

میز تحریر: میز تحریرهایی که جمع و جور و تاشو هستند و هنگامی که نیاز نیست فضای کمتری می‌گیرند برای دکوراسیون اتاق خواب‌ دخترانه بزرگسال کوچک مناسب هستند. میز تحریرهایی که زیر آن قفسه، کمد کوچک یا کشو ساخته شده و برای قرار گرفتن لوازم التحریر، کتاب و کاغذ برای این اتاق‌ها مناسب است. حتی اگر پایه‌های میز تحریر مزاحم باشد می‌توان میز تحریرهایی که روی دیوار نصب می‌شوند، استفاده کرد.

میز آرایش دخترانه بزرگسال در اتاق کوچک

میز آرایش: میز آرایش در دکوراسیون داخلی منزل کوچک باید طوری باشد که فضای زیادی در دکوراسیون اتاق خواب دخترانه بزرگسال اشغال نکند اما جای زیادی برای لوازم آرایشی و عطرها داشته باشد. میز آرایش را می‌توان به دیوار نصب کرد یا مدل‌هایی که در کنار یا زیرشان طبقه و کشو دارد را به‌کار برد.

آینه در اتاق دخترانه بزرگسال کوچک

آینه: آینه فضای دکوراسیون اتاق خواب دخترانه بزرگسال کوچک را بزرگتر از اندازه واقعی نشان داده و زیبایی خاصی در فضا ایجاد می‌کند. حتی اگر فضایی برای میز توالت ندارید می‌توانید آینه را روی در کمد نصب کنید.

کمد در اتاق دخترانه بزرگسال کوچک

کمد: کمدهای کم جا و چند منظوره بسیار مناسب برای دکوراسیون اتاق خواب دخترانه بزرگسال با اندازه کوچک هستند که می‌توان انواع لباس‌ها را در آن‌ها جا داد. اگر کمد به دیوار وصل نمی‌شود، بهتر است تا زیر سقف ادامه داشته باشد تا بتوان در قسمت‌های بالایی وسایلی که کمتر استفاده می‌شوند را قرار داد.

کتابخانه در اتاق دخترانه بزرگسال کوچک

کتابخانه: کتابخانه در دکوراسیون اتاق خواب دخترانه بزرگسال کوچک اجباری نیست اما اگر صاحب اتاق محصل باشد بهتر است کتابخانه‌ای داشته باشد تا بتواند لوازم التحریر، کتاب و دفتر خود را در آن قرار دهد. می‌توان در کتابخانه وسایلی چون اکسسوری، گلدان، سی‌دی و  اسباب بازی هم قرار داد.

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه بزرگسال فانتزی

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه بزرگسال فانتزی

سبک فانتزی، معمولا بین دختران بیشتر از پسران طرفدار دارد. برای دکوراسیون اتاق خواب دخترانه بزرگسال فانتزی می‌توان از تابلو، نقاشی روی دیوار یا کاغذ دیواری‌‌های فانتزی استفاده کرد. در سبک فانتزی، معمولا وسایل مدرن و رنگ‌های متنوعی به کار می‌رود که در کنار یکدیگر فضایی خاص و تاثیر گذار به وجود می‌آورند. می‌توان سقف اتاق را به طرح‌های متفاوتی چون تصاویر ستاره‌ها انتخاب کرد.

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه بزرگسال ایرانی

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه بزرگسال ایرانی

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه بزرگسال به سبک اصیل ایرانی تمام وسایل یک اتاق خواب اروپایی را در خود جای می‌دهد و در عین حال ذوق و سلیقه صاحب اتاق و اتاقی منحصر به فرد را به نمایش می‌گذارد.

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه بزرگسال ایرانی 2

برای اجرای سبک ایرانی در دکوراسیون اتاق خواب دخترانه بزرگسال، از وسایل چوبی و رنگ‌های سفید، قرمز، فیروزه‌ای و سبز که جزو رنگ‌های اصلی سبک ایرانی هستند، استفاده کنید. با به‌کار بردن طرح بته‌ جقه، سرو، باغ ایرانی و حتی نقش‌های جانوری چون شیر، ماهی، پرنده، طاووس و نقوش انسانی که اصلی‌ترین نمادهای ایرانی هستند در طرح فرش، دیوار یا حتی وسایل چوبی می‌توان نمایی ایرانی در اتاق خواب دخترانه ایجاد کرد. 

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه بزرگسال بدون تخت

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه بزرگسال بدون تخت

لزوما تمام اتاق خواب‌ها تخت ندارند و اتاق بدون تخت خواب هم می‌تواند به زیبایی تزیین شود. برخی دختران ترجیح می‌دهند به جای تختخواب هنگام خواب رختخواب انداخته و صبح جمع کنند یا تشک را گوشه‌ای از اتاق خواب‌شان به ‌طور ثابت قرار دهند. برای چیدمان دکوراسیون اتاق خواب دخترانه بزرگسال بدون تخت می‌توان به جای عسلی از میزهای پایه کوتاه استفاده کرد و وسایلی چون آباژور، ساعت و گلدان را روی آن قرار داد، مبل شنی یا کوسن برای نشستن در کنار تشک نیز می‌توان به کار برد.

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه بزرگسال بدون تخت

اگر نمی‌خواهید از ملحفه برای پوشاندن رویه تشک در دکوراسیون اتاق خواب دخترانه بزرگسال استفاده کنید به جای آن روتختی را مرتب و منظم روی تشک پهن کنید تا اضافه‌های آن روی زمین قرار گیرد. می‌توانید طرح و رنگ روتختی را با فرش، پرده و حتی کاغذ دیواری ست کنید.

شخصی‌سازی دکوراسیون اتاق خواب دخترانه بزرگسال

شخصی‌سازی دکوراسیون اتاق خواب دخترانه بزرگسال

از دیگر کارهایی که برای دکوراسیون اتاق خواب دخترانه بزرگسال پیشنهاد می‌شود، شخصی‌سازی است. یعنی با توجه به شخصیت و ویژگی‌های شخصی خود اتاق را دیزاین کنید و اجازه دهید که اتاق خواب‌تان شبیه خودتان باشد. برای این کار:

  • اگر نقاش هستید، از آثار نقاشی خودتان استفاده کنید.
  • اگر عکاس هستید، بهترین عکس‌هایتان را چاپ و روی دیوار نصب کنید.
  • اگر اهل خاطره‌بازی هستید، عکس‌های پر خاطره را قاب و با کلکسیون آن‌ها یک دیوار خاطره درست کنید.
  • اگر ساز می‌زنید، جایی برای قرار دادن سازتان دکور کنید.
  • اگر ورزشکار هستید، می‌توانید المان‌هایی ورزش مورد علاقه‌تان را در دکوراسیون اتاق به کار ببرید.
دکوراسیون اتاق خواب دخترانه بزرگسال زیبا
دکوراسیون اتاق خواب دخترانه بزرگسال شیک
دکوراسیون اتاق خواب دخترانه بزرگسال جذاب

کلام پایانی

اتاق خواب از فضاهای مهم و اصلی در دکوراسیون داخلی منزل است که معمولا دختران در طراحی دکوراسیون و دیزاین آن سلیقه زیادی به خرج می‌دهد. روش‌های زیادی برای طراحی دکوراسیون اتاق خواب دخترانه بزرگسال وجود دارد. کافی‌ست کمی خلاقیت به خرج دهید، ایده‌پردازی کنید و در نهایت یک دکوراسیون اتاق خواب دخترانه بزرگسال شیک داشته باشید. داشتن دکوراسیون اتاق خواب هنری با خلاقیت در تزیین اتاق خواب یکی از آرزوهای هر دختری است. توجه داشته باشید که دکوراسیون اتاق خواب باید با سلیقه صاحب اتاق همخوانی داشته باشد، پس اگر به ترندها و مد روز اهمیت می‌دهید، می‌توانید با کمک این مطلب و کارشناسان چیدانه بهترین و شیک‌ترین دکوراسیون اتاق خواب دخترانه بزرگسال را داشته باشید. 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه