Chidaneh.com placeholder image

چیدمان خانه به سبک روستایی، زیبایی فیلم بنفشه آفریقایی

به قلم: سحر طاهری

ما آدم‌ها مشتاق دیدن داستان‌هایی هستیم که در آن خیر بر شر، خوبی بر بدی یا روشنایی بر تاریکی پیروز می‌شود. همچنین دوست داریم به تماشای فیلم‌هایی بنشینیم که در کنار حرفهایی زیبا برای گفتن، از رنگ‌ها و خانه‌های زیبا نیز صحبت کند. به نظر من دیدن فیلم‌هایی که فضاهای داخلی و خارجی آن در خارج از کلان‌شهرهای بزرگ در روستا یا شهری کوچک طراحی شده است، این مجال را برای بیننده فراهم می‌کند که از زیبایی سبک روستایی مانند سفر به این مناطق لذت ببرد.
دیدن فیلم بنفشه آفریقایی که روایت گر انسانیت زنی خوش قلب و مهربان است شبیه یکی از این سفرها است. در بنفشه آفریقایی زنی را می‌بینیم که می‌تواند همچون بارانی که بیشتر روزها بر سقف خانه‌اش می‌چکد بخشنده باشد یا آن که فقط رنگرزی نخ‌های قالی را انجام ندهد و به هر چیزی که بخواهد زیبایی هدیه کند. زیبایی از جنس انسانیت به زندگی یا از جنس گلدان‌های بنفشه آفریقایی برای خانه‌اش. 
در فیلم دکور این هفته به سراغ فیلم تازه اکران شده بنفشه آفریقایی رفته‌ایم. اگر به دنبال دیدن و تجربه کردن لحظاتی آرام ولطیف هستید حتما از دیدن طراحی صحنه و دکوراسیون منزل در این فیلم لذت می‌برید.

فیلم بنفشه آفریقایی

اسکای اسکرپر

چیدمان خانه به سبک روستایی 

شاید در نگاه اول این تصور برای ما پیش بیاید، چیدمان یک خانه به سبک روستایی نیازمند داشتن خانه‌ای در یک منطقه ییلاقی خوش و آب و هوا و خارج از شهر خواهد بود. به نظر من اگر دنبال داشتن محیطی گرم و صمیمی برای منزلتان هستید و از طرفی از دکوراسیون ساده و طبیعی لذت می‌برید می‌توانید از عناصر اصلی سبک روستایی در خانه خود استفاده کنید.
برای چیدن به سبک روستایی از کجا شروع کنیم؟ در کنار سفر به مناطق روستایی زیبا و بکر در ایران و ایده گرفتن از چیدمان خانه‌های روستایی، دیدن فیلم‌هایی مانند بنفشه آفریقایی یا جهان با من برقص که طراحی صحنه آن نزدیک به این سبک می‌باشد نیز می‌تواند منبع خوبی برای ایده گرفتن در مورد چیدمان خانه به شیوه روستایی باشد.

مطلب پیشنهادی: سبک کوچ‌نشینی برای دوستداران وسایل آنتیک

پالت رنگی

خانه قدیمی ایرانی

فیلم بنفشه آفریقایی

فیلم بنفشه آفریقایی دومین تجربه مونا زندیه در زمینه ساخت فیلم سینمایی بلند است که در سی و هفتمین جشنواره فجر به نمایش در آمد. بنفشه آفریقایی درامی لطیف و پر از احساس است که داستان آن در خانه‌ای ویلایی قدیمی در یکی از شهرهای شمالی ایران می‌گذرد. 
خلاصه فیلم: شکوه به همراه همسر دوم خود در یکی از خانه‌های قدیمی شهری کوچک روزهای آرام زندگی خود را سپری می‌کنند. آن‌ها بعد از این که متوجه می‌شوند همسر سابق شکوه در یکی از آسایشگاه‌ها بستری شده است تصیمم به آوردن او به خانه و نگهداری از او می‌گیرند. اما کم کم اتفاق‌های جدیدی در زندگی این سه نفر می‌افتد.

  • کارگردان: مونا زندیه
  • تهیه کننده: علیرضا شجاع نوری
  • بازیگران: فاطمه معتمد آریا، رضا بابک، سعید آقا خانی
  • جوایز و افتخارات: نامزد بهترین بازیگر نقش اول زن برای فاطمه معتمد آریا، نامزد بهترین موسیقی متن برای پیمان یزدانیان

مطلب پیشنهادی: فیلم بیگانه، ترکیب بندی متفاوت رنگ‌ها

خانه روستایی

سبک روستایی

خانه روستایی

چرا چیدمان خانه به سبک روستایی به دل می‌نشیند؟

  • نزدیکی به طبیعت: مصالح و مواد در دکوراسیون روستایی مستقیم ازمواد خام و طبیعی بدست می‌آید.  این مصالح گاه به شکل دست نخورده و گاه با اندکی تغییر به شکل ارگانیک در فضای داخلی یا نمای خارجی کاربرد دارد. بیشترین انتخاب از میان این مصالح در سبک روستایی چوب  و سنگ یا آجر است. 
  • ساده و بی تکلف: ویژگی اصلی چیدمان یک فضا به سبک روستایی سادگی و بی تلکف بودن آن است. ویژگی که باعث ایجاد آرامش و راحتی در فرد می‌شود. هر وسیله یا قطعه‌ای که در چیدمان روستایی مورد استفاده قرار می‌گیرد به دور از تجمل بوده و معمولاً توسط ساکنان خانه ساخته شده یا از طبیعت به داخل خانه راه پیدا کرده است. بازگشت به طبیعت همیشه با ایجاد حسی ازآرامش و سبکی همراه است. فضای داخلی خانه‌های روستایی نیز یادآور سبک زندگی ساده و به دور از هیاهوی زندگی ماشینی اکنون است.

مطلب پیشنهادی: دکوراسیون روستیک برای خانه ای به زیبایی طبیعت!

پالت رنگی گرم در فیلم بنفشه آفریقایی

ویژگی‌های اصلی سبک روستایی در فیلم بنفشه آفریقایی

  • پالت رنگی گرم:
    انتخاب رنگ در سبک روستایی نیز یاد آوری از طبیعت است. پالت‌های رنگی آرام و به دوراز تناژهای تند یا براق انتخاب می‌شوند. رنگ‌های گرم مانند قهوه‌ای و کرم در این سبک بیشتر به چشم می‌خورند. همان طور که گفته شد انتخاب وسایل در سبک روستایی بر اساس اصل طبیعی بودن است، بنایراین وسایل دست ساز یا صنایع دستی منطقه خاص خانه معمولاً رگه‌های رنگی جذابی را به فضا اضافه می‌کنند. پالت رنگ خانه شکوه و همسرش در فیلم بنفشه آفریقایی را می‌توان در ترکیب رنگ‌های آرام و خنثی آبی ملایم و خاکستری دیوارها با رنگ‌های گرم قهوه‌ای، آجری، کرم، آبی فیروزه‌ای مشاهده کرد.

مطلب پیشنهادی: انتخاب ترکیب رنگی مناسب برای دکوراسیون منزل

میز غذاخوری چوبی در سبک روستایی

تخت چوبی فیلم بنفشه آفریقایی

 

  • اسباب قدیمی و مبلمان طبیعی: اگر الگوی اصلی را در انتخاب وسایل سبک روستایی طبیعی بودن در نظر بگیریم در فیلم بنفشه آفریقایی می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:
  • مبلمان و صندلی چوبی، تخت‌های فلزی فرفوژه
  • یخچال قدیمی و کابینت‌های پتینه کار شده
  • وسایل تزیینی آنتیک و طبیعی
  • تزیینات چوبی در قسمت‌های مختلف خانه
  • مصالح هوا خورده و آجری نمای خارجی ساختمان
  • تابلوهای رنگی آیرنگ قدیمی روی دیوارهای گچ بری شده

فیلم بنفشه افریقایی

فیلم بنفشه افریقایی

پرده توری زیبا

رومیزی قلاب دوزی

فیلم بنفشه آفریقایی

  • بافت و منسوجات: هر نوع پارچه یا بافتی که در چیدمان یک خانه به سبک روستایی به کار می‌رود طبیعی و معمولا دست ساز هستند. پارچه‌هایی از جنس پشم، کتان و پنبه. در فیلم بنفشه آقریقایی وجود بافت و پارچه‌های طبیعی یکی از آشکارترین و پر کاربردترین عناصر این سبک است:
  • پارچه‌های توری به عنوان پرده
  • پارچه‌های نخی گلدوزی و سوزن دوزی به عنوان رومیزی
  • رومبلی و رومیزی قلاب بافی شده
  • پارچه سنتی چادر شب که در شکل شال مبل به کار رفته است
  • فرش‌‌های دستباف برای پوشش کف

مطلب پیشنهادی: پارچه حریر در طراحی داخلی، دعوت یک رویا به خانه

حیاط ایرانی

گلخانه کوچک در خانه

سبک روستایی فیلم بنفشه افریقایی

  • حضور گل و گیاه: هر چند گیاهان در هر سبکی از چیدمان خانه می‌توانند حضوری پر رنگ داشته باشند، اما در سبک روستایی محلی اختصاصی در باغ یا باغچه به درختان، گیاهان و گل‌های پر پشت تعلق می‌گیرد. در فیلم بنفشه آفریقایی نیزسرسبزی بیشتر در فضای بیرونی خانه قابل مشاهده است و فضاهای مختلف داخل خانه با گلدان‌های کوچک گیاه بنفشه آفریقایی زیباتر شده است. معلوم نیست علاقه شکوه به این گیاه از کجا سرچشمه می‌گیرد، اما آن چه مشخص است زنی می‌خواهد زیبایی فراموش شده زندگی را دوباره بر لب تاقچه‌های خانه‌اش یادآوری کند.

در اخر این مطلب ضمن دعوت از شما به تماشای فیلم بنفشه آفریقایی، خواندن این مطالب را نیز پیشنهاد می‌کنیم:

فیلم آقا یوسف، فیلمی قبل از سمفونی رنگ‌ها

دکوراسیون منزل در 22 فیلم سینمایی، قبل از دکور اینا رو ببین!

جهان با من برقص، خانه‌ای با دکوراسیون ساده اما تاثیر گذار

سبک روستیک را به دکوراسیون منزل خود بیاورید!

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه