Chidaneh.com placeholder image

دکوراسیون خانه سارا و مجید با مبلمان سنتی ایرانی!

به قلم: تحریریه چیدانه

داشتن خانه ای ایرانی و زیبا همراه با تمامی المان های سنتی و ایرانی و آن هم با کمک یک گروه حرفه ای در این زمینه آرزوی هر خانواده ای است. استفاده از مبلمان گره چینی، مبلمان سنتی ایرانی، صنایع دستی، وسایل ایران و… همه و همه می توانند فضای خانه را کاملا ایرانی کرده و حس و حال فوق العاده ای را به آن ببخشد. در این مطلب از تور خانه گردی چیدانه به خانه سارا و مجید رفته ایم تا از تجربه همکاری با گروه آل یاسین بپرسیم و ببینیم که داستان دکوراسیون منزل و مبلمان سنتی ایرانی آنها چگونه بوده است.

محمدحسن جمالی
خانه سارا و مجید در فردیس
محمدحسن جمالی

چوب و هنر

خانه سارا و مجید در یک نگاه:

  • تعداد افراد ساکن: 3 نفر
    شغل صاحب ‌خانه: خانم اسدی مهندس نرم افزار و آقای رازی مهندس مکانیک
    موقعیت: کرج
    متراژ فضا: 150 مترمربع
    سال ساخت: 1395
    تعداد طبقات: باغ آپارتمانی 4 طبقه
    ملک: شخصی
    تعداد اتاق‌خواب: 3 عدد
    تعداد سرویس: 2 عدد 
    سبک دکوراسیون منزل: ایرانی 
    رنگ‌های غالب در طراحی دکوراسیون: آبی و زرد
    ویژگی برجسته طراحی: استفاده از سبک ایرانی و طرح اسلیمی در تمام طراحی خانه که طراحی توسط گروه آل یاسین صورت گرفته است.
    مدت زمان طراحی و اجرا: 3 ماه
    هزینه طراحی، اجرا و ساخت: حدود 150 میلیون تا 200 میلیون

محمدحسن جمالی
خانه سارا و مجید در فردیس
محمدحسن جمالی

دکوراسیون خانه با مبلمان سنتی ایرانی

دکوراسیون خانه خود را در 5 کلمه توصیف کنید.

خانه باغ زیبا با دکوراسیون ایرانی

محمدحسن جمالی
خانه سارا و مجید در فردیس
محمدحسن جمالی

دلیل انتخاب این خانه برای شما چیست؟ چه مدت برای پیدا کردنش زمان سپری شد؟

ما همیشه می خواستیم که خانه ای نورگیر داشته باشیم، خانه ای که نور طبیعی داشته باشد و بتوانیم با کمک آن حس بی نظیری را در فضای خانه مان سرشار کنیم. باید بگوییم که خانه ما در واقع خانه باغ است و به همین دلیل هم صبح ها که پنجره را باز می کنیم، بوی گل تمام خانه را پر کرده و آرامش فوق العاده ای را به آن می بخشد. به همین دلیل هم بود که به سراغ این خانه آمدیم. با این انتخاب، علاوه بر داشتن آپارتمانی زیبا، باغی نیز داریم که مختص به خودمان است و از آن انرژی می گیریم.

مطلب مرتبط:دکوراسیون سنتی، خانه ایرانی زینب و امیر حس دیگری دارد!

محمدحسن جمالی
خانه سارا و مجید در فردیس
محمدحسن جمالی

داستان دکوراسیون (بازسازی) خانه خود را تعریف کنید.

ما همیشه دوست داشتیم که خانه ای با سبک ایرانی داشته باشیم، چیزی که تلفیق دنیای مدرن و وسایل سنتی ایرانی باشد. به همین دلیل هم آن قدر خوش شانس بودیم که توانستیم با پیدا کردن گروه آل یاسین، 90 درصد کارهای خانه و طراحی دکوراسیون را به این گروه حرفه ای بسپاریم. این گروه با علایق ما کاملا آشنا شدند و به همین دلیل هم کار طراحی دکوراسیون را با همان شیوه ای پیش بردند که ما به آن علاقه داشتیم.

محمدحسن جمالی
خانه سارا و مجید در فردیس
محمدحسن جمالی

 باید این را نیز بگوییم که همیشه به دنبال سبک مبلمان گره چینی بودیم. به کارها و صنایع دستی علاقه بسیاری داشتیم و دلمان می خواست که مبلمان و میز ناهارخوری مان نیز با همین روش ساخته شده باشند. در نهایت نیز انتخاب این گروه نیز برای خانه ما دقیقا همانی شد که می خواستیم. به همین دلیل هم در نهایت کار، ما کاملا از طراحی دکوراسیون منزلمان راضی بودیم و حس خوبی به آن داشتیم.

محمدحسن جمالی
خانه سارا و مجید در فردیس
محمدحسن جمالی

در همین رابطه پیش از این در مطلبی با عنوان «چیدمان منزل به سبک ایرانی، هم شیکه هم سنتی!» گفته شده است که اگر اهل سفرهای داخلی و دوست‌دار بناهای تاریخی ایران باشید، بدون شک تماشای نقش‌ و نگار هنرمندانه این جاذبه ‌های گردشگری، حسابی سر ذوقتان می ‌آورد. خانه ‌ای با سبک ‌و سیاق سنتی برای یک ایرانی شیفته‌ معماری باستانی، یکی از چیدمان ‌های پرطرفدار است.

اگر در نماهای در و پنجره ‌های چوبی به کار رفته در عمارت ‌های تاریخی ایران دقت کرده باشید، حتماً متوجه هنر ظریف و زیبایی از بازی با چوب در نمای این سازه ‌ها شده ‌اید. هنری که به گره چینی معروف است و در هشت بهشت اصفهان، کاخ چهل ستون، خانه ‌های تاریخی کاشان و یزد به زیبایی به کار رفته است. ارسی ‌های قدیمی و نوستالژیک ایرانی پر بوده از هنر گره چینی و زیبایی بسیاری از خانه ‌های تاریخی و سنتی ایران با این هنر جلوه‌گر شده است.

مطلب مرتبط: دکوراسیون خانه قجری، اقامتگاه شخصی سنتی و زیبا + تصاویر

محمدحسن جمالی
خانه سارا و مجید در فردیس
محمدحسن جمالی

آیا برای دکوراسیون خانه روند خاصی را پیش گرفته اید؟

خیر، گروه آل یاسین تمامی مراحل را به خوبی پیش بردند و به همین دلیل هم خیال ما از روندی که طی می شود کاملا راحت بود.

محمدحسن جمالی
خانه سارا و مجید در فردیس
محمدحسن جمالی

چیدمان فضا با مبلمان سنتی ایرانی

به نظر خودتان کدام ویژگی منزل شما حس خانه بودن به شما می دهد؟

خانه باغ بودن منزل ما بیشترین حس خوب را به خانه مان بخشیده است. همین که فضای خانه دائما سرشار از حس و حال گیاهان است باعث می شود که خانه مان به خوبی حس خانه بودن پیدا کند، البته این موضوع با وجود وسایل دوست داشتنی مان نیز تکمیل شد.

مطلب مرتبط: وسایل سنتی منزل، 33 مدل زیبا برای خانه ایرانی شما!

محمدحسن جمالی
خانه سارا و مجید در فردیس
محمدحسن جمالی

داشتن چه فضا یا وسیله ای در خانه تان اهمیت زیادی داشت؟

داشتن فضای سبز و دلنشین در کنار خانه که با وجود انتخاب خانه باغ به طور کامل فراهم شد.

محمدحسن جمالی
خانه سارا و مجید در فردیس
محمدحسن جمالی

بزرگ ترین چالش یا دردسر در زمان طراحی داخلی منزل شما چه بوده است؟

بزرگ ترین چالش برای ما آشپزخانه بود. آشپزخانه قلب خانه است و خانم ها هم که دوست دارند قلب خانه شان بزرگ باشد! از آنجایی که آشپزخانه مقداری کوچک بود شانس آن را داشتیم که با کمک گروه آل یاسین تغییراتی اساسی در خانه ایجاد کنیم و در نهایت نیز خانه مان با کمک یک اپن و پارتیشن به یک خانه رویایی تبدیل گشت.  

مطالب مرتبط:

محمدحسن جمالی
خانه سارا و مجید در فردیس
محمدحسن جمالی

با اختلاف سلیقه بین اعضای خانواده چه می کنید؟

ما اختلاف سلیقه چندانی نداریم و در بیشتر مسائل مربوط به چیدمان و طراحی دکوراسیون هم‌نظر هستیم.

محمدحسن جمالی
خانه سارا و مجید در فردیس
محمدحسن جمالی

وسیله مورد علاقه تان در خانه چیست؟

مبلمان و سایر وسایل گره چینی شده جزء وسایل مورد علاقه مان به حساب می آیند که با لطف گروه آل یاسین توانستیم آنها را تهیه کنیم.

پیش از این در مطلب «خودنمایی گره چینی ایرانی در دکوراسیون خانه های امروزی» به تفصیل به این نوع از وسایل پرداخته شده است. بر اساس این مطلب کاربرد گره چینی در طراحی داخلی وسعت زیادی داشته و بنا ب خلاقیت و سلیقه شما می تواند در هرکجای دکوراسیون و یا متریال های مختلف اجرا شود.

  • درب و پنجره
  • لوستر
  • کتابخانه
  • اکسسوری

محمدحسن جمالی
خانه سارا و مجید در فردیس
محمدحسن جمالی

شاید یکی از ساده ترین راه ها این است که شما دربی را که با این نقوش هندسی طراحی و تزئین شده به فضای داخلی خانه تان بیاورید و در چهارچوب نصب کنید. اما اگر شما مستاجر هستید و یا به هر دلیلی امکان ایجاد چنین تغییراتی را در فضای داخلی منزل خود ندارید چیدانه به شما پیشنهاد می کند که به سراغ وسایل تزئینی و کاربردی خانه بروید.

مطلب مرتبط: دکوراسیون سنتی ایرانی: خانه پدری مژده در کرمانشاه!

محمدحسن جمالی
خانه سارا و مجید در فردیس
محمدحسن جمالی

کدام فضا یا وسیله را کمتر از باقی قسمت ها دوست دارید؟

از آنجایی که تمامی فضاها را با علاقه خودمان و هوشمندی گروه آل یاسین طراحی و چیدمان کردیم نمی توانیم دقیقا بگوییم که کدام بخش را بیشتر دوست داریم، چرا که تمامی فضاها برایمان عزیز و دوست داشتنی هستند.

محمدحسن جمالی
خانه سارا و مجید در فردیس
محمدحسن جمالی

با تجربه هایی که به دست آورده اید، توصیه شما به مخاطبان چیست؟

توصیه ما به مخاطبین چیدانه این است که هر تغییر و چیدمانی که می خواهند در خانه شان انجام دهند را به یک تیم و گروه حرفه ای بسپارند تا در نهایت بتوانند به همان خانه ایده آل و رویایی شان دست یابند. این تیم حرفه ای همه خواسته های شما را بررسی کرده و آنها را به انجام می رساند. به همین دلیل هم دقیقا به همان چیزی که در ذهن دارید خواهید رسید. ما از این تجربه برخوردار بودیم و با کمک گروه آل یاسین خانه رویایی مان را با همان چیزهایی که دقیقا در ذهن داشتیم به دست آوردیم.

شما هم می توانید تصاویر دکوراسیون منزل خود را از طریق واتس اپ یا تلگرام به شماره 09388547140 ارسال کنید یا به پیج چیدانه کالا دایرکت بفرستید تا درباره داستان خانه شما هم بگوییم.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه