Chidaneh.com placeholder image

دکوراتور داخلی، برای داشتن دکوراسیون خاص نیاز دارید!

به قلم: سمانه زارعی

زمانی که خانه خود را عوض می­ کنید اولین دغدغه این است که وسایل را چگونه بچینم؟ ممکن است بارها جای وسایل را عوض کنید تا به دکوراسیون دلخواهتان برسید. و یا ممکن است بعد از سال­ ها تکراری شدن دکوراسیون خانه به فکر ایجاد تغییراتی در محیط کار و زندگی خود باشید، نمی­ دانید چه تغییری و چگونه فضای خانه و یا محل کار شما را زیباتر و کاربردی ­تر می­ کند. به همین دلیل است که این روزها رشته و موضوع طراحی دکوراسیون داخلی اهمیت پیدا کرده است. دکوراتور داخلی یکی از افرادی است که برای ایجاد این تغییرات می­­ تواند در کنار شما باشد و به شما کمک کند.

 ممکن است برایتان این سوال پیش بیاید که تفاوت دکوراتور داخلی و طراح داخلی چیست؟ یا دکوراتور داخلی چه کمکی به شما می­ کند؟ و یا اگر شما بخواهید دکوراتور شوید چه مهارت­ هایی لازم دارید؟ با گروه دکوراسیون بن­ کیو همراه هستیم تا به این سوالات پاسخ بدهیم. با این مطلب از چیدانه همراه ما باشید.

قالیشویی ادیب

 

دکوراسیون بن کیو
طراحی و اجرای شیک مرکز زیبایی سپیده
دکوراسیون بن کیو

دکوراتور داخلی به چه کسی می­ گویند؟

یکی از متخصصین در رابطه با طراحی دکوراسیون داخلی دکوراتور داخلی است. ممکن است در نگاه اول فکر کنید که چیدمان وسایل در کنار هم و یا انتخاب رنگ و فرم وسایل موضوعی سلیقه ­­ای است که نیازی به مشاور برای این کار وجود ندارد. ولی باید بدانید که سلیقه؛ یکی از فاکتورهای انتخاب رنگ، فرم و جنس وسایل برای داشتن دکوراسیونی هماهنگ، زیبا و انرژی­بخش است. یک دکوراتور با پیشنهاد گزینه­ های مختلف طراحی دکوراسیون که ممکن است شما به ذهنتان نرسیده باشد، دید شما را نسبت به طراحی فضای زندگی و یا محل کارتان باز می ­­کند و در نهایت این مشاوره منجر به ایجاد فضایی شیک و دلخواه شما خواهد شد. در ابتدا باید بدانید که تفاوت بین دکوراتور داخلی و طراح داخلی چیست. در ادامه مطلب توضیح داده­ ایم.

 

دکوراسیون بن کیو
طراحی دکوراسیون شیک و ساده سالن زیبایی الی
دکوراسیون بن کیو

دکوراتور داخلی چه تفاوتی با طراح داخلی دارد؟

احتمالا در رابطه با طراحی دکوراسیون داخلی اصطلاح ­های دکوراتور داخلی و طراح داخلی را شنیده­ اید. بسیاری از افراد از اصطلاحات “طراح داخلی" (interior designer) و “دکوراتور داخلی" (decorator) به جای یکدیگر استفاده می­ کنند ، اما این مشاغل از نظر ماهیتی متفاوت هستند.

  • کارهایی مانند تغییرات بزرگ و بازسازی و تغییر فضا تحت نظر طراحان داخلی است ولی دکوراتور داخلی چیدمان وسایل و انتخاب متریال و رنگ و بافت و.. را انجام می­­ دهد.
  • طراحی داخلی هنر و دانش درک رفتار مردم برای ایجاد فضاهای عملکردی در داخل ساختمان است ولی دکوراتور داخلی از نظر زیبایی­ شناسی نظر خود را اعمال می­ کند.
  • طراحان داخلی راه­ حل­ های خلاقانه و فنی را در ساختاری اعمال می­­ کنند که کاربردی ، جذاب و برای کیفیت زندگی و فرهنگ ساکنان مفید باشد در حالی که دکوراتور داخلی بیشتر به ظاهر توجه دارد.

یک مثال می­­ تواند به روشنی این تفاوت­­ ها را برایتان بیان کند: به طور مثال وقتی صحبت از پوشش­ های کف می ­شود، یک دکوراتور داخلی احتمالاً انتخاب نوع، رنگ، بافت و الگو را بر عهده خواهد داشت. از طرف دیگر ، طراح داخلی با توجه به این معیارها، انتخاب ویژه ­ای را با توجه به مناسب بودن نوع، کاربرد، انتقال صدا، خصوصیات صوتی، اشتعال پذیری، الکتریسیته ساکن و قابلیت اشتعال انجام می­ دهد.

 

دکوراسیون بن کیو
طراحی و اجرای فضای باز سالن زیبایی الی
دکوراسیون بن کیو

دکوراسیون بن کیو
طراحی دکوراسیون کلاسیک منزل مسکونی
دکوراسیون بن کیو

دکوراتور داخلی؛ از منزل مسکونی تا هتل و رستوران!

یکی از ویژگی ­­های محیطی که که از نظر روحی و روانی به ایجاد حس مثبت، انرژی و شادی افراد تاثیر دارد چیدمان و زیبایی وسایل محیط است. طراحی دکوراسیون هنر و علم چیدمان وسایل و اجزای منازل و فضاهای داخلی است که با هدف زیبایی، کاربردی بودن و ایجاد محیطی گرم و صمیمی انجام می­ شود. دکوراتور داخلی با نگاه زیبایی شناسانه خود به شما کمک می­ کند تا بین اجزای داخلی هماهنگی ایجاد شود.

طراحی دکوراسیون داخلی را می ­توان برای همه فضاها از ساختمان مسکونی گرفته تا فضاهایی مانند هتل، رستوران و ادارات با استفاده از مشاوره­ های دکوراتور داخلی؛ اجرا کرد. گروه بن کیو از شرکت­ های معماری و طراحی دکوراسیونی است که با اجرای صفر تا صد کار طراحی و اجرا، روند انجام پروژه برای کارفرما را راحت­ تر می­ کند.

 

دکوراسیون بن کیو
طراحی دکوراسیون جواهری فرهاد مجتمع اوپال
دکوراسیون بن کیو

دکوراسیون بن کیو
طراحی و اجرای دکوراسیون روسری فروشی افرا
دکوراسیون بن کیو

دکوراتور داخلی موفق چه ویژگی­ هایی دارد؟

مانند هر حرفه ­­ی دیگری یک دکوراتور داخلی برای موفقیت در کار خود باید ویژگی­­ هایی داشته باشد، برخی از مهارت­­ های مورد نیاز دکوراتور عبارتند از:

شناخت رنگ ­ها: یکی از مهم ­ترین مهارت­ ها در طراحی دکوراسیون شناخت رنگ ­­ها و ترکیب رنگ­­ هاست. دکوراتور داخلی رنگ­ های مکمل، متضاد، خنثی و… را به خوبی می­ شناسد و در بهترین حالت آنها را باهم ترکیب می­ کند.

شناخت سبک­ های طراحی دکوراسیون: یکی از عوامل مهم در انتخاب رنگ و بافت و جنس وسایل و اجزای دکوراسیون نوع سبک به کار رفته در فضا است. در طراحی دکوراسیون داخلی از انواع سبک­ های کلاسیک، مدرن، روستیک، بوهو، صنعتی و… استفاده می ­شود.

شناخت جنس و بافت­ ها: یکی دیگر از جزئیات وسایل و اجزای دکوراسیون جنس و بافت آنهاست. بدون شناخت متریال مختلف و ویژگی­ های آنها یک دکوراتور داخلی موفق نخواهد بود.

علاقه­ و انگیزه در ارتباط با افراد: اگر فردی هستید که علاقه ­ای به آشنایی با افراد جدید و شنیدن درخواست­ های آنها ندارید نمی ­توانید یک دکوراتور موفق باشید. یک دکوراتور داخلی باید با دقت به درخواست­ ها و صحبت­ های کارفرما گوش بدهد و نزدیک­ترین گزینه طراحی را برای پاسخ به نیاز کارفرما ارائه بدهد.

آشنایی با نرم ­افزارهای طراحی: یکی از مهم ­ترین مسائل در متقاعد کردن کارفرما و برای اینکه کارفرما منظور شما را به خوبی درک کند؛ طراحی سه بعدی دکوراسیون داخلی است. دیدن طرح سه بعدی کارفرما را در آن فضا قرار می­ دهد تا بتواند بهتر تصمیم بگیرد.

اطلاعات کلی راجع به معماری داخلی: از آنجایی که رشته ­های مختلف با همدیگر هم پوشانی دارند بهتر است یک دکوراتور داخلی راجع به تخصص طراحی داخلی، معماری، معماری داخلی و بهسازی فضا اطلاعات کلی داشته باشد.

آگاهی از قیمت­ ها: به دلیل اینکه در دکوراسیون داخلی نیاز به تهیه برخی از وسایل و متریال­ ها وجود دارد، آگاهی از قیمت­ های روز، شما را یک قدم جلوتر قرار می­دهد و بهتر می ­توانید به کارفرما مشاوره بدهید.

آشنایی با مبانی علم روانشناسی: یکی از ابعاد طراحی دکوراسیون، علم روانشناسی است چرا که فضای اطراف ما بر روح و روانمان موثر است. دکوراتور داخلی با آگاهی از تاثیر هر عنصری بر روح و روان طرحی متناسب با سن و جنسیت و نیازهای افراد ارائه خواهد داد.

طراحی اکسسوری: یکی از توانایی­ هایی که جزو ویژگی­های خاص یک دکوراتور محسوب می­ شود؛ توانایی تجسم و خلاقیت است. تصور کنید اگر طراحان دکوراسیون داخلی؛ تجربه ­ای در ساخت اکسسوری داشته باشند؛ بهتر می­ تواند وسایل مدنظر خود را تهیه کند؛ زیرا ممکن است آنچه که مناسب یک فضای طراحی شده است در بازار وجود نداشته باشد در نتیجه توانایی ساخت کار طراح را راحت ­تر می کند.

 

دکوراسیون بن کیو
طراحی دکوراسیون ویلای مدرن کاج شهریار
دکوراسیون بن کیو

دکوراتور داخلی؛ چه تحصیلاتی دارد؟

از آنجا که دکوراتور داخلی عموماً فقط بر روی جزئیات تزئینی تمرکز می ­کنند ، بنابراین دیگر نیازی به تحصیلات دانشگاهی ندارند. بیشتر آنها نوعی برنامه آموزشی را گذرانده ­­اند تا با اصول بنیادی طراحی داخلی آشنا شوند. ولی طراحان داخلی باید تحصیلات دو یا چهار ساله دانشگاهی را بگذرانند. یک طراح داخلی می ­تواند دکوراتور داخلی باشد ولی دکوراتورهایی که چندین دوره را گذرانده ­اند نمی ­توانند طراح داخلی باشند.

همانطور که گفتیم دکوراتور داخلی دیدگاه زیبایی شناسی دارد. آنها می­توانند وظایفی مانند انتخاب طرح­ های رنگی، خرید متریال، ترتیب چیدمان مبلمان و آویز کردن دیوارها را انجام دهند. دکوراتور داخلی را به عنوان یک متخصص تصور کنید که می ­تواند به شما کمک کند جلوه ­ای کاملاً جدید به فضای موجود خود بیاورید.

 

دکوراسیون بن کیو
دکوراسیون منزل مسکونی به سبک نئوکلاسیک
دکوراسیون بن کیو

طراحی دکوراسیون

طراحی دکوراسیون داخلی؛ از مدیریت تا جزئیات!

گروه طراحی دکوراسیون بن­ کیو؛ حاصل تلاش یک زوج خلاق است که سال­ ها در زمینه معماری و طراحی دکوراسیون داخلی فعالیت می ­کنند. کنار هم قرارگرفتن مهارت مدیریت پروژه­ها و از طرف دیگر توجه به جزئیات در طراحی باعث ایجاد نقطه قوت برای پیشبرد پروژه­ ها شده است. همچنین این گروه طراحی؛ کارگاه صنایع چوبی را مدیریت می­ کنند که در آن می ­توانند انواع اکسسوری و وسایل چوبی مدنظر برای پروژه را بسازند.

برای دیدن نمونه کارهای بیشتر از این گروه به پروفایل دکوراسیون بن­ کیو سر بزنید.

 

مطالب پیشنهادی:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه