Chidaneh.com placeholder image

طراحی و اجرای نمای ساختمان، شیک ترین نمای ساختمان های مدرن و کلاسیک

به قلم: تحریریه چیدانه

زمانی که از یک کوچه در حال عبورهستید ساختمان های بلند با نماهای زیبا چقدر قدم زدن را برای شما لذت بخش تر خواهند کرد . دیدن ساختمان های زیبا که تا حدودی دل هر بیننده ای را قلقلک می دهد و برای لحظه ای هم که شده شما را در جای خود میخکوب می کند. این تصورکه می شود خانه ی ما هم روزی  به همین زیبایی باشد چقدر برای ما انسان ها حس شادی و لذت توام با خوشحالی به همراه دارد، ولی بالعکس اگر از کوچه ای رد شویم و ساختمان های آن کوچه همگی نمایی بی روح وکسل کننده داشته باشند، قطعا بدون توجه به آن ها گام های خود را سریع تر خواهیم کرد و از آن محل به سرعت رد خواهیم شد.

 

سرویس خواب بالسا

 

 

 

اگر بخواهیم از طراحی یک ساختمان صحبت کنیم، جدا و به درو از معماری داخلی نه تنها فضاهای داخلی آن بنا بلکه باید به فضای خارجی و بیرونی آن که شامل نمای آن ساختمان می شود نیز توجه و دقت خاصی داشته باشیم. زیرا در نگاه اول این نمای ساختمان است که نظر بیننده و رهگذر را به خود جلب می کند. این نما می تواند تجاری، اداری، مسکونی و یا حتی یک غرفه از یک نمایشگاه باشد.

اگر حرفه ی کاری شما طراحی و معماری است و علاقه مند هستید که ازآن دسته از معمارها باشید که ساختمانی که ساخته اید جز بهترین ها در سطح شهر باشد پس بهتر است که توجه خاصی به نمای ساختمان خود هم داشته باشید.

نمای ساختمان تا حدودی گویای سبک و طراحی داخلی آن ساختمان خواهد بود.

 

 

طراحی نما به سبک معماری کلاسیک 

این سبک از معماری استایل منحصر به فرد خود را دارد با جزئیات پیچیده
سبک های معماری رومی و یونانی با جزییاتی از نئوکلاسیک نمونه های کاملی از طرح های معماری کلاسیک هستند
انواع مختلفی از عناصر کلاسیک و هنری در این سبک با هم ادغام شده و آن را به شکلی عالی جلوه می دهند.
آنچه که به نمای ساختمان در سبک کلاسیک جلوه می دهد استفاده از سایه روشن و ستون های کار شده به همراه تکنیک های سازنده است که زیبایی را به این سبک از نماها هدیه خواهد داد .
آنچه که در ساختار کلاسیک معمول بوده و هست، استفاده از مصالحی مانند گرانیت و مرمر است و نماهایی با این متریال طرفداران خاص خود را دارد. 
از دیگر خصوصیانی که درنمای ساختمان های کلاسیک قابل مشاهده می باشد استفاده از ستون های بلند است که ارتفاع ساختمان ها را هم بلند تر خواهد کرد، همچنین تزئینات زیاد و پرتجمل این نما ها نشان از کلاسیک بودن را به بیننده منتقل می کند.

 

 

نمای ساختمان مدرن 

امروز ، ما طیف گسترده ای ازساختمان های ایجاد شده را زیر چتر معماری مدرن خواهیم دید و به طبع نمای این ساختمان ها هم از دل معماری مدرن بیرون می آیند.
معماری مدرن به استفاده از تکنیک های ساخت و ساز جدید ازمصالح به کار رفته مانند بتن، فولاد و شیشه و سنگ به کار میروندو دربسیاری از این بناها این مصالح به صورت ترکیبی هم دیده می شود، ترکیب آجربا دیگر متزبال به کاررفته در این سبک از معماری در نما به چشم می آید که نمای ساختمان را از حالت یکنواخت و تکراری بیرون می آورد، ساختمان هایی با خطوط عمودی که به چشم می آیند و پنجره هایی بلند شیشه ای نشان از این دارد که این نما از زیبایی های سبک مدرن در نمای ساختمان است.
از دیگر ویژگی هایی که در معماری مدرن برای نماها استفاده می شود می توان به گیاهان اشاره کرد، استفاده از گیاهان خود نمایی جلوه گرانه تر به ساختمان می افزاید.
اگربخواهیم از نمای ساختمان های مدرن در ایران بگوییم از آجرچینی های مدرن و امروزی می توان نام ببریم که در ساختمان ها استفاده می شود.

بهتر است که از نورپردازی در نمای ساختمان ها هم دور نمانیم، در ساختمان های مدرن و هم در ساختمان های کلاسیک از نورپردازی استفاده می شود و محدودیت خاصی ندارند.پس با نورپردازیی زیبا جذابیت نمای ساختمان خود را به حداکثر برسانید.

 

خواندن مطالب مرتبط پایین را به شما پیشنهاد می دهیم :

رنگ نمای بیرونی ساختمان، چه جوری باشه بهتره؟ 

سنگ نمای ساختمان، از معرفی انواع تا قیمت سنگ نما
 

بازسازی نمای ساختمان، چه وقت و چگونه؟!

 

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه