Chidaneh.com placeholder image

طراحی صحنه سریال فروپاشی؛ دکوراسیونی که مسحورتان می‌کند

به قلم: المیرا فلاحیان

عناصر جانبی تاثیر به سزایی بر جذب مخاطبان یک سریال دارند. یکی از اصلی‌ترین عناصر تاثیرگذار بر زیبایی یک فیلم و یا سریال، طراحی صحنه و یا دکوراسیون آن است. در بسیاری از فیلم‌ها و سریال‌ها، دکوراسیون‌ها خود نقشی به پررنگی نقش بازیگران آن دارند. تصور کنید فیلم یا سریالی به لحاظ فیلمنامه، کارگردانی و یا بازیگری بی نقص باشد، اما طراحی صحنه آن نتواند احساسات لازم را به مخاطب القا کند. بدیهی است که در این شرایط آن پروژه با شکست مواجه خواهد شد.

مینی‌سریال فروپاشی، که به یکی از محبوب‌ترین مینی‌سریال‌های یک ماه اخیر تبدیل شده، به خوبی توانسته هماهنگی میان داستان و دکوراسیون را حفظ نماید. این سریال، که بیشتر دکوراسیون آن به سبک روستیک طراحی شده است، سعی بر آن داشته که زندگی خانواده‌هایی مرفه در منهتن را نشان دهد.

تابلو فرش ریحان

سریال فروپاشی

در فیلم دکور این هفاته با ما همراه باشید تا دکوراسیون‌های سریال فروپاشی را بررسی کنیم و کمی از ویژگی‌های سبک دکوراسیون روستیک را با شما در میان بگذاریم.

درباره سریال فروپاشی؛ پرستاره و پرطرفدار

مینی سریال فروپاشی با نام اصلی(the undoing)، یکی از جدیدترین مینی‌سریال‌های شبکه اچ بی او است، که بر اساس رمانی به نام You Should Have Known اثر ژان هانف كورلیتز، ساخته شده است و ستاره‌هایی از جمله نیکول کیدمن و هیو گرانت در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند. این سریال داستان زندگی زوج گریس و جاناتان فریزر (با بازی کیدمن و گرانت) را نشان می‌دهد، که با پسرشان هنری زندگی خوبی دارند، اما این زندگی فوق‌العاده با وقایعی غیر قابل پیش‌بینی به هم می‌ریزد.

طراحی صحنه و لباس این مینی‌سریال توانسته در این مدت کم، نظرات مثبت بسیاری را به خود جلب کند. دکوراسیون خانه‌ها در این سریال به طرز زیبایی طراحی شده‌اند و حس خوبی را به بیننده القا می‌کنند. داستان فیلم و هنر بازیگران نیز به زیبایی‌های طراحی صحنه سریال، دامن می‌زنند.

نیکول کیدمن و هیو گرانت در سریال فروپاشی

داستان سریال: روانپزشکی به نام گریس فیزر(با بازی نیکول کیدمن) به همراه همسرش (با بازی هیو گرانت) و تک پسرش (با بازی نوآ جوپ) زندگی خوب و مرفهی دارد، تا اینکه با روی دادن وقایعی، این زندگی آرام به اقیانوسی مواج بدل می‌شود و پایه‌های این خانواده را سست می‌کند.

  • نویسنده: دیوید ای کلی
  • کارگردان: سوزان بیر
  • بازیگران: نیکول کیدمن، هیو گرانت، نوآ جوپ، ادگار رامیرز

خانه گریس و جاناتان فریز؛ دکوراسیونی دنج به سبک روستیک

گریس خانواده‌ای کاملا گرم و صمیمی دارد. طراحی خانه طوری صورت گرفته که بتواند این گرمی میان اعضا را به خوبی نشان دهد. بسیاری از دیوارها در اتاق نشیمن، رنگ‌های گرمی دارند و همچنین لوازم خانه به خوبی نشان می‌دهند که در این خانه زندگی جریان دارد. لوازم چوبی بسیار زیادی در خانه استفاده شده‌اند و تمام این لوازم رنگ چوب خود را حفظ کرده‌اند تا بتوانند سبک روستیک به کار رفته در دکوراسیون را به رخ مخاطب بکشند. تابلوهای نقاشی مختلفی که در سراسر خانه و به خصوص در اتاق نشیمن بسیار به چشم می‌خورند نیز، نشان از ذوق هنری صاحب خانه دارند.

اتاق نشیمن خانه گریس فریزر

کاناپه نارنجی رنگ جلوی تلویزیون، در اتاق نشیمن خانه گریس فریزر، ترکیب رنگی بسیار زیبایی بین پارکت چوبی کف سالن و سایر لوازم چوبی موجود در دکوراسیون ایجاد کرده است. رنگ نارنجی هم همانطور که اشاره کردیم، گرمی و صمیمیت خانه و اعضای آن را نشان می‌دهد.

کاناپه نارنجی در اتاق نشیمن

آشپزخانه گریس فریزر یکی از اصلی‌ترین لوکیشن‌های خانه به حساب می‌آید. در قسمتی از سریال می‌بینیم که گریس، اگرچه سرش چندان هم خلوت نیست، اما باعشق و علاقه برای پسرش ساندویچ درست می‌کند. همین یک سکانس می‌تواند به مخاطب بفهماند که گریس فریزر، علاوه بر روانپزشک بودن، یک مادر خوب برای پسرش نیز به حساب می‌آید. دکوراسیون آشپزخانه نیز طوری طراحی شده که جریان زندگی در آن به وضوح پیداست. دیوارهای آجری آشپزخانه، انتخاب بی‌نظیری برای دکوراسیونی با این سبک به حساب می‌آیند و در به رخ کشیدن گرمی و صمیمیت خانه موفق عمل کرده‌اند.

آشپزخانه گریس فریزر

این مطلب را هم به شما پیشنهاد می‌کنیم: طراحی صحنه سریال پاتریک ملروز، یک خانه‌ی دوست نداشتنی

خانه پدری گریس؛ خانه‌ای سرد و در عین حال لوکس

فرانکلین راینهارت، پدر گریس (با بازی دونالد ساذرلند)، فرد دنیادیده و البته ثروتمندی است. دکوراسیون نئو کلاسیک خانه او، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. دکوراسیون سالن اصلی خانه سعی بر آن داشته که این خانه را کاملا متضاد خانه گریس و جاناتان نشان دهد. گرمی موجود در خانه آن‌ها در خانه فرانکلین وجود ندارد و در طراحی آن، بیشتر از رنگ‌های سرد استفاده شده است. لوسترهای بزرگ و طلایی رنگ، ثروتمندی صاحب خانه را نشان می‌دهند و کاناپه‌های آبی رنگ عدم وجود صمیمیت و حتی تنهایی فرانکلین را به رخ مخاطب می‌کشند.

سالن خانه فرانکلین

وجود یک میز شطرنج در گوشه‌ای از سالن، نشان می‌دهد که با یک پیرمرد کم تجربه و به اصطلاح خرفت، روبه‌رو نیستیم. فرانکلین دقایق بسیاری از سریال، در حال بازی کردن شطرنج با دختر خود گریس است و ظاهر ریاست گونه‌ی خود را نیز در همان حال به خوبی حفظ می‌کند.

میز شطرنج فرانکلین

خانه ساحلی گریس و جاناتان؛ خانه‌ای چوبی و خاطره‌انگیز

اصلی‌ترین تلاش طراح صحنه برای طراحی دکوراسیون خانه ساحلی، نشان دادن خاطره‌انگیز و راحت بودن این خانه بوده است. نمای خارجی خانه ترکیبی از چوب و آجر است و کمی قدیمی به نظر می‌رسد و همین خانه قدیمی جایی است که گریس و پسرش به آن پناه می‌برند تا در امان باشند.

نمای خارجی خانه ساحلی

اگر فیلم دکورا را دوست دارید از این مطلب هم غافل نشوید: فیلم زنان کوچک، دکوراسیون کلاسیک خانواده‌ای هنرمند

رنگ‌های غالب در دکوراسیون این خانه و به خصوص در اتاق خواب گریس، سبز و آبی هستند. دیوارهای چوبی با رنگ آبی روشن در اتاق نشیمن و همچنین اتاق خواب با تابلوهای زیبا و منحصر به فرد نما داده شده‌اند و جلوه‌ای بی‌نظیر به فضای داخلی خانه ساحلی بخشیده‌اند.

سالن خانه ساحلی

خانه زیبای سالی ماریسون؛ خانه‌ای پر از لوازم شیک و آنتیک

اولین لوکیشن و دکوراسیونی که شما در این مینی‌سریال با آن مواجه می‌شوید خانه سالی ماریسون، یکی از اعضای اصلی انجمن والدین مدرسه است. البته مخاطب چندان برخوردی با این لوکیشن در طول سریال ندارد، اما به دو دلیل ترجیح دادیم که به دکوراسیون این خانه بپردازیم. اولین دلیل اینکه این لوکیشن جزء معدود لوکیشن‌هایی است که ما مقتول سریال را در آن میبینیم و دوم اینکه لوازم این خانه بسیار شیک و آنتیک هستند.

خانه سالی ماریسون

رنگ‌های این خانه بر خلاف خانه‌ی گریس و فرانکلین کاملا روشن هستند و دکوراسیونی نسبتا مدرن را نشان می‌دهند. این خانه‌ی بزرگ، مبلمان و کفپوش‌های روشن دارد که بزرگی خانه را دو چندان جلوه می‌دهند. مجسمه‌های بزرگ و تا حدی افراطی نیز مدعی لوکس بودن دکوراسیون خانه سالی ماریسون هستند.

اگر این مطلب فیلم دکور را دوست داشتید، مطالب زیر نیز برایتان جذاب خواهد بود:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه