Chidaneh.com placeholder image

بهترین سیستم امنیتی منزل: همه جانبه نگاه کنید!

به قلم: مژگان احمدی

داشتن بهترین سیستم امنیتی منزل و تامین ایمنی خانه یک موضوع بسیار مهم است. امنیت در مقابل چه چیزهایی؟ سیل، زلزله، آتش‌سوزی و سرقت. راستش را بخواهید بسیاری از اقدامات اساسی در مورد ایمن‌سازی خانه‌ها باید در هنگام ساخت آن‌ها انجام گیرد. اما با این حال روش‌های دیگری هم هستند که با بکارگیری هوشمندانه‌ی آن‌ها می‌توانید کم و بیش در خانه‌ی امن‌تری زندگی کنید. در ادامه به شما خواهیم گفت که چگونه می‌توانید یک نگاه همه جانبه برای ایمن‌سازی منزل‌تان داتشه باشید.

نکته مهمی که در همین ابتدا باید به آن توجه کنید سطح امنیتی مورد نظر‌‌تان است. نظارت، هشدار و اقدامات بازدارنده مهم‌ترین سطوح امنیتی هستند که برای هر فضایی متناسب با همان فضا باید اجرا شوند. در واقع بهترین سیستم امنیتی منزل همه‌ی این سطوح را در بر می‌گیرد.

قالیشویی ادیب

الکترو حفاظ گستر
انواع دزدگیر و سیستم های حفاظتی
الکترو حفاظ گستر

چطور خونه‌هامون رو امن کنیم؟

احتمالا اولین چیزی که برایش به دنبال راه حل هستید ایمنی در مقابل سرقت باشد. و اولین کاری هم که به ذهنتان می‌رسد نصب دزدگیر است. بسیار هم عالی! اما چند نکته مهم وجود دارد که بهتر است آن‌ها را قبل از نصب دزدگیر و اقدامات امنیتی بدانید. اینطوری خانه امن‌تری خواهید داشت.

1- باید بدانید که سیستم‌های مختلف امنیتی از جمله دزدگیر‌ منازل هر یک قابلیت‌های مختلفی دارند. پس دقت کنید که دزدگیری که می‌خرید دقیق بوده و حداقل قابلیت‌های مورد نظرتان مثل قابلیت ارسال پیامک و تماس تلفنی را دارا باشد. حتما می‌دانید که دزدگیرهای نسل جدید این امکان را به شما می‌دهند تا آن‌ها را از راه دور کنترل کنید

2- بهتر است که سیستم دزدگیر منزل خود را از برندهای معتبر و شناخته شده تهیه کنید. و مهم‌تر از آن خدمات و پشتیبانی این شرکت‌هاست. این مسئله اهمیت زیادی دارد. پس حواستان باشد که هرگز به خاطر کاهش هزینه‌ها از خدمات و پشتیبانی نزنید!

کنترل هوشمند رادکیت
دزدگیر اماکن رادکیت
کنترل هوشمند رادکیت

گروه فنی مهندسی آسایش
دزدگیر و دوربین مداربسته
گروه فنی مهندسی آسایش

3- پیشنهاد می‌کنیم که استفاده از دزدگیر را با دوربین‌های مداربسته همراه کنید. بهترین دزدگیر یا بهترین دوربین مدارسته فرقی نمی‌کند، هیچ‌یک به تنهایی کارایی لازم را ندارند. برای داشتن بهترین سیستم امنیتی منزل لازم است که از آن‌ها در کنار هم استفاده کنید

4- هر چند که استفاده از سیستم‌های کنترل دسترسی (access control) در منازل مسکونی خیلی رایج نیست اما اگر خیلی حساس هستید می‌توانید این سیستم امنیتی را نیز در ورودی منزل به کار ببرید. ورود با اثر انگشت یا تشخیص چهره! یک پیشنهاد خوب تصب این سیستم بر روی آسانسور در برج‌های مسکونی است تا از این طریق تردد کنترل‌شده‌تری در طبقات وجود داشته باشد

وستا تکنولوژی
دزدگیر هوشمند S1
وستا تکنولوژی

5- بهتر است فکر همه جا باشید. برای درهای خانه قفل‌های ایمن تهیه کنید. قفل‌ها خود انواع مختلفی دارند که با توجه به بودجه، نیاز و نوع درب باید یکی از آن‌ها را بخرید. پیشنهاد می‌کنیم که برای درهای بیرونی و در پارکینگ از قفل برقی استفاده کنید. استفاده از انواع قفل برقی  (قفل برقی کلونی، زبانه‌دار و کله‌گاوی) در کنار قفل‌‌های معمولی امنیت بیشتری را برایتان فراهم‌ می‌کنند

6- همیشه بحث سرقت از داخل خانه مطرح نیست. ممکن است چشم بر هم زدنی اتوموبیل‌تان را از پارکینگ منزل‌تان بدزدند. پس لازم است تا امنیت پارکینگ را با استفاده از بهترین درهای ریموت تامین کنید. در این صورت سارق بعد از ورود به منزل به راحتی نمی‌تواند درب پارکینگ را باز کند و برای این کار به زمان بیشتری نیاز دارد. استفاده از درهای ریموت با جک‌های کلید خور در کنار قفل برقی بهترین گزینه است

درب ضد سرقت | خرید درب ضد سرقت
درب ضد سرقت | خرید درب ضد سرقت مدل پلازا
درب ضد سرقت | خرید درب ضد سرقت

همواره به یاد باشید که انواع قفل‌ها، انواع درها، انواع دزدگیرها و انواع دوربین‌های مداربسته هر یک درجه‌بندی‌های خاص خود را دارند و باید با توجه به بودجه و نیاز شخصی‌تان بهترین گزینه‌ها را انتخاب کنید. ممکن است این کار برای شما سخت باشد. چون احتمالا دانش فنی کافی در این زمینه را ندارید. بهترین کار این است که از متخصصن بخواهید تا همه‌ی جوانب را برای ایمن‌سازی منزل‌تان بررسی کنند و بهترین سیستم امنیتی منزل برای شما را پیشنهاد دهند.

پیشنهاد میکنیم قبل از هر اقدامی چند دقیقه‌ای وقت گذاشته و مقالات زیر را هم بخوانید:

آتشران
اطفاء حریق
آتشران

بهترین سیستم امنیتی منزل در مقابل آتشسوزی

مسئله‌ی مهم دیگری که اهمیت دارد ایمن سازی ساختمان در مقابل حریق است. شاید ایمن‌سازی ساختمان‌ها در مقابل سیل و زلزله بعد از ساختشان کمی دشوار باشد اما اینکار برای حوادثی مثل آتش‌سوزی به راحتی امکان‌پذیر است. نصب و راه‌اندازی هر یک از انواع سیستم‌های اعلام و اطفاء حریق در ساختمان به شما کمک می‌کند تا منزل‌تان را در مقابل حوادث آتش‌سوزی ایمن کنید. مطالعه مقاله زیر را برای آشنایی بیشتر با این سیستم‌ها توصیه می‌کنیم:

مقالات پیشنهادی مرتبط:

شرکت آریاک
شستی پالسی و معمولی آریاک
شرکت آریاک

ساختمان هوشمند ماهان
قفل دیجیتال سامسونگ ساختمان هوشمند ماهان
ساختمان هوشمند ماهان

بهترین سیستم امنیتی منزل در یک خانه هوشمند

باید اعتراف کنیم که هر چقدر به سمت ایمنی بیشتر حرکت می‌کنید در واقع به مفهوم خانه هوشمند نزدیک‌تر می‌شوید. به بیان دیگر امروزه بهترین سیستم امنیتی منزل در واقع هوشمند سازی آن است. مثل سیستم‌های اعلام حریق هوشمند که می‌توانند به صورت خودکار حریق را تشخیص دهند، با شما تماس بگیرند و آن را اطلاع دهند، علائم هشدار دهنده صوتی و نوری را به کار بیاندازند و در نهایت اقدام به اطفاء حریق کنند. یا مثلا قفل‌های هوشمند و یا حتی سنسور‌ها و چراغ‌های هوشمند که تاریکی را از دزد‌ها می‌گیرند!

خواندن مقاله تجهیزات خانه هوشمند، 5 ابزار امنیتی برای چکاپ از راه دور! به شما کمک می‌کند تا این مسئله را بیشتر و بهتر درک کنید.

گروه فنی مهندسی آسایش
دزدگیر و دوربین مداربسته
گروه فنی مهندسی آسایش

کلام آخر:

داشتن بهترین سیستم امنیتی منزل نیازمند نگاهی همه جانبه به موضوع ایمنی است. شما می‌خواهید راه‌های نفوذ ناامنی را ببندید. پس باید به درستی بررسی کنید که امنیت خانه از چه طریقی به خطر می‌افتد؟ این مسئله ممکن است از یک خانه تا خانه‌ای دیگر متفاوت باشد.

الکترو حفاظ گستر
دوربین مداربسته دیجیتال
الکترو حفاظ گستر

درست است که تجربه دیگران در این زمینه به شما کمک زیادی می‌کند. اما در هر صورت بهترین سیستم امنیتی منزل برای شما با دیگران یکی نیست. مثلا ممکن است امنیت واحد طبقه اول از طریق تراس خانه به خطر بیافتد ولی طبقات بالاتر این مشکل را ندارند. بنابراین استفاده از نرده و حفاظ تنها برای ساکنین طبقه اول ضروری به نظر می‌رسد. در نتیجه بهترین سیستم های امنیتی خانه را باید با توجه به موقعیت و ویژگی‌های هر خانه مشخص کرد.

باز هم تاکید می‌کنیم که برای این کار حتما از اهالی فن کمک بگیرید. آن‌ها بهتر می‌توانند شما را در انتخاب بهترین سیستم امنیتی منزل راهنمایی کنند.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه