Chidaneh.com placeholder image

تزیین میز گرد منزل، متفاوت اما آسونه!

به قلم: تحریریه چیدانه

میزهای گرد همیشه جلوه ای خاص در دکوراسیون خلق می کنند و شاید به همین جهت است که طرفداران زیادی دارند. میزهای عسلی، میزهای جلومبلی، میز ناهارخوری و … همگی می توانند گرد باشند و زیبا. اما در کنار این جذابیت بعضی از افراد با چیدمان و تزیینشان مشکل دارند. شاید فرم دایره ای شکل آن ها باعث می شود که نتوانیم به راحتی انواع وسایل به خصوص گوشه دارها مانند مستطیل و مربع را رویشان قرار دهیم. بنابراین تصمیم گرفتم در این مطلب به همراه یک ویدیو، سه مدل چیدمان مختلف روی انواع میز گرد را برای شما توضیح بدهم. با من همراه باشید.

میز گرد

قالیشویی ادیب

مرحله اول: بهترین چیدمان برای میزهای گرد

یکی از روش هایی که برای چیدمان میزهای گرد جواب می دهد این است که در مرحله اول به صورت بصری، یک مثلث روی سطح میز در نظر بگیرید. سپس سعی نمایید وسایل و دکوری های مورد نظرتان را به گونه ای کنار هم قرار دهید که در این مثلث قرار بگیرند. تفاوتی ندارد که این وسایل چه فرم و شکل ظاهری داشته باشند، مهم این است که در زمان کنار هم قرار گرفتن، یک مثلث را تشکیل بدهند.

مطلب پیشنهادی : بهترین چیدمان لوازم دکوری روی انواع میز

میز گرد جلو مبلی سنگی با وسایل روی آن

مرحله دوم: با یک نقطه اصلی شروع کنید

بهتر است ابتدا یک نقطه اصلی یا مرکز توجهی روی میز به وجود بیاورید. معمولا گل های تازه و سبز می توانند به عنوان یک عنصر پر جنب و جوش طبیعی برای این کار مناسب باشند و سبزی زیبایی را به فضا القا نمایند. 

مطلب پیشنهادی : تزیین میز ناهارخوری، ۶۴ سلیقه ناب در ۶۴ خانه!

میز گرد فلزی با وسایل روی آن

مرحله سوم: استفاده از اشکال مختلف

مسلما استفاده از وسایل دکوری مختلف با اشکال و فرم های متفاوت کار شما را سخت تر کرده و همچنین زیبایی لازم را به وجود نمی آورد. بنابراین بهتر است که وسایل را به سه گروه تقسیم کرده و سعی کنید آن ها را در این سه گروه قرار دهید. همین طور که در تصویر بالا می بینید، علاوه بر گلدان، یک سینی مستطیل شکل و دو دکوری فلزی پایه دار، سه گروه مناسب برای تزیین میز گرد دکوری هستند. 

مطلب پیشنهادی : چیدمان میز قهوه خوری یا همان جلومبلی خودمان با قانون سه تایی!

تزیین میز گرد منزل

مرحله چهارم: تزیین میز گرد دوطبقه

اگر احیانا میز گرد شما دو طبقه دارد، برای طبقه پایینی باید ترفند دیگری را به کار ببرید. چون معمولا در طبقه پایین وسایل به خوبی طبقه بالا دیده نمی شوند، بهتر است از وسایل بزرگ استفاده نمایید. مانند دو تصویر بالا، یا می توانید از یک وسیله خیلی بزرگ ( مانند سبد حصیری بزرگ) استفاده نمایید و یا دو گروه وسایل را در کنار هم قرار دهید.

 

تزیین میز گرد منزل

تزیین میز گرد منزل

نکات تزیین میز گرد منزل 

نکته اول 

بعضی از افراد هستند که دوست دارند همه چیز در چیدمانشان تقارن و تعادل داشته باشد. چیدمان بالا برای این دسته توصیه می شود. به این صورت که شما دیگر از مثلث بصری استفاده نمی کنید، بلکه دسته کتاب ها یا وسایل شبیه به هم را به صورت دایره وار اطراف گلدان وسط میز می چینید. 

تزیین میز گرد منزل

نکته دوم 

اگر به سینی های دایره ای علاقه دارید، بهتر است مانند تصویر بالا آن ها را در مرکز میز قرار داده و سایر اشیاو دکوری ها را درون آن بچینید. برای جذابیت بیش تر بهتر است سینی حداقل 1/2 میزتان را پوشش دهد. این چیدمان یک ترکیب عالی از دو هندسه دایره ای را در کنار هم خلق می کند باعث می شود همه وسایل لازم را درون سینی در کنار هم داشته باشید و علاوه بر این برای تمیز کردن میز به راحتی سینی را برداشته و زیر آن را تمیز می کنید، بدون آن که نیاز باشد وسایل زیادی را جا به جا نمایید.

 

در ویدیوی زیر می توانید چیدمان سریع میز گرد را مشاهده کنید :

برای دیدن نمونه های بیشتر می توانید به بخش اهالی فن چیدانه مراجعه کنید.

 

مطالب پیشنهادی:

منبع : studio-mcgee و thedecorfix 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه