Chidaneh.com placeholder image

مبل زرد و قرمز رو با چی ست کنم؟

به قلم: گلنار

از ما بپرسید، عنوان مطالبی است که در آن به سوالات مخاطبان پرداخته شده و پاسخ آن ها در قالب یک مطلب منتشر می گردد. این کار با هدف انجام مشاوره دکوراسیون به صورت رایگان انجام می شود تا بتوان با کم ترین هزینه و بودجه، بیشترین کیفیت را به فضای زندگی و کار وارد کرد. در ادامه می توانید پرسش و پاسخ ما با مخاطب را مطالعه نمایید.

سوال مخاطب :

سرویس خواب بالسا

من در چیدامن خانه از مبل های زرد و صندلی غذاخوری قرمز استفاده کرده ام. می خواستم ببینم برای خرید مبلمان جدید و همین طور پرده ها، از چه رنگ هایی می توانم استفاده کنم؟ خودم به رنگ آبی و طوسی علاقه مند هستم. 

پاسخ چیدانه :

از آن جایی که رنگ های گستره بسیار وسیعی دارند، در انتخاب ترکیب رنگی مناسب با تنوع زیادی روبه رو هستیم که در ادامه مناسب ترین آن ها را به همراه تصویر در اختیار شما قرار می دهیم.

مطلب پیشنهادی : بهترین ترکیب رنگ در دکوراسیون منزل، 20 انتخاب محبوب!

ثمین موسوی
دیوار آجری پذیرایی
ثمین موسوی

سعیده احسانبخش
عکاسی از خانه من
سعیده احسانبخش

محمد محسنی
دکوراسیون خانه اهواز با رنگ زرد
محمد محسنی

ترکیب زرد و قرمز با رنگ های خنثی

از آن جایی که رنگ های زرد و قرمز، رنگ هایی پرهیجان و شارپ هستند، بهتر است حتما در کنارشان از یک یا دو رنگ خنثی استفاده شود. به صور مثال اگر رنگ دیوارها سفید استريال به راحتی می توانید رنگ طوسی را برای مبلمان جدید و حتی پرده به کار ببرید. توجه داشته باشید که انتخاب این رنگ ها به عوامل بسیار مهمی مانند ابعاد فضا، میزان نور طبیعی و خود رنگ ها ( تیره یا روشن ) بستگی خواهد داشت. 

مطلب پیشنهادی : دکوراسیون منزل طوسی مهدیس، خانه‌ای مدرن در دل جنگل‌های گلستان!

فروزان رحمانی
منزل زوج معمار
فروزان رحمانی

محمد محسنی
دکوراسین منزل خانم یوسف زاده
محمد محسنی

علاوه بر رنگ های سفید و طوسی، می توانید انتخابی در بین رنگ های خنثی داشته باشید. کرم بسیار روشن، خاکی، شیری و بژ داشته باشید. مزیت های به کار بردن این دسته از رنگ ها در این است که گرمی و صمیمیت خوبی را در فضای شما ایجاد کرده و برای انواع مدل پرده نیز کاملا مناسب خواهند بود.

مطلب پیشنهادی : 7 ایده استفاده از رنگ قرمز در دکوراسیون داخلی منزل

فروزان رحمانی
خانه خانم مریم ابطحی
فروزان رحمانی

مبل زرد و قرمز در کنار سبز

اگر به هر دلیلی احساس می کنید که رنگ های خنثی را دوست ندارید و یا ابعاد و نور خانه اجازه استفاده از رنگ های دیگر را نیز به شما می دهد، بهتر است به سراغ رنگ سبز بروید. سبز به عنوان رنگ مکمل قرمز و در دسته رنگ های آنالوگ با زرد قرار دارد، بنابراین همخوانی و هارمونی بسیار زیبایی را در فضای شما ایجاد می نماید. ترکیب زرد، قرمز و سبز حس طراوت و سرزندگی به شما داده و گرمی و شادابی را به شما منتقل می کند. همان طور که قبل تر نیز اشاره داشتم، با توجه به نوع رنگ زرد و قرمز می توانید از انواع سبزهای زیتونی، سدری، مغز پسته ای و … بهره ببرید.

مطلب پیشنهادی : چیدمان ساده خانه ایرانی، رنگ های گرم غوغا می کنند!

معین صالحی
پرده آبی در دکوراسیون داخلی
معین صالحی

زیبایی مبل زرد و قرمز با همراهی آبی

رنگ آبی می تواند یکی از گزینه های بسیار عالی برای ترکیب با زرد و قرمز باشد. این رنگ اگر در تنالیته های روشن و ملایم به کار رود، می تواند به نوعی باعث تعدیل فضا و ایجاد آرامش خوبی بشود. مانند رنگ سبز، این رنگ نیز تنوع بالایی دارد که باید متناسب با نوع زرد و قرمز موجود در دکوراسیون انتخاب شود. از ویژگی های خوب دیگر رنگ آبی در این ترکیب رنگی این است که در کنار سفید و حتی طوسی نیز هماهنگی بسیار خوبی خلق می کند.

مطلب پیشنهادی : ترکیب رنگ ها در دکوراسیون منزل، خانه شاد رها و محسن!

فروزان رحمانی
خانه رنگارنگ خانواده شیرازی
فروزان رحمانی

دکوراسیون رنگی با ترکیب زرد و قرمز

در نهایت به یک ترکیب رنگی با حضور مجموعه ای از رنگ ها می رسیم. همان که در دکوراسیون شاد منزل شیراز می توانیم نمونه ای از این ترکیب را ببینیم، اگر ابعاد فضا و میزان نور طبیعی این اجازه را به شما می دهند، در کنار زرد و قرمز از چند رنگ دیگر بهره ببرید. مسلما کنار هم قرار دادن چند رنگ کاری سخت و تخصصی است اما با کمی سلیقه و دیدن نمونه های مشابه می توانید به نتیجه خوبی دست پیدا کنید.

“شما هم می توانید سوالات خود را برای دریافت مشاوره رایگان، از طریق اینستاگرام چیدانه با ما مطرح کرده و بهترین پاسخ ها رو ببینید"

مطالب پیشنهادی در زمینه مشاوره دکوراسیون چیدانه :

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه