Chidaneh.com placeholder image

سینک گرانیتی ماگما استون | جدیدترین سینک ظرفشویی گرانیتی

به قلم: یاسمین ثریا

پیش از این درباره اینکه سینک گرانیتی چیست و دقیقا به درد چه خانه هایی می خورد صحبت کردیم. سینک گرانیتی ماگما استون از جدیدترین مدلهای سینک ظرفشویی گرانیتی است. برای همین تصممیم گرفتیم با کمک کارشناسان ماگما استون، چند مدل سینک ظرفشویی جدید را بررسی کنیم و ببینیم مزایا و معایب این سینک ها چیست؟ چه قیمتی دارند و اصلا به طراحی داخلی آشپزخانه ما می‌خورد؟ 

سینک ظرفشویی ماگما استون
سینک ظرفشویی
سینک ظرفشویی ماگما استون

اسکای اسکرپر

مزایا و معایب سینک گرانیتی را می‌دانید؟ 

یکی از محصولات کارآمد هزاره سوم، سینک گرانیتی ماگما استون است که کاپوزیت به کار رفته در آن نه تنها دوام خوبی دارد، بلکه رنگ‌های متعددی را به مصرف‌کننده ارائه می‌دهد و نمایی شیک و اشرافی به آشپزخانه منزل می‌بخشد. در ادامه از زوایای مختلف مزایا و معایب سینک های گرانیتی را می‌خوانید.

سینک ظرفشویی ماگما استون
سینک ظرفشویی گرانیتی
سینک ظرفشویی ماگما استون

مزایای سینک ظرفشویی گرانیتی

شاید اطرافیان به شما گفته باشند مزایای سینک طرفشویی گرانیتی صفر است و ارزش خرید ندارد اما این افراد اطلاعات صحیحی درباره این مدل جدید سینک ظرفشویی ندارند. بهتر است مزیت‌های سینک گرانیتی را از زبان کارشناسان ماگما استون بخوانید و درک می‌کنید چرا این مدل سینک این‌قدر مشهور و محبوب شده است.

مطلب پیشنهادی: یه موقع به این جاها سرکه نزنی! حتما خراب میشه!

سینک ظرفشویی ماگما استون
سینک ظرفشویی گرانیتی سونیا
سینک ظرفشویی ماگما استون

مقاومت بالای سینک گرانیتی ماگما استون نظیر ندارد

سینک ظرفشویی گرانیتی چون از کاپوزیت سنگی ساخته شده، اصولا مقاومت بالایی دارد؛ بنابراین اگر به دنبال یک محصول عمری و بادوام هستید، خرید سینک گرانیتی را به شما توصیه می‌کنیم.

سینک گرانیتی ماگما استون خط نمی‌‌افتد

صیقلی و ضد خش است. متاسفانه برخی از سینک‌های ظرفشویی، فقط در همان یکی دو ماه ابتدای استفاده زیبا هستند و بعد از مدتی که در آنها ظرف و میوه می‌شوییم پر از خط و خش می‌شوند؛ طوری‌که اصلا دوست ندارید آن را نگاه کنید. سینک گرانیتی مشکل خراشیدگی ندارد و بسته به تراکم متریال استفاده شده در آن، نسبت به خراش مقاوم است.

مطلب پیشنهادی: معجزه چند محلول طبیعی برای تمیز کردن آشپزخانه را بشناس.

سینک ظرفشویی ماگما استون
سینک ظرفشویی
سینک ظرفشویی ماگما استون

سینک ظرفشویی ماگما استون
سینک ظرفشویی
سینک ظرفشویی ماگما استون

سینک های آشپزخانه گرانیتی مزیت های زیادی دارد برای نمونه چند دلیلی که باید از سینک گرانیتی استفاده کنید را در ادامه اشاره می کنیم:

  • آنتی باکتریال 
  • عدم نفوذ گرد و خاک و قطرات مایع 
  • راحتی دذ تمیز کردن لکه ها
  • ضد خش
  • مقاوم بسیار بالایی در مقابل گرمای غیر مستقیم
  • عدم تغییر رنگ 

مطلب پیشنهادی: آلوده‌ترین جاهای آشپزخانه را می‌شناسی؟ دستکش و ذره‌بین‌ات را بردار بریم.

سینک ظرفشویی ماگما استون
سینک ظرفشویی
سینک ظرفشویی ماگما استون

ضد خش و صیقلی

 زیبایی ماندگار یکی از فاکتورهایی است که حتما هنگام خرید سینک ظرفشویی باید به آن دقت کنید. حتما خراشیدگی سینک استیل خود را در تماس با اجسام نوک‌تیز تجربه کرده‌اید، سینک‌های گرانیتی بسته به میزان تراکمی که در آنها به کار رفته است در برابر خراشیدگی بسیار مقاوم هستند؛ با این وجود نباید اجسام تیز روی آنها کشید یا آنها را با سیم ظرفشویی تمیز کرد. در سینک های گرانیتی با کیفیت موادی استفاده می شود که همچون لایه ای محافظ سرتاسر سینک را پوشش می دهد که مانع از آسیب رسیدن به سینک می شود.
 

سینک ظرفشویی ماگما استون
سینک ظرفشویی گرانیتی
سینک ظرفشویی ماگما استون

مقاومت حرارتی بالای سینک گرانیتی ماگما استون

یکی از دغدغه‌هایی که خانم‌های خانه‌دار دارند مقاومت سینک ظرفشویی در برابر حرارت است، تحمل سینک‌های گرانیتی در برابر حرارت بسیار بیشتر از نوع استیل آن است، به گونه‌ای که تا 535 درجه فارنهایت(معادل 280 درجه سانتیگراد) در برابر گرما مقاومت می‌کنند و به هیچ وجه تغییر رنگ نخواهند داد؛ البته باید در نظر داشت که برای طول عمر بیشتر، بهتر است ظروف خیلی داغ روی آنها قرار ندهیم.

سینک ظرفشویی ماگما استون
سینک ظرفشویی
سینک ظرفشویی ماگما استون

 

ترکیب رنگ متنوع در سینک های گرانیتی ماگما استون

وقتی نوبت به طراحی دکوراسیون آشپزخانه می‌رسد استفاده مناسب از رنگ‌های مختلف و چگونگی قرار دادن آنها کنار هم، اهمیت بسیاری پیدا می‌کند. تنوع رنگ‌های مختلف در سینک‌های گرانیتی به شما در رسیدن به دکوراسیون دلخواهتان کمک بسیاری خواهد کرد. از محبوب ترین رنگ های سینک گرانیتی سفید و مشکی هستند که دست شما را در دکوراسیون آشپزخانه باز میگذارد چون با هر رنگی قابلیت ست شدن دارند.

سینک ظرفشویی ماگما استون
سینک ظرفشویی
سینک ظرفشویی ماگما استون

دیگر مزایای سینک ظرفشویی گرانیتی ماگما استون

با پیشرفت علم و تکنولوژی طراحان دکوراسیون منزل هم با تولید لوازم شیک و جدید روز به روز طرح های بهتری خلق می کنند. در حال حاضر اکثر طراحان مطرح دنیا برای طراحی آشپزخانه و مخصوصا سینک ظرفشویی طرح های جذابی ارائه داده اند یکی از این طرح ها خرید مدل های جدید سینک ظرفشویی گرانیتی به جای سینک های قدیمی می باشد. سینک های گرانیتی علاوه بر زیبایی خاصی که دارند، دارای مقاومت و کیفیت بالایی نیز دارند.

نظافت سینک های گرانیتی

شاید بعضی ها فکر کنند تمیز کردن سینک های گرانیتی سخت و زمان بر است ما در ادامه به شما آموزش می دهیم که چطوری سینک ها و صفحه های گرانیتی را به راحتی تمیز کنید با ما همراه باشید.

مواد تشکیل دهنده سینک های گرانیتی  ماگمت استون

قبل از اینکه شروع به آموزش تمیز کردن سینک های گرانیتی کنیم، بهتر است مواد تشکیل دهنده سینک های گرانیتی را باهم بررسی کنیم، سینک های گرانیتی از 80درصد پودر گرانیت و 20 درصد رزین تشکیل می شود که خیلی مقاوم تر و با کیفیت تر از خود گرانیت می باشد.

راهنمای نگهداری از سینک گرانیتی ماگما استون

سینک های گرانیتی بر خلاف خود گرانیت سطحی صاف و صیقلی دارد برای همین نظافت و نگهداری آن راحت تر است. بهترین راهنمایی که برای نظافت و نگهداری سینک های گرانیتی می شود گفت، رعایت یک نکته مهم هست، " خشک و تمیز نگه داشتن سینک گرانیتی بعد از هر بار مصرف" این کار باعث می شود سینک شما همیشه تمیز باشد و مانع از تجمع جرم‌ها و رسوبات خواهد شد.
 

سینک ظرفشویی ماگما استون
سینک ظرفشویی گرانیتی
سینک ظرفشویی ماگما استون

سینک ظرفشویی ماگما استون
سینک ظرفشویی
سینک ظرفشویی ماگما استون

روش های تمیز کردن سینک گرانیتی

در این مقاله ما دو روش تمیز کردن سینک های گرانیتی را آموزش می دهیم شما از هر دو روش می توانید استفاده کنید:

چگونه سینک را بعد هر بار مصرف تمیز کنیم؟

اگر می خواهید سینک شما همیشه مرتب و تمیز به نظر برسد بعد از هر بار استفاده از سینک، حتما با پاک کننده های معمولی و یک تکه پارچه نخی و نرم سطح سینک را تمیز و خشک کنید تا زیبایی و جذابیت سینک کمتر نشود.

چگونه لکه های روی سینک را تمیز کنیم؟

سختی آب باعث رسوب و جرم روی همه مدل سینک ها می شود برای تمیز کردن لکه های رسوب آب روی سینک های ظرفشویی گرانیتی طبق توضیحات پایین می توانید به راحتی این لکه ها را پاک کنید؛

راهنمای تمیز کردن سینک گرانیتی مشکی

برای تمیز کردن سینک های مشکی، سفید و یا هر رنگ دیگری که لکه گرفته است اول سینک را با مواد شوینده معمولی کامل شستشو می کنید؛ داخل سینک گرانیتی را طبق تصویر مقداری آب گرم پر می کنید
 

سینک ظرفشویی ماگما استون
سینک ظرفشویی
سینک ظرفشویی ماگما استون

تمیز کردن سینک با جوش شیرین
داخل آب مقداری ( 2 قاشق ) جوش شیرین بریزد و بهم بزنید تا کامل حل شود،  جوش شیرین به عنوان یک ماده پاک کننده طبیعی و بی خطر مناسب برای سینک گرانیتی می باشد. جوش شیرین بهترین گزینه برای از بین بردن لکه های روی سینک های سفید و مشکی می باشد. با یک دستمال نرم ترکیب جوش شیرین و آب را به تمام قسمت های سینک بکشید.

بعد از حدودا 15 دقیقه با یک دستمال نرم تمام قسمت های سینک را پاک کنید و سپس با استفاده از دستمال خشک تمام سطوح سینک را کاملا خشک کنید.

توجه داشته باشید شما می توانید برای ضدعفونی کردن سطح سینک به جای آب، جوش شیرین را با سرکه سفید ترکیب کنید.

سینک ظرفشویی ماگما استون
سینک ظرفشویی
سینک ظرفشویی ماگما استون

دیگر مزایای سینک گرانیتی ماگما استون

  1. طول عمر : سینک گرانیت کامپوزیتی تحت فشار بالا شکل می گیرد و باعث می شود که آن ها بی نظیر، بهداشتی و مقاوم در برابر حرارت، لکه ها، خراش ها و تراشه ها باشند. علاوه بر این، بر خلاف گرانیت طبیعی، سطح سینک گرانیت کامپوزیت مستلزم آب بندی نیست.
  2. تنوع :  شما طیف گسترده ای از سبک ها، اندازه ها، شکل ها، رنگ ها و گزینه های رنگی را برای تکمیل سینی های خود خواهید یافت. سفید، سیاه و سفید و قهوه ای باقی می ماند انتخاب محبوب ترین رنگ است.
  3. ثبات : یک سینک معتبر از سنگ گرانیت ویژگی های تغییرات طبیعی سنگ در سراسر مواد. با این حال، سینک گرانیت کامپوزیت رنگ یکنواخت را در تمام مواد نشان می دهد.
  4. هزینه : یک سینک گرانیت کامپوزیت به طور کلی هزینه کمتر از سینک گرانیت طبیعی است

سینک ظرفشویی ماگما استون
سینک ظرفشویی
سینک ظرفشویی ماگما استون

معایب سینک ظرفشویی گرانیتی

بعضی ها فکر می کنند تمیز کردن سینک گرانیتی کار سختی است که بااید بگوییم سخت در اشتباه اند زیرا تمیز کردن این سینک ها خیلی راحت است و روش خاص خود را دارد. برای از بین برد لکه هایی که بر روی سینک مانده ابتدا بر روی یک پارچه مقداری سرکه سفید ریخته و رسوبات باقی مانده روی سینک را با آن تمیز می کنیم. برای تمیز کردن سینک گرانیتی می توانید از ترکیب جوش شیرین و نمک نیز استفاده کنید و در نهایت یک سینک تمیز و درخشان داشته باشید. بنابراین مجموع این ویژگی ها می تواند دلیلی برای انتخاب این نوع سینک  باشد.

در نهایت کدام سینک را می خری؟

حالا که توصیه کارشناسان ماگما استون را خواندی، دوست داری کدام یک از این مدل ها در آشپزخانه ات باشد؟ برای ما ایده های خودتان را بفرستید. اگر دوست داری درباره جدیدترین سینک ظرفشویی گرانیتی بیشتر بدانی با کارشناسان در ماگما استون در تماس باش.

مطالب پیشنهادی:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه