زندگی کردن در این عکس، آرزوی هر ایرانی در چله تابستان است

زندگی کردن در این عکس، آرزوی هر ایرانی در چله تابستان است


در این روزهای طاقت‌فرسای مرداد که به چلۀ تابستان نزدیکتر می‌شویم، امیدی به خنکی هوا نیست. بلکه برعکس در چند روز آینده نیز کماکان روزهای گرم بی‌سابقه‌ای را تجربه خواهیم کرد.

مرکز ملی مدیریت بحران سازمان هواشناسی اعلام کرد، دمای هوا در تیر ماه امسال ۱/۳ درجه از متوسط ۳۰ ساله گرم‌تر بوده است. مدیر‌کل مدیریت بحران استان تهران هم از صدور هشدار زرد ادامه هوای گرم در استان خبر داد. همین وضع دربارۀ اکثر شهرهای ایران صادق است.

فیلم نت

طبق اعلام سازمان هواشناسی، دمای هوای متوسط ایران در هفته گذشته یک درجه گرم‌تر از متوسط بلندمدت بوده است. مدیرکل هواشناسی استان تهران با بیان اینکه در هفته جاری دمای هوای استان تهران یک تا سه درجه سانتی‌گراد افزایش می‌یابد، گفت برخی شهر‌های استان در این مدت دمای بالاتر از ۴۰ درجه را تجربه کردند.

با این اوصاف، همگی ما برای رسیدن هوای خنک و رسیدن پاییز و زمستان لحظه‌شماری می‌کنیم. شما را به دیدن عکسی از اصفهان قدیم دعوت می‌کنم شاید دیدن تصویری از مسجد شاه اصفهان در یک روز برفی، ۱۳۵۴ خورشیدی، کمی ذهنمان را خنک کند. احتمالاً در حال حاضر هر ایرانی آرزو داشته باشد، لحظه‌ای در این فضا باشد.


دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه