Chidaneh.com placeholder image

بازسازی آپارتمان مدرن در خیابان زعفرانیه تهران

به قلم: تحریریه چیدانه

بازسازی: ایجاد تغییر و تحول در فضای داخلی خانه باعث می شود تا ما حس بهتری را در فضا داشته باشیم و فضا نیز پتانسیل های لازمش را برای جلوه گری بیشتر به دست بیاورد. اما خیلی مهم است که این فضا به وسیله یک گروه متخصص طراحی شود تا نتیجه بهتری حاصل شود. طراحی فضای منزل کاری نیست که بتوان به هر کسی سپرد پس چه بهتر وقتی تصمیم به بازسازی و طراحی دوباره خانه خود می گیرید در انتخاب طراح و یا پیمان‌کار مورد نظر خود نهایت دقت را انجام دهید. اما در این مطلب به سراغ یکی از پروژه های تیم  رفتیم تا با نحوه کار آن ها و نکات لازم برای موفقیت یک پروژه بیشتر آشنا شویم. پس باما همراه باشید.

 

تابلو فرش ریحان

پروژه زعفرانیه

همه عناصر تزئینی در یک نگاه در معرض دید قرار می گیرند و در نهایت زیبایی جلوه گری می کنند.گرچه در این اتاق نشیمن رنگ های گرم بسیار دلچسب و نورانی هستند،با بهره گرفتن از طراحی دقیق،آرامش بی اندازه نیز در محیط اتاق موج می زند.کاغذ دیواری نصب شده بر روی دیوار با رنگ قهوه ای تیره ی کاملا هماهنگ خود،همنشینی رنگ ها را تشدید کرده است. در مجموع این اتاق دارای مبلمانی ساده،منطقی و آرامش بخش است و ویژگی های بارز شیوه مدرن را دارد.
 برای تزئین کاناپه های بزرگ و همچنین راحتی بیشتر، از کوسن هایی استفاده شده که با رنگ پرده ها هماهنگ شده و به منظور افزایش تنوع رنگی و جلوه بصری بر روی مبل ها نهاده شده اند. میز جلوی مبل پوشیده از پوست طرح سوسمار با دوخت های درشت سفید است. شمعدان های کریستال روی آن نیز به منظور چشم نواز شدن فضا به کار رفته اند.

طراحی و چیدمان اتاق نشیمن، هم ارزش های هنر کلاسیک را بازگو می کند و هم درک هنر مدرن را میسر می سازد و در کل یکی از کارهای موفق و کارامد به شمار می آید. پرده بسیار ساده و زیبا با حاشیه پر سرخ به شکلی ماهرانه در خدمت سبک قرار گرفته است.سرامیک طرح سنگ با رگه های مشکی کف نیز در امتداد این طراحی مدرن قرار می گیرد و بر وسعت فضا می افزاید. در مجموع رنگ قهوه ایی تیره کاغذ دیواری، میز جلو مبل، فرش طرح برجسته، پرده های قرمز، کوسن های ساده و طرح دار در کنار یکدیگر جلوه خیره کننده ای یافته و فضا را از کسالت و بی رنگی خارج می کنند. رنگ کرم روشن مبل ها و کف سفید، شفافیت و روشنایی این فضا را چند برابر می سازد. نور پردازی مناسب نیز که در این اتاق یکی از موضوعات اصلی به شمار می رود چرا که نور ها در تلالو رنگ ها سهم مهمی دارد و مکمل زیبایی فضا هستند.

کاغذ دیواری روی دیوار ناهارخوری با طرح کلاسیک و بوفه کنار میز،با شمعدان های کریستال در دو طرف آینه مدرن همگی،در عین تضاد،در هماهنگی کامل با یکدیگر هستند.شکل شومینه در اتاق با روکش استیل متفاوت است و در محلی نامتقارن بخش پذیرایی را از ناهار خوری مجزا کرده و بدین ترتیب مکثی را برای امتداد دید به وجود می آورد.در اتاق نشیمن همه چیز بسیار صریح و ساده و روان به بیننده القا می شود. گرچه اشیای تزئینی متفاوتی در اینجا چیده شده، وجود هیچ کدام از آرامش فضای اتاق نکاسته است. با وجود طراحی مدرن در خانه،به آسودگی و آرامش نیز توجه شده است. شومینه با طرح شیک و امروزی،گرمابخش فضای ناهارخوری و پذیرایی است.

 

در محیط منزل،آشپزخانه به گونه ایی اجتناب ناپذیر فضای زیادی را اشغال می کند و یکی از اساسی ترین بخش های درونی زندگی است،بنابراین باید جایی دلپذیر و کارآمد باشد.  تلاش کرده است هنگام برگزیدن ملزومات آشپزخانه،استحکام،طراحی کارآمد،قیمت مناسب و همین طور کارایی جنس با توجه به شرایط زندگی کارفرما را در نظر بگیرد.ترکیبی از استیل به همراه طرح چوب تیره و همچنین رنگ قرمز کاشی ها در کنار هم،زیبایی و مدرن بودن طرح را تامین کرده است.

میز آشپزخانه به عمد در ارتفاع و سطح پایین تری قرار گرفته و صندلی های چرمی قرمزنیز حالت خوشامدگو و مناسبی را برای ساکنان منزل فراهم می کنند. نور چراغ ها به شکلی غیر مستقیم و متمرکز در زیر کابینت های دیواری و روی میز می تابد. این نورپردازی جالب، فضای خیال انگیز و مدرنی به وجود می آورد. آشپزخانه ای حرفه ای و مدرن، به کمک رنگ قرمز دیوارها جذابیت خاصی پیدا کرده و از حالت قدیمی ، از مد افتاده، افسرده کننده و راکد خود به مکانی شاد و پر انرژی تبدیل شده است.

 

تمام نکاتی که در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن و آشپزخانه به آن ها توجه شده است، عینا در اتاق خواب این پروژه نیز به چشم می خورد، ترکیب رنگ قهوه ای کاغذ دیواری با رو تختی های طلایی قهوه ای اتاق خواب را به فضایی گرم، صمیمی و در عین حال جذاب تبدیل کرده است. برای سایر مبلمان ها از قبیل میز های بغل تخت از رنگ سفید استفاده شده و پرده ها نیز با رنگ سفید و ابی خود انرژی فضا را تامین می کنند.

حتی رنگ قرمز استفاده شده در فضای نشیمن را در طراحی سرویس بهداشتی هم می توان دید. اما نه به صورتی که همه فضا را تحت تسلط خود در بیاورد، بلکه همنشینی خوب آن در کنار رنگ های قهوه ای و سفید نشان از هوشمندی انتخاب های گروه طراحی دارد. 

 

با خواندن مطالب زیر می توانید با دیگر پروژه های موفق بازسازی شده ایرانی آشنا شوید: 
بازسازی خانه ای در مصر و معماری کویری ایران
بازسازی خانه مسکونی ماسوله، زندگی روستایی با امکانات مدرن
بازسازی خانه کاوه، ساختمانی ۲۰ ساله در تهران
پژوهشکده هنر و موسیقی قزوین، بازسازی پست مدرن خانه قدیمی

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
tabriziyu_46526 در تاریخ 09 مهر 1397
تخت سنتی چوبی

ثبت دیدگاه