Chidaneh.com placeholder image

خرید آنلاین مبلمان، بدون ترس و پشیمانی

به قلم: یاسمین ثریا

فکر می‌کردید یک روز بخواهید خرید آنلاین مبلمان انجام دهید از وقتی بحران کرونا در کشور پیچید، دیگر مردم ترجیح می‌دهند، آن‌چه نیاز دارند را با چند اشاره انگشت، به صورت اینترنتی بخرند. شاید فکر کنید که فقط لباس، لوازم‌آرایش،گوشی، دوربین یا در نهایت اکسسوری‌‌های دکوری کوچک را بتوان آنلاین سفارش داد اما سخت در اشتباهید.  کرونا که کسب و کارها را زیرو رو کرد، بسیاری از شرکت‌های بزرگ و معتبر به صرافت افتادند، شرایط فروش اینترنتی خود را ارتقا دهند؛ شرایطی از قبیل ضمانت بازگشت وجه، مشاوره دقیق قبل از خرید یا ارسال رایگان تا با جلب رضایت مشتریان خود، بتوانند چرخه عرضه و تقاضای‌شان را در گردش نگاه دارند. خرید آنلاین مبلمان هم یکی از همین روش‌های جدید فروش است که مشتریان تهرانی و شهرستانی می‌توانند از آن بهره‌مند شوند. با این تحولات در چیدانه تصمیم گرفتیم، نکات مهمی که درباره سفارش اینترنتی مبل، باید بدانید را برای‌تان شرح دهیم.

مبل آرمی ( Aromi)
مبلمان مدرن
مبل آرمی ( Aromi)

اسکای اسکرپر

مبلمان بافی
مبلمان راحتی جدید
مبلمان بافی

راهنمای خرید آنلاین مبلمان منزل

اگر شما هم می‌خواهید دکوراسیون هال و پذیرایی منزل یا فضای اداری‌تان را تغییر دهید اما به دلایلی نمی‌خواهید، وقت‌تان را در بازارهای مبلمان تهران (یافت‌آباد و دلاوران) یا شهر خودتان تلف کنید؛ این نکات را به خاطر بسپارید و در خرید آنلاین مبلمان برای خانه یا محل کار، رعایت‌شان کنید.

در راهنمای خرید آنلاین مبلمان بخوانید:

  1. انتخاب سبک مبلمان
  2. اندازه‌گیری فضای چیدمان مبلمان
  3. تعیین بودجه خرید مبلمان
  4. انتخاب جزئیات مدل مبلمان 
  5. انتخاب میز کناری و  جلو مبلی
  6. تعیین شرایط پرداخت و دریافت سفارش

طراحان دیمان
مبلمان طراحان دیمان
طراحان دیمان

1. انتخاب سبک مبلمان

اولین اقدام در خرید آنلاین مبلمان این است که ببینید می‌خواهید فضای هال یا نشیمن منزل‌تان مدرن باشد یا کلاسیک (درباره محل کار هم همین‌طور). به این ترتیب خیلی انتخاب مشخص و روشن‌تری پیش رو خواهید داشت.

مبلمان بافی
مبلمان راحتی جدید
مبلمان بافی

خرید آنلاین مبلمان راحتی

اگر سبک دکوراسیون مدرن را انتخاب کرده‌اید؛ باید از میان انواع سبک‌های مبلمان راحتی مدرن فروشگاه مورد نظر، خریدتان را انجام دهید. این روزها خرید آنلاین مبلمان خیلی راحت شده؛ چون مدل‌های مشهور آن اسکلت‌بندی مشخصی دارند و تنها لازم است بنا به سلیقه مشتری پارچه یا تعداد نفرات آن انتخاب شود. کارگاه‌های مبلمان‌سازی، سریع سفارش را برای مشتری حاضر می‌کنند.

  • خرید آنلاین مبل ال: اگر خانه یا محل کارتان متراژ زیر 100 متر دارد، مبلمان راحتی ساده انتخاب کنید تا فضای‌تان کوچک به نظر نرسد.
  • خرید آنلاین مبل چستر: مبلمان چستر به دلیل بافت و تشک‌های حجیمی که دارد، برای آپارتمان‌های بین 100 تا 200 متر پیشنهاد می‌شود. به این توجه نکنید که برخی افراد در یک آپارتمان 70 متری مبل چستر یا صندلی‌های با پایه خرچنگی می‌گذارند. تطابق نداشتن مدل مبلمان با فضا، بدترین کاری است که می‌توانید برای آرامش فکری خود در منزل انجام دهید.
  •  خرید اینترنتی مبل ریلکسی: اگر آپارتمان بالای 200 متر دارید یا دفتر کارتان اتاق بزرگی دارد، می‌‌توانید در گوشه‌ای از فضا یک مبل ریلکسی هم بگذارید. این مبل با ترکیب ست مبلمان اصلی‌‌تان، نوعی حس آرامش به شما و مهمانان‌تان می‌دهد.

مبل آرمی ( Aromi)
مدل مبلمان کلاسیک
مبل آرمی ( Aromi)

‌خرید آنلاین مبلمان کلاسیک

به طور کلی در آپارتمان‌های نقلی شهرهای شلوغ، چیدمان مبلمان کلاسیک را توصیه نمی‌کنیم زیرا جزئیات اسکلت‌بند‌ی این مبل‌ها برای هال و پذیرایی سرهم این منازل اصلا خوب نیست؛ از لحاظ روانشناسی به مرور عصبی‌تان خواهد کرد. با این حال اگر اصرار دارید سبک کلاسیک را به منزل کوچک (70-100 متری) خود بپوشانید، حتما انواع ظریف مبلمان کلاسیک را انتخاب کنید.

  • خرید آنلاین میلمان استیل: مبلمان استیل مدل فرانسوی و ایتالیایی با پارچه و ظرافت جزئیات اسکلت‌‌بندی آن درجه‌بندی می‌شود. در عکس‌های محصول به این موارد دقت کنید.
  • خرید آنلاین مبلمان سلطنتی: مبل‌های سلطنتی که نمای لوکسی به پذیرایی یا دفتر مدیریت می‌دهند؛ باید رنگ‌کاری و کنده‌کاری‌های‌شان خیلی تمیز انجام شده باشد.
  • خرید اینترتی مبل خلیجی: اگر سبک‌های طلایی با تشک‌های زرشکی، طلایی، نارنجی، نیلی و به طور کلی مبلمان حلیجی را دوست دارید، باید با فروشنده طی کنید که از رنگ‌های طلایی مرغوب استفاده کند. اگر رنگ‌ها بعد از مدتی بریزند، نمای مبلمان زیبایی خود را از دست می‌دهند.
  • خرید اینترنتی مبل شزلون: مبل‌های شزلون کلاسیک، برای کنار سرویس خواب اتاق‌های مستر یا گوشه پذیرایی عالی هستند؛ اگر پذیرایی بزرگی دارید می‌‌توانید در خرید آنلاین مبلمان، یک شزلون مناسب هم برای مدل موردنظرتان انتخاب کنید.

مبل آرمی ( Aromi)
مدل مبلمان کلاسیک
مبل آرمی ( Aromi)

2. اندازه‌گیری فضای چیدمان مبلمان و ست نفرات

حال که سبک کلی مبلمان مد نظرتان را بر اساس سلیقه و دسته‌‌بندی متراژ منزل انتخاب کردید؛ نوبت به این است که سایز دقیق مناسب برای فضای خانه و محل کارتان را دربیاورید. طول و عرض آن قسمتی که قرار است مبلمان در آن قرار بگیرد را با متر اندازه بگیرید.

مبلمان بافی
مبلمان راحتی جدید
مبلمان بافی

تعیین فاصله‌های استاندارد

  • فضای تردد: برای فضاهایی که به دیوار ختم نشده‌اند،1 متر از پشت مبلمان، فضای تردد در نظر بگیرید. سپس ببینید با این اندازه‌گیری از سبک انتخابی‌تان باید مبل چند نفره با چه سایزی را سفارش دهید.
  • فاصله مبل‌های متقاطع: کنار هر دو قطع مبلی که به صورتت متقاطع کنار هم می‌گذارید باید به اندازه یک میز عسلی یا حداقل حدود 40-60 سانتی‌متر از هم فاصله داشته باشند.

مبلمان کاموهوم ( KAMOO HOME GALLARY )
مبلمان کلاسیک
مبلمان کاموهوم ( KAMOO HOME GALLARY )

مدل چیدمان و تعداد نفرات بسته به دیوارها

  • 1 دیوار: اگر مبل‌ها کنار یک دیوار اصلی هستند، باید یک مبل2 یا 3 نفره را جلوی دیوار بگذارید. کنارها را به طور قرینه با مبل‌های 1 یا 2 نفره پر کنید. اگر هم فضای کافی دارید، رو به روی مبل اصلی، 2 صندلی میزبان یا 1 مبل 2 نفره بگذارید.
  • 2 دیوار: اگر مبل‌ها کنار 2 دیوار متقاطع چیده می‌شوند، بهتر است دیوار روبه‌روی ورود، مبل 2-3 نفره باشد و بقیه مبل‌ها بر اساس آن چیده شوند. اگر دیوار مقابل کوچک است، باید دیوار بزرگتر را کانون چیدمان‌تان قرار دهید و بقیه خانه را بر اساس آن دیوار، تزئین کنید.
  • 3 دیوار: اگر کل پذیرایی را می‌‌خواهید با ست مبلمان‌تان پرکنید؛ به اندازه و حجم مبلمان دقت داشته باشید. در یک پذیرایی با سقف بلند و متراژ بالای 100 متر اصولا با محدودیت روبه‌رو نیستید اما برای پذیرایی‌های 3 دیواره کوچک‌تر، مبلمان با حجم کوچک‌تر با فضای حداقل 30 سانتی‌متر از دیوارها بچینید که حالت خفگی به خودتان و مهمان‌ها دست ندهد.

مبلمان لاوین
جدیدترین مبلمان راحتی مدرن
مبلمان لاوین

مبل آرمی ( Aromi)
مدل مبلمان کلاسیک
مبل آرمی ( Aromi)

3. تعیین بودجه خرید مبلمان

در خرید آنلاین مبلمان، بسته به این‌که چه سبک و مدلی را انتخاب کنید، بودجه ممکن است از حدود 1 میلیون تومان شروع شود و به چند صد میلیون هم برسد.

عوامل موثر در قیمت مبلمان

  • نوع چوپ اسکلت‌ مبلمان
  • نوع پارچه
  • جزئیات و تزئینات ساخت
  • کیفیت و عمر مفید مبلمان

شما در 2 مرحله قبل فیلترهای اساسی انتخاب‌تان را انجام داده‌اید و حالا می‌توانید به فروشنده بگویید چه سبک مبلمانی با چه تعداد نفراتی نیاز دارید؛ مشاوران خرید آنلایم مبلمان هم می‌توانند بگویند با چه کیفیتی از متریال چه بودجه‌ای نیاز دارید.

4. انتخاب جزئیات مدل مبلمان

هر شرکت سازنده مبلمان از سبک انتخابی شما تعدادی مدل روز دارد که عکس‌های آماده آن را می‌توانید در وب‌سایت یا صفحه اینستاگرام‌شان مشاهده کنید. مثلا ممکن است یک مدل را دوست داشته باشید اما بخواهید با رنگ یا پارچه مدل دیگر برای شما کار شود. در خرید آنلاین مبلمان می‌‌توانید این جزئیات را به مشاوران فروشگاه بگویید.

مبلمان خانه الوا ELVA Home
مبلمان چسترفیلد و لویی (Chesterfield & Louis)
مبلمان خانه الوا ELVA Home

انتخاب جنس و رنگ پارچه مبلمان

برای اطمینان از جنس و کیفیت اسکلت‌بندی مبلمان، از فروشنده‌ها بخواهید، کاتالوگ توضیحات‌شان را برای‌تان بفرستند. اگر کاتالوگ ندارند، خودشان موظف‌اند شما را درباره جنس و کیفیت متریال انتخابی به خوبی آگاه سازند.

  • روش‌های اطمینان از کیفیت
  • گواهینامه‌های استاندارد ملی
  • جوایز و رتبه‌بندی در صنایع چوب و دکوراسیون
  • انتشار تصاویر از کارگاه و متریال مورد استفاده
  • تصویر برداری دقیق از پارچه و چوب دلخواه‌تان
  • تصویر واضح از زیر، داخل و تمام بخش‌های تشک و اسکلت مبل
  • پاسخ‌گویی روشن درباره تمامی سوالات مشتری

مبلمان خانه الوا ELVA Home
مبلمان ال مدل فاین (Fine)
مبلمان خانه الوا ELVA Home

5. انتخاب میز کناری و  جلو مبلی

در خرید آنلاین مبلمان، بعد از نهایی شدن انتخاب مبل‌ها، به انتخاب میز جلو مبلی یا کنار مبلی بپردازید. می‌توانید از سایر مدل‌های غیر پیش‌فرض فروشگاه‌ هم برای مبل دل‌خواه‌تان، در نظر بگیرید.

قیمت میز کنار و جلو مبلی

از فروشنده‌ها بپرسید که قیمت میزها چطور محاسبه می‌شوند. بعضی‌ها فکر می‌کنند میزها جزئی از قیمت مبلمان‌اند؛ مراقب باشید بودجه‌تان را فقط صرف خود مبل‌ها نکنید.

 

6. تعیین شرایط پرداخت و دریافت سفارش

خواندن نظرات خریداران قبلی

عجله نکنید. بعد از طی تمامی 5 مرحله بالا، نظرات کاربران را درباره برند یا فروشگاه مورد نظرتان بخوانید. می‌توانید به آن خریدارانی که کامنت گذاشته‌اند، پیام بدهید، ببینید از مبل‌‌شان، نحوه دریافت سفارش و شرایط پس از فروش تولید کننده یا فروشگاه مبلمان راضی هستند یا خیر.

 

مبلمان بافی
مبلمان راحتی جدید
مبلمان بافی

شرط‌های قبل از قرارداد

اگر در این مورد به مشکل یا نقطه ابهامی برنخوردید، از فروشنده به شرط اصالت و سلامت فیزیکی کالا خرید کنید. در دنیای فروش اینترنتی، تولیدکنندگان و فروشندگان با تجربه و معتبر، شرایط بازگشت کالا را می‌گذارند که اطمینان دهند که کالای‌شان باکیفیت است. اگر فروشنده‌ای چنین شرایطی را قبول ندارد، می‌تو‌انید با او طی کنید که بخشی از پول را هنگام دریافت سفارش در محل پرداخت کنید.

مبلمان سویل
مبلمان لکسوس
مبلمان سویل

مبل آرمی ( Aromi)
مدل مبلمان کلاسیک
مبل آرمی ( Aromi)

شرایط فروش فروشندگان معتبر

  • برخی شرکت‌های معتبر برای جلب رضایت خریداران این شرایط را ممکن است داشته باشند:
  • بازگشت کالا در صورت اشکال
  • شرایط اقساط
  • حمل رایگان
  • تحویل بن یا تخفیف ویژه خرید اینترنتی

در پایان

حالا که شرایط خرید آنلاین مبلمان در کشور فراهم شده است، با حوصله فروشندگان اینترنتی مبلمان را بیابید؛ با آنها گفتگو کنید و بدون عجله یک خرید راحت و بدون پشیمانی را انجام دهید. در میان اهالی فن چیدانه می‌توانید فروشندگان آنلاین مبلمان را بیابید:

فروشندگان آنلاین مبلمان در چیدانه:

 

 مطالب پیشنهادی:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه