Chidaneh.com placeholder image

رنگ سال 2018، این بنفش رویایی با شما حرف می زند!

به قلم: تحریریه چیدانه

مؤسسه رنگ پانتون به‌رسم هرساله، پیش از شروع سال میلادی جدید، رنگ سال را معرفی کرد. این رنگ که یکی از سایه‌های خیالی و جذاب بنفش است با نام PANTONE 18-3838 Ultra Violet در سری رنگ‌های پانتون شناخته می‌شود. این رنگ فرابنفش، اصالت، نوآوری و تفکر خیالی را به هم می‌آمیزد و ما را به‌سوی آینده رهنمون می‌کند.

رنگ سال 2018 پنتون

چوب و هنر

رنگ سال 2018 پنتون

رنگ سال 2018 پنتون در دکوراسیون

رنگ امسال یا پارسال؟

اگر بخواهیم مقایسه‌ای ساده بین رنگ سال امسال و سال قبل انجام دهیم، فرابنفش را بسیار خاص‌تر از سبز می‌یابیم. رنگ سبزی که سال پیش انتخاب شد، به دلیل همبستگی زیادی که با طبیعت داشت گستره بیشتری از مخاطب‌ها را جذب می‌کرد، اما اولترا ویولت رنگی خاص است که به‌خصوص برای استفاده در فضای دکوراسیون خانه تا حدودی چالش‌برانگیز است.

مطلب پیشنهادی: رنگ بنفش و ۸ دلیل محبوبیت آن!

دکوراسیون 2018 با رنگ بنفش

دکوراسیون نشیمن با رنگ سال 2018

رنگ سال 2018 در دکوراسیون سرویس بهداشتی

دکوراسیون داخلی با رنگ سال 2018

دکوراسیون داخلی با رنگ سال 2018

رنگ سال 2018 در کدام دکوراسیون؟

شاید تصور کنید رنگ سال 2018 به دلیل خاص بودنش فقط مختص دکوراسیون‌های خاص یا فضاهای خاصی است، اما من به قطعیت می‌گویم که چنین نیست. شما می‌توانید این رنگ را در هر دکوراسیونی از رسمی گرفته تا کاملاً راحت و از مدرن گرفته تا کاملاً سنتی و در هر فضایی ازجمله نشیمن، آشپزخانه، اتاق‌خواب و حتی سرویس بهداشتی داشته باشید. تنها نکته مهم، هماهنگ کردن رنگ‌های دیگر با این رنگ و هم‌چنین کاربرد آن برای دیوار یا اکسسوری‌ها است که می‌تواند تعیین‌کننده باشد؛ برای مثال وقتی در کنار رنگ بنفش از رنگ‌های سیاه، طلایی، بژ و عناصر براق استفاده شود، حس فضا بیشتر به سمت لوکس و رسمی بودن متمایل می‌شود، درصورتی‌که هم‌نشینی بنفش با خاکستری از میزان شکوه و سنگینی این رنگ کاسته و فضا را خودمانی و راحت‌تر می‌سازد.

دکوراسیون اتاق خواب با رنگ سال 2018

رنگ سال 2018 در دکوراسیون منزل

رنگ سال 2018 در کنار چه رنگ‌هایی؟

مکمل اصلی رنگ بنفش، رنگ زرد است که بدون شک ترکیب این دو رنگ را در کنار هم زیاد دیده‌اید، اما اگر بخواهید این بار بی‌خیال زرد شوید، پیشنهاد من به شما رنگ‌های سفید، آبی، نارنجی، صورتی، سبز و قهوه‌ای است. اگر سایه مناسبی از این رنگ‌ها انتخاب شوند، می‌توانند در کنار بنفش غوغا کنند.

مطلب پیشنهادی: ۷ رنگ خوش ترکیب با بنفش در دکوراسیون منزل!

فرابنفش، رنگ سال 2018

فرابنفش رنگ سال 2018

رنگ مد سال 2018

رنگ سال 2018 در دکوراسیون داخلی

به‌افراط در رنگ امسال نه بگویید!

رنگ بنفش آن هم از نوع فرابنفشش از آن دسته رنگ‌هایی است که زیاده‌روی در استفاده از آن می‌تواند مغز شما را بعد از مدتی منفجر کند. حتی در حالتی هم که عاشق این رنگ باشید به‌هیچ‌وجه توصیه نمی‌کنم سرتاپای منزلتان را با این رنگ بپوشانید؛ چون شک نکنید که بعد از مدتی عشقتان به تنفر تبدیل می‌شود. برای رنگ دیوار می‌توانید آن را تنها برای یکی از دیوارها انتخاب نمایید. حتی برای پرده‌ها و مبلمان نیز سعی کنید پارچه آنها را یکدست از این رنگ نگیرید و با پارچه‌های طرح دار یا رنگ‌های دیگر، آن را بشکنید.

اگر کنجکاوید با رنگ سال های قبل آشنا شوید، مطالب زیر را از دست ندهید:

نویسنده: فاطمه افشاریان | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه