Chidaneh.com placeholder image

چراغ دیواری دکوراتیو، دیگه بالای کاناپه خالی نمیمونه!

به قلم: گلنار

چراغ های دیواری دکوراتیو می توانند به عنوان دیوارکوب های تزیینی نیز شناخته شده و اگر در مکان مناسب خود قرار بگرند، علاوه بر زیبایی کاربرد زیادی نیز خواهند داشت. یکی از مکان هایی که برای نصب این چراغ ها انتخاب می شود، بالای مبل یا کاناپه اصلی در نشیمن و پذیرایی است. اما نکنه ای که من تصمیم گرفتم در موردش برای شما بنویسم این است که کدام مدل از چراغ های دیواری برای این محل مناسب بوده و به طور کلی چرا دکوراتورها و طراحان داخلی از آن ها به عنوان روشنایی بالای کاناپه استفاده می کنند. 

دیوارکوب بالای مبلمان

سرویس خواب بالسا

چراغ دیوارکوب در دکوراسیون

مدل دیوارکوب مدرن

اندازه و سبک چراغ دیواری بالای کاناپه

انتخاب مدل چراغ دیواری دکوراتیو قانون خاصی نداشته و باید بنابر سبک دکوراسیون نشیمن یا پذیرایی انتخاب شود. اما این که دقیقا کدام منطقه بالای مبلمان را انتخاب کنید بستگی به طراحی شما دارد. به عنوان مثال اگر مانند نشیمن اول، از قاب عکس هایتان برای تزیین دیوار استفاده می کنید و دیواری در کنار کاناپه دارید، چراغ دیواری را روی دیوار کناری نصب کرده به طوری که چراغ آن بالای کاناپه قرار بگیرد. این چراغ دیواری دکوراتیو با جنس فلز انتخاب شده و صرفا نور مناسب مطالعه را برای شما تامین خواهد کرد. اما در نشیمن دوم و سوم این امکان وجود داشته که دو چراغ دیواری در دوطرف مبلمان نصب شود. این نکته را فراموش نکنید که اندازه مبل بر اندازه چراغ دیواری تاثیر مستقیم می گذارد. 

مطلب پیشنهادی : انواع چراغ دیوارکوب؛ چه مدلی برای تزیین دیوار بخرم؟

استودیو پر
ویلای روستیک در کرج
استودیو پر

دیوارکوب در دکوراسیون

مدل مبلمان نیز می تواند بر روی سبک انتخابی شما تاثیر زیادی داشته باشد. به طور مثال اگر از نیمکت های کلاسیک برای فضای مطالعه استفاده می کنید، مدل چراغ های دیوارکوب قدیمی با حالت عتیقه می توانند ایده ال باشند. برعکس اگر مبلمان کاملا مدرن دارید، بهتر است به سراغ چراغ های مدرن یا مینیمال بروید.

مطلب پیشنهادی : 7 دیوارکوب تزیینی برای طراحی دیوار منزل

دیوارکوب بالای مبلمان

ارتفاع مناسب برای نصب چراغ دیواری دکوراتیو

از لحاظ ارتفاع، دیوارکوب ها باید در جایی نصب بوند که نور مناسب برای مطالعه را تامین کنند در حالی که نور مستقیم و خیره کننده به چشم هایتان تابانده نشود. بهترین حالت این است که چراغ ها کمی از دو طرف مبل فاصله گفته و کمی بالاتر از سر نصب شوند. زمانی که شما از دو چراغ دیوارکوب به صورت متقارن استفاده می کنید، به متعادل شدن فضا از لحاظ بصری کمک زیادی خواهد کرد. در مثال بالا دیوار قهوه ای رنگی را مشاهده می کنید که دیوارکوب های سفید در هارمونی با حاشیه سفید تابلوها به متعادل شدن دیوار منجر شده اند.

مطلب پیشنهادی :نورپردازی: کاربرد لوستر، آباژور و روشنایی ها در دکوراسیون داخلی

آتنا طالقانی
منزل مسکونی
آتنا طالقانی

امیر صادقی
عکاسی خانه ی تلفیقی نیاوران
امیر صادقی

انواع مدل دیوارکوب

مدل دیوارکوب مدرن

فراموش نکنید که این چراغ های دیوارکوب برای بالای شومینه و تخت خواب نیز می توانند کاربردی باشند، اما هرکدام شرایط خاص خود را دارا هستند.

بیش تر بدانید :

منبع : marieclaire.fr

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه