Chidaneh.com placeholder image

کسب درآمد در معماری؛ از شناخت شخصیت خود شروع کنید!

به قلم: سمانه زارعی

یکی از رشته‌های پرطرفدار در کشور ما که دانشجویان و دانش‌آموختگان زیادی دارد رشته معماری است. دانش‌آموختگان رشته معماری توانایی‌های زیادی دارند که می‌توانند در جهت درآمدزایی از آنها استفاده کنند، داشتن علم معماری، آگاهی از هنر، توانایی کار با نرم‌افزارهای مختلف، بازاریابی و.. از جمله توانمندی‌هایی هستند که یک معمار با استفاده از آنها می‌تواند به اندازه شغل‌های پردرآمد دیگر درآمد داشته باشد فقط لازم است از اصول و روش‌های آن آگاه باشد. در مطلب قبلی راجع به کسب‌وکار معماری صحبت کردیم و امروز می‌خواهیم با خانم مهندس مهشید رئیسی همراه باشیم و در رابطه با کسب درآمد در معماری گفتگو کنیم. این مطلب جذاب از چیدانه را از دست ندهید.

کسب و کار در معماری

سرویس خواب بالسا

کسب درآمد در معماری؛ خودتان را بشناسید!

اولین کار برای یک انتخاب درست شناخت شخصیت خودتان است. درست است که شما با توجه به ویژگی‌ها و علایق خود رشته معماری را انتخاب کرده‌اید. ولی همانطور که گفته شد این رشته ابعاد مختلفی دارد که در هر زمینه آن باید مدل شخصیتی شما با آن هماهنگ باشد تا موفق شوید. به طور مثال افرادی که کلا کم صحبت هستند و خیلی علاقه‌ای به ارتباط با افراد جدید ندارند نمی‌توانند بازاریاب‌های بسیار موفقی باشند و شاید تری‌دی کار بهتری شوند و یا یک طراح موفق باید فن بیان قوی داشته و جزئی نگر باشد.

اگر دقیقا به شخصیت خودتان آگاه نیستید یکی از تست‌هایی که برای شناخت به شما کمک می‌کند تست ‌DISC است. با شناخت بهتر خود راه درستی را انتخاب خواهید کرد و استعداد و علاقه در یک زمینه کاری مطمئنا در کسب درآمد بیشتر لازم خواهد بود. به یاد داشته باشید اگر شما به کاری علاقه‌مند نباشید و برخلاف شخصیت و استعداد شما باشد، کیفیت کار شما را تحت تاثیر قرار خواهد گرفت و بر درآمد شما تاثیر می‌گذارد.

کسب و کار معماری

کسب درآمد در معماری؛ باور داشته باشید.

یکی از مضرترین عوامل در کسب درآمد بیشتر، نداشتن باور قلبی به این مسئله است که: شما به آنچه می‌خواهید می‌رسید! وقتی از انتخاب شغل خود مطمئن هستید و می‌دانید که کار خود را دوست دارید پس شک نکنید که به موفقیت‌های بیشتر و درآمدهای بالاتر خواهد رسید. داشتن باور قلبی مانند یک موتور محرکی است که باعث تلاش و برداشتن قدم‌های بزرگی در این راه می‌شود.

به طور مثال شما باید باور داشته ‌باشید که درآمد شما به بیشتر از ۲۰ میلیون تومان خواهد رسید ولی اغلب اوقات وقتی راجع به کسب درآمدهای بالا در جمع‌های خانوادگی و دوستانه صحبت می‌کنید ممکن است آن را ناممکن بدانند و یا از موانع با شما صحبت کنند ولی به خاطر داشته باشید این شما هستید که باید باورتان را به حقیقت تبدیل کنید و در برابر صحبت‌های ناامیدکننده دیگران ناشنوا باشید.

کسب درآمد در معماری

کسب درآمد در معماری؛ تمرکز بر اهداف و برنامه‌ریزی شغلی

بعد از انتخاب شغل و کشف استعداد خود و داشتن باور قلبی به کارتان؛ در این مرحله باید برای رسیدن به اهداف خود تمرکز و برنامه‌ریزی داشته باشید. کسب درآمد در معماری برای شما سخت نیست ولی باید مسیر رسیدن به آن را درست انتخاب کنید. برای برنامه‌ریزی درست باید از مشاوران و متخصصان این زمینه کمک بگیرید تا زمان را صرف آزمون و خطای زیاد نکنید.

کسب و کار در معماری

کسب درآمد در معماری؛ با طراحی سه بعدی حرفه‌ای!

همانطور که گفته شد یکی از زمینه‌هایی که معماران می‌توانند در آن فعالیت کنند، کار با نرم‌افزارهای سه‌بعدی است. برای موفق بودن در زمینه طراحی سه بعدی و کسب درآمد از این طریق، شرایط و زمینه‌هایی لازم است برخی از مهم‌ترین عوامل موفقیت در کسب درآمد با طراحی سه بعدی عبارتند از:

  • ایده‌پردازی قوی و ذهن ایده‌پرداز
  • تخصص‌گرایی
  • سیستم کامپیوتری معقول و در حد خوب
  • کیفیت رندر
  • تعهد نسبت به حرفه و هدف به همراه زمان‌بندی

کسب در آمد در معماری

ایده‌پردازی قوی و ذهن ایده‌پرداز:

اولین قدم برای اینکه خودتان را طراح بدانید دانش اطلاعات و دانش کافی در رابطه با معماری و طراحی است. ایده‌های قوی و طراحی‌های خلاقانه نیاز به دانش و تمرین کافی دارد که اصولا در زمان تحصیلتان می‌توانید بر روی آن کار کنید. همیشه ذهن خود را خلاق نگه‌دارید و با استفاده از علم معماری خود طراحی مطابق با نیاز کارفرما را انجام دهید.

تخصص‌گرایی:

برای اینکه در کار موفق و حرفه‌ای شوید باید یک مسیر مشخصی را انتخاب کنید و پا در مسیر آن بگذارید. برای کسب درآمد در معماری، شما می‌توانید یک طراح حرفه‌ای باشید و یا صرفا تریدی‌کار ماهری شوید. در هر کدام از این زمینه‌ها باز هم باید یک مسیر را انتخاب کنید. به طور مثال یک تری‌دی‌کار حرفه‌ای با اینکه هم کار مدل‌سازی را به نحو احسن انجام می‌دهد و هم رندرگیری، ولی بهتر است در یکی از این دو مهارت خاص‌تری داشته باشد و با تنظیمات و جزئیات آن آشنا باشد. یا اگر طراح هستید اگر طراحی دکوراسیون داخلی و همچنین طراحی نما انجام می‌دهید بهتر است در یکی از این دو ماهر شوید. شما با داشتن تخصص و توانایی کافی در طراحی، می‌توانید به داشتن برند مخصوص خود فکر کنید.

درآمد معماری در ایران

سیستم کامپیوتری معقول یا در حد خوب:

بعد از اینکه دانش کافی بدست آوردید و ذهن خود را برای ایده پردازی آماده کردید حالا باید در عمل کار طراحی خود را نشان بدهید. مهم‌ترین ابزار برای انجام کار طراحی داشتن یک سیستم کامپیوتری خوب است. با توجه به نوع نرم‌افزاری که با آن کار می‌کنید باید سیستم کامپیوتر قوی داشته باشید تا بتوانید بدون دردسر کار خود را انجام دهید.

کیفیت رندرگیری:

اولین چیزی که توانایی شما را به کارفرما نشان می‌دهد کیفیت طراحی و مدل‌سازی‌های شماست که در ارائه طرح استفاده می‌کنید. برای رسیدن به مهارت کامل باید زمان زیادی را صرف انجام تمرین و یادگیری در زمینه مدل‌سازی و رندرینگ انجام دهید. شاید بتوان گفت برای اینکه متخصص در زمینه طراحی سه‌بعدی باشید حداقل ۷ سال زمان لازم است. ولی این مدت زمان قانون قطعی نیست و اگر شما عاشق کار خود باشید و هر روز ساعت‌ها زمان برایش صرف کنید مطمئنا در زمان کمتری به تخصص کافی خواهید رسید.

تعهد نسبت  به حرفه  و هدف  به همراه زمان‌بندی:

شما باید نسبت به حرفه خود متعهد باشید و اگر کاری را به عهده می‌گیرید نسبت به درست انجام دادن و زمان مشخص شده برای تحویل آن تعهد داشته باشید. داشتن نظم و برنامه‌ریزی به شما در این راه کمک می‌کند. این مورد نه تنها برای انجام کار کارفرما صدق می‌کند بلکه نسبت به برنامه‌های خودتان هم تعهد و برنامه‌ریزی داشته باشید تا به درآمدی که مدنظرتان است برسید. اهداف و برنامه‌های روزانه‌تان برای یادگیری بیشتر را فراموش نکنید و مصمم باشید.

درآمد معماری در ایران

کسب درآمد در معماری؛ این دو اصل را فراموش نکنید!

  • معرفی خود:

معمارانی که تخصص و مهارت کافی در زمینه طراحی دارند ولی خودشان را درست معرفی نمی‌کنند مانند متخصصان بی‌پول هستند. شناخت شما به عنوان یک معمار متخصص برای کسب درآمد بالا بسیار اهمیت دارد. انجام تبلیغات درست، برگزاری کارگاه‌های مختلف و بازاریابی از طریق فضاهای مجازی می‌تواند به شناخته شدن شما کمک کند. رزومه تخصصی و نمونه کارهای طراحی شما نماینده‌ای برای میزان مهارت شما هستند.

  • بازاریابی موفق:

همانطور که بیان شد در زمینه بازاریابی باید روحیه‌ی متناسب با آن را داشته باشید تا به صورت مستقیم و غیر مستقیم بازاریابی و تبلیغات کار خود را انجام دهید. اگر شخصیت شما برای بازاریابی مناسب نیست باید از افراد دیگری که در این زمینه ماهر هستند همکاری کنید تا این ضعف شما پوشیده شود.

خانم مهندس مهشید رئیسی - مدرس تخصصی دکوراسیون و بازاریابی دکور
سمینار های تخصصی دکور
خانم مهندس مهشید رئیسی - مدرس تخصصی دکوراسیون و بازاریابی دکور

کلام آخر:

برای کسب درآمد در معماری راه‌های زیادی وجود دارد که در این مطلب به کسب درآمد از طریق طراحی سه بعدی که یکی از زمینه‌های کاری در معماری است پرداخته شد. با انجام سه اصل مهم کسب اطلاعات و دانش کافی، کسب مهارت در کار با نرم‌افزار و معرفی درست خود می‌توانید به درآمد خوبی در رشته معماری برسید.

“اگر شما هم به دنبال کسب مهارت در زمینه‌ی طراحی دکوراسیون داخلی و یادگیری نرم‌افزارهای طراحی سه‌بعدی هستید، نیاز به یک راهنما و مدرس حرفه‌ای دارید، پس به پروفایل خانم مهندس مهشید رئیسی سر بزنید و با کارشناسان برای تهیه پکیج‌های آموزشی و شرکت در کارگاه‌ها در ارتباط باشید"

مطالب پیشنهادی:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه