Chidaneh.com placeholder image

چیدمان کفش در کمد، نمره انضباط جای این کفش‌ها 20 است

به قلم: یاسمین ثریا

وقتی دکوراتورهای تجربی کمد می‌سازند؛ اصولا به چیدمان کفش در کمد صاحب‌خانه چندان فکر نمی‌کنند. آنها تنها زیر کمد یک محفظه می‌سازند. حالا زن و شوهری را تصور کنید که هر کدام حداقل 5 جفت کفش دارند و می‌خواهند، کفش‌های‌شان را در یک کمد دیواری جا دهند. اگر از آن دسته افراد طرفدار مد روز باشید هم که اوضاع در اوج بی‌نظمی‌است! پس بیایید در این آلبوم عکس چیدانه، با هم یاد بگیریم که چطور باید کفش‌ها را در کمد چید؟

چیدمان کفش در کمد
چیدمان کفش در کمد
چیدمان کفش در کمد
چیدمان کفش در کمد
چیدمان کفش در کمد

برای شروع باید به سراغ کفش هایمان برویم و چند جفت کفش اصلی که بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند را برداریم. سعی کنید تعداد زیادی کفش انتخاب نکنید و از هر نوع کفش پاشنه دار، کفش مخصوص پیاده و.. یکی را انتخاب کنید. پس هر انتخاب اضافی ای را کنار بگذارید! پس باید کفش های خود را در سه دسته تقسیم بندی کنید:

قالیشویی ادیب
  • آنهایی که نگه می دارید
  • آنهایی که باید تعمیر شوند
  • آنهایی که باید دور بیندازید
چیدمان کفش در کمد
چیدمان کفش در کمد

در نظم دهی به کفش ها رحم نکنید!

خیلی از افراد دلشان نمی آید که کفش های قدیمی و کهنه خود را دور بیندازند. پس بدون توجه به اینکه چقدر آنها را دوست دارید یا گران خریده اید به سراغ کفش های آسیب دیده خود بروید و از شرشان خلاص شوید. یادتان باشد که شما آنها را نمی پوشید و در عین حال به فضای بیشتری هم نیاز دارید.

مطلب مرتبط: جای کیف و کفش، 8 معجزه نظم دهی!

چیدمان کفش در کمد

قانون 12 ماهه را یادتان باشد

اگر کفشی در کمد لباستان دارید که یک سال است آن را نپوشیده اید پس چرا بی خیالش نمی شوید؟ برای هر کفش فضای مخصوص به خودش را حفظ کنید و اگر کفشی دارید که از پوشیدن آن احساس خوبی پیدا می کنید پس اصلا آن را از دست ندهید. یادتان باشد که حتی کفشی که برای مهمانی و عروسی نگه داشته اید می تواند با شلوار جینتان ترکیب فوق العاده ای ایجاد کند.

مطلب مرتبط: 5+2 قانون برای ست کردن کفش با لباس

چیدمان کفش در کمد

کفش های شبیه به هم را جدا کنید

احتمالا شما هم چند جفت چکمه یا کفش مهمانی دارید که شبیه به هم هستند. به سراغ آنها بروید و یکی شان را انتخاب کنید و در کمد لباس خود نگهداری کنید. یادتان باشد که می خواهید فضای کمد کفش خود را بازتر و سبک تر کنید.

مطلب مرتبط: طراحی کیف و کفش با الهام از معماری ایرانی!

چیدمان کفش در کمد

رنگ های متفاوت را انتخاب کنید

یادتان باشد که مجبور نیستید برای هر لباس، کفش مخصوص به خودش را نگه دارید. سعی کنید کفش هایی با رنگ ها مختلف نگه دارید که مجبود نباشید باز هم به دنبال خرید کفش تازه بروید. این کار به مختصر و مفیدتر بودن چیدمان کفش در کمد لباستان کمک می کند.

چیدمان کفش در کمد

 

تعمیر کفش را یادتان نرود

سعی کنید اگر کفش هایی دارید که در صورت تعمیر شدن دوباره کارایی خود را حفظ می کنند تعمیر کنید. با این کار در صرف هزینه های خرید کفش هم صرفه جویی خواهید کرد.

در پایان

برای سفارش انواع جاکفشی به اهالی فن چیدانه باید تنها یک کلیک کنید و وارد سامانه ثبت درخواست شوید.

مطالب پیشنهادی:

مدل جاکفشی، اینهمه کفش رو کجا جا بدم؟

7 جا کفشی خلاقانه برای نظم دهی به کفش های شما

جلوگیری از ورود آلودگی کفش به خانه، راهی داره؟

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه